Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rekord-Senator-Monza


kori

Recommended Posts

Motorkerékpár karbisort szándékozok feltenni.

Azt meg tudom venni 20 körül, az injektorrendszer kiépítése (ecu, kábelek, jeladók stb) jelenleg többnek tűnik.

Ha azzal jól rakom össze (és nem taposom persze) akkor nem szabad többet egyen mint injektorral.

De a városi fogyi annyira nem is érdekel, legtöbbet kint megyek vele.

Nem akarok okoskodni, de azért ez nem ilyen egyszerű ,hogy felteszem a karbisort és aztán kész is. Eleve a motorkerékpár karbisor torokátmérője kicsi (ladára szokták tenni max 1.6 ig ált). 2.0 motor legalja a 40 -es dupla karbi plusz azt is kell fúvókázni illetve a venturit igazítani hozzá, amit lehet fogyasztás, teljesítmény szerint végrehajtani. Na most egy ehhez értő szaki elég borsos áron dolgozik. Plusz kell szívócsonk is a karbikhoz amiből a gyári elég drágán megy, az otthon barkácsolt viszont lehet nem fogja a várt eredményt produkálni. A szinkronizálásról nem is beszélve, ember legyen a talpán aki otthoni körülmények közt azt belövi tökéletesen. 2.4 motornál már a 45 -ös javasolt aminek párja használtan 120 körül megy ,újonnan 160.

Komplett injekort tényleg lehet lőni és sokkal jobban kijössz belőle az tuti.

Ha ezeket tudtad akkor sorry az okoskodásért.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok okoskodni, de azért ez nem ilyen egyszerű ,hogy felteszem a karbisort és aztán kész is. Eleve a motorkerékpár karbisor torokátmérője kicsi (ladára szokták tenni max 1.6 ig ált). 2.0 motor legalja a 40 -es dupla karbi plusz azt is kell fúvókázni illetve a venturit igazítani hozzá, amit lehet fogyasztás, teljesítmény szerint végrehajtani. Na most egy ehhez értő szaki elég borsos áron dolgozik. Plusz kell szívócsonk is a karbikhoz amiből a gyári elég drágán megy, az otthon barkácsolt viszont lehet nem fogja a várt eredményt produkálni. A szinkronizálásról nem is beszélve, ember legyen a talpán aki otthoni körülmények közt azt belövi tökéletesen. 2.4 motornál már a 45 -ös javasolt aminek párja használtan 120 körül megy ,újonnan 160.

Komplett injekort tényleg lehet lőni és sokkal jobban kijössz belőle az tuti.

Ha ezeket tudtad akkor sorry az okoskodásért.

üdv

igaz-- Igaz---- :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok okoskodni, de azért ez nem ilyen egyszerű ,hogy felteszem a karbisort és aztán kész is. Eleve a motorkerékpár karbisor torokátmérője kicsi (ladára szokták tenni max 1.6 ig ált). 2.0 motor legalja a 40 -es dupla karbi plusz azt is kell fúvókázni illetve a venturit igazítani hozzá, amit lehet fogyasztás, teljesítmény szerint végrehajtani. Na most egy ehhez értő szaki elég borsos áron dolgozik. Plusz kell szívócsonk is a karbikhoz amiből a gyári elég drágán megy, az otthon barkácsolt viszont lehet nem fogja a várt eredményt produkálni. A szinkronizálásról nem is beszélve, ember legyen a talpán aki otthoni körülmények közt azt belövi tökéletesen. 2.4 motornál már a 45 -ös javasolt aminek párja használtan 120 körül megy ,újonnan 160.

Komplett injekort tényleg lehet lőni és sokkal jobban kijössz belőle az tuti.

Ha ezeket tudtad akkor sorry az okoskodásért.

üdv

én biztos nem karburátoroznék......főleg nem 4 db-al.

elég ha egyik-másik pillangótengelye kissé kikopott és ott falsot szív mondjuk......már nem lesz tökéletes.

a hangja az jó.....elismerem... :lol:

a gyári cuccok a legjobbak sztem...azon sokan és sokat agyaltak,hogy jó legyen.ha azt egy kissé felhúzza az ember akkor még nyerhető vele némi teljesítmény a tartóságra nem károsan.álltalában persze.

olyan meg nincs,hogy nem eszik a motor és megy.......vagy eteted és teljesít amit kell vagy fogyókúráztatod és akkor lehet megtakarításról beszélni.

Link to comment
Megosztás:

én biztos nem karburátoroznék......főleg nem 4 db-al.

elég ha egyik-másik pillangótengelye kissé kikopott és ott falsot szív mondjuk......már nem lesz tökéletes.

a hangja az jó.....elismerem... :lol:

a gyári cuccok a legjobbak sztem...azon sokan és sokat agyaltak,hogy jó legyen.ha azt egy kissé felhúzza az ember akkor még nyerhető vele némi teljesítmény a tartóságra nem károsan.álltalában persze.

olyan meg nincs,hogy nem eszik a motor és megy.......vagy eteted és teljesít amit kell vagy fogyókúráztatod és akkor lehet megtakarításról beszélni.

igy van !!!

Link to comment
Megosztás:

Jó dolog a karbi ,de az egy külön életforma. Elég fanatikusnak kell hozzá lenni. De párhuzamot nem lehet vonni injektor és karbi között olyan mint hasonlóságot keresni egy Skyline vagy egy old GTO között...

De szép hasonlat. :D

Nem kérdés,melyik jöhetne a portára a kettő közül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó dolog a karbi ,de az egy külön életforma. Elég fanatikusnak kell hozzá lenni. De párhuzamot nem lehet vonni injektor és karbi között olyan mint hasonlóságot keresni egy Skyline vagy egy old GTO között...

Ez így igaz.

Nálam ez életforma, a régi dolgok rabja vagyok.

A mai világ fogyasztói társadalmának készül tiszavirág életű tárgyaktól hányingerem van.

Valamint én szeretek nyugodtan beülni az autóba, úgy, hogy tudom oda is fogok érni ahova elindultam.

Nem bízok az elektronikákban. Minél kevesebb van belőle, annál jobb.

Persze, tudom, hogy a 4 karbi az nem annyi, hogy felpattintom, és kész. Annak a behangolásával lesz szívás, de én úgy vagyok vele, hogy nekem megéri.

Van ismerősöm aki évek óta 4t tuninggal foglalkozik, szóval nem a vak világba indulok el csak úgy.

Amúgy sem csak egy autóját faragó hülyegyerek lennék, hanem egyrészt autószerelőnek tanulok, bár ezt a mai képzési színvonallal a háttérben, inkább nem hangoztatom, másrészt igyekszem folyamatosan képezni magam minden téren.

Link to comment
Megosztás:

Ma fojtattam az autót, felraktam a kipurendszer 2/3-át, de sajnos azért elsőre nem ment fel.

Pl a blokk és váltó közti sarok merevítés elég konkrétan útban volt neki. Meg pár helyen a kasznihoz is hozzáér, de némi ráncigálás árán szépen a helyére megy.

Link to comment
Megosztás:

Ma fojtattam az autót, felraktam a kipurendszer 2/3-át, de sajnos azért elsőre nem ment fel.

Pl a blokk és váltó közti sarok merevítés elég konkrétan útban volt neki. Meg pár helyen a kasznihoz is hozzáér, de némi ráncigálás árán szépen a helyére megy.

én ilyen apróságokat,hogy acélmerevítő ki szoktam hagyni.......sőt ha rajtam múlik akkor csak 2 csavar szokta összefogni a motort meg a váltót. :lol:

volt már ennek hátránya,mit nem mondjak.

viszont alapbólelég a 2 brezon meg a 2 csavar...sose töri szét a motor.nekem is csak nagy erölködés árán sikerült :D

Link to comment
Megosztás:

Ez így igaz.

Nálam ez életforma, a régi dolgok rabja vagyok.

A mai világ fogyasztói társadalmának készül tiszavirág életű tárgyaktól hányingerem van.

Valamint én szeretek nyugodtan beülni az autóba, úgy, hogy tudom oda is fogok érni ahova elindultam.

Nem bízok az elektronikákban. Minél kevesebb van belőle, annál jobb.

Persze, tudom, hogy a 4 karbi az nem annyi, hogy felpattintom, és kész. Annak a behangolásával lesz szívás, de én úgy vagyok vele, hogy nekem megéri.

Van ismerősöm aki évek óta 4t tuninggal foglalkozik, szóval nem a vak világba indulok el csak úgy.

Amúgy sem csak egy autóját faragó hülyegyerek lennék, hanem egyrészt autószerelőnek tanulok, bár ezt a mai képzési színvonallal a háttérben, inkább nem hangoztatom, másrészt igyekszem folyamatosan képezni magam minden téren.

Ezért hangsúlyoztam ki ,hogy nem okoskodásnak szántam :D Nem tartalak hülyegyereknek, de gondoltam megosztom az élményemet ezügyben hátha másnak is szolgálok használható infóval.

Itthon már láttam csodákat karbi terén ,a legjobb a 45 -ös weber volt ami igazából 40 -es volt csak fel lett fúrva 45-re de az okos ember gondolt arra is ,hogy a számot is átírja és sikerült neki... Persze vissza lett cserélve de mint amatőr ránézésre meg nem mondtam volna ,hogy kamu a méret. Szóval itthon vannak akik csodát akarnak művelni...

Egyébként ezek a régi rendszerek, L ,Le jetronik és társaik teljesen megbízhatóak, legalábbis ez az én tapasztalatom. A manta egyszer sem fosta el magát semmilyen hosszú úton és sosem kellett cserélni semmilyen elektromos kütyüt benne. A B omiről már nem mondanám el ezt, arra pl szívesen tettem volna karbit mert tartottam tőle ,hogy valami elektromos kütyü elszáll benne. Pl amikor a főtengely jeladó vezetékéről leporlik a szigetelés amitől zárlatos lesz az ECU na az igazán kellemes...

Ettől függetlenül én is pártolom a karbit :lol: szóval hajrá !

Link to comment
Megosztás:

én ilyen apróságokat,hogy acélmerevítő ki szoktam hagyni.......sőt ha rajtam múlik akkor csak 2 csavar szokta összefogni a motort meg a váltót. :lol:

volt már ennek hátránya,mit nem mondjak.

viszont alapbólelég a 2 brezon meg a 2 csavar...sose töri szét a motor.nekem is csak nagy erölködés árán sikerült :D

Ja boccs... B)

Én meg szeretek mindent túlméretezni, szóval marad. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért hangsúlyoztam ki ,hogy nem okoskodásnak szántam :D Nem tartalak hülyegyereknek, de gondoltam megosztom az élményemet ezügyben hátha másnak is szolgálok használható infóval.

Itthon már láttam csodákat karbi terén ,a legjobb a 45 -ös weber volt ami igazából 40 -es volt csak fel lett fúrva 45-re de az okos ember gondolt arra is ,hogy a számot is átírja és sikerült neki... Persze vissza lett cserélve de mint amatőr ránézésre meg nem mondtam volna ,hogy kamu a méret. Szóval itthon vannak akik csodát akarnak művelni...

Egyébként ezek a régi rendszerek, L ,Le jetronik és társaik teljesen megbízhatóak, legalábbis ez az én tapasztalatom. A manta egyszer sem fosta el magát semmilyen hosszú úton és sosem kellett cserélni semmilyen elektromos kütyüt benne. A B omiről már nem mondanám el ezt, arra pl szívesen tettem volna karbit mert tartottam tőle ,hogy valami elektromos kütyü elszáll benne. Pl amikor a főtengely jeladó vezetékéről leporlik a szigetelés amitől zárlatos lesz az ECU na az igazán kellemes...

Ettől függetlenül én is pártolom a karbit :lol: szóval hajrá !

Hát igen, sajnos én is ismerem az itthoni helyzetet, nagyon sok kókler, meg kókánymester van, szoktam tépni a hajamat én is. Sokan azt hiszik hogy ezek egyszerű dolgok, pedig nagyon nem.

Egyébként egy amatőr kérdés, volt olyan befecsi ezeken a motorokon amiben nincs lambda szonda?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, sajnos én is ismerem az itthoni helyzetet, nagyon sok kókler, meg kókánymester van, szoktam tépni a hajamat én is. Sokan azt hiszik hogy ezek egyszerű dolgok, pedig nagyon nem.

Egyébként egy amatőr kérdés, volt olyan befecsi ezeken a motorokon amiben nincs lambda szonda?

az összes olyan......az utolsó évben volt pár db ami már lambdás volt......az LU-jetronic.....az omikban amik vannak(motronic)azok már lambdások.

Link to comment
Megosztás:

Ja boccs... :lol:

Én meg szeretek mindent túlméretezni, szóval marad. :D

egyetértek...csak én lusta vagyok mint az állat... B)

meg kell némi izgalom...mondjuk amikor tolattam be egy udvarba trélerrel és leért a kipuff a kapu sínjénél na akkor kicsit izgalmas lett az élet....ott kiderült,hogy kevés volt a 2 csavar... :D

igaz a Lali barátom furcsán nézett rám akkor.....de ez van. :D

azóta bent van mind.....

Link to comment
Megosztás:

azzal a motoronical sinncs semmi gond (ML4.1) ,ugyanaz van a 6 hengeres senatoromon is !

Cserben nem hagy az biztos, működik lambda sonda nélkül is ,akkor is megy ha rossz a levegő hőmérséklet sensor,

sőt akkor is hazavisz ha bedöglik a légtömegmérő!

Csak pillango szelep és főtengely sensor állásbol is tud számolni !

Nincs se kopogas sensor,se állítható gyujtás ,se dualram..

Nagyon jo tuningra, én ilyen téren kimeritettem a lehetőségeit rendesen..

Link to comment
Megosztás:

azzal a motoronical sinncs semmi gond (ML4.1) ,ugyanaz van a 6 hengeres senatoromon is !

Cserben nem hagy az biztos, működik lambda sonda nélkül is ,akkor is megy ha rossz a levegő hőmérséklet sensor,

sőt akkor is hazavisz ha bedöglik a légtömegmérő!

Csak pillango szelep és főtengely sensor állásbol is tud számolni !

Nincs se kopogas sensor,se állítható gyujtás ,se dualram..

Nagyon jo tuningra, én ilyen téren kimeritettem a lehetőségeit rendesen..

nem mondtam,hogy rossz lenne.......csak a jet egyszerübb.......

Link to comment
Megosztás:

egyetértek...csak én lusta vagyok mint az állat... :lol:

meg kell némi izgalom...mondjuk amikor tolattam be egy udvarba trélerrel és leért a kipuff a kapu sínjénél na akkor kicsit izgalmas lett az élet....ott kiderült,hogy kevés volt a 2 csavar... :D

igaz a Lali barátom furcsán nézett rám akkor.....de ez van. B)

azóta bent van mind.....

Széééép vagy. :D

Akkor annak a nyomát viseli az első dob?

Link to comment
Megosztás:

az összes olyan......az utolsó évben volt pár db ami már lambdás volt......az LU-jetronic.....az omikban amik vannak(motronic)azok már lambdások.

Ahaaa. Tehát akkor simán ráépítek egy régebbi injektort és kész.

Egyébként csak nekem tűnik úgy, hogy a 2.4-es fronterának a szívósora elférne a rekiben?

Link to comment
Megosztás:

nekem csak omiból van 2.4-em......az is elfér ha bubos a mocitető és az omi alubakkal rakod be a motort.....

Na igen, csak el szeretném kerülni a karter leveréseket, valamint te mondtad, hogy e1hez égen földön nincs púpos.

Egyébként hogy van az, hogy a púp középen van, a szívósor meg nem, és mégis elfér vele? :lol:

Nézegettem a képeken, s mintha a fronteráé laposabban lenne. De estére lefotóztatom ismerőssel, és kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, csak el szeretném kerülni a karter leveréseket, valamint te mondtad, hogy e1hez égen földön nincs púpos.

Egyébként hogy van az, hogy a púp középen van, a szívósor meg nem, és mégis elfér vele? :lol:

Nézegettem a képeken, s mintha a fronteráé laposabban lenne. De estére lefotóztatom ismerőssel, és kiderül.

a púp oldalánál van a csonk teteje......igazából 1-2 centi elég lenne,nem kellene az egész púp.

a frontera-ra kiváncsi vagyok magam is.

Link to comment
Megosztás:

a púp oldalánál van a csonk teteje......igazából 1-2 centi elég lenne,nem kellene az egész púp.

a frontera-ra kiváncsi vagyok magam is.

Aha, értem.

Mondjuk nem bánnám a púpot, mert tetszik. CSak hát nincs.

Mondjuk még az is eszembe jutott, hogy a kettesét ráfaragni. Mármint a púpot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.