Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


kori

Recommended Posts

Most jutottam el idáig a topicban. :P

Szóval, az én Vekim is mindig 80-on áll, de nyáron a kánikulában voltunk a hegyekben és akkor láttam életemben először, hogy megy felfelé a mutató, sőőőőt, bekapcsolt a venti, mert annyira felmelegedett. Eddig még sosem hallottam benne a ventillátort ..... Totál bepánikoltam, hogy felforr, de aztán a normál utakon visszahűlt.

Cseréltesssem ki én is a termosztátot? :D

Én úgy vettem észre, mikor az enyém megfáradt, hogy pl. pályán kihajtás előtt leszálltam a gázról, és mire a kihajtósáv végéhez értem elfeküdt a mutató.

De érdekes módon mikor kiszedtem és felraktam egy lábasba főni :P normálisan nyitott meg zárt 80-90 fok körüli hőmérsékleten.

Link to comment
Megosztás:

az enyém most stabilan a 90 elötti vonalon áll.

teszt üzemmódban nézve 88 foknál nyit-zár folyamatosan.....

asszem 12-15 ezer forint a Behr utángyártott, a gyári a Behr, csak az GM dobozba van. ( Z19DTH hoz)

azt tudom hogy a Z19DT nél nagyonnagy szopás cserélni, de ha kikell akkor kikell a folyamatos 80 on állás annyira nemjó.....

ugy kb így áll. csak nagy dugóba megy fel 90 ig....

279487-b1kchkwwwoo9v4t-41904.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ákos, akkor normál jelenség volt a hegyi melegedés, ugye? Nyugtass meg..... ;)

Most cseréltek olajat, kiolvasták a komputert, megdícsérték, hogy milyen jó állapotban van az autó.

mimimi??? nem biztos arra gondolok, hogy te mire gondolsz ;)

szóval hogy hegymenetben melegszik?

bizonyos értékig normális.

nekem nagy erőltetéskor ausztriába, egy hajszállal 90 fölé ment menetközbe, és ott is maradt.... az nemgáz ....

viszont továbbra se melegszik reggel az autóm.... ez kiborit, hogy mostmár egyik autómba sincs fütés 20 km en keresztül... még jó hogy a vectrába van ülésfűtés....

nincs ismerőse valakinek aki egy jó Vectrát akar venni?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A pótfütés az nem elektromos,hanem gázolajjal müködik és automatikusan kapcsol,ha a levegöhömérséklet 4fok alatt van és addig megy mig a vizhömérséklet el nem éri a 80 fokot.Nagyon jó ha közben gurulsz,de ha állsz a ventillátor behozza a kipufogogázt/külön dobja van közvetlen a tüzfal alatt/

Link to comment
Megosztás:

szóval hogy hegymenetben melegszik?

bizonyos értékig normális.

nekem nagy erőltetéskor ausztriába, egy hajszállal 90 fölé ment menetközbe, és ott is maradt.... az nemgáz ....

Nem "forrt fel" - hál istennek - szóval akkor ez normális. Csak a ventillátor kapcsolt be.

Ülésfűtés......enyémben is van. ;) nagyon szeretem ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

az a helyzet, hogy igaz nem azért vettem hogy hosszú hosszú évekig meglegyen, de egy darabig terveztem, de közbeszólt a Vectra.

A helyzet, hogy én napi 100 km-t megyek, csak dolgozni, így a fogyasztásra eléggé rámentem, mert az életem pénzét a benzinkúton hagyom....

a Vectra jó autó, bár mivel van egy Civicem elég magas a mérce, mert sajnos a Honda jobb autó mint a vectra, pedig a civic egy kategóriával kisebb autó.

ez volt az első ami miatt már a második nap mérgelődtem, hogy kényelmetlen, billeg, és gyenge....

a második és egyben a pont az i re az volt, hogy a munkába járásom utvonalán az alábbi fogyasztásokat produkált:

Civic : 5,5L/100

Zafira gázból 9,5L/100 km ami olyan 5 alatti benzinfogyasztásnak megfelelő pénzösszeg

Vectra 6,5 liter, majd 1 hét kicsit dugós város: 7,2L

na itt meghirdettem, és 1 hét alatt eladtam. a vectrával havi 20.000 Ft tal több lenne az üzemanyagköltségem.... és akkor csak dolgozni járok, és egyszerüen így is 60-80 ezerért tankolok 1 hónapban...

az autó jó volt, hibátlan volt, müködött rendesen. eladtam, és abból a pénzből vettem egy 2008.08 havi Zafira B-t, Z18XER motorral. kicsit kevesebb extrákkal, (nem is kicsit kevesebb, hanem semmi sincsbenne ;) ) A Vectra kicsit drágábban adtam el, a Zafirát kicsit olcsóbban vettem, így maradt pénzem átiratásra, gázbeszerelésre, kuplung cserére, és még kell vennem egy fényszorót mert elolvasdt a belseje.

ráadásul a Vectrába a mögöttem ülő állandóan rugdosta az ülésem háttámláját, a zafirában nem fogja :lol:

szép, nagy, pakolható....

na ez az én történetem ;)

Link to comment
Megosztás:

folytatom:

illetve ami miatt elég könnyen megváltam a Vectrátol az az volt, hogy itt egy páran már megtapasztalták, hogy mennyi baj van az a diesel autókkal.

Motorkontrol, generátor, szívósor, AGR, lendkerék ( ezt már nekem cserés volt), hátsó lengőkarok, mittómén....

ehhez nekem nem volt kedvem. nincs kedvem azton izgulni hogy mikor mi szarik be benne, mikor rohadok le valahol, és hogy jutok haza onnan....

mivel olyan helyen dolgozom amilyenen ( ;) ) így látom mit szopnak az emberek az ilyen autókkal. se kedvem, se pénzem nincs ehhez.....

na ezért volt a csere.

amugy beletettem 4.000 km-t a Vectrába kicsivel több mint 1 hónap alatt ;)

Benzines, jól megy, gázos lesz, és 3 éves, kényelmes, nagy, kirándulásokra hibátlan, és én elég sokat kirándulok.... jó lesz az...

Link to comment
Megosztás:

folytatom:

illetve ami miatt elég könnyen megváltam a Vectrátol az az volt, hogy itt egy páran már megtapasztalták, hogy mennyi baj van az a diesel autókkal.

Motorkontrol, generátor, szívósor, AGR, lendkerék ( ezt már nekem cserés volt), hátsó lengőkarok, mittómén....

ehhez nekem nem volt kedvem. nincs kedvem azton izgulni hogy mikor mi szarik be benne, mikor rohadok le valahol, és hogy jutok haza onnan....

mivel olyan helyen dolgozom amilyenen ( ;) ) így látom mit szopnak az emberek az ilyen autókkal. se kedvem, se pénzem nincs ehhez.....

na ezért volt a csere.

amugy beletettem 4.000 km-t a Vectrába kicsivel több mint 1 hónap alatt ;)

Benzines, jól megy, gázos lesz, és 3 éves, kényelmes, nagy, kirándulásokra hibátlan, és én elég sokat kirándulok.... jó lesz az...

Ha jól sejtem akkor márkaszervizben dolgozol ugye?A diesel vectrákkal sokkal több gond van mint a benyással?Mesélj!!!

A gáz beszereléssel kapcsolatban,mennyi a bekerülési összeg,mennyivel romlik esetleg a menet dinamika?Szervizköltség?Benzinnel is ugyan úgy használható az autó mint előtte? S.T.B. Válaszod előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól sejtem akkor márkaszervizben dolgozol ugye?A diesel vectrákkal sokkal több gond van mint a benyással?Mesélj!!!

A gáz beszereléssel kapcsolatban,mennyi a bekerülési összeg,mennyivel romlik esetleg a menet dinamika?Szervizköltség?Benzinnel is ugyan úgy használható az autó mint előtte? S.T.B. Válaszod előre is kösz.

a sima benzinesekhez jelenleg 235.000 ért szerelik. a fogyasztás megnő kb 10-15% kal, cserébe jelenleg 205 Ft a gáz. nem mindegy hogy 8 liter 400 ft os benzin, vagy 205 Ft os gázból 9 - 9,5 liter.

azt nem tudom, hogy a YH motorokba lehet e tenni egyáltalán, vagy milyen más szett kell hozzá, ennek utána kellene nézni....

a szeervizelés: szürő csere 30.000 km ként, ( asszem max 10.000 Ft ) , a reduktor elméletileg 60-90.000 km-t bír, de van akinek a dupláját, és az sem egy nagy összeg....

benzinen ugyanugy használható, egy gombbal átkapcsolható.

a menetdinamikája: más lesz. alacsony fordulaton picit gyengébb, magas fordulaton is ugyanet. a normál fordulaton nem gyengébb hanem picikét erősebb....

nekem 100% osan bejött :lol:

és igen, jártam már szerviz közelében ;)

mesélni nem kell , olvass vissza.... mindenki szivattyúzott már mindennel ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.