tgabika76 Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Az enyém is Olympia Rekord ám Az meg mér? Az Olympia-Rekord az tudtommal a Rekord A előtt volt, és '53-'60-ig gyártották, beleérve a P1-et is. A tied meg csak egy Rekord C, igaz annak gyönyörű, csak túl fiatal ahhoz hogy Olympia lehessen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Az meg mér? Az Olympia-Rekord az tudtommal a Rekord A előtt volt, és '53-'60-ig gyártották, beleérve a P1-et is. A tied meg csak egy Rekord C, igaz annak gyönyörű, csak túl fiatal ahhoz hogy Olympia lehessen. Majd megmutatom a gyártmánytáblát a motortérben. 8) Az van ráíva,hogy:Olympia-Rekord C COUPE Hát ezért :lol: :lol: :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Majd megmutatom a gyártmánytáblát a motortérben. 8) Az van ráíva,hogy:Olympia-Rekord C COUPE Hát ezért :lol: :lol: :wink: Jó, de a típustáblán kívül sehol sem hívják azt az autót Olympia-Rekordnak, nem? Amúgy nekem is Calibra A van a típustáblára írva (mintha lenne belőle B is), meg hivatalosan a Calibra mint külön típus nem létezik, hanem csak a Vectrának egy 85-ös kóddal ellátott karosszériaváltozata. Tulajdonképpen egy Vectra kupé, csak más nevet adtak neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Jó, de a típustáblán kívül sehol sem hívják azt az autót Olympia-Rekordnak, nem? Amúgy nekem is Calibra A van a típustáblára írva (mintha lenne belőle B is), meg hivatalosan a Calibra mint külön típus nem létezik, hanem csak a Vectrának egy 85-ös kóddal ellátott karosszériaváltozata. Tulajdonképpen egy Vectra kupé, csak más nevet adtak neki. Nekem akkor is Olympia Rekord picit :sad5: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Szegény Tomi! Most miért így kell megtudnia?? :lol: :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Szegény Tomi! Most miért így kell megtudnia?? :lol: :lol: ;) Mi is? :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Hogy nem olyan típus a kocsid, mint eddig hitted. :lol: De persze csak vicc vót... :oops: :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Június19, 2005 Megoszt Elküldve Június19, 2005 Hogy nem olyan típus a kocsid, mint eddig hitted. :lol: De persze csak vicc vót... :oops: :oops: Az olyan tipusú mint ami az ID(Identification) táblán van írva :roll: :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Június24, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Június24, 2005 Kicseréltük öcsém autóján a difit. Igazából csak a difit szerettük volna, de nem ment bele a sper a régi házba, így teljes hídcsere lett :? Állítólag kicsit búg. Remélem nem rossz ez is. Amúgy az eredetiben darabokra törtek a csoportkerekek. És került bele riasztó is, ami a centrált is zárja. Tényleg Chyga! tudnál bekötési rajzot küldeni enforcer riogatóhoz? Mert az irjelző vezérlés nem akar működni. Az új hidrotőkék pedig nem hozták meg a várt eredményt :evil: Az egyik szelep a hármas v. négyes hengernél kb 2000 fordulattól erősen kattog. olyan hangja van mint egy varrógépnek :? de már semmi tippem nincs mitől lehet ez a hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július20, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július20, 2005 A difi hang nagyjából megoldódott. De a köv problem merültm fel: A szelepek vmiért csattognak. Szereztünk alighasznált hidrotőkéket, de maradt minden a régi. Elkezdtük kicserélgetni egyenként őket, de ez sem járt sikerrel. Mértünk kompressziót, mind a négy hengerben 11.5. Ma kinyomkodtuk az összes tőkéből az olajat, szétszedtük őket és átmostuk az összeset gázolajjal. Majd visszaraktuk őket, a himbákat addig húztam meg, íg el nem kezdte benyomni a tőkék tetejét. De most meg nem akarja feltölteni őket az oilnyomás. Pedig van, a gyári műszer középen áll alapjáraton, olaj a felső nívón. A veztengely felett van négy vagy öt aluszegecs(dugó), amiből az egyik kicsit ki volt nyomódva, de visszaütöttem. Plízz Segítsen vki nekünk, mert egy 1000 km-es túra vár a gépre és így nem lehetne nekivágni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Július21, 2005 Megoszt Elküldve Július21, 2005 A difi hang nagyjából megoldódott. De a köv problem merültm fel: A szelepek vmiért csattognak. Szereztünk alighasznált hidrotőkéket, de maradt minden a régi. Elkezdtük kicserélgetni egyenként őket, de ez sem járt sikerrel. Mértünk kompressziót, mind a négy hengerben 11.5. Ma kinyomkodtuk az összes tőkéből az olajat, szétszedtük őket és átmostuk az összeset gázolajjal. Majd visszaraktuk őket, a himbákat addig húztam meg, íg el nem kezdte benyomni a tőkék tetejét. De most meg nem akarja feltölteni őket az oilnyomás. Pedig van, a gyári műszer középen áll alapjáraton, olaj a felső nívón. A veztengely felett van négy vagy öt aluszegecs(dugó), amiből az egyik kicsit ki volt nyomódva, de visszaütöttem. Plízz Segítsen vki nekünk, mert egy 1000 km-es túra vár a gépre és így nem lehetne nekivágni. Tegyetek bele fix tőkéket :wink: Nekem is ki lett járatva belőle az olaj és utánna kuka lett mind. A fix tőkéket beállítod és zsíroskenyér. A versenyótókba is fixeket szoktak tenni asszem :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július21, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július21, 2005 Igazából már arra is gondoltam, hogy a hengerfej annyira ki van kopva, hogy elengedi az olajnyomást és ezért csattognak a tőkék. Mert leginkább a 3-4 hengerek felől hallani. Lehet megpróbálunk felrakni egy másik hengerfejet, csak az karbisé, és nem tom mekkorák benne szelepek, ugyan olyan-e mint az injektorosé. A fix tőkéket hol szerezted? Mert már én is olvastam tuning újságokban, hogy lehet hozzáilyen okosságokat kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Július21, 2005 Megoszt Elküldve Július21, 2005 nekem annó a C Asconában azért csattogott, mert az elkoszolódott hidrotőkék megkoptatták a vezérműtengelyt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július21, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július21, 2005 A veztengelyt még nem néztük meg, mert le kell hozzá venni a hengerfejet. Ugyanis előrefelé nem tudom kihúzni, mert ott a lánckerék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Július21, 2005 Megoszt Elküldve Július21, 2005 A fix tőkéket hol szerezted? Mert már én is olvastam tuning újságokban, hogy lehet hozzáilyen okosságokat kapni. Egy haveroméktól szerváltam. Körül kell nézni mert a régebbi mocikban ilyen volt és nem volt mindegyikben ótómata hidrotőke :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Július21, 2005 Megoszt Elküldve Július21, 2005 az nagyon jól jött, hogy a fixre állt hidró miatt kopik a veztengely, eddig nem tudtam fölfogni, mitől kophat és mért olyan durván. CIH motoradatok szelepek nem különböznek, a sűrítéskülönbség a dugók fejkialakításából köv. egyéb nyalánkságok a CIH hfejhez Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Július22, 2005 Megoszt Elküldve Július22, 2005 A veztengelyt még nem néztük meg, mert le kell hozzá venni a hengerfejet. Ugyanis előrefelé nem tudom kihúzni, mert ott a lánckerék. Az általam eddig vizsgált autókban (Ascona C, Vectra, Astra, Omega) a vezérműtengely kiszereléséhez nem kellett a hengerfejet levenni. Igaz nem kihúzni kellett, hanem a csapágykengyelek leszerelése után le lehet emelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július22, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július22, 2005 De ez CIH motor, és a vez tengely a fej belsejében fut, és csak előrefelé lehet kihúzni, ahol előtte van a lánckerék a lánccal :( Köszi Berlina a linkeket. És neked is Dark :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Július23, 2005 Megoszt Elküldve Július23, 2005 De ez CIH motor, és a vez tengely a fej belsejében fut, és csak előrefelé lehet kihúzni, ahol előtte van a lánckerék a lánccal :( Köszi Berlina a linkeket. És neked is Dark :wink: Szerintem ki lehet húzni csak a hűtőt kell kiszedni. :roll: A vezérlést meg jelrerekod és leszedheted a lánckereket. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július23, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július23, 2005 de hogy szeded ki a lánckereket? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Július23, 2005 Megoszt Elküldve Július23, 2005 Ha csak azért szeretnéd kiszedni a tengelyt, hogy a kopását ellenőrizd, akkor inkább ne tedd. Az ellenőtzésnek többféle módja van: - kiszeded a hidrotőkét, és megnézed az alját. Ha nem kopott homorúra, akkor nagy valószínűséggel a tengely is jó. - a hidrotőke furatán benézve ( lámpa segítségével ) végig lehet nézni a bütyköket - ha beraksz egy tőkét himba nélkül, forgatod a motort, meg tudod mérni az emelés nagyságát. Ezt ismételd meg az összes bütyöknél, és kiderül, ha valamelyik kopott ( szívó - kip azt hiszem nem egyformán emel). Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július23, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július23, 2005 Aszthiszem ezt fogjuk tenni. Remélem jutunk vmire.Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július23, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július23, 2005 Még valami. Hogy kell jelre állítani a motort, és akkor hogy kell állnia a vez.tengelynek? Mert a lendkeréken lévő jelet beállítom, de a veztengelyen a jel kb negyed fordulatot előrébb van. Ha visszaállítottam, akkor összeakadtak a szelepek és a dugattyúk. Most úgy van beállítva, hogy a jelnél váltanak a négyes hengerben a szelepek. És a szelephézagot kell hagyni vagy nem? Mi kinyomtuk az olajat a tőkékből, és adddig húztam a himbákat, amíg el nem kezdte benyomni a tetejét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Július23, 2005 Megoszt Elküldve Július23, 2005 Sajnos itthon nincs vezérlési rajzom. :( A szelephézagot pedig járó motornál szoktuk beállítani. Addig tekerjük az állítóanyát befelé, amíg leáll a henger, és utána kitekerünk kb. 3/4 fordulatot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július23, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július23, 2005 Köszi szépen :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts