Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv Mindenkinek!

Gondoltam megosztok egy-két új tapasztalatot a TDS Astrámról. Mivel a turbónyomás, füstcsavar-tekerés, fehér gyűrű kivétel megtörtént, a továbblépéshez nem volt más választásom, mint az adagoló tuningja. Merthogy a gyári turbó már betöltött 1,5 bárt (lehúzott WG csővel), de az adagoló nem bírta a lépést.

Az adagoló tuningjának alapvetően kétféle módja létezik: adagolódugattyú átmérőjének növelése (ez költségesebb), vagy a dugattyú löketének növelése, (azaz a hullámostárcsa cseréje). A mi adagolóinkban 10-es átmérőjű dugattyú és 2,1mm löketű tárcsa van. Ezt a 2,1-es tárcsát cseréltem 3,1-esre. Az eredmény: alacsony fordulaton nyomatékosabb lett a motor és nem mondanám hogy brutálisan füstölne (persze kinek mi a sok... :rolleyes: ) Azt hiszem Isi te kérdezted, hogy lehet nyomatékot vinni a kocsiba alacsony fordulaton, hát így... ;)

Elküldve
Üdv Mindenkinek!

Gondoltam megosztok egy-két új tapasztalatot a TDS Astrámról. Mivel a turbónyomás, füstcsavar-tekerés, fehér gyűrű kivétel megtörtént, a továbblépéshez nem volt más választásom, mint az adagoló tuningja. Merthogy a gyári turbó már betöltött 1,5 bárt (lehúzott WG csővel), de az adagoló nem bírta a lépést.

Az adagoló tuningjának alapvetően kétféle módja létezik: adagolódugattyú átmérőjének növelése (ez költségesebb), vagy a dugattyú löketének növelése, (azaz a hullámostárcsa cseréje). A mi adagolóinkban 10-es átmérőjű dugattyú és 2,1mm löketű tárcsa van. Ezt a 2,1-es tárcsát cseréltem 3,1-esre. Az eredmény: alacsony fordulaton nyomatékosabb lett a motor és nem mondanám hogy brutálisan füstölne (persze kinek mi a sok... :rolleyes: ) Azt hiszem Isi te kérdezted, hogy lehet nyomatékot vinni a kocsiba alacsony fordulaton, hát így... ;)

gratula, szép:) 1,5 bar? a motor elbírja? dugattyúk, hajtókarok?

Elküldve
gratula, szép:) 1,5 bar? a motor elbírja? dugattyúk, hajtókarok?

jaja plusz a hengerfej. és a legjobb teljesítményhez szinte kötelező a hengerfej+kipuff tuning. (hf portolás, polírozás, nagy szelepek, nagyobb kipuff.rendszer stb.) azt a sok levegőt meg gázt be és ki is kell juttatnni.

Elküldve

Videót már tervezek egy ideje, valszeg csak sima kompakt fényképezővel lesz, csak vajon hogyan rögzítsem?

Dugók, hajtókarok? Mivel a HF-et nem szedtem még le, nem tudom. VW fórumon olvastam, hogy túlhúzott motoroknál a hajtókar idővel zsugorodhat. Amúgy semmi negatívumra utaló jel sincsen.

Levegőoldalon a szűrőig minden cső leszedve (észrevételem szerint a menetszél-bevezetésnek nincs túl sok hatása), kipuffogó oldalon nincs hátsó dob, katalizátor sem sok (khm, bocs green peace...) Egyébként a katalizátor nem jelent nagy fojtást, a kivételétől elmaradt a várt hatás... Hozzáértők szerint az RHB4-es akkora fojtást jelent az elején, hogy a katalizátor sokat már nem oszt-szoroz.

Tartósságról még annyit, hogy a hullámostárcsa kivételével évek óta a leírt konfiggal hajtom keményen az autót, szinte csak városban és az olajfogyi az elmúlt évek alatt mérhetően nem nőtt (kb. 2-3 dl / 8000 km).

Szóval ötlet a fényképező rögzítésére? Ja meg üres hely/placc, ahol nyugodtan lehet szórakozni?

Elküldve
Mondjuk valakit megkérsz, hogy üljön be melléd ? :rolleyes:

vagy a homlokodra szigszalagozod:;):D na jó ez csak vicc:)egy 0-100at fel tudsz venni, hogy a bal kezedben a fényképező és fogod a kormányt is a jobbal meg tudsz váltani, csak egyenes terep legyen:D

Elküldve

2 órás küzdelem után leszedtem azt a lemezt, hát komolyan hülyét kaptam azt hittem ott hagyom már, de majd küldök róla képet muahahah:D szabályzó megjött, most építem be::rolleyes::D:D

Elküldve

1 barig húztam fel, egy felet tekertem az adagolón, ég és föld mint ezelőtt, már 1500nél, van majdnem 0,4es nyomás 3000 van a max. igaz az alapjáratot még be kell lőnöm. az órát meg átkötöttem az adagoló és szívócsonk közé 0,1-0,15el mutat kevesebbet mint a wg és kompresszorkerék között.

Elküldve
1 barig húztam fel, egy felet tekertem az adagolón, ég és föld mint ezelőtt, már 1500nél, van majdnem 0,4es nyomás 3000 van a max. igaz az alapjáratot még be kell lőnöm. az órát meg átkötöttem az adagoló és szívócsonk közé 0,1-0,15el mutat kevesebbet mint a wg és kompresszorkerék között.

Akkor öröm és bóódogság van....gratulálok.

Amúgy még egy tipp. Most jutott eszembe hogy az alumínium szívócsonkban van ezeknél vmi szelep ami elengedi a fölös nyomást 1bar felett. Nem tudom neked melyik fajta a szívócsonk de érdemes megnézni nincs-e benne ilyen. Ez egy hengeres szelep ami kinyit 1bar körül, de nekem azt mondták érdemes kisebb nyomásnál is megszüntetni vagy ledugózni mert előbb is kinyithat és elmegy a levegő a rendszerből...

Itt látszik és írja is miről beszélek....http://www.migweb.co.uk/forums/engines-tra...-astra-mk3.html

Elküldve
Akkor öröm és bóódogság van....gratulálok.

Amúgy még egy tipp. Most jutott eszembe hogy az alumínium szívócsonkban van ezeknél vmi szelep ami elengedi a fölös nyomást 1bar felett. Nem tudom neked melyik fajta a szívócsonk de érdemes megnézni nincs-e benne ilyen. Ez egy hengeres szelep ami kinyit 1bar körül, de nekem azt mondták érdemes kisebb nyomásnál is megszüntetni vagy ledugózni mert előbb is kinyithat és elmegy a levegő a rendszerből...

Itt látszik és írja is miről beszélek....http://www.migweb.co.uk/forums/engines-tra...-astra-mk3.html

oké majd átbogarászom, nekem az a műanyag tetejű van (szögletes), és köszönöm mindenkinek a segítséget ebben a témában:D ja a szabályzó amit vettem kb. 1-1,5 fordulatot tekerek akkor emel 0,1 et szerintem az elég finom hangolású!

Elküldve
oké majd átbogarászom, nekem az a műanyag tetejű van (szögletes), és köszönöm mindenkinek a segítséget ebben a témában:D ja a szabályzó amit vettem kb. 1-1,5 fordulatot tekerek akkor emel 0,1 et szerintem az elég finom hangolású!

A műanyag tetejű szögletesben van ilyen biztonsági szelep! Észrevenni ám, mert visszaejti a nyomást pár tized bárt és visszazár, majd újra nyit stb. Tehát oszcillál és ezt észrevenni, hogy berángat az autó. Nekem 1 bár fölött nyitott (1,1-1,2) míg le nem fogattam.

Elküldve

Valaki említette a múltkor, hogy van egy fölös intercoolere és hogy beköti sorba a másikkal. Ez indította el nálam a hangyát, hogy sorba persze nem olyan jó a nagyobb tehetetlenség miatt, de párhuzamosan talán nem növekedne akkora mértékben a terjedési idő... Csak kéne 2 db precíz Y elágazás, meg kitalálni a helyet neki. Vélemény?

Ja, az egészet azért mesélem, mert méréseim alapján kb. 1-1,1 bárig tudja visszahűteni a töltőlevegőt a cooler. 1,4-1,5 bárnál a kimenőoldali hőfok felmászott akár 100 fokig is.

Elküldve
A műanyag tetejű szögletesben van ilyen biztonsági szelep! Észrevenni ám, mert visszaejti a nyomást pár tized bárt és visszazár, majd újra nyit stb. Tehát oszcillál és ezt észrevenni, hogy berángat az autó. Nekem 1 bár fölött nyitott (1,1-1,2) míg le nem fogattam.

mondjuk én nem vettem észre, hogy berángatna igaz 1 barig van meghúzva, akkor lehet azért.

Elküldve
Valaki említette a múltkor, hogy van egy fölös intercoolere és hogy beköti sorba a másikkal. Ez indította el nálam a hangyát, hogy sorba persze nem olyan jó a nagyobb tehetetlenség miatt, de párhuzamosan talán nem növekedne akkora mértékben a terjedési idő... Csak kéne 2 db precíz Y elágazás, meg kitalálni a helyet neki. Vélemény?

Ja, az egészet azért mesélem, mert méréseim alapján kb. 1-1,1 bárig tudja visszahűteni a töltőlevegőt a cooler. 1,4-1,5 bárnál a kimenőoldali hőfok felmászott akár 100 fokig is.

asszem még én írtam, hogy sorba kötöm, mert nekem van egy pluszba, meg egy turbó is:) de ezt csak viccnek szántam, de hogy meg is valósítható??:rolleyes: ha olyan Y elágazással párhuzamosan be lenne kötve, akkor lehet nem lenne rossz. vagy inkább valami nagyobbra cserélni, meg persze előre a hűtő elé berakni én lehet azt csinálom majd most meg, hogy kapjon menetszelet is nem mint a gyári helyén.

Elküldve

Kikötöttem a légszűrő előtti dolgokat, olyan sirály hangja lett, mintha ráraktam volna valami kipufrendszert:D:D

Elküldve

Na fogyasztás adat, ~5,7-re jött ki most meghúzva, de hát most, hogy így megy nem volt rövid a lábam:D meg szinte 70%-a város. De mivel most már 1500nél is van benne erő, ha nem fogom cipőzni azaz normál használat, szerintem marad az az 5 körüli.

Elküldve

Hmm Akkor nekem valami nagyon nem jó hogy átlag 6ot fogyaszt, és a végnyomásom is csak 0,5 ellenben a te 1,1 -el. :rolleyes:

Elküldve
Hmm Akkor nekem valami nagyon nem jó hogy átlag 6ot fogyaszt, és a végnyomásom is csak 0,5 ellenben a te 1,1 -el. :rolleyes:

Mennyire fűstől neked? mert nekem most is csak akkor ha lepadlózom és megjön az 1 baros nyomás, ezelőtt meg szinte még akkor sem. Nem e sok gázolajat ad az adagolód, de nincs akkora nyomás, hogy el is égjen teljesen??!

Elküldve

Egyálltalán nem füstől.

Ha szegény attől nem lehet ilyen. Sok levegőt kell besűríteni és teljesítményt veszít ezért fogyazt többet?

Elküldve
tényleg erre nem is gondoltam, a turbó kenése, ez igaz!!

köszönöm a válaszokat! Valószínűleg nem vágok bele a turbósításba/motorcserébe... de autócsere biztos nem jön szóba, ha egyszer eladom akkor is max családon belül, túlságosan a szívemhez nőtt, és túl sokat költöttem rá, bár tudom, nőre és autóra költeni marhaság:)

Elküldve
köszönöm a válaszokat! Valószínűleg nem vágok bele a turbósításba/motorcserébe... de autócsere biztos nem jön szóba, ha egyszer eladom akkor is max családon belül, túlságosan a szívemhez nőtt, és túl sokat költöttem rá, bár tudom, nőre és autóra költeni marhaság:)

:rolleyes: Minden autóra költ az ember, de ezekre legalább nem olyan drága az alkatrész mint a maiakra.

Elküldve
;) Minden autóra költ az ember, de ezekre legalább nem olyan drága az alkatrész mint a maiakra.

és persze minden alkatrész ~azonos évjáratokon belül ~csereszabatos :rolleyes: minek valamin változtatni, ha jó úgy, ahogy van :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.