Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Meriva A


eXpero

Recommended Posts

Sziasztok!

Mai nap ismét cserélődtek a papucsok s gondoltam a nyári gumikat kikiáltanám eladásra.

4db nyári DUNLOP SP 10 3e 175/70 R14 -es gumiról lenne szó. http://www.startgumi.hu/dunlop/sp_10_3e/

Keveset futott ~30.000 km mivel még a kocsiban is csak 50.000-nél járok

S így egy kérdést is feltennék szerintetek bevállalható a 175/70 R14-ről 185/60 R14-re váltás? - ha minden igaz a váltó mérete 185/65 R14 lenne?! -

Link to comment
Megosztás:

185/60r15 a jó méret Én is elöte peresitettem de nem let jo,igaz ment-fordult de patogot és azt mondták a a gumisok hogy a peres gumi-magyar aszfalt tönkreteszi a futomüvet lásd menyi peres gumit árulnak,használtan.

és ha esetleg 205/60 r14?? :D :) :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tönkrement a Merivámba a belső keringtetés lamelláját mozgató kis motoros egység. 25eFt-ért tudnák kicserélni (anyag ár), de ez szerintem egy horror ár ezért. Tud valaki olcsóbban ilyet, esetleg bontottat?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Ma beültem a kocsiba és azt tapasztaltam hogy a kuplung pedál jó 2cm-errel magasabban van mint a fék-gáz pedál,edigi autoim és tapasztalatom alapján ez azt jelentette hogy a tárcsa kopott és után kel állitani, erre a merivá-nál 1,6 18v 2005 van e lehetöség.Másik mintha nehezeben venné be a fokozatokat is a válto elég eröszakos lett,ugy vélem a kető öszefüg mivel nem oldhat a szerkezett.

Link to comment
Megosztás:

de ha fent fog nagyon, és közbe be is fog akkor a szerkezeted deformálódott/ vagy eltörtek a nyomórugók, és nem emel ki rendesen.

ezen te csak lefelé állitanál = mégjobban befog

felfeléállitanál: = még feljebb fogna

szóval marad a csere.... mielött váltóba is cserélhetsz szinkronokat....

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne :rolleyes:

2003-as a Merivánk. Kb tavaly működött utoljára a központi zár távirányítóval történő nyitása/zárása (kulccsal működik rendesen).

Tanítani nem tudom a pótkulccsal sem, mert hiába fordítom el a kulcsot, és nyomkodom a gombot, nem csinál semmit sem. Opelnél jártam vele, ott kiszedték a kulcsot a Tech2-vel, majd amikor a tanításra került a sor, a műszer írta, hogy nyomjuk meg valamelyik gombot a távirányítón, de semmi. Mit lehet vele kezdeni?

Elemcsere volt természetesen.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Csak egy infot szeretnék megosztani veletek. Egyik kollégámnak egy 2003-as 1,6-os benzines Merivája van. Több apró hiba is jelentkezett az autóján. Először a ventilátor fokozatkapcsolóján a 2-es fokozat nem működött. Aztán a legdurvább az volt, hogy a legváratlanabb pillanatban megállt időnként az autó. Általában ha lehűlt, akkor simán el lehetett újra indítani. Kivillogtatta a hibakódot, és a leállásra AC pumpa hiba jött ki. Négy szervizt végigjárt és mindenhol mókoltak rajta, de csak időlegesen szűnt meg a hiba (mert persze hideg volt a motor), és jóval könnyebb lett a pénztárcája. Volt ahol relét cseréltek, volt ahol csak kontaktsprézték stb stb. Mikor már semmi sem segített elővette az Opel szerviz DVD-t amit közösen vettünk, rászánt egy hétvégét, és nekiesett a hibakeresésnek. Meg is találta minden hiba okozóját. Ez az ECU volt! Kiderült, hogy a hibridáramkörös panelról a csatlakozóba átvezető ezüst szálak közül nem mindegyik érintkezett rendesen. A ház teljesen ki van töltve egy rendkívül rugalmas átlátszó zselével. Az ominózus két kivezetést csak a zselé tartotta a nyákon. Ezt látni sem lehetett, csak kimérni. Ezt úgy lehet, hogy a relékimeneteken van egy-egy fordított polaritású paralel dióda impulzusvédelemnek. Ezt lehet csak kimérni. Ahol nem volt mérhető a dióda nyitási átmenete (elektronikában jártasak tudják miről írok), ott rossz volt a kivezetés. Egy óriás nagyítóval és egy átalakított pillanatpákával, óriási munkával és türelemmel átforrasztotta a 2 hibás ezüsthuzalt egy-egy rézvezetékkel. Persze a zselével ez nem ment egyszerűen. Gyarapodott is néhány ősz hajszállal. Csatolok néhány képet (ha sikerül). A pici sárga vezetékek az átforrasztott kivezetések, 2 cm mélyen a zselében:

http://kepfeltoltes.hu/100611/15828497201_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100611/09_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismerősöm keres autót, és tegnap beleült egy Merivába, és azt mondta, ez tetszik:)

Szóval

Milyen motorral érdemes használtan Merivát venni?

Mire kell figyelni ilyen autó vásárlásánál?

Szempontok:

Bírja el a kocsit, nem kell versenyautó, de legyen erősebb mint a Corsa C12NZ-vel ^_^ ezt mondjuk mindegyik teljesíti szerintem, de 4 emberrel is lehessen vele kényelmesen közlekedni, ha úgy hozza a sors.

Fontos a jó fogyasztás.

Legyen megbízható.

Tűrje jól a mostoha körülményeket (női tulaj), ne kelljen kéthetente motorolajat ellenőrizni. Ha egyáltalán nem enné az olajat, nagyon jó lenne :P

Van olyan, amiben láncos a vezérlés, vagy szíjasok ezek?

Tudom, hogy az autóval törődni kell, mi Astránkkal én is törődök, vigyázok rá, de ez nem magamnak kell, különben máshogy állnának össze az igények :D

Lehet kicsit kesze-kuszák az igények, próbáltam minél jobban megfogalmazni a mondanivalómat ;)

Ja, motorkódokat is írhattok, és akkor tuti nem nyúlok mellé.

Köszönöm a segítséget előre is

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Hát lássuk csak:

A Z14XEP nem fogyaszt sokat, aránylag jól is megy a 90 lóerejével, és még láncos a vezérlése is, viszont a 2005 és 2007 között gyártottaknak van egy típushibája, miszerint fellazulnak a vezérműtengely rögzítőcsavarjai, és ha nincs időben meghúzva, eltörhet a vezérműtengely. Mondjuk eddig csak G Astránál hallottam erről a hibáról, de mivel a motor ugyanaz, gondoltam leírom.

Az 1.6-1.8 benzinmotorosaknál gondolom a fogyasztás kívül esik azon a tartományon amire te gondoltál, maradnak tehát a dízelek. Ezek közül az 1.3CDTI (Z13DTJ) láncos, nem is eszik sokat, de a 75 lóereje nem tudom mire elég.A régebbi 1.7DTi (Y17DT) fogasszíjas vezérlésű meg szvsz gyengécske is, az újabbik 1.7CDTI (Z17DT, Z17DTH) már 100 lóerejével elég jól szedi a lábát, viszont megint csak fogasszíjasak.

Szóval sztem egy 2007 utáni 1.4 Twinport (Z14XEP) vagy egy 1.3CDTI (Z13DTJ) lehet a jó választás neked, ha nem frusztrál utóbbi viszonylagos gyengesége. Bár nem tudom mire használnád, lehet hogy a 75 lóerő is elég.

Link to comment
Megosztás:

Hát lássuk csak:

A Z14XEP nem fogyaszt sokat, aránylag jól is megy a 90 lóerejével, és még láncos a vezérlése is, viszont a 2005 és 2007 között gyártottaknak van egy típushibája, miszerint fellazulnak a vezérműtengely rögzítőcsavarjai, és ha nincs időben meghúzva, eltörhet a vezérműtengely. Mondjuk eddig csak G Astránál hallottam erről a hibáról, de mivel a motor ugyanaz, gondoltam leírom.

Az 1.6-1.8 benzinmotorosaknál gondolom a fogyasztás kívül esik azon a tartományon amire te gondoltál, maradnak tehát a dízelek. Ezek közül az 1.3CDTI (Z13DTJ) láncos, nem is eszik sokat, de a 75 lóereje nem tudom mire elég.A régebbi 1.7DTi (Y17DT) fogasszíjas vezérlésű meg szvsz gyengécske is, az újabbik 1.7CDTI (Z17DT, Z17DTH) már 100 lóerejével elég jól szedi a lábát, viszont megint csak fogasszíjasak.

Szóval sztem egy 2007 utáni 1.4 Twinport (Z14XEP) vagy egy 1.3CDTI (Z13DTJ) lehet a jó választás neked, ha nem frusztrál utóbbi viszonylagos gyengesége. Bár nem tudom mire használnád, lehet hogy a 75 lóerő is elég.

Igen, ez a 90 lovas benzines van kinézve (most már nevén tudom nevezni a gyereket, z14xep), találtam párat hahun, kevés az 1.4es. 2005 előtti jöhet csak szóba, pénzbeli okok miatt...

kb 2002-2004.

1.6-os óvatos pedálkezeléssel mennyit ehet?

1.4 kb 7, városban, szomszédom azt mondta, neki ilyen Z14XEP van. Érdekes, hogy az én C14SE-m is 7-et eszik Astrában, nem spórolósan, 15 évesen (de ez csak megjegyzés).

Dízelt én igazából azért nem vennék mert használtak között... könnyen lehet bennük 300 ezer km, oszt dízel felújítása drágább tud lenni mint egy benzinesé :D

Meg mert az autó üzemanyaga a benzin, a traktoré meg a gázolaj :D (utólag is elnézést kérek ^_^ )

Nem baj, ha szíjas a motor, csak tudni kell róla, és akkor addig csapkodom négyévente, amíg ki nem cserélteti :P (szereti elfelejteni a szervizelést ;) )

Találtam egy ilyent, elég részletes képekkel.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/meriv...eszletk-3827174

Olyan kevés km-rel, hogy talán igaz se volt, de az emberek ezt szeretik látni.

Min lehet tetten érni a használtságot? Kormány mennyinél kezd el kopni? Nemigazán van összehasonlítási alapom Opelos szinten, enyémben 250 ezer van, szomszédéba 12 ezer, tehát ez a két véglet áll csak rendelkezésemre ;)

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Szép, szép, csak nemigen látok belőle semmit :P

Nem nagyon vagyok dízeles, főleg nem látatlanba. Igaz ez az autó nem magamnak kell, de annyira akkor se :D

Azért köszi a tippet. Esetleg Tiéd amit belinkeltél?

Már találtam egyet itt a városban, benzinest, egész újat. Holnap elmegyünk megnézni azt is.

Mire érdemes figyelni?

80 ezer km-rel, 6 évesen még mintha új lenne, vagy látszik rajta már?

Haveromék Cordobáját néztem, az 8 évesen, 100 ezer km-rel még mintha új lenne. (újan vették, vigyáztak rá)

Személy szerint én inkább megveszem ha poros-kopott, mintha úszik a műanyagápolóban, és a motorján sincs egy porszem se...

kereskedésben mosott motor nálam kizáró ok ^_^

Köszi a tippeket

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Szép, szép, csak nemigen látok belőle semmit :P

Nem nagyon vagyok dízeles, főleg nem látatlanba. Igaz ez az autó nem magamnak kell, de annyira akkor se :D

Azért köszi a tippet. Esetleg Tiéd amit belinkeltél?

Már találtam egyet itt a városban, benzinest, egész újat. Holnap elmegyünk megnézni azt is.

Mire érdemes figyelni?

80 ezer km-rel, 6 évesen még mintha új lenne, vagy látszik rajta már?

Haveromék Cordobáját néztem, az 8 évesen, 100 ezer km-rel még mintha új lenne. (újan vették, vigyáztak rá)

Személy szerint én inkább megveszem ha poros-kopott, mintha úszik a műanyagápolóban, és a motorján sincs egy porszem se...

kereskedésben mosott motor nálam kizáró ok ^_^

Köszi a tippeket

Üdv

Gábor

Én csak szerettem volna ilyet ;)

És G lett belőle.

A Z14XEP-nél a vezérműtengely lefogó csapágy csavarjainak kilazulása lehet a bibi.

Amikor megvan akkor legyen megnézve.

Azért a kopások látszanak a pedálgumin ,kormányon,mennyire van kiülve az ülés.

De mindent lehet cserélni,szóval ezekre se lehet alapozni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.