Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok! Külön Monza topicot nem találtam, úgyhogy a kérdést itt tenném fel: Monza 3.0-ás soros hatos, 24 szelepes moci sport vezérmű tengelyekkel, sport computerrel hány pacit adhat le jó állapotban? A Mantámba ajánlották megvételre, de egy ekkora mocitól tartok egy kicsit. Egyébként a Monza németben volt versenyautó, az autó kompletten, becsövezve is eladó lenne, de annyi pénzem sajna nincs...

Adatokat, tapasztalatokat előre is kösz!

A soros hatos 24v alapból 204LE 272Nm, sport-tengelyekkel és némi plusszal elméletileg 290LE-re leeht tuningolni.

Elküldve
... viszont az sem véletlen, hogy ezt a mocit a mai napig használják Nascar gépekben persze jól feltuningolva  :twisted:  

....

Én úgy tudom, hogy a nascar-ban kizárólag V8 5.7-et használnak...

(bővebben itt)

és a tuning is nagyon kötött. Semmi elektronika (még elektromos gyújtás sem), semmi injektor, a hengerenkénti 4 szelep is felejtős. Klasszikus megszakítós-rotoros gyújtás, meg karbi és punktum.

Elküldve
Sziasztok! Külön Monza topicot nem találtam, úgyhogy a kérdést itt tenném fel: Monza 3.0-ás soros hatos, 24 szelepes moci sport vezérmű tengelyekkel, sport computerrel hány pacit adhat le jó állapotban?

Monzába nem szereltek szériában 24 szelepes motort. Csak a 12V-t, ami 177 LE. A 24 szelepes (motorkódja C30SE) a B Senatorban debütált, meg szerelték A Omegába is. Ennek teljesítménye 204 LE. A tuningolt motor teljesítményéről meg kérdezd meg a tulajt. Így szerinted ki tudja megmondani, hogy hány LE? Ehhez tudni kéne, hogy milyen típusú és hány fokos a vezérműtengely, milyen típusú a sport computer, abban milyen verziószámú szoftver van, mit módosítottak a levegőellátáson, kipufogón stb.

A C30SE motor adatairól bővebben itt

Elküldve
...

Lui:

... Ha külföldit veszek, akkor a reg ado

után meg ugyanott vagyok, mintha senit vennék itthon.

Szerintem nem ott vagy.. Valahol inkább olyan 2 misivel fölötte.. :twisted:

Ja nem aktuális, ha a veterán státusza megvan.. Tényleg.. Elég ha 25+ éves, vagy kinti veteránvizsgával kell rendelkeznie? :roll:

Elküldve

A Nascart illetően biztos igazad van, én egy internetes oldalon olvastam, hogy versegyautókhoz ajánlgatják ezt a mocit, különböző tuningokkal. Majd előkotrom a linket valahonnan. Azt hiszem abban volt a Nascar-os hivatkozás is, de lehet keverem a szezont és fazon és nem ehhez a mocihoz volt írva. :roll: :wink:

Itt Tatabányán van egy Seni abban programot írtak át, vezérműtengelyt cseréltek, meg no katalizátor és így lett mérve kb. 290LE. 8)

Elküldve

Szerintem nem ott vagy.. Valahol inkább olyan 2 misivel fölötte.. :twisted:

Ja nem aktuális, ha a veterán státusza megvan.. Tényleg.. Elég ha 25+ éves, vagy kinti veteránvizsgával kell rendelkeznie? :roll:

30 év felett kell lenni, és itthoni minősítés kell.

Elküldve
Ha jól hallottam, azért a minősítést nem olyan egyszerű megszerezni.

Hát gondolom Recaro, sportkori, ültetés, meg OZfelni nem megy a veterán vizsgára.. . :P

Elküldve
Ha jól hallottam, azért a minősítést nem olyan egyszerű megszerezni.
Pedig nem vészes. Tudtommal csak az a feltétele az OT vizsgának, h majdnem 100%-ban eredeti legyen rajta minden. Ja, és feltételezem, hogy mindennek működnie is kell, ráadásul jól.
Elküldve

mindenkitől köszönöm a segítséget és a válaszokat, de ahogy

számolgattam, talán egy év múlva lehet autom, ha az utolsó fázisba érek,

akkor igérem, előtte itt megkérdezek mindent mégegyszer.

Elküldve
...ha az utolsó fázisba érek,

akkor igérem, előtte itt megkérdezek mindent mégegyszer.

Ígéem kapsz majd rengeteg ÓVASSÁVISSZÁT.. :D :P

Na nem.. Kérdezz csak nyugodtan és ne add fel. Egy év múlva lesz 3 kiló a benzin és akkor is 3000 Omegát akarok majd venni... :D

Elküldve
mindenkitől köszönöm a segítséget és a válaszokat, de ahogy

számolgattam, talán egy év múlva lehet autom, ha az utolsó fázisba érek,

akkor igérem, előtte itt megkérdezek mindent mégegyszer.

Szerintem a józan ész akkor is azt fogja mondani, hogy friss jogsival, ne valami szebb, veterán korú autóval kezdj, és véletlenül sem nagy köbcintissel. Mondjuk 1.2-1.4 D,E Kadett/A Corsa vagy 1.6 C Ascona tökéletes lenne számodra. Ha egy ilyet megtörsz, nem annyira zsebbenyúlós mint egy D Rekord. Arról nem is beszélve, hogy nagy köbcentivel jobban össze lehet törni egy autót...

Elküldve

Hááát nekem az első autóm egy 26 tonnás Rába volt. :? :roll: De én inkább attól intenélek, hogy autózás miatt pl ne legyen 2-3000 forintod mondjuk egy jó MOTE bulira. Tehát ha pályakezdőként 3 literessel kezdesz, akkor amellett, hogy magas a bizti, mindig 2-3000 forintos problémáid lesznek, és még így sem tuti, hogy annyit autózhatsz amennyit szeretnél. :cool:

Elküldve

Variációk Rekord E2 témára:

Ez itt a Daewoo Royal, a koreaiak a Rekord E2 licence alapján készítették, és nem átallottak 1,5-ös motort pakolni bele:

Daewoo_royale.jpg

Ez meg itt a másik véglet, egy Dél-Afrikából származó Rekord 380i GSi. Mint a neve is mutatja, egy 3,8-as (!) V6-os motort pakoltak az elejébe, megkapta a Senator A2 műszerfalát, az Omega A 3000 spojlereit valamint egy Vectra A kormánykereket. Az egyetlen szépséghibája hogy csak jobbkormányos verzióban létezett:

Rekord_380i_GSi.jpg

Elküldve
Mostakkor ezt hogy értsem? Hogy nem csak jobbkormányosban létezett, vagy hogy az nem szépséghiba? :D

Ismered Greget.Neki a jobbkormányosság nem akadály!Szeret kockáztatni! :P

Elküldve

Hali!

Aprócska kérdés, Rekord e-nél mi a különbség a "cd" és a "berlina" felszereltség között?

Mert én most nézegettem élőben ilyeneket, de nem látok semmit. A hozzáértők segítsenek lécci.

Elküldve
Hali!

Aprócska kérdés, Rekord e-nél mi a különbség a "cd" és a "berlina" felszereltség között?

Mert én most nézegettem élőben ilyeneket, de nem látok semmit. A hozzáértők segítsenek lécci.

Na amennyit nekem sikerült kinyomozni:

Először is, Berlina már volt a Rekord E1 szériában is, a CD felszereltségi szint pedig az E2 széria csúcsmodellje volt, éppen a Berlina (1985 után GLS) felszereltségi szint után következett.

A Berlina felszereltségi szint érdemleges tartozékai a Rekord E2-nél:

- Velúr kárpit az utastérben (az ajtókon és a padlószőnyegen is)

- Központi zár

- Megvilágított sminktükör

- Négyküllős kormánykerék

- Zárható kesztűtartó

- Acélfelnik dísztárcsával (limuzin) illetve krómgyűrűvel (caravan)

- Külső visszapillantó tükör a jobb oldalon is (a caraváné ráadásul elektromosan állítható és fűthető)

- módosított rugózás

- magasságban állítható vezetőülés

- hátsó ködzárófény

- fordulatszámmérő, feszültség- és olajnyomásmérő

- a műszerfalvilágítás fényereje szabályozható

- teljesen kárpitozott csomagtér

- a caraván esetében szintszabályozós hátsó futómű

A CD felszereltségi szint érdemleges tartozékai ezen felül:

- sportfutómű

- csak erre a sorozatra jellemző speciális dísztárcsák az acélfelnihez

- 2.0E motor és 5sebességes váltó

- szervókormány

- bőrhuzatú kormánykerék

- Bordcomputer

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.