Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Meriva A


eXpero

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

A topik olvasoktól szeretnék segitséget kérni:

valaki az utastérből már huzott át kábelt a motortérbe mert én végigbogarásztam de talán a fél autot le kell bontani, és ha valaki ezt már végig járta tálan tudna valami infót adni igaz pofátlan dolog más kárán élősködni de...

Link to comment
Megosztás:

A topik olvasoktól szeretnék segitséget kérni:

valaki az utastérből már huzott át kábelt a motortérbe mert én végigbogarásztam de talán a fél autot le kell bontani, és ha valaki ezt már végig járta tálan tudna valami infót adni igaz pofátlan dolog más kárán élősködni de...

Hello! ;)

Milyen kábel? AWG 2-es táp a hifinek? <_<

A Merivát konkrétan nem ismerem, de az 100%, hogy van egy gumidugó a tűzfalon, ahol át lehet vezetni akár combos kábeleket is. Eddig még nem láttam olyan autót, ahol ne lett volna. 70% valószínűséggel ez a pedálok körüli lábtérben van valahol, de biztos nem könnyű a motortér felől hozzéférni, mert a Merivának olyan rövid kis orra van, hogy gondolom tele a motortér rendesen.

Ha ez a próbálkozás kudarcot vallana, még mindig meg lehet próbálni a sárvédő alatt átjátszani a kábelt, és az A oszlopon behozni. Ott is kéne legyen gumidugó, ha minden kötél szakad. Bár olyan autót már láttam, ahol nem lehetett az A oszlopon átjönni.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hello! ;)

Milyen kábel? AWG 2-es táp a hifinek? <_<

A Merivát konkrétan nem ismerem, de az 100%, hogy van egy gumidugó a tűzfalon, ahol át lehet vezetni akár combos kábeleket is. Eddig még nem láttam olyan autót, ahol ne lett volna. 70% valószínűséggel ez a pedálok körüli lábtérben van valahol, de biztos nem könnyű a motortér felől hozzéférni, mert a Merivának olyan rövid kis orra van, hogy gondolom tele a motortér rendesen.

Ha ez a próbálkozás kudarcot vallana, még mindig meg lehet próbálni a sárvédő alatt átjátszani a kábelt, és az A oszlopon behozni. Ott is kéne legyen gumidugó, ha minden kötél szakad. Bár olyan autót már láttam, ahol nem lehetett az A oszlopon átjönni.... :rolleyes:

Nem a hifinek kell, hanem a riasztónak. A motortér felöl reménytelen eset (vagy aknában alulról)talán a pedálok felöl ha megtalálom.

A sárvédőnél oké csak az ajtóköteg kábelét kellene meglékelnem.

Mindenesetre kösz az infót a pedáloknál körbe nézek tüzetesen.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nem a hifinek kell, hanem a riasztónak. A motortér felöl reménytelen eset (vagy aknában alulról)talán a pedálok felöl ha megtalálom.

A sárvédőnél oké csak az ajtóköteg kábelét kellene meglékelnem.

Mindenesetre kösz az infót a pedáloknál körbe nézek tüzetesen.

Üdv.

A pedálok felett keresd, kb. a fékszervó környékén. Remélem meglesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok:

Kb egy hónapos volt, amikor műszerfalon hibajelzés, autó vészprogramba kapcsol szép lassan eldöcögök vele szervízbe. Kód kiolvas: eltömődött részecskeszűrő. Szerelő: volt már ilyen hiba, kiégetjük computerrel, aztán meglátjuk.

Újabb hónap, elromlott a rádió, hibajelzés, vészprogram, szűrő égetés. Szervíz szerint hibás a vezérlő program (szerintem is), talán jövő héten kapnak.

A szervíz és a kezelési könyv szerint is kéne lenni egy jelzésnek (villogó izzítás jelző), ami arra utal, hogy nagy a nyomáskülönbség a szenzorokon, tehát eltömődött a szűrő, tisztítani kell.

Ekkor kellene legalább kétezres fordulaton egyenletesen legalább 10-15 percig menni, és akkor el tudja végezni a tisztítását.

Tudomásom szerint ennek a jelzésnek a hiánya csak Meriváknál fordul elő és csak ennél a motor variációnál, más típusok, amibe ugyanez a motor van (szűrővel), megjelenik a jelzés ha szükséges.

Nálam csak hibajelzés - vészprogram

Az Adrián hegyi úton előzés közben kapcsolt be: szemből egy kamion, mögöttem egy busz, ami szintén kijött előzni... Zabszemet nem lehetett a s...mbe dugni, utána félre kellett állnom, annyira remegett a lábam. Utána szentségeltem, első felindulásomban kishíján belöktem az autót az első adandó szakadékba.

Benzinesnél is van ilyen vagy csak dieselnél?Nekem benzines van nem olvastam vészprogramról. Enyében nincs computer.

Benzines autónál nem tudom, van-e ilyen jellegű vészprogram. Ez nem a fedélzeti számítógép (BC) meglététől függ, ezt a motorvezérlő elektronika (ECU) csinálja.”

Ezeket egy másik fórumon olvastam az érdekelne, hogy benzines (1,6 os motornál) is létezik -e ez a vészprogram?

Illetve hogy ez mikor jelez vagy mi ennek a funkciója igazából nem tudok róla semmit.

Link to comment
Megosztás:

vészprogramra akkor áll át egy motorvezérlő ha valamilyen információ nem jut el az ECU ba. többnyire ...

ill. ha a mért adat nem pontos fars .. valamely szenzor haldoklik pl.

ilyen részecskeszűrő a benzinesben nem hinném hogy lenne .

ez a Diesel lassan annyira bonyolult mint egy űrhajó :) (ez is lesz a korai halála)

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Eddig csak olvastam a topikot, de most írok, mert 135.000 km után furcsát tesz a Merivánk: úgy indul, mintha meg is akarna halni...

Kb 20 másodperc után reagál gázpedálra, s lehet felpörgetni a motort. Pár gázfröccs (de könyörgöm, ez nem Trabant!), s utána minden rendben...

DE MIÉRT???

Ja! Ha valakit érdekel, szívesen megosztom eddigi tapasztalataimat is.

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor a Meivánk eseményei:

0 km: 2005 március közepe óta használjuk (Z14XEP motorral, klímával, stb.)

1500 km: két hetes használat után (majd később még többször) kigyulladt a légzsák ellenörző lámpája. Több márkakereskedésben együtt sem tudták a problémát orvosolni, legjobb tudomásom szerint, "minden rendben működik, hibakód sincs" felkiáltással a visszajelző LED-et hatástalanították (azóta sem volt szükség a légzsákra (kopp... kopp... kopp...), így nem tudjuk, igazuk van-e)

3500 km: a jobb elejébe belekoccant egy elsőbbséget meg nem adó Astrás. Szerencsére semmi komoly: lámpa csere (de legalább raktam bele ködlámpát), löklhárító burkolat.

30.000km: végre bekerült a gázszett a kocsiba...

129.000km: autópályás benzinkúttól való indulástól a kocsi rángatott, csak nagy fordulatszámon ment rendesen. Oka: trafósor (bontóból, 12.000.- Ft-ért). Ha már úgyis szervízben járt felújíttattam a gázrendszert is...

134.000km: nem megy benzinnel... pedig reggel csak azzal tud elindulni (hűha...). A benzinpumpa ( s egyúttal a szűrő) cseréje megoldotta a kérdést. (Cserébe rájöttem, hogy a benzinpumpa gázüzem alatt is folyamatosan, s feleslegesen megy; s arra is, miként lehet gázról hidegen indítani.)

135.000km: reggeli első indításnál szenved, néhány gázfröccs és pár perc után minden rendben... DE MIÉRT??? MOST MI A BAJA???

154.000km: ma reggel ennyi van benne

Egyéb:

-- soha egyetlen csepp olaj utántöltését nem igényelte, nem fogyasztott mérhető mennyiségű olajat (főleg autópályán, 130-al használom)

-- kényelmes a bálna testalkatomnak

-- gyorsan és egyszerűen lehet a rakteret megnövelni

-- hegyi szerpentinen alkalmatlan a lágy rugózása miatt (mi a Magas-Tátrában, s az Alpokban is próbáltuk, nem csak a Mátrában)

Sum.:

Mivel nincs szükségünk nagyobb autóra (a gyerekek már felnőttek (jó kis képzavar)), ez jó választásnak bizonyult. Bár mostanában kicsit több baj volt vele (remélem újabb már nem lesz), a karbantartási költségek is elfogadhatóak. Rövidesen vesszük az újat...

Link to comment
Megosztás:

első olvasatra a gázüzemet gondolom a baj forrásának,bár azt nem értem,miért megy a benzinpumpa akkor,amikor gázüzem van...

mert ugye annak a benzin a kenése,és a hűtése,ergo ha üresen menne,igen hamar tönkretenné ez a fajta üzem.de javítsatok ki ha tévedek.

másrészt a twinport motor technikájához nem tudom mennyire passzol a gázüzem,vagy ez teljesen mindegy milyen motorba van szerelve?

ezekre tudok gondolni.

a hidegen kínlódás pedig hőfokjeladó,vagy hasonló lehet.szerintem.

Link to comment
Megosztás:

első olvasatra a gázüzemet gondolom a baj forrásának,bár azt nem értem,miért megy a benzinpumpa akkor,amikor gázüzem van...

mert ugye annak a benzin a kenése,és a hűtése,ergo ha üresen menne,igen hamar tönkretenné ez a fajta üzem.de javítsatok ki ha tévedek.

Asszem Kori cartárs írt egy rövid eszmefuttatást talán a B Omega topikba a kétféle gázrendszer ismérveiről, és az egyiknél tényleg megy az AC gázüzemben is, de hogy miért az nekem is rejtély...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Május óta vagyok Meriva tulajdonos nagyon megvagyok elégedve vele.

A hátsó része gyárilag sötétitett és a hátsószélvédőt ha letakiritom már 3méter megtétele után ismét poros nem beszélve ha esőben közlekedem egyszerre vizpermetes lesz.

Azt szeretném kérdezni valaki rakott-e fel felsőlégterelőt vagy spoilert hogy az

segit-e a problémán vagy esetleg valami más megoldással csökkenteni lehet, hogy ne legyen egyszerre tök kosz?

Néci

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok.

Vennék a Merivámhoz első és hátsó sárfogó gumikat. Tudtok valami olcsó helyet?

Kérdésem lenn még,hogy hogyan lehet felszerelni ezeket a sárfogókat mert a kocsin nem igazán látok rögzítési helyet neki. A Ignisemen volt egy pár műanyag rögzítő azt kivettem és annak a helyére ment a sárfogó rögzítése. Ezt a Meriván nem látom. Fel lehet otthon is szerelni vagy csak szakműhelyben? Ha valaki tud fotót is feltehetne a rögzítésről, vagy legalább a sárfogóról hogy lássam , hogy lehet rögzíteni. A segítségeket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sztem,ha azt akarod, hogy szépen álljon a kocsi, akkor gyárit vegyél. Tudom, hogy egy pár súrolja a 10e forintot, de a többi amit láttam elég gagyi, ezért inkább nem is raktam az Omegámra. A felfogatás vszínű egy U alakú vassal van megoldva, aminek az egyik végében csavar van és az szorítja össze a sárvédő peremét és a gumit.

Egyik ismerősöm 1.4-es merivája 8 lityit eszik. Sztem és szerinte is kicsit sok. Igaz még csak 2e km van benne.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha most vetted a Merivádat akkor a vásárlástól számitott 30 napig akciósan tudsz rá venni eredetit (ha jól emlékszem 6-8ezer 4db) amit a jelenlegi müanyag dobbelsőnek a felfogatási helyére kell rögzitened az eredeti fülek cseréjével amiből adnak újat.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok!

A Meriva fényszóró-beállításához kérnék segítséget. Berakattam egy H7-es xennon szettet a tompított lámpámba. Be is állították műszerrel, de van egy gondom. Ha optimális a reflektor beállítás, akkor a tompított nagyon a kocsi elé világít, nem hord elég messze. Ha be van állítva a tompított szabványosan, akkor meg a reflektorok az égbe világítanak. Nincs "szinkron" a kettő között.

Van a lámpa belső oldalán is egy állítási lehetőség, ami látszólag semmit sem csinál. Milyen állításra szolgál ez a beállítási pont?

Ha tudtok minél előbb válaszoljatok, mert ha nem jutok dűlőre a lámpákkal, akkor inkább visszacsinálom az üzletet. Sajnálnám, mert nagyon jó fénye van.

Előre is köszönöm!

------------------------------------------------------------------------

A probléma megoldódott, és tökéletes lett :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Május óta vagyok Meriva tulajdonos nagyon megvagyok elégedve vele.

A hátsó része gyárilag sötétitett és a hátsószélvédőt ha letakiritom már 3méter megtétele után ismét poros nem beszélve ha esőben közlekedem egyszerre vizpermetes lesz.

Azt szeretném kérdezni valaki rakott-e fel felsőlégterelőt vagy spoilert hogy az

segit-e a problémán vagy esetleg valami más megoldással csökkenteni lehet, hogy ne legyen egyszerre tök kosz?

Néci

Hali.

Nekem igaz Astra caravanom van, hasonló a hátsó fertály.... :(

Én raktam fel hátsó szárnyat, nekem is mondták, hogy ezután nem koszolódik annyira, de ez csak duma !

Jól néz ki és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.