Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali Tud valaki segiteni abban ,hogy B senibe mennyiért lehet gázszettet szerezni illetve mennyi ennek a beépitési költsége:? valamint egyéb költségei ?Érdemes egyáltalán?

Előre is köszönöm .

Elküldve
Hali Tud valaki segiteni abban ,hogy B senibe mennyiért lehet gázszettet szerezni illetve mennyi ennek a beépitési költsége:? valamint egyéb költségei ?Érdemes egyáltalán?

Előre is köszönöm .

Sztem nagyából annyiba kerülhet, mint egy MV6-ba. El kell döntened, hogy injektoros vagy szívó rendszerű gázt szeretnél-e. Nagyban függ az ár a beszerelt rendszer gyártmányától. Zavoli olcsóbb, LandiRenzo drágább. Elvileg létezik vmilyen lengyel gázszet is, de azt nem tudom milyen minőségű. Sógoromnak másfél éve 220e volt Zavoli injektoros rendszer az MV6-ba, de a LandiRenzora 320-e-ret mondtak. Mindenképp több helyen érdeklődj.

Elküldve
Hali Tud valaki segiteni abban ,hogy B senibe mennyiért lehet gázszettet szerezni illetve mennyi ennek a beépitési költsége:? valamint egyéb költségei ?Érdemes egyáltalán?

Előre is köszönöm .

bármelyik autógázos segít....de többet is kérdezz meg.nyugottan alkudj is,mert lehet.elég nagy ráhagyással adnak általában ajánlatot.

a legolcsóbb sztem 170 lesz,az kb. 80 literes tartály és keverőfejes szett.ha van lambdaszondád akkor mehet a lov-eco is,de nem annyira ajánlom.szívás beállítani(a szerelők csak nagyjából lövik be aztán mehetsz,otthon meg lehet finomítani laptoppal).

kipróbáltam az enyémben a gázbefecskendezést is és nem ajánlom,drága és rosszabúl is megy vele.

a + költség hogy csak NKH-nál vizsgáztatható,nem lehet sokat okosítani a vizsgán.a zk asszem 1500 huf-al lesz csak drágább.műszaki elött szivárgásvizsgálat az asszem 3-5 ezer.és a használattól függően reduktor felújítás ami kb. 5-12000 huf,de ez 60-100.000 km után esetleges.

visszarobbanás gátlót rakass mindenkép,ezt szeretik kisprórolni és nem is nagy összeg(6-9000),mert elég drága a légtömegmérő.....

Elküldve

Végre kész lett a Rekord. Cserélve lett a két első sárvédő, a jobb hátsó ajtó, a két hátsó ív. Foltozva lett a két küszöb, az első köténylemez, az első tornyok. Még meg kell csináltatnom körbe a gyári díszcsíkokat, és tökéletes lesz a gép.

39122817.jpg

39122815.jpg

39122816.jpg

Elküldve
jól néz ki.......vettél új első sárvédőt?

Jobb első volt jó állaputú, bal oldalit pedig bontva vettem, elvileg jó állapotúnak. De korábban már raktam be képeket, hogy mekkora trágya volt. Ezért a régiből és a bontottból csináltam egy jót.

Elküldve

Köszi. Még machanikailag is lesz mit csinálni, mert sajnos a "lendkerék" fogaskoszorúja megkopott, és van mikor csak forog az önindító, de nem indít. Ráadásul megint folyik vhol a hűtőm :)

Elküldve
Köszi. Még machanikailag is lesz mit csinálni, mert sajnos a "lendkerék" fogaskoszorúja megkopott, és van mikor csak forog az önindító, de nem indít. Ráadásul megint folyik vhol a hűtőm :)

na látod ezért vettem újat anno.......:)

soha nem lesz jó,mert már elvékonyodott a sós létől a réz a kapiláris csöveknél.valszeg ott erszt megint,mindíg ott folyatnak.

Elküldve
na látod ezért vettem újat anno.......:)

soha nem lesz jó,mert már elvékonyodott a sós létől a réz a kapiláris csöveknél.valszeg ott erszt megint,mindíg ott folyatnak.

Ez kivételesen nem ott folyik, hanem ahol az oldala, és a hűtőrész össze van forrasztva. De mindezt azóta csinálja, amióta kapott új hűtősapkát. lőször elszarta magát a vízpumpám, utána két vízcső, és most másodszor a hűtő. Kivi vagyok a hűtőszerelés után mi fog következni :) Amúgy a másik Rekordon tényleg a kapillárisoknál folyt mindig.

Elküldve

Fiúk-lányok

Nincs valakinek 15"os Senator felnihez való közép? Esetleg vagy 2 db olyan felni, aminek megvan a közepe?

Ilyen:

1.jpg

Elküldve
Ez kivételesen nem ott folyik, hanem ahol az oldala, és a hűtőrész össze van forrasztva. De mindezt azóta csinálja, amióta kapott új hűtősapkát. lőször elszarta magát a vízpumpám, utána két vízcső, és most másodszor a hűtő. Kivi vagyok a hűtőszerelés után mi fog következni :) Amúgy a másik Rekordon tényleg a kapillárisoknál folyt mindig.
Nekem van egy új Rekord 2.0 E hűtőm, rézből, Nissens gyártmány, kézi váltóshoz.

Üdv:Tomy61

Tel:06-20-981-1100

Ui: van még néhány egyébb új alkatrészem is, amibe kellett volna, sajna megsemmisült.

Elküldve

Lehet, hogy a kövi témában magammal fogok beszélgetni :) Automata váltó! Adott a Rekordunk automata váltóval, amit ki szeretnék cserélni egy másikra. Azonban ami teljesen ua a típus, beázott az előző gazdánál az udvaron, és berohadt :) Most van még két darab, amiből az egyik egy E1 Rekordon lehetett, a másik egy 3.0 A Senatoron. Az eredeti TG A52, az E1-esé NA A19, a Senié NC A37 típuskódú. A TG A52 leírásában szerepel még, hogy THM180C. Próbáltam sok helyen utánanézni, hogy ez mit takar, de mindenhol Wandlerkupplung-ot emlegettek különbséget az E1-es váltóhoz képest. De ez mit jelent nem jöttem rá :D További különbség, hogy az enyémen van egy elektromos csati, a régebbin nincs. Visszakövettem a vezetékeket és következőkre jutottam: Van egy relé, ami kap egy gyujtás+-t és a féklámpa kapcsolóról egy kapcsoló+-t. Ha lenyomom a fékpedált, behúz a relé, a kimenő plusz bemegy egy vákuumkapcsolóba, ami a motor szívócsövébe van kötve, és alapban bekapcsolt. Innen egy hőgombába megy a vezeték, de ezt nem tudom mikor, hogy kapcsol, majd innen megy a váltóba. Sajnos lövésem sincs mi célt szolgál :lol: Tehát, elvileg az E1-es rámehet az enyémre minden komolyabb gond nélkül, de elég koszos kívülről, tehát régóta állhatott, nem tudom egyáltalán működne-e. A Senié nagyon patika, külső méreteit tekintve ugyan akkora mint a Rekié, azzal a különbséggel, hogy a nyomatékváltó (citrom) nagyobb átmérőjű mint az eredeti. Legszívesebbenezt etnném fel, de nem tudom miként működne az autón. A most használt váltóval a következők a gondjaim: orrán-száján folyik az olaj, ha erőssebb kanyarodáskor (pl utcába fordulás közben) gázt adok, akkor mintha megcsúszna a kupplung, de a legzavaróbb: mikor kb70-nel megyek, a motor fordulatszáma fel-le ugrál kb 100ford/percet, és nem is szűnik meg magasabb sebességnél sem. Ilyenkor már 3.-ban van a váltó (50 körül kapcsolja), így valószínű nem kapcsolja direktbe a váltót. Tehát mi az a Wandlerkupplung? Miért van a fékpedálról vezeték a váltóba? Mi lenne, ha a Seni váltót tenném fel?

Elküldve
Lehet, hogy a kövi témában magammal fogok beszélgetni :) Automata váltó! Adott a Rekordunk automata váltóval, amit ki szeretnék cserélni egy másikra. Azonban ami teljesen ua a típus, beázott az előző gazdánál az udvaron, és berohadt :) Most van még két darab, amiből az egyik egy E1 Rekordon lehetett, a másik egy 3.0 A Senatoron. Az eredeti TG A52, az E1-esé NA A19, a Senié NC A37 típuskódú. A TG A52 leírásában szerepel még, hogy THM180C. Próbáltam sok helyen utánanézni, hogy ez mit takar, de mindenhol Wandlerkupplung-ot emlegettek különbséget az E1-es váltóhoz képest. De ez mit jelent nem jöttem rá :D További különbség, hogy az enyémen van egy elektromos csati, a régebbin nincs. Visszakövettem a vezetékeket és következőkre jutottam: Van egy relé, ami kap egy gyujtás+-t és a féklámpa kapcsolóról egy kapcsoló+-t. Ha lenyomom a fékpedált, behúz a relé, a kimenő plusz bemegy egy vákuumkapcsolóba, ami a motor szívócsövébe van kötve, és alapban bekapcsolt. Innen egy hőgombába megy a vezeték, de ezt nem tudom mikor, hogy kapcsol, majd innen megy a váltóba. Sajnos lövésem sincs mi célt szolgál :lol: Tehát, elvileg az E1-es rámehet az enyémre minden komolyabb gond nélkül, de elég koszos kívülről, tehát régóta állhatott, nem tudom egyáltalán működne-e. A Senié nagyon patika, külső méreteit tekintve ugyan akkora mint a Rekié, azzal a különbséggel, hogy a nyomatékváltó (citrom) nagyobb átmérőjű mint az eredeti. Legszívesebbenezt etnném fel, de nem tudom miként működne az autón. A most használt váltóval a következők a gondjaim: orrán-száján folyik az olaj, ha erőssebb kanyarodáskor (pl utcába fordulás közben) gázt adok, akkor mintha megcsúszna a kupplung, de a legzavaróbb: mikor kb70-nel megyek, a motor fordulatszáma fel-le ugrál kb 100ford/percet, és nem is szűnik meg magasabb sebességnél sem. Ilyenkor már 3.-ban van a váltó (50 körül kapcsolja), így valószínű nem kapcsolja direktbe a váltót. Tehát mi az a Wandlerkupplung? Miért van a fékpedálról vezeték a váltóba? Mi lenne, ha a Seni váltót tenném fel?

én simán felraknám a seniét.átrakod a konvertert és jó lesz.

tőlem vittek rekire néhányat régebben és nem panaszkodtak.az áttételek sem biztos hogy nagyon másak,mert a seni difije sokkal hosszabb mint a rekié.

Elküldve
én simán felraknám a seniét.átrakod a konvertert és jó lesz.

tőlem vittek rekire néhányat régebben és nem panaszkodtak.az áttételek sem biztos hogy nagyon másak,mert a seni difije sokkal hosszabb mint a rekié.

Az opelinfos-on megnéztem, és az összes THM180-as váltónak ua az áttétele. Akkor már bizti, hogy a Senié megy rá próbából.

De mi az a Wandlerkupplung???

Elküldve
Az opelinfos-on megnéztem, és az összes THM180-as váltónak ua az áttétele. Akkor már bizti, hogy a Senié megy rá próbából.

De mi az a Wandlerkupplung???

sztem a végáttételle lesz összefüggésben,autómatában nem vagyok otthon-arra csak költeni tanultam meg az utóbbi időben(de azt sokat)

Elküldve

Wandlekupplung = aut getriebe

a fánk németül "wandler"-nek szólított

szeretném remélni, hogy a te esetedben a féklámpakapcsoló összekötése a vákuumdobozzal a sebességváltó védelmét szolgálja, miszerint, ha ralisan nyomod egyszerre a féket és a gázt a sebváltót a vákuumdonozon keresztül üresbe vagy üres közeli állapotba vezérli, ha jól olvasom plussz még a hőgombáról is vezérelt, ez a hőgomba gondolom a váltó olajkörén van nem a motoron, gondolom a hőgomba segítségével csak meleg váltóolaj esetén él a fenti védelmi mechanizmus, ami elősegíti a szervíz célű vátóolajmelegítést.

egyébként ez a 180-as a 90-es évek végéig volt építve mindenféle GM modellbe, utoljára suzukiba, bár nem tudom milyen suzuki létezett h hajtással...

alkatrészárak viszonyításképpen:

http://s211935452.e-shop.info/shop/page/1?shop_param=

--

fenntartom a jogot, hogy a fenti betűkupac egy db helyesírási hiba, nemtöbb eggyelse

Elküldve
Wandlekupplung = aut getriebe

a fánk németül "wandler"-nek szólított

szeretném remélni, hogy a te esetedben a féklámpakapcsoló összekötése a vákuumdobozzal a sebességváltó védelmét szolgálja, miszerint, ha ralisan nyomod egyszerre a féket és a gázt a sebváltót a vákuumdonozon keresztül üresbe vagy üres közeli állapotba vezérli, ha jól olvasom plussz még a hőgombáról is vezérelt, ez a hőgomba gondolom a váltó olajkörén van nem a motoron, gondolom a hőgomba segítségével csak meleg váltóolaj esetén él a fenti védelmi mechanizmus, ami elősegíti a szervíz célű vátóolajmelegítést.

egyébként ez a 180-as a 90-es évek végéig volt építve mindenféle GM modellbe, utoljára suzukiba, bár nem tudom milyen suzuki létezett h hajtással...

alkatrészárak viszonyításképpen:

http://s211935452.e-shop.info/shop/page/1?shop_param=

--

fenntartom a jogot, hogy a fenti betűkupac egy db helyesírási hiba, nemtöbb eggyelse

A motor vízkörébe van kötve. A sima THM180-as váltókban egyáltalán nincs benne ez a "védelem" csak a C-sekben. Köszi a linket, már meg is néztem :huh:

Elküldve
......bár nem tudom milyen suzuki létezett h hajtással...

az összes terepjárójában hátsókerékhajtás volt, mégpedig ugy, hogy alapban rwd, de kapcsolható awd.

ha jol tudom, ugyanez a belső tartalom volt a swift 4*4 és a subaru ugyanezen modelljében, annyi különbséggel, hogy ott állandó awd volt-

Elküldve
az összes terepjárójában hátsókerékhajtás volt, mégpedig ugy, hogy alapban rwd, de kapcsolható awd.

ha jol tudom, ugyanez a belső tartalom volt a swift 4*4 és a subaru ugyanezen modelljében, annyi különbséggel, hogy ott állandó awd volt-

Ki lehetett kapcsolni. :huh:

A váltó alján kellett kilazítani egy csavart és egy pöcköt kellett kihúzni.

Ezután csak az első kerekek hajtottak.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Már szedem is le. Esetleg THM180 automata váltóhoz nem találtál vmit. Sajnos a barátom gugli nem járt sikerrel, mert csak könyvesboltok ajánlatait dobálta ki. Jobb lenne vmilyen ingyenes dolog :huh:

Elküldve

olyan könyvem van pdf-be (asszem, vagy jpg-be) ami automata váltokkal foglalkozik.

küldök egy privit, hogy mim van, aztán a többit majd kitaláljuk.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.