Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Meriva A


eXpero

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Jött egy kis lehűlés s ezzel együtt eső..

Viszont sajna az ablaktörlőm meg nem egészen van a helyzet magaslatán.

Elég lassan kezd el járni az ablaktörlő és visszamenetelkor meg nem megy vissza az alsó végállásba megáll előtte valamennyivel.

Ha jól emlékszem ablakmosáskor meg 3-t szokott törölni, jelen esetben most meg csak 2-t töröl 3.ra csak ugrik egy kicsit.

Van esetleg valakinek valami ötlete, hogy hol keresendő a hiba oka?

Illetve merre található a kocsiban a vezérlő része?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

szia,

lehet,hogy nem elektronika baja van..

nekem hasonló volt a bajom, az ablaktörlő rudazat adta meg magát..

itt egy másik link,itt képek is vannak.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9103725

Sziasztok!

Jött egy kis lehűlés s ezzel együtt eső..

Viszont sajna az ablaktörlőm meg nem egészen van a helyzet magaslatán.

Elég lassan kezd el járni az ablaktörlő és visszamenetelkor meg nem megy vissza az alsó végállásba megáll előtte valamennyivel.

Ha jól emlékszem ablakmosáskor meg 3-t szokott törölni, jelen esetben most meg csak 2-t töröl 3.ra csak ugrik egy kicsit.

Van esetleg valakinek valami ötlete, hogy hol keresendő a hiba oka?

Illetve merre található a kocsiban a vezérlő része?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Két hiba jelentkezett az elmúlt időszakban az 6 éves Merivámnál, amiben 52000km van.

Az utóbbi időben a futómű felöl rövid időszak alatt egyre erősödő kopogás hallatszott, még akkor is, amikor lépésben mentem. A menetstabilizátor és a lengéscsillapító között lévő függőleges összekötő rúd gömfejei mentek tönkre. Kicseréltettem. A szerelő javaslatára gyárira, mert állítólag az utángyártottak még egy évet sem bírnak ki. Ez 16eFt-ba fájt.

A műszaki vizsgán derült ki, hogy a pótféklámpám nem működik. Szerencsére ez csak nekem és a szerelőnek tűnt fel, a vizsgáztatónak nem. Otthon kiszedtem a LED-es lámpát, de nem az volt a hibás, hanem az ajtónál kévő gumiátvezetőnél törött el a kábel. A belinkelt képen jól látszik, hogy több kábel is megtört, a szar rideg anyaguk miatt. Két órás munkámba került, mire minden kábelt a törésnél elvágva és rugalmas kábellel forrasztással megtoldva, lezsugorcsövezve rendbe hoztam. Természetesen a még nem sérült kábeleket is megtoldottam rugalmas vezetékekkel.

IMAG0271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Megreklamáltam az Opelnél és a GM-nél is szavatossági hibára hivatkozva, a készült fotókat mellékelve. Fel is hívtak kétszer is. Először egy hölgy a GM-től, elég furcsán törve a magyart, de csak sajnálkozását tudta kifejezni. A másik német akcentusú úr is csak a megértéséről tudott biztosítani, és egyetértett velem abban, hogy célszerű lenne a sérült kábelköteget lecserélni. A finanszírozó személyében azonban nem jutottunk dülőre. A poén az volt, hogy a beszélgetés végén feltett néhány kérdést az elégedettségemmel kapcsolatban. Ezek után gondolhatjátok, hogy feltétlen lojalításomról biztosítottam őket.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Egy Opel Meriva z17dth motorkódú 1,7cdti 101Le autóval a következő a gondom.

Menet közben minden előzmény nélkül gondol egyet és leáll a motor. rögtön nem indul el, de pár perc múlva már indul. Hibakódot kiolvasták belőle és a következő volt P0093. Hol kell keresnem a hibát, mi okozza ezt a hibát?

Segítségeteket előre is köszi!

Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Egy Opel Meriva z17dth motorkódú 1,7cdti 101Le autóval a következő a gondom.

Menet közben minden előzmény nélkül gondol egyet és leáll a motor. rögtön nem indul el, de pár perc múlva már indul. Hibakódot kiolvasták belőle és a következő volt P0093. Hol kell keresnem a hibát, mi okozza ezt a hibát?

Segítségeteket előre is köszi!

Robi

közös nyomócső nyomása túl alacsony

lényeges hogy legyen benne kb 10Liter üzemanyag

alapjáraton legyen a nyomás 200 és 300 BAR között

de elsősorban körbe kellene nézni hogy valahol nem-e ereszt a rendszer..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

A belső/külső légterelő motor ami a fűtőventilátor jobb oldalán van letörte/lecsavarta a légterelön lévő fogaskereket és nem áll le. Esetleg van hozzá egy relé ami lekapcsolja a motort ha megnő a fogyasztász vagy más elven működik? Próba képpen a motort lefogtam, vártam pár másodpercet elengedtem de megint elindult.

Köszi.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem a lapáttal van gondom, hanem hogy a motor miért nem ál le.

Az nem hiba, gyári feature.

Ahogy már írtad is, ha a klapni eléri a végállását akkor megnövekszik a motor áramfelvétele, ettől fog leállni. Ha eltörik a klapni, akkor értelemszerűen ez nem következik be. Megoldás: jobb minőségű (erősebb) anyagból kell a klapnit legyártani ami nem tud eltörni. Kérdezd az előtted hozzászólót (Mc-Elek), van már tapasztalata a témában. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem a lapáttal van gondom, hanem hogy a motor miért nem ál le.

a motor azért nem áll le ,mert olyan elektronika vezérli ami figyeli a felvett áram nagyságát...

azaz ha bezárul a zsalu akkor ahogy feszíti és megnő az áramerősség és lekapcsol az elektronika.

de mivel eltört a zsalu és nemtud befeszülni így nem tud megnőni az áramerősség...

ezért nem áll le a motor

:D

Link to comment
Megosztás:

a motor azért nem áll le ,mert olyan elektronika vezérli ami figyeli a felvett áram nagyságát...

azaz ha bezárul a zsalu akkor ahogy feszíti és megnő az áramerősség és lekapcsol az elektronika.

de mivel eltört a zsalu és nemtud befeszülni így nem tud megnőni az áramerősség...

ezért nem áll le a motor

:D

Mint már írtam: "Esetleg van hozzá egy relé ami lekapcsolja a motort ha megnő a fogyasztász vagy más elven működik? Próba képpen a motort lefogtam, vártam pár másodpercet elengedtem de megint elindult."

Hol találom az hozzá tartozó elektronikát?

Link to comment
Megosztás:

Mint már írtam: "Esetleg van hozzá egy relé ami lekapcsolja a motort ha megnő a fogyasztász vagy más elven működik? Próba képpen a motort lefogtam, vártam pár másodpercet elengedtem de megint elindult."

Hol találom az hozzá tartozó elektronikát?

nincs relé

asszem a középkonzolba van az elektronika,ott ahol kiválasztod hogy kintről vagy bentről szívja a levegőt .

nem tudsz mit kezdeni vele.

sajnos lapát csere a megoldás vagy csinálsz valami komolyabb anyagból mint műanyag

pl:

hgx7mpohk0f3dic76ya7_tn.jpg

Link to comment
Megosztás:

nincs relé

asszem a középkonzolba van az elektronika,ott ahol kiválasztod hogy kintről vagy bentről szívja a levegőt .

nem tudsz mit kezdeni vele.

sajnos lapát csere a megoldás vagy csinálsz valami komolyabb anyagból mint műanyag

pl:

hgx7mpohk0f3dic76ya7_tn.jpg

Megnézem az elektronikát hátha nincs nagy baja, a lapátot megpróbálom megerősíteni.

Köszönöm mindenki segítségét.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok ,véleményetekre lennék kiváncsi.Kedvezö lehetöségem lenne hozzájutni Agip olajhoz.Dilemmám! Agip Formula Prestige 5w-30,ez egy tavalyi széria Gm Dexos 2 jováhagyással 5L-es kiszerelésben.Vagy Agip-Eni Isint Tech G 5w-30 4l-es ben , Gm-a számokal.Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előzmények:#433-#442

Kiépítettem a középkonzolból a fűtéskapcsolót, esetleg nem tud valaki hozzá kapcsolási rajzot.

Ha kell lefényképezem vagy megadok egy számot ami a házon van, mert a panelon nem láttam.

Üdv.

hátha ez segít

https://sites.google.com/site/opelccled/behrupdate

https://sites.google.com/site/opelccled/beh...te/delphi-servo

ha nem a megerősített lapát verziót választanád ;)

Link to comment
Megosztás:

hátha ez segít

https://sites.google.com/site/opelccled/behrupdate

https://sites.google.com/site/opelccled/beh...te/delphi-servo

ha nem a megerősített lapát verziót választanád ;)

Miután a lapátot megerősítettem akkor meg motor házát nyomta szét (fogaskerekek kiestek). Közben találtam kapcsolási rajzot az egész kocsiról, csak az ehhez tartozó részt nem sikerült még megtalálnom. Kicsit nehezen igazodom ki rajta.

Az átalakítás ennél a motornál kicsit bonyolultabb lenne mert ezen nincs "kar". Motor:

http://www.boschmotorsandcontrols.co.uk/el...01346/index.htm

Köszönöm az infót.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok!

Segítséget ,tanácsot szeretnék kérni tapasztalt fórumtásaktól!

2007-es évjáratú meriva tulajdonosa vagyok ,aminek ebben a hónapban egyeletlen úton zörögni kezdett a fékje.Gondoltam kicserélem a betétet ,igaz a negyed és fél kopottság között van a vastagsága .Megjött a fékbetét hozzá és szétszerelés után lett világos hogy mitől zörög is valójában.Kiesett a féknyereg és a fékbetét közti feszítő lemez.Honnan tudok rendelni olyant?Utángyártott betétek közt csak a Febinek létezett olyan fékbetétje amihez adták a lemezeket is,de már nem rendehető.Gyári fékbetéthez nem tudom hogy adott-e hozzá ,de ijesztő ára van.

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Javaslom, keress rá az a német ebay.de vagy az angol ebay.co.uk oldalon, biztos fogsz találni (én, autószerelőként, már onnan veszem a minőségi alkatrészeket).

Kösz a tanácsot ,átnéztem de sajna nem találok ott sem.

De most valahogy megtaláltam mégis ,MBA1246 cikkszám alatt és csak a Bárdinál találtam eddig!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Ha lesz majd valakinek lecserélt kopott első 4X100-as 280mm átmérőjű féktárcsája, akkor szívesen átvenném/megvenném, mert különböző típusok gyári cuccaiból lesz összelegózva a fékem. Csak előbb a biztonság kedvéért összeállítanám használt cumókból, aztán ha jó akkor megveszem az újakat.

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.