isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Ja nekem a 90 alatti vonalig megy fel a vízhőfok ami 80 akkor, pedig 92 foknál nyitó termosztátot vettem bele elvileg.
tc_4ee1 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Üdv, az enyém a motortérben van nem akartam azzal babrálni hogy belülre kerüljön. itt egy kis segítség a bekötéshez remélem érhetően vázoltam fel. :devlish: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Demó Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Így, ezzel a bekötéssel tudod emelni a nyomást? Az a T-elosztó mit csinál, gondolom nem csak egy mezei T-elosztó, nem? En eddig csak ezt a bekötést ismertem:
tc_4ee1 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 a T elosztó azért van, hogy elég távol lehessen vinni magát az "állítót" (pl.beltérbe). és ilyenkor a kimenetre, ahonnét a levegő kijön, is lehet csövet rakni amit visszavezetsz motortérbe v. szabadba hogy ne sziszegjen ott neked. :devlish:
Demó Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 a T elosztó azért van, hogy elég távol lehessen vinni magát az "állítót" (pl.beltérbe). és ilyenkor a kimenetre, ahonnét a levegő kijön, is lehet csövet rakni amit visszavezetsz motortérbe v. szabadba hogy ne sziszegjen ott neked. :lol: Igazából nem értem, hogy ez a verzió hogy működhet. Ugyanis, ha 0,6-nál nyit a gyári wastegate és a szabályzó 1 baron nyitna, akkor a wastegate már kinyit 0,6-on, mert a szabályzó még mindig zárva van. A szabályzó akkor nyitna, ha kisebb nyomásra lenne álltva, mint a wastegate. Lehet én gondolom rosszul, hagyom magam meggyőzni, de ezt a verziót tényleg nem értem... :devlish: Találtam még egy ilyen bekötést, ebben van T-elosztó, de lényegében ugyanaz a verzió, amit mutattam az előbb. Ebben azért van T-elosztó, mert itt olyan Wastegate van, amire be van kötve a kompresszoroldalról a referencia is. De neked és nekem se olyan a Wastegatem, hanem ilyesmi: Szerintem próbáld meg átkötni, mert valamit rosszul gondoltál bekötésnél, szerintem az úgy nem működhet, ahogy bekötötted... :lol:
tc_4ee1 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Igazából nem értem, hogy ez a verzió hogy működhet. Ugyanis, ha 0,6-nál nyit a gyári wastegate és a szabályzó 1 baron nyitna, akkor a wastegate már kinyit 0,6-on, mert a szabályzó még mindig zárva van. A szabályzó akkor nyitna, ha kisebb nyomásra lenne álltva, mint a wastegate. Lehet én gondolom rosszul, hagyom magam meggyőzni, de ezt a verziót tényleg nem értem... :devlish: Találtam még egy ilyen bekötést, ebben van T-elosztó, de lényegében ugyanaz a verzió, amit mutattam az előbb. http://www.neurometrics.net/files/images/wstgate.gif Ebben azért van T-elosztó, mert itt olyan Wastegate van, amire be van kötve a kompresszoroldalról a referencia is. De neked és nekem se oylan a Wastegatem, hanem ilyesmi: http://www.scoobytuner.com/Images/TXSStand...Controller2.jpg Szerintem próbáld meg átkötni, mert valamit rosszul gondoltál bekötésnél... :lol: Van egy angol beszerelési útmutatóm pdf-ben onnan lestem ki. Amúgy a T osztóban is van belül vmi, mert nem lehet szájjal átfújni rajta. biztos vmi rugós-golyós cucc ez is. Mindenesetre működik ha teljesen le tekerem a nyomás ~0.7bar ami gyári, most fél fordulatot van állítva rajt és így kereken 1bar.
Demó Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Van egy angol beszerelési útmutatóm pdf-ben onnan lestem ki. Amúgy a T osztóban is van belül vmi, mert nem lehet szájjal átfújni rajta. biztos vmi rugós-golyós cucc ez is. Mindenesetre működik ha teljesen le tekerem a nyomás ~0.7bar ami gyári, most fél fordulatot van állítva rajt és így kereken 1bar. Ha működik, akkor jó. Én igazából eddig csak sorbakötve láttam ilyent és nem is értem, hogy hogy működhet másképp. :devlish:
tc_4ee1 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 rossz bekötés? :devlish: jó lenne most már kideríteni a tényleg helyes bekötést, nehogy vmi baj legyen! bár már fent van így kb. 1 hónapja, és elég sokat használtam így minden gond nélkül! Demó nem pillantanál rá arra a pdf-re? e-mailban átküldeném. köszi
Demó Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 rossz bekötés? :devlish: jó lenne most már kideríteni a tényleg helyes bekötést, nehogy vmi baj legyen! bár már fent van így kb. 1 hónapja, és elég sokat használtam így minden gond nélkül! Demó nem pillantanál rá arra a pdf-re? e-mailban átküldeném. köszi Persze, küldd át, megnézem. Priviben ment az emailcím.
isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 ha jól értelmezem amit Demó ír, hogy a gyári wg az 0,6 v. 0,7 nél kitolja a szabadba, ha így bekötöd ahogy tc_4ee1 mondja, akkor is kitolja 0,6nál, nem engedi feljebb? ezt nem értettem eddig sem. nekem is jöhetne az a pdf:)
isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Szerintem próbáld meg átkötni, mert valamit rosszul gondoltál bekötésnél, szerintem az úgy nem működhet, ahogy bekötötted... :devlish: De szerintem tc_4ee1 is így kötötte be csak bent van egy elosztó!
tc_4ee1 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 De szerintem tc_4ee1 is így kötötte be csak bent van egy elosztó! írd meg pü. ben a címedet neked is átküldöm.
isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 írd meg pü. ben a címedet neked is átküldöm. küldve.!
isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Lefényképeztem a turbónkat, ezen lehet magyarázni:D:
mélykék76 Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 bocsi kétszer ment ugyanaz :lol: Kitöröltem az egyiket :devlish:
isi Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Mondjatok egy ötletet, hogy hogyan tudnám leeszkábálni a turbó előtt lévő hővédő lemezt? mert a csavarok oda vannak rohadva, a fejüket egyből elnyalja a csillagvillás!
Demó Elküldve Május13, 2010 Elküldve Május13, 2010 Tehát, úgy kell bekötni, ahogy a képemen van. Megnéztem a PDF-et, de a képek alapján nem volt egyértelmű semmi. Megmutattam havernak, aki vágja az angolt és az ilyen dolgokat is és azt mondta, hogy úgy kell bekötni, ahogy én is mondtam.
isi Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 Tehát, úgy kell bekötni, ahogy a képemen van. Megnéztem a PDF-et, de a képek alapján nem volt egyértelmű semmi. Megmutattam havernak, aki vágja az angolt és az ilyen dolgokat is és azt mondta, hogy úgy kell bekötni, ahogy én is mondtam. De, akkor az a T elosztó minek van? elvileg h messzebb is vihesd az állítót, de azt hogy kötöd be ha úgy kell ahogy te mondod?
Demó Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 De, akkor az a T elosztó minek van? elvileg h messzebb is vihesd az állítót, de azt hogy kötöd be ha úgy kell ahogy te mondod? Nem kell T-elosztó.
isi Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 Akkor így?: vagy így kell? mert gondolom nem mind1:ezen a nyilak nem jók szerintem:)
isi Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 Amit Tc 4ee1 írt átalakítottam, szerintem így kellene:
Demó Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 Igen, de az a T-elosztó nem kell oda. Próbáljátok ki úgy, ahogy mondtam, ha most az enyém elkészül, akkor abban is valószínűleg így lesz megoldva.
tc_4ee1 Elküldve Május14, 2010 Elküldve Május14, 2010 Na jó, de így egy zárt rendszer! olyan mint ha nem csináltunk volna a gyárihoz képest semmit! esetleg elzárod teljesen és akkor soha nem fog nyitni a wg és a turbó a halálba pörgeti magát.. :devlish: És akkor hol fog távozni az a nyomás amivel ugye be szeretnénk "csapni' a wg-t? Tegyük fel hogy a wastegate ~0.8bar-nál nyit, de mi ~1bar nyomást szeretnénk, akkor 0.8-as turbónyomásnál a wg-hez menő csőben csak 0.6 bar-nak szabad lennie, így növekedhet tovább a nyomásunk, majd wg csöve is eléri a nyitási pontot (0.8), de ekkor már a mi kis turbónk 1barral süvít. Majd itt meg is áll, mert a wg is nyitva. Ezt a nyomáskülönbséget úgy érhetjük el, ha ezt a 2 tizedet egyszerűen a szabadba engedjük. Hozzáteszem hogy az állítón nincs semmilyen lyuk/furat erre a célra mint a t-elosztó nélküli szabályozókban (pl. amit fentebb mutattál az az L -alakú annak a hátoldalán van furat). De ha kihagyod a T-t akkor is ez a helyzet. Ha meg a "bedugózótt" részt hagyod szabadon az se jó,mert ugyan ott ki fog jönni a levegő, de nem annyi amennyit szeretnénk. Gondolkodtam hogy kössem át, de mostaninál logikusabb nem jutott eszembe és újra tekergettem, próbálgattam és nálam ezzel a bekötéssel totál műxik.:lol: jobbat nem tok mondani. ha van vkinek plusz infója ne fogja vissza magát :lol: Turbo-sokk témában sztem van 1-2 guru aki vágja a témát :lol:
Recommended Posts