Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rekord-Senator-Monza


kori

Recommended Posts

ezen már túl vagyok én is........anyira sikerült belemerülnöm,hogy mindent ami lebontható az autó aljáról az megkapta a homokot meg a savas alapozót........ ^_^

monnyuk én túl lusta vagyok dokumentálni... :D

Az új elsőfutómű, meg a bölcső, meg minden egyéb nekem is le lesz kezelve.

A hátsó lengőkarok, meg amiben szilent van az egyelőre marad sima festett, de ha sikerül szerezni poliuretán anyagot, akkor majd azok is mennek.

Meg a felnik. :D

Egyébként főfékhengergből hol keressek és milyet? Melyiket szabad megvenni?

Valamint toronycsapágy is fog kelleni, szintén az előző kérdések.

Ja, kerékhez tőcsavart lehet kapni gyári minőségűt, vagy inkább keressek bontottat?

Ebayen találtam készletet, de ha van közelebb is, kézzel fogható, akkor inkább azt veszek.

Link to comment
Megosztás:

Na, hát a kísérletezés útjára léptem.

Ugye az ajtókon levő kéderek nincsenek a legjobb állapotban, konkrétan befúj a szél.

Mivel a jó állapotú marha ritka, és nem is olcsó, az újnak meg csillagászati az ára, no meg amúgy sem tartom a legszerencsésebbnek ezt a megoldást, az az ötletem támadt hogy úgy oldom meg, ahogy minden átlagosabb európai autónál, a belső peremre teszek gumit.

Erre az "A" vectra gumijai tökéletesen megfelelnek, (ez volt itthon) mint a képen látható, pont passzol.

DSC00255_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Persze még felmerül a kérdés, hogy az ajtó fog e tömíteni rendesen, meg egyáltalán be fog e csukódni. ^_^

Nem tudom más próbálkozott e már ilyennel, de a neten kutatva talán nem lehetetlen, az ausztráloknál már láttam hasonló megoldást.

Valamint a gyári küszöb megoldás is megszűnik ezzel, de nekem amúgy is kicsit át lesz szabva.

A 7 végén lekotrom az ajtókat a padlásról, és felpróbáljuk hogy mi a he.

Ha összejön, majd még lesznek képek, a küszöbről is, meg mindenről.

Ha meg nem, hát addig kalapálom az ajtót fényezés előtt míg jó nem lesz. :D

Link to comment
Megosztás:

az 5let jó csak ez megint a spanyolviasz esete.......az A senatoron igy van gyárilag.ill. ott 2 tömítő réteg van:az 1ik ami neked is megvolt az ajtón a másik meg amit most raksz fel a kasznira.csak a senin pl. a küszöbön nincs,de majd megérted miért ha felrakod kárpittal 1ütt az ajtót.

tőcsavarból jó a gyári......sose megy tönkre normális használatnál.a főfékhengert meg nem tom.biztos jó más tipusé is(lehet hgy pont az a vekié esetleg vagy omié),de én soha nem kisérleteztem.mondjuk akkora devander mint az A seniben van másban még nem nagyon láttam...... ^_^

Link to comment
Megosztás:

az 5let jó csak ez megint a spanyolviasz esete.......az A senatoron igy van gyárilag.ill. ott 2 tömítő réteg van:az 1ik ami neked is megvolt az ajtón a másik meg amit most raksz fel a kasznira.csak a senin pl. a küszöbön nincs,de majd megérted miért ha felrakod kárpittal 1ütt az ajtót.

tőcsavarból jó a gyári......sose megy tönkre normális használatnál.a főfékhengert meg nem tom.biztos jó más tipusé is(lehet hgy pont az a vekié esetleg vagy omié),de én soha nem kisérleteztem.mondjuk akkora devander mint az A seniben van másban még nem nagyon láttam...... ^_^

Na, akkor csak nem vagyok olyan hülye. :D

Gondolom összebassza a kárpitot, vagy a zseb nem fér el?

A milyen főfékhengert úgy értettem hogy milyen gyártóét szabad megvenni, mert az utigyári cuccokkal én mindíg megszívom. A fék meg azért csak fék.

A vectráé sajna nem jó rá, mert a sárvédő fele jönnek ki a csövek belőle.

A tőcsavarjaimat meg túlhúzták, és elnyúlt a menet. :D

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor csak nem vagyok olyan hülye. ^_^

Gondolom összebassza a kárpitot, vagy a zseb nem fér el?

A milyen főfékhengert úgy értettem hogy milyen gyártóét szabad megvenni, mert az utigyári cuccokkal én mindíg megszívom. A fék meg azért csak fék.

A vectráé sajna nem jó rá, mert a sárvédő fele jönnek ki a csövek belőle.

A tőcsavarjaimat meg túlhúzták, és elnyúlt a menet. :D

tőcsavart nem tudom honnan lehetne......bontott?

a főfékhengerben meg sztem mindegy melyiket veszed,a márkásakat sem biztos hogy nem kínában rakják össze. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, hogy főfékhengerben túl nagy a választék. Én eddig csak Delco rendszerhez találtam. Ha jól tudom, az az ami ét dugattyús elöl, mint a Ladák, és nem pedig úszónyerges.

Tőcsavart pedig bontottat, ha kapsz valahol. Az első agyból könnyebb kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet körülnézek majd opeléknál, de akkor majd figyelgetem az ebayt.

Tőcsavarból kb az összes kell. ^_^

Mai nap:

DSC02133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kész az alvázvédelem, a régi alatt még a szép gyári alapozó volt:

DSC02126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja, és megjött a legújabb alkatésze is. :D :D

DSC02122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha mindenigaz holnap megy alá a futómű.

Link to comment
Megosztás:

A Dokumentáció minden esetben szükségeltetik. Megnyugvás,hogy lelki ismeretesen csinálod. A Másik, ha netalán eladásra kerül akkor meg bizonyítható,hogy mit is csináltál vele. ( nem gányolás) ..

- Amúgy szépen haladsz a kocsival. ^_^ ... Üdv Attila

Köszi.

Kicsit lassabban mint szerettem volna, mert szeptembertől kell, de úgy néz ki csúszok egy hónapot.

Eladni nem hiszem hogy el fogom, első autóként állandó helye van. :D

Egyébként nem tudjátok, hogy ezekhez nem lehetett kapni anno javítóelemként komplett kasznit, mint régen a trabantokhoz, ladákhoz, stb?

Izéhozé, senatorból volt 2.4es?

És kb mennyibe szoktak menni a senatorok bontásra? Úgy érzem venni fogok egyet, annyi minden kell belőle...

Az egyik lengőkarom kilyukadt, és a hídon az egyik bekötési pont is.

inkább aláteszem a seni komplett első-hátsó futóművét. Akkor van tárcsám is hátul, és mégiscsak független felfüggesztés.

Na meg akkor mehet bele simán a nagyobb moci.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nem tudjátok, hogy ezekhez nem lehetett kapni anno javítóelemként komplett kasznit, mint régen a trabantokhoz, ladákhoz, stb?

Csak tipp de sztem anno minden Opelhez lehetett kapni, csak a régiekhez már nem árulnak. Néhány éve, amikor még Calibrám volt, néztem ezt a dolgot, akkoriban ahhoz még lehetett cikkszám alapján komplett gyári kasztnit rendelni, ajtók és első sárvédők nélkül potom 1.7M Ft-ért... ^_^

Ma már ehhez sincs... :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Kicsit lassabban mint szerettem volna, mert szeptembertől kell, de úgy néz ki csúszok egy hónapot.

Eladni nem hiszem hogy el fogom, első autóként állandó helye van. ^_^

Egyébként nem tudjátok, hogy ezekhez nem lehetett kapni anno javítóelemként komplett kasznit, mint régen a trabantokhoz, ladákhoz, stb?

Izéhozé, senatorból volt 2.4es?

És kb mennyibe szoktak menni a senatorok bontásra? Úgy érzem venni fogok egyet, annyi minden kell belőle...

Az egyik lengőkarom kilyukadt, és a hídon az egyik bekötési pont is.

inkább aláteszem a seni komplett első-hátsó futóművét. Akkor van tárcsám is hátul, és mégiscsak független felfüggesztés.

Na meg akkor mehet bele simán a nagyobb moci.

amit te magad építesz azt nem illik eladni... :D

az neked a legnagyobb érték,mert benne a munkád.

én örültem hogy kaptam egyáltalán javítóelemeket........

csak a omiban volt 2.4.

senatort meg már nehéz bontásra venni,amik vannak még azok álltalában nagyon drágák.

Link to comment
Megosztás:

Ma nagyot szívtam a főfékhenger cserével. Szüleimtől elhoztam két munkahengert devanderrel. Az tűnt fel elsőre, hogy a devanderek másmilyenek mint az enyémen: teljesen sima, az enyémen pedig van négy mélyedés az elején. Amiket cserének szántam, az egyikban fordítva volt benne a tartály, így a másikat raktam fel. Az első pofáraesés az volt mikor a jobb első fékcsövet akartam becsavarni: a cseredarabé sokkal nagyobb átmérőjű csavarral volt, mint a saját. Újabb út az alkatrészbázisra, utána fékcsőcsere. Légtelenítés, de a bal hátsó légtelenítőről leforgott a kulcs, nagynehezen kilazítottam. Miután kipumpáltam fél liter olajat, kiderült, hogy rossz a munkahenger, minden benyomásra padlóig esett a pedál és nem is keményedett fel. Felraktam a másik munkahengert. Ismét légtelenítés. Ez jó lett, de a bal hátsó keréknél egyfolytában levegős olaj jön légtelenítéskor. sajnos beeteledett és a fékolajam is elfogyott (1,5 liter). A végére azért kiderült, hogy az amúgy is fordítva álló tartálynak más a beöntőnyílásának akiképzése, és nem megy bele a szintmérő. Maradt a tartálycsere. Holnap folyt.köv. olajvásárlás után. Azért az bíztató, hogy már első fékezésre is kemény a pedál, és nyomkodásra sem lesz keményebb. A bal hátulja azért kicsit idegesít.

Következő a szélvédő kioperálása és másik beszerzése lesz. Ha már úgyis kint a szélvédő, mindjárt rozsdaeltávolítás lesz a szélvédő körül.

Ja és elmentem venni felújítókészletet az első fékhez. Hiába mondtam évjáratot és hogy 2.2-esé, követelték a dugattyúátmérőt, mert az nélkül nem tudnak segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Huhh, hát mekkorát szívtam a futóművel... vááá...

A horganyzásból elkeveredett pár csavar, így a bölcsőt most két csavar fogja, valamint a hátsó felső lengőkarok felső csavarjai az istenért nem akarnak a helyükre menni.

Mind1, ráhagytam, holnap tanulnom kell, meg szegedre menni. Váá.

Be kéne kötni a fékeket is a vontatáshoz, de nincs még főfékhengerem... :S

Itt tart a vas:

1271310720K_p221_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(imádom hogy beszart a fényképező... :S

A lényeg azért látszik.

Jut eszembe, bontásból nincsenek valakinek gyári csavarjai?

Link to comment
Megosztás:

:D

használtautón egyet sem láttam, azért ilyen is rég volt ^_^

idehaza már csak teljesen szétesett darabok maradtak.......sajnos. :D

most is van 3 autó amit figyelek itt-ott a kert végében.

azt hiszik,hogy ha az ember érdeklődik a roncs iránt akkor biztos múzeális érték.

azért van aki tisztességes..... :D

már rég óta nem találni idehaza normálisat.......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.