Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Meriva A


eXpero

Recommended Posts

Az 2005-ös 1,4 XEP motoros autómat visszahívták szavatossági javításra. Valami vezérműtengely csapágy fellazulási dolog miatt. Ilyen irányú tapasztalata valakinek?

Vidd el, jobban jársz.

Astra G topikban elég sok szó esik a problémáról, arról van szó hogy a vezérműtengely-lefogató csavarokat fogják ellenőrizni, mert ezek bizonyos Z14XEP motoros autóknál hajlamosak fellazulni.

Ha nem csináltatod meg, akkor előfordulhat hogy eltörik a vezérműtengely, ami hadd ne mondjam milyen következményekkel jár a motorra nézve.

Link to comment
Megosztás:

Ha az ember Merivákat nézeget, mint amolyan kompromisszumféle a kisautó (Corsa C alváz) és amolyan családi egyterűszerű fronton, mennyire lehet jó megoldás egy Meriva az első szériából?

1.4 szóba sem jöhet, csak 1.6 8V, 1.6 16V, A CDTi felára nekem irreális.Viszont anno komoly gondok voltak ezzel a 8V mocikkal, ökör olajfogyi és tsai....

Vélemények?

A népítéleteket nézegettem.Vegyes a felhozatal, de a többség elégedett volt azzal amit vett.Egy-két tag alaposan bele nyúlt.

Link to comment
Megosztás:

Az 2005-ös 1,4 XEP motoros autómat visszahívták szavatossági javításra. Valami vezérműtengely csapágy fellazulási dolog miatt. Ilyen irányú tapasztalata valakinek?

Én is kaptam levelet.. csak még időpontot nem, kíváncsi vagyok én is a végeredményre.

Link to comment
Megosztás:

Oh egy kis apróság.

Múlt alkalommal kiment a kesztyűtartónak a biztije.

Másnap reggel akarok menni dolgozni és nagy meglepődésemre világít EPS, szervó one.

Gyorsan végig futom a biztitáblát esetleg kiment volna más is de a leírás szerint a szervóhoz csak a motortérben van biztosíték. Megnézem azt is minden rendben. Ekkor már evett a fene, kivettem a belsőtér világítás biztosítékját is áttettem a kesztyűtartó helyére ( a belső téré már ment ki máskor akkor volt szervó ) de a probléma még minidg fenn állt.

Hát szervíz akkor más nam maradt. [ f*szányos szeró nélkül menni mit ne mondjak... bár tudom anno a Ladák sem mentek másképp ]

Legelőször a szervíznél azt mondták, hogy 326.500Ft lesz akkor kicsit leseggeltem.

De késöbb ( 3 óra után ) közölték, hogy kész és csak 5.000 Ft.

Kapott egy új biztosítékot meg egy compúteres ránézést ha minden igaz és újra régi.

Link to comment
Megosztás:

Oh egy kis apróság.

Múlt alkalommal kiment a kesztyűtartónak a biztije.

Másnap reggel akarok menni dolgozni és nagy meglepődésemre világít EPS, szervó one.

Gyorsan végig futom a biztitáblát esetleg kiment volna más is de a leírás szerint a szervóhoz csak a motortérben van biztosíték. Megnézem azt is minden rendben. Ekkor már evett a fene, kivettem a belsőtér világítás biztosítékját is áttettem a kesztyűtartó helyére ( a belső téré már ment ki máskor akkor volt szervó ) de a probléma még minidg fenn állt.

Hát szervíz akkor más nam maradt. [ f*szányos szeró nélkül menni mit ne mondjak... bár tudom anno a Ladák sem mentek másképp ]

Legelőször a szervíznél azt mondták, hogy 326.500Ft lesz akkor kicsit leseggeltem.

De késöbb ( 3 óra után ) közölték, hogy kész és csak 5.000 Ft.

Kapott egy új biztosítékot meg egy compúteres ránézést ha minden igaz és újra régi.

Végül is mit csináltak vele, hogy megjavult? Használt a WD40 csoda spray? <_<

Link to comment
Megosztás:

Végül is mit csináltak vele, hogy megjavult? Használt a WD40 csoda spray? <_<

A hibajavítás pofonegyszerű: az ESP 3 csatlakozóját, ami a kormányoszlop burkolata alatt van, ki kell venni, kontakt spray használatával megtisztítani, visszarakni (természetesen mindezt kikapcsolt gyújtásnál), a tárolt hibát pedig egy szerviz számítógéppel, vagy az Op-Com program segítségével törölni. És kész :D

Link to comment
Megosztás:

A hibajavítás pofonegyszerű: az ESP 3 csatlakozóját, ami a kormányoszlop burkolata alatt van, ki kell venni, kontakt spray használatával megtisztítani, visszarakni (természetesen mindezt kikapcsolt gyújtásnál), a tárolt hibát pedig egy szerviz számítógéppel, vagy az Op-Com program segítségével törölni. És kész :D

Az Indexes Meriva fórumba is hasonló megoldásra jutottak <_<

Link to comment
Megosztás:

Végül is mit csináltak vele, hogy megjavult? Használt a WD40 csoda spray? <_<

Autodatában kiderül, hogy ami a szervizkönyv alapján csak kesztyűtartó meg kijelző biztosíték az még alapjában tartozik vagy 5 helyre..

S mivel előtte a kesztyűtartó biztije kiment átment utána hibába az ESP...

Megoldás: bizti csere, hiba törlés ehh...

Link to comment
Megosztás:

Ez szép, de mivel festitek? Valami speciális festék ez, direkt lámpára?

Így van! Kicsi 150ml Moitp festék: http://www.cityparts.nl/images/productimag...pruitbackli.jpg

Én pölö a tecsóban vettem 1600 Ft volt. Igazából cserélni szerettem volna a gyárilag sötétítettre azoknak darabja 15.000 Ft.

Jah és külsőleg kell felhordani!

Holnap meg irány az Opel amit Wolf is emlegetett a visszahívással, nekem holnap csinálják.

Link to comment
Megosztás:

Túl vagyok a visszahívásos szervízen, ahoz képest, hogy 2-1,5 órát mondtak rá 1 óra múlva már adták is vissza a kulcsot.

( kicsit valahogy kételkedem :D )

Amúgy a végén mondták, figyeljek mert 6. hónapban vinni kell vizsgázni s utána tette, hogy így nem fogja átengedni.

A nem fogja átengedni oka: sötétített ablakok, xenon <_< :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Így van! Kicsi 150ml Moitp festék: http://www.cityparts.nl/images/productimag...pruitbackli.jpg

Én pölö a tecsóban vettem 1600 Ft volt. Igazából cserélni szerettem volna a gyárilag sötétítettre azoknak darabja 15.000 Ft.

Jah és külsőleg kell felhordani!

Holnap meg irány az Opel amit Wolf is emlegetett a visszahívással, nekem holnap csinálják.

Szia!

Én is akarok a G-m re njoy lámpát, de nemnagyon találok jó árban! :D Most elgondolkodtam a gyári sima festésén! Hány rétegben kell lefújni, hogy ilyen legyen mint ezé: http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1197730-4548431-63-0-0-0

Mire kéne még odafigyelni festés előtt/közben/utána??

Köszi!

Ja és ezért nem szólnak műszakin ugye?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is akarok a G-m re njoy lámpát, de nemnagyon találok jó árban! :D Most elgondolkodtam a gyári sima festésén! Hány rétegben kell lefújni, hogy ilyen legyen mint ezé: http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1197730-4548431-63-0-0-0

Mire kéne még odafigyelni festés előtt/közben/utána??

Köszi!

Ja és ezért nem szólnak műszakin ugye?

Hali!

Én először két rétegben fújtam de akkor soknak tűnt, gyorsan letöröltem róla és lefújam újra de csak 1x.

Akkor lett ilyen a színe: http://kepfeltoltes.hu/110220/IMG_6728__ww...ltoltes.hu_.jpg kicsit csalóka sötétebbnek tűnik tán mint ami a valóságban.

Előtte szépen tisztítsad le a burát, ha lehet ne valami poros helyen fújd le. Maszkolásra figyelj még. Igazából más nagy dolog nincs vele.

Műszaki majd majd csak júniusban lesz.. :lol: de nem kéne hiszen vannak autók melyeknek gyárilag már ilyen vagy hasonló.

Hmm asszem ennyi :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én először két rétegben fújtam de akkor soknak tűnt, gyorsan letöröltem róla és lefújam újra de csak 1x.

Akkor lett ilyen a színe: http://kepfeltoltes.hu/110220/IMG_6728__ww...ltoltes.hu_.jpg kicsit csalóka sötétebbnek tűnik tán mint ami a valóságban.

Előtte szépen tisztítsad le a burát, ha lehet ne valami poros helyen fújd le. Maszkolásra figyelj még. Igazából más nagy dolog nincs vele.

Műszaki majd majd csak júniusban lesz.. :D de nem kéne hiszen vannak autók melyeknek gyárilag már ilyen vagy hasonló.

Hmm asszem ennyi :lol:

Köszi szépen, szerintem én is kipróbálom

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Lenne egy fontos kérdésem.

Tegnapi napon nekiálltam féket cserélni a kocsin, az első két tárcsa illetve betét sikeresen ki is lett cserélve viszont a két hátsóval nem boldogultam :)

Miután le lett szedve a féknyereg a benne lévő munkahengert semmiképp sem tudtam visszatolni, így sajna nem fértek be az új betétek :D

Információk szerint be kell tekerni de tekerhettem nem mozdult befelé egy centit sem :D

Tudna ebben valaki valami információt, tippet adni, hogy miként lehetne a munkahengert visszanyomni? B) :D

Előre is köszönöm a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy fontos kérdésem.

Tegnapi napon nekiálltam féket cserélni a kocsin, az első két tárcsa illetve betét sikeresen ki is lett cserélve viszont a két hátsóval nem boldogultam :)

Miután le lett szedve a féknyereg a benne lévő munkahengert semmiképp sem tudtam visszatolni, így sajna nem fértek be az új betétek :D

Információk szerint be kell tekerni de tekerhettem nem mozdult befelé egy centit sem :D

Tudna ebben valaki valami információt, tippet adni, hogy miként lehetne a munkahengert visszanyomni? B) :D

Előre is köszönöm a segítséget!!

Helló!

Nyomni kell össze a dugattyút és közben tekerni, ha ugyanaz az elve, mint az off Renaulté. (Fénykép alapján olyannak tűnik.) Próbálkozz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy fontos kérdésem.

Tegnapi napon nekiálltam féket cserélni a kocsin, az első két tárcsa illetve betét sikeresen ki is lett cserélve viszont a két hátsóval nem boldogultam :)

Miután le lett szedve a féknyereg a benne lévő munkahengert semmiképp sem tudtam visszatolni, így sajna nem fértek be az új betétek :D

Információk szerint be kell tekerni de tekerhettem nem mozdult befelé egy centit sem :D

Tudna ebben valaki valami információt, tippet adni, hogy miként lehetne a munkahengert visszanyomni? B) :D

Előre is köszönöm a segítséget!!

Asztalos pillanat szoritó,de csaknagyon finoman /szorit ,teker,szorit,teker/.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.