Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel tuning


bazs

Recommended Posts

nem tudod, hogy mitől lehet az, hogy ha "nem nagy lábbal vezetek", akkor is jóval a gyári értékek fölötti fogyasztást tapasztalom sokszor? heti kb. 800km-t autópályázok, fix tempóban, nem taposva, ~200at városon belül, és mégis 7,5-eket mérek gyakran, pedig 4,2-őt, 4,4-et is kihoztam már belőle.

ez így van most a kisebb, 14-es felnivel, mert a naggyal még értettem, sportbetétszűrővel és anélkül is. van egy dinamit méretpontos, Corsa-ra gyártott hátsódob az autón, ez ~1éve fent van, a fogyasztásom ~pár hónapja emelkedett így meg, gyakran még spórolósabb vezetés mellett is.

Egyébként a középdobbal érdemes valamit csinálni? Hallottam átalakításokról, és itt nem arra gondolok, hogy dob kuka, helyére cső.

köszi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nem tudod, hogy mitől lehet az, hogy ha "nem nagy lábbal vezetek", akkor is jóval a gyári értékek fölötti fogyasztást tapasztalom sokszor? heti kb. 800km-t autópályázok, fix tempóban, nem taposva, ~200at városon belül, és mégis 7,5-eket mérek gyakran, pedig 4,2-őt, 4,4-et is kihoztam már belőle.

ez így van most a kisebb, 14-es felnivel, mert a naggyal még értettem, sportbetétszűrővel és anélkül is. van egy dinamit méretpontos, Corsa-ra gyártott hátsódob az autón, ez ~1éve fent van, a fogyasztásom ~pár hónapja emelkedett így meg, gyakran még spórolósabb vezetés mellett is.

Egyébként a középdobbal érdemes valamit csinálni? Hallottam átalakításokról, és itt nem arra gondolok, hogy dob kuka, helyére cső.

köszi :rolleyes:

faternak van 1.7es szívó kadettja, de 5nél többet nem evett szinte soha. sok mindentől függhet, gázolaj, adagoló, motor kopottság, vízhőfok, abroncsnyomás, a hátsódob, ha méretpontos, akkor biztos nem dob rá semmit. a felni kicsit dobhat, de én pl. úgy választottam a 15öst, hogy peresebb gumival így szinte ugyanaz a méret mint a 14es. középső dobot általában kiszokták vágni:S (barbárok:) így a "zöldkártya" ugrott is szinte) de biztos van tuningboltokban valami jobb fajta mint a gyári.

Link to comment
Megosztás:

faternak van 1.7es szívó kadettja, de 5nél többet nem evett szinte soha. sok mindentől függhet, gázolaj, adagoló, motor kopottság, vízhőfok, abroncsnyomás, a hátsódob, ha méretpontos, akkor biztos nem dob rá semmit. a felni kicsit dobhat, de én pl. úgy választottam a 15öst, hogy peresebb gumival így szinte ugyanaz a méret mint a 14es. középső dobot általában kiszokták vágni:S (barbárok:) így a "zöldkártya" ugrott is szinte) de biztos van tuningboltokban valami jobb fajta mint a gyári.

ezért is csodálkozom annyira, mert minden rendben van a fentiek közül. előtte 195/45R15, most 185/60R14 gyári méret, gyári nyomással, front 2,2, hátul 2.0 bar... nekem se változott így sokat a méret, és tökéletes a GSI futóművel :rolleyes: nem csúszik, nem sodródik - > borul ;)

Link to comment
Megosztás:

ezért is csodálkozom annyira, mert minden rendben van a fentiek közül. előtte 195/45R15, most 185/60R14 gyári méret, gyári nyomással, front 2,2, hátul 2.0 bar... nekem se változott így sokat a méret, és tökéletes a GSI futóművel :rolleyes: nem csúszik, nem sodródik - > borul ;)

Sztem Neked a gyári méret a 175/65R14 :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem Neked a gyári méret a 175/65R14 :D

1,7D-ből az a méret, 175/65R14 a Combo-é. 185/60 R14 az 1,6-osok , az 1,7D , 1,2-1,4-es benzinesek és az 1,5 TD Corsa gyári mérete.

Ui.: van valakinek sport középdobbal tapasztalata? eddig sok savat és sok jót hallottam. rosszat főleg a gázgyorsító középdobokról. olyat nem is igazán vennék, kivéve ha valakinek bevált és ajánlja. Nem gázgyorsító sportközépdobot érdemesebb lenne venni? pl. ezt: magnum középdob

sajnos tudom, hogy a magnum termékek egy része kamu, főleg a számok a "200%-os lőerő többletről, a 150%-os fogyasztáscsökkenésről stb ;):), de ha valakinek van tapasztalata, talán megér egy próbát.

köszi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

1,7D-ből az a méret, 175/65R14 a Combo-é. 185/60 R14 az 1,6-osok , az 1,7D , 1,2-1,4-es benzinesek és az 1,5 TD Corsa gyári mérete.

Ui.: van valakinek sport középdobbal tapasztalata? eddig sok savat és sok jót hallottam. rosszat főleg a gázgyorsító középdobokról. olyat nem is igazán vennék, kivéve ha valakinek bevált és ajánlja. Nem gázgyorsító sportközépdobot érdemesebb lenne venni? pl. ezt: magnum középdob

sajnos tudom, hogy a magnum termékek egy része kamu, főleg a számok a "200%-os lőerő többletről, a 150%-os fogyasztáscsökkenésről stb ;):), de ha valakinek van tapasztalata, talán megér egy próbát.

köszi :rolleyes:

3 ajtós 1.7 d corsa b gyári mérete: 165/70 R13

1.6 16v 185/60 R14

1.2 145/80 R13

Link to comment
Megosztás:

én a gyári könyvemben találtam ezt a méretet, de hihetőbb a Te igazad, 13-asnak kéne rákerülnie, a 99-es könyv nem tudom miért írja ezt.

én ezeket egy hivatalos oldalról szoktam nézni, ott ez volt, meg fater 1.7d kadettjének a gyári 175/70 R13 szal helytálló nagyjából amit írtam. de aztán ki tudja, max. a tervező mérnökök akik megalkották azok tudják az igazságot, lényeg, hogy nyugodtan fel lehet tenni mást is:D:D

Link to comment
Megosztás:

én ezeket egy hivatalos oldalról szoktam nézni, ott ez volt, meg fater 1.7d kadettjének a gyári 175/70 R13 szal helytálló nagyjából amit írtam. de aztán ki tudja, max. a tervező mérnökök akik megalkották azok tudják az igazságot, lényeg, hogy nyugodtan fel lehet tenni mást is:D:D

Melyik oldalról?

Link to comment
Megosztás:

lényeg, hogy nyugodtan fel lehet tenni mást is:D:D

Azért óvatosan,mert jártam már úgy hogy nem stimmelt a méret a régi autómra és fél évente cseréltem a kerékcsapágyakat

meg tönkre vágtam a futóművet is! :rolleyes:

Arról mesélj inkább hogy mik a tapasztalatok amióta megemelted a turbónyomást??Fogyasztás?Motor melegedés?Füstölés stb?

Ha egyszer nekiállok,lehet fel foglak személyesen keresni.... :D (ezt veheted fenyegetésnek ;) )

Link to comment
Megosztás:

Azért óvatosan,mert jártam már úgy hogy nem stimmelt a méret a régi autómra és fél évente cseréltem a kerékcsapágyakat

meg tönkre vágtam a futóművet is! :rolleyes:

Arról mesélj inkább hogy mik a tapasztalatok amióta megemelted a turbónyomást??Fogyasztás?Motor melegedés?Füstölés stb?

Ha egyszer nekiállok,lehet fel foglak személyesen keresni.... :D (ezt veheted fenyegetésnek ;) )

Mióta megemeltem öröm és bódogság van:D Most már nem igen ellenfelek ezek az 1.4 16v g astrak amik nagyon menők a környékünkön:D a maguk 125 Nm nyomatékukkal 4000es fordulaton:S lol. Fogyasztásom szinte nem is nagyon változott, na jó ha sokszor kenetem, akkor 5,5-5,7 körül jön ki, de mikor normálisan hajtom néha hosszabb lábbal, akkor 5 környékén megáll. Melegedés, hát én semmit nem vettem észre, szinte ugyanaz mint eddig, na jó most, hogy 30 fokok vannak majdnem, így ha meghajtom 85 fokig felmegy. Füstölés, most már van nem úgy mint régen de nem olyan durva ennyit a mai dizik is füstölnek ahogy elnézegetem, de csak ha padlót tolok neki és alacsonyabb a fordulat. Menetdinamikában nagyon jó lett, hogy most már 1500 f/min-től van benn erő, eddig nem is volt ott turbónyomásom, most már 0,2 van, 2000nél 0,6 2800 körül leadja már az 1 bart, igaz ez fokozat függő is azért. Most majd a coolert akarom vagy átrakni más helyre, előre, hogy jobb hűtése legyen, de lehet, hogy megpróbálom a párhuzamos bekötést, mivel van még egy ilyen coolerem, csak szilikoncsöveket kell szereznem, ami már meg van honnan lesz:) Végre még nem próbáltam mennyit megy, de 150et elég hamar el lehet vele érni:) Amúgy így utólag már azt mondom, hogy nem nagy dolog bekötni a szabályzót, az órával jobban szívtam mire behúztam az utastérbe, meg kell még majd egy potmétert beraknom az órához, mert este eléggé vakít az a kék szín. (most itt mászkálnak a katonák, gyakorlatoznak, nem ajánlom a fenyegetést :D )

Link to comment
Megosztás:

Rigo egy 0-100as sprintről videót rakhatnál fel:D

Sziasztok!

Végre sikerült felraknom videót. Sajna csak 10 sec körül lett, de kb. 80-tól végén kicsit emelkedett az út (Szada és Mogyoród között), meg nem olyan jó ha bal kézzel egy helyben kell tartani azt a hülye gépet... Ne lepődjetek meg, nem a gyári váltó van benne, ezért mások az áttételek. A sebességmérő pedig kicsit kevesebbet mutat, mert 185/70r13 van most a kocsin.

Néhány újság: mint a vidin is látszik, van egy gagyi hőmérő a kormány felett (nagyon lassú). Az érzékelő az intercooler felső részére van rögzítve. Csak gyorstesztként raktam fel, ugyanis kimértem, hogy 0,9 bár nyomásnál 46 fok a cooler teteje (autópályán nyomtam pár percig, eddig ment fel) 34 fokos külső hőfoknál. Persze belül a levegő ennél csak melegebb lehet. Nyomás nélkül (lejtőn) hosszú időre mérve 38-40 fok között ingadozik, ennyit melegít rajta alapból a vízhűtő. Tehát látszik, hogy a gyári cooler ilyen melegben már a gyári nyomást is alig tudja kezelni.

Amúgy régebben a kimenőoldali csőben volt egy termoelem, azzal 1,5 bárnál a kimenőoldali hőfok 80-100 fok között alakul ha a külső hőmérséklet 20 fok, ami lineáris becsléssel is 30 százalék körüli levegőveszteség!! Szóval most mindenképpen a nagyobb cooler irányába lépek tovább, abszolút ez most a korlátozó tényező!

Ha akarjátok mérni a cooler kimenőoldali hőfokot, jó kompromisszum lehet az LM335 hőmérő IC egy digitális multiméterrel. Mindössze 1 db ellenállás kell hozzá. Azonnal Kelvinben fogja kijelezni a hőfokot. Az adatlap alapján kb. 1mp késleltetéssel méri áramló gázok hőmérsékletét. A jövő héten megépítem, majd beszámolok.

Az átalakított adagolóval (10x3,1) városban 7,3 az átlag, de ez úgy, hogy nyomom neki rendesen... :rolleyes:

Bocs a hosszú levélért...

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Mióta megemeltem öröm és bódogság van:D Most már nem igen ellenfelek ezek az 1.4 16v g astrak amik nagyon menők a környékünkön:D a maguk 125 Nm nyomatékukkal 4000es fordulaton:S lol. Fogyasztásom szinte nem is nagyon változott, na jó ha sokszor kenetem, akkor 5,5-5,7 körül jön ki, de mikor normálisan hajtom néha hosszabb lábbal, akkor 5 környékén megáll. Melegedés, hát én semmit nem vettem észre, szinte ugyanaz mint eddig, na jó most, hogy 30 fokok vannak majdnem, így ha meghajtom 85 fokig felmegy. Füstölés, most már van nem úgy mint régen de nem olyan durva ennyit a mai dizik is füstölnek ahogy elnézegetem, de csak ha padlót tolok neki és alacsonyabb a fordulat. Menetdinamikában nagyon jó lett, hogy most már 1500 f/min-től van benn erő, eddig nem is volt ott turbónyomásom, most már 0,2 van, 2000nél 0,6 2800 körül leadja már az 1 bart, igaz ez fokozat függő is azért. Most majd a coolert akarom vagy átrakni más helyre, előre, hogy jobb hűtése legyen, de lehet, hogy megpróbálom a párhuzamos bekötést, mivel van még egy ilyen coolerem, csak szilikoncsöveket kell szereznem, ami már meg van honnan lesz:) Végre még nem próbáltam mennyit megy, de 150et elég hamar el lehet vele érni:) Amúgy így utólag már azt mondom, hogy nem nagy dolog bekötni a szabályzót, az órával jobban szívtam mire behúztam az utastérbe, meg kell még majd egy potmétert beraknom az órához, mert este eléggé vakít az a kék szín. (most itt mászkálnak a katonák, gyakorlatoznak, nem ajánlom a fenyegetést :D )

Szuper,gratulálok hogy ilyen jól összehoztad ezt a dolgot! ;) Ha padlót tolok neki 1-2-ben az enyém is füstöl,egyébként nulla!

Nálam tipikusan 2200-nál jön meg az energia,majd 2700-2800-nál gyengül és 3000 felett picivel kap újra életre még egy kicsit!

Én az utakon egyenlőre nem azzal "villogok" hogy Astrakat alázok le,hanem hogy ismerem az utat hazafelé ^_^ és szerencsére

az ültetéssel és a 195/50R15-ös gumikkal még nem csúsztam meg!

De hogy témába vágó legyen amit írok,hol vitted be az utastérbe a mérőt?

Katonák nem hatnak meg,inkább az hogy 200 km-re vagy a házamtól :P

Link to comment
Megosztás:

Hello

Szerintem csaphatnánk egy kis talit ahol beszélgethetnénk, tapasztalatot cserélhetnénk.

Feltéve, ha másnak is lenne kedve. :D

Ha már te is beszerelted a szabályzót és ráérsz,szólj nyugodtan,elég sokat járok Tatabányára ^_^

Egyébként ha tudunk időpontot egyeztetni,szívesen elnézek arra vagy eljöhetsz te is egy tapasztalatcserére!

Link to comment
Megosztás:

Szuper,gratulálok hogy ilyen jól összehoztad ezt a dolgot! ;) Ha padlót tolok neki 1-2-ben az enyém is füstöl,egyébként nulla!

Nálam tipikusan 2200-nál jön meg az energia,majd 2700-2800-nál gyengül és 3000 felett picivel kap újra életre még egy kicsit!

Én az utakon egyenlőre nem azzal "villogok" hogy Astrakat alázok le,hanem hogy ismerem az utat hazafelé :D és szerencsére

az ültetéssel és a 195/50R15-ös gumikkal még nem csúsztam meg!

De hogy témába vágó legyen amit írok,hol vitted be az utastérbe a mérőt?

Katonák nem hatnak meg,inkább az hogy 200 km-re vagy a házamtól :P

Az óra, azt úgy sikerült, hogy kb. 2 hónapja cseréletem km-órát és akkor kiszedtem a spirált és elfelejtettem vissza tenni azt a tömítő gumit, ami a motortérbe van ahol bemegy a spirál az utastérbe az órához (motortér-utastér elválasztó tömítés), na azt megláttam és ott behúztam elfér a spirál mellett, aztán benyúltam a műszerfalba alulról semmit nem láttam csak "érzésre" és nekem van kis cicergő (hangszóró) bal és jobb sarokba is fent a műszerfalon és ott húztam fel a csövet, a mérőórát meg felfogattam az A oszlopra. A feszületet pedig az mp3 lejátszóról szedtem le, mert van egy szál ami csak gyújtáson működik, na azzal jobban szívtam mire onnan középről elhúztam a mérő óráig, de nem lehetetlen, de így nem kellett gyújtáskapcsolót szétszedni. A szabályzó meg maradt a motortérbe, nagyon nem akarom menet közben állogatni:D

Régen nekem is 2200 körül kezdett tolni, de még mindig nem próbáltam meg de majd ha lesz kis időm rá letesztelem, hogy vissza rakom gyári nyomásra ugyanezzel a max üzemanyag beállítással v. kicsit vissza veszem, hogy mennyire változik majd. Szerintem akkor is jobb lenne már alacsonyon is.

Ismerem az utat hazafelé^_^:D:D:D

Nekem is tetszenek ezek az 195/50R15ös kerekek alun sokkal jobban fekszi az utat és nem sokat ront a gyorsuláson, menetteljesítményen sem.

90 km-re vagyunk egymástól Veszprémbe elég gyakran szoktam járni amúgy:D. A távolsági rakéták tolnak akkorát, meg a turbónk is:D:D

Link to comment
Megosztás:

A távolsági rakéták tolnak akkorát, meg a turbónk is:D:D

^_^ :P

Én Tatabánya felé lakom,csak annyit járok dolgozni,hogy Fehérváron szinte többet vagyok,mint otthon!

Gondoltam hogy csak ott tudtad áthúzni,mert szerintem máshol fúrni kellett volna,az meg elég gáz!

Üzemanyagra mennyit csavartál rá?Mennyiből jött ki kb a komplett "szett" neked?

A kerekekről meg még annyit,hogy tényleg fekszik az utat,de kicsinek tűnnek az autón!Szerintem...

Én most 16-os felni után hajtok meg persze váltóméretes gumikra,csak vannak fontosabb dolgok is sajnos az autón :D

Link to comment
Megosztás:

Áthúzható vezeték vagy cső a motorháztető nyitó bóvden mellet is. Én ott vittem be a nyomásmérőnek a csövét.

Tényleg,erre nem is gondoltam volna :D csak a motorteret néztem a műszerfal felé!

Készen van neked is a nyomásszabályzó?Írtam hogy összefuthatnánk valamikor ettől függetlenül!

Link to comment
Megosztás:

^_^ :P

Én Tatabánya felé lakom,csak annyit járok dolgozni,hogy Fehérváron szinte többet vagyok,mint otthon!

Gondoltam hogy csak ott tudtad áthúzni,mert szerintem máshol fúrni kellett volna,az meg elég gáz!

Üzemanyagra mennyit csavartál rá?Mennyiből jött ki kb a komplett "szett" neked?

A kerekekről meg még annyit,hogy tényleg fekszik az utat,de kicsinek tűnnek az autón!Szerintem...

Én most 16-os felni után hajtok meg persze váltóméretes gumikra,csak vannak fontosabb dolgok is sajnos az autón :D

egy fél fordulatot tekertem a csavaron befelé, de lehet nem kell ennyi sem szerintem még a negyed is elég és akkor nem is füstölne, de nem számít kell az a kis korom, többet meg ahogy írtam így sem eszik nekem. én 9000ért vettem a nyomásszabályzót újonnan (elég jó fajta), finoman lehet állítani, az óra az 4500 volt újonnan, plusz vettem 2 méter szilikon csövet 100 huf/métere. a /50 miatt olyan kicsi, ugyanez 16osba sem lenne sokkal magasabb 25 mm-vel pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs még benn. Keresgélek valami olcsóbb megoldást

Felmérem a lehetőségeket.

Én itthon vagyok jelenleg állás keresek :D Megbeszélünk egy időpontot meg helyszint és találkozunk, érdekel ki mire gondol mivel lehetne megpiszkálni a gépet.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs még benn. Keresgélek valami olcsóbb megoldást

Felmérem a lehetőségeket.

Én itthon vagyok jelenleg állás keresek :D Megbeszélünk egy időpontot meg helyszint és találkozunk, érdekel ki mire gondol mivel lehetne megpiszkálni a gépet.

Üdv

Gondolkoztam adagoló cserén,de ha jól tudom ennél a típusnál ez a legnagyobb ccm és átalakítani vagy a motort megpiszkálni sem szeretném!Munkába járok vele,így még jó lenne ha kibírna pár évet!

Amin gondolkoztam az az előző oldalakon leírt nyomásnövelés!Olcsó és nem igényel drasztikus változtatást!

Na meg persze vissza lehet állítani...

A későbbiekben egy kipufogó rendszer lenne a következő lépés,de csak olyan mértékben

hogy a műszakin elfogadják!Persze ehhez jöhetne a direkt szűrő!Ha lenne egy kicsit nagyobb

hely,az intercoolert is nagyobbra lehetne cserélni és esetleg más helyre áthelyezni,de isi most éppen ennek

akar nekiállni,így kíváncsi vagyok mi sül majd ki belőle!

Most éppen nagy lakásfelújítás van,közben dolgozok is,de azért majd szakítok időt rá hogy valamikor össze tudjunk futni egy eszmecserére!

Olcsóbb megoldáson mire gondoltál??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.