uhuhu Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 ne izgasd megad... jó az bele. a 0w30 as nagyon vékony olaj, és lehet hogy megeszi amotor. én azt nem tennék bele. De a GM 5w30 nem szar olaj... nyugodtan teheted azt is bele... Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Köszi a választ uhuhu! Végűl le lett tisztázva minden megy a castrol edge 5W-30 de asszonták saját felelőségre :) Aztán így hogy megy a csere kap még egy új pollenszűrőt. Aztán beirattam még egy futómű vizsgálatra is mert asszony múltkor megfogta vele a padkát rendesen.. ( felni csere ) Amúgy így mint meriva tulajdonos én csak dicsérni tudom az autót s akik idáig beültek ők sem panaszkodtak idáig mindenki elfért benne. Bár azért 3 nagy embernek hátúl kicsit már szűkös. Az 1.4es motorhoz én azt mondom sokat eszik (8-8,3) bár annyit eszik amennyit kihozok belőle... nagy kaszni nagy sebesség. Bár ha kíméletesebb vagyok akkor term ez a fogyasztás visszafogható. Idáig 5 fővel sikerült menni 192-t :huh: Én az adottságaihoz képest nagyon is jónak tartom! Ha azt nézzük, hogy még is csak egy családi autó. Ha esetleg valakit érdekel valami szívesen válaszolok már ha olyan a kérdés :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március12, 2009 Megoszt Elküldve Március12, 2009 úúú. szegény 1.4 es.... én még az 1.8 cal is csak 1x mentem 200 at.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Baxizoli Elküldve Március12, 2009 Megoszt Elküldve Március12, 2009 Sziasztok! Engedjétek meg, hogy csatlakozzam a boldog Meriva tulajdonosok közé. Rögtön lenne is egy kérdésem. Nem gyári hifivel lett meg az autó, igy gondoltam teszek a fejegységre egy erösitöt meg egy sub-ot hátra. Minden szépen ment, de az erösitö tápkábelét közvetlenül az akksira szeretném tenni. Nem akarom a biztositék panelt megpiszkálni, mert garis még az autó. De sehol nem találtam olyan helyet, ahol az utastérböl ki tudnám vezetni a motortérbe a kábelt. Hatalmas müszerfal, teljes hangszigetelés, nagy vizelvezetö... Megállt a tudomány. Tudna valaki erröl irni valamit? Hol tudnám elvinni azt a kábelt, úgy hogy ne reklamáljon emiatt a szerviz? Tudom kicsit furcsa probléma, de ez van:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március12, 2009 Megoszt Elküldve Március12, 2009 sajnos én ebben nem tudok segiteni..... nem lrtek hozzá kicsitsem..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március13, 2009 Megoszt Elküldve Március13, 2009 Halihó! Csak úgy érdekességből kérdezném kedves társaimat :huh: akik szintén 1.4-es merivával cirkálnak a mindennapokban, hogy Ti általában egy tankkal mennyi kilómétert szoktatok leróni? Vagy mennyi volt idáig a legtöbb? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
krova Elküldve Március14, 2009 Megoszt Elküldve Március14, 2009 Szerbusztok és ezúton üdvözlök mindenkit ,azért írok mert egy Meriva fele kacsingatok és minden a családban megfordult autón vásárlás után lecseréltetem a szürö,olaj vezérmüszij elemeket mire kel még figyelni mert olyat olvastam hogy 30 ezer kilométerre van belőve az olaj ,apropó kinek milyen vált be?1.6 os74 kw os. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március14, 2009 Megoszt Elküldve Március14, 2009 Szerbusztok és ezúton üdvözlök mindenkit ,azért írok mert egy Meriva fele kacsingatok és minden a családban megfordult autón vásárlás után lecseréltetem a szürö,olaj vezérmüszij elemeket mire kel még figyelni mert olyat olvastam hogy 30 ezer kilométerre van belőve az olaj ,apropó kinek milyen vált be?1.6 os74 kw os. Halihó! Azt a 30.000-t azért ne vagyünk annyira komolyan ugye bár átlagban 15.000 a periódus. Max legkésőbb 20-nál cserélném. De ennek lehet ugye több nézete is mint pölö:, hogy milyen olaj az amit beleraksz meg a vezetési stílus. Az utóbbi miatt én még a 15-t sem vártam meg és 10nél már cserélek is pedig nem olcsó olajat tettem a legutóbb bele. Aztán ha úgy van akkor lehet, hogy láncos hajtás van. Amit még érdemes bár azt érdeklődd meg talán a pollenszűrőt. Amúgy én egy 1.4-es 66kw birtokosa vagyok és lekopogom semmi panaszom nem lehet rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március14, 2009 Megoszt Elküldve Március14, 2009 Aztán ha úgy van akkor lehet, hogy láncos hajtás van. Az az 1.6 74kW-os motor amit Merivába szereltek az a Z16XE lesz, ami pedig fogasszíjas vezérlésű, szóval nem árt lecserélni vétel után a biztonság kedvéért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
krova Elküldve Március14, 2009 Megoszt Elküldve Március14, 2009 Halihó! Azt a 30.000-t azért ne vagyünk annyira komolyan ugye bár átlagban 15.000 a periódus. Max legkésőbb 20-nál cserélném. De ennek lehet ugye több nézete is mint pölö:, hogy milyen olaj az amit beleraksz meg a vezetési stílus. Az utóbbi miatt én még a 15-t sem vártam meg és 10nél már cserélek is pedig nem olcsó olajat tettem a legutóbb bele. Aztán ha úgy van akkor lehet, hogy láncos hajtás van. Amit még érdemes bár azt érdeklődd meg talán a pollenszűrőt. Amúgy én egy 1.4-es 66kw birtokosa vagyok és lekopogom semmi panaszom nem lehet rá. És milyen olajat szoktál bele rakni?????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március14, 2009 Megoszt Elküldve Március14, 2009 És milyen olajat szoktál bele rakni?????? Nekem most legutóbb Castrol Edge 5W-30 lett belerakva s a keddi csere alkalmával is ez lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március15, 2009 Megoszt Elküldve Március15, 2009 Már írtam az olajjal kapcsolatban, hogy ha nincs meg a minősítés akkor mik lehetnek a következményei. Aztán uhuhu mondta hogy nem kell vele foglalkozni. én még ez elött kérdeztem a totalcaros olajdokit s az Ő válasza ez volt: "GM-LL-A-025 minőségű olaj kell bele, ami egyaránt létezik 0W30-as és 5W30-as viszkozitásban is. A gyártó mindkét változatot megengedi, és én sem látom okát, hogy lebeszéljem bármelyikről. Arról viszont győződjön meg, hogy amit betöltenének rendelkezik-e ezzel a szabvánnyal, mert nem MINDEN 0W30-as olaj rendelkezik vele." Ezek szerint még is kéne az a minősítés?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blamazs Elküldve Március16, 2009 Megoszt Elküldve Március16, 2009 Sziasztok! Kerult a csaladba egy 2003-as meriva. Volt benne egy Panasonic radio ami nema volt. Sebaj bele a masik kocsibol a tuti jo radio. De az is nema sajnos. Meresre ott vannak a hangszorok a csatin, de ezek ellenere nem szol. Van vmi trukk benne, esetleg beleszol vmi elektronika a radio mukodesebe? Gondolom gyari radioval nem lenne gond. Koszi! Balazs Link to comment Megosztás: More sharing options...
stella Elküldve Március17, 2009 Megoszt Elküldve Március17, 2009 Sziasztok! Segítséget kérek. Van egy négy éves Combo Tourom, ami rövid megállás után(motor ki <1 óra), ha megálláskor (alapjárat) leáll. Ezt kb 2-3-szor megcsinálja, utána az alapjárat300-600 között ingadozik, majd rendesen működik. Egyszer volt hibakód, amit folytószelep érzékelője nem találhat-nak olvastak ki. Ha a klímát rákapcsolom, akkor a motor vagy leáll vagyalig forog. Z16SE motor van benne. Mi lehet a baj. Mit lehet csinálni? Köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március17, 2009 Megoszt Elküldve Március17, 2009 Sziasztok! Segítséget kérek. Van egy négy éves Combo Tourom, ami rövid megállás után(motor ki <1 óra), ha megálláskor (alapjárat) leáll. Ezt kb 2-3-szor megcsinálja, utána az alapjárat300-600 között ingadozik, majd rendesen működik. Egyszer volt hibakód, amit folytószelep érzékelője nem találhat-nak olvastak ki. Ha a klímát rákapcsolom, akkor a motor vagy leáll vagyalig forog. Z16SE motor van benne. Mi lehet a baj. Mit lehet csinálni? Köszi a válaszokat. Alapjárati motort,folytószelepházat kikellene takarítani és kimérni a folytószelep potit,hogy jó-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stella Elküldve Március17, 2009 Megoszt Elküldve Március17, 2009 Alapjárati motort,folytószelepházat kikellene takarítani és kimérni a folytószelep potit,hogy jó-e. Hol találom a folytoszelepházat és a poti csatlakozóját? Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március17, 2009 Megoszt Elküldve Március17, 2009 Sziasztok! Meg volt ma a szerviz. Hát ami a motorolaj minősítést (Castrol Edge 5W-30) illeti szerviz füzetben benne van az is, végül lett pecsétem :) Amúgy először nagy fejtörést okozott nekik a pollenszűrő cseréje ( előtte böngésztem merre lehet saját kezűleg cserélni aztán jó volt amit találtam de inkább bíztam a szervizben). Aki esetleg nem tudná, hogy tudná maga kicserélni akkor most leírom. 1. Ablaktörlő lapátok leszedése 2. A fekete rácsos műanyag védő kicsavar azt hiszem 6 csavar foga bár most ezt nem jegyeztem meg. 3. Jóól benyúlsz könyékig :huh: aztán ott van egy rácsos fedő nah azt leszed és ott van alatta. ( nekem először az anyós ülésnél szétszedték teljesen mert, hogy már pedig ott van) Hát remélem tudtam ezzel segíteni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március17, 2009 Megoszt Elküldve Március17, 2009 Hol találom a folytoszelepházat és a poti csatlakozóját? Elvileg a motor nem sokban különbözik a C16SE-től,akkor a szívó "doboz" tűzfal feöli oldalán van,ha jól sejtem. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 T SáFi! A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül az Edge 0W-30 és SLX Professional Longtec 0W-30 rendelkezik GM (opel) GM-LL-A-025 (benzines) gyártóművi jóváhagyással. Nem a pecséttel autózol, hanem a gyártóművi előírásoknak megfelelő olajjal! A nem megfelelő olaj által okozott kár tipikusan 2 3 év alatt jön elő, mire a garancia tova száll. Igazságügyi műszaki szakértő legyen a talpán aki hitelt érdemlően bebizonyítja a bíróság előtt a hiba okát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 T SáFi! A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül az Edge 0W-30 és SLX Professional Longtec 0W-30 rendelkezik GM (opel) GM-LL-A-025 (benzines) gyártóművi jóváhagyással. T mantec! A szervízfüzet a két Gm minősítés mellett feltüntetett egy harmadik ACEA A3/B3 típusú minősítést is. Bár ezzel a minősítéssel nem vagyok tisztában ami azt illeti :S Így mivel az Edge 5w-30 is szereplet a feltüntetés "ACEA A3/B3/B4" így bátorkodtam belerakni hiszen egy előző szervíz során is ezt rakták bele. Ezek szerint a következő alkalommal inkább kerüljön bele a 0W? Bár más nekem azt mondta e felől, hogy ezzel a típussal régebben tesztelték ezeket a motorokat és nem vált be. Ezért is lett kiadva 5W-30 al gyárilag az autó. ?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 T SáFi! Az olajcserénél GM-LL-A-025 gyártóművi előírást teljesítő motorolaj kerüljön az autóba. Kb 25 féle ilyen olaj kapható Mo-on. Minden más: ACEA, API, SAE másodlagos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SáFi Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Akit érdekel ez az olaj téma totalcaron írtam olajdokinak a kapott válaszaok: GM-LL-A-025 minőségű olaj kell bele, ami egyaránt létezik 0W30-as és 5W30-as viszkozitásban is. A gyártó mindkét változatot megengedi, és én sem látom okát, hogy lebeszéljem bármelyikről. Arról viszont győződjön meg, hogy amit betöltenének rendelkezik-e ezzel a szabvánnyal, mert nem MINDEN 0W30-as olaj rendelkezik vele. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A Castrol Edge 5W30 nem rendelkezik a GM jóváhagyásával, aminek vagy műszaki vagy üzletpolitikai okai vannak. Hogy a kettő közül melyik, azt csak a Castrol tudná megmondani. Magam részéről csakis azt a terméket választanám, amelyik rendelkezik a megfelelő jóváhagyással, ami jelen esetben az Edge 0W30. Annál is inkább, hogy nem értek egyet azzal, hogy a 0W30 túl vékony lenne. Gondoljuk csak végig: a melegoldali viszkozitása mindkettőnek SAE 30, ami azt jelenti, hogy üzemi hőmérsékleten hasonló sűrűségűek. Hidegen a 0W vékonyabb, mint az 5W, de mindkettő vastagabb annál ? igen, még a 0W is ?, mint ami a motornak optimális. Csak felmelegedve lesznek optimális vastagságúak. Ezen logika mentén belátható, hogy a 0W-s olaj nem túl vékony, sőt, eleve közelebb áll ahhoz a viszkozitáshoz, amit üzemi hőmérsékleten el kell érnie. S erre volt vissza a kérdésem amit mantecnek írtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stella Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Elvileg a motor nem sokban különbözik a C16SE-től,akkor a szívó "doboz" tűzfal feöli oldalán van,ha jól sejtem. :huh: Kösz szépen, megnézem. A klima is kapcsolatban lehet ezzel a problémával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Sziasztok! Engedjétek meg, hogy csatlakozzam a boldog Meriva tulajdonosok közé. Rögtön lenne is egy kérdésem. Nem gyári hifivel lett meg az autó, igy gondoltam teszek a fejegységre egy erösitöt meg egy sub-ot hátra. Minden szépen ment, de az erösitö tápkábelét közvetlenül az akksira szeretném tenni. Nem akarom a biztositék panelt megpiszkálni, mert garis még az autó. De sehol nem találtam olyan helyet, ahol az utastérböl ki tudnám vezetni a motortérbe a kábelt. Hatalmas müszerfal, teljes hangszigetelés, nagy vizelvezetö... Megállt a tudomány. Tudna valaki erröl irni valamit? Hol tudnám elvinni azt a kábelt, úgy hogy ne reklamáljon emiatt a szerviz? Tudom kicsit furcsa probléma, de ez van:) MINDIG van egy gumidugó (valahol)..... ;) Fékszervó körül nézelődj, bár a Merivát nem ismerem..... Biztosítéktábláról lehozni hifinek tápot elég necces. Poroltó legyen nálad..... CSAK közvetlen akksiról, külön biztivel! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Wolf Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok! 4 éves Z14XEP motoros Merivámba 32000 km van. Érdeklődöm, hogy mikor kell gyertyát cserélni benne, és milyen típust vegyek bele? Az üzemanyagszűrőn (és természetesen az olaj, levegő és pollen szűrőn) kívül kell e mást is cserélni? Fékbetétek kuplungtárcsa rendben van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts