Tisler Elküldve Január15, 2015 Megoszt Elküldve Január15, 2015 Egy 2003-as 1.7-es Merivám van és műszaki vízsgára készülök vele elvíttem ma előműszakira és a kormánynál kopogó-zörgő hangot észleltek amit mondták javítani kellene.Én is észrevettem már egy ideje hogy rázosabb utakon furcsa kopogos hang jön a kormány oszlop alol-felöl.Ha találkozott valaki ezzel a próblémával és tudja a megoldást rá kérem írjon nekem a 69pisti@gmail.com címre sűrgös lenne mert e végett még a műszaki is bukhat.Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tisler Elküldve Január20, 2015 Megoszt Elküldve Január20, 2015 Egy 2003-as 1.7-es Merivám van és műszaki vízsgára készülök vele elvíttem ma előműszakira és a kormánynál kopogó-zörgő hangot észleltek amit mondták javítani kellene.Én is észrevettem már egy ideje hogy rázosabb utakon furcsa kopogos hang jön a kormány oszlop alol-felöl.Ha találkozott valaki ezzel a próblémával és tudja a megoldást rá kérem írjon nekem a 69pisti@gmail.com címre sűrgös lenne mert e végett még a műszaki is bukhat.Köszönöm. A probléma megoldodott!A szervízkönyvében olvasom még elöbb hogy az előzö tulaj kormány problémával javítatta szakszervízben.Szerelő barátom is hát nekilátott és meg is találta a hibát de nem is akármilyet a kormány csukló csavarja laza volt vagy meg sem volt húzva.És én így közlekedtem vele 2 évig,rosz még belegondolni is ha széthullott volna ott valami csak egy 90-es temponál.Előzö szerviznek elégtelen!!! :angry: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hudy Elküldve Január21, 2015 Megoszt Elküldve Január21, 2015 Sziasztok! Tuningboxot szeretnék vásárolni 1.7cdti (Z17DTH) Merivámba. Tudnátok segíteni, hogy könnyebben megtaláljam a közösnyomócsövet. Ma nézegettem, de nem találtam. Köszönöm előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dócika Elküldve Február8, 2015 Megoszt Elküldve Február8, 2015 (edited) Opel Meriva Cosmo 1,7 CDTI ( 2007 ) indítási probléma? Jelenség: pár km. rövid, szakaszos közlekedés esetén ( bevásárlás, boltról-boltra ) előfordul, hogy nem indul a harmadik, negyedik megállás után. Az első indítás, bármilyen időben mindíg sikeres ( akár -15 C ). A fenti jelenség esetén a motor még nem üzemmeleg, akku, önindító jó, üzemanyag is van. Kb. két óra múlva, szinte "pöcre" indul. ( mintha ki kellene hűlnie az alig meleg motornak? ) Hibaüzenet nincs, diagnosztika, adatkiolvasás nem hozott eredményt. ( 1,7, Isuzu motor,92000 Km ) Valami tipp, tapasztalat? ------------------------ A sikertelen indításkor nem érzékelhető az önindítónál fordulatszám probléma. Még egy jelenség volt megfigyelhető: Mikor nem indult, többször is, kis idő elteltével ismét próbálkoztam.Idővel már érezhető volt, hogy a motor be akarna ugrani(egy-két henger kezdett "segíteni"),de nem indult.Végül ez az ominózus kb. két óra után, még a "meggyötört" akkuval is simán elindult. Ezt eddig háromszor csinálta, bár első alkalommal el tudtam indulni, önerőből.Lejtős utcában , kicsit az árokban parkolva (enyhén dőlt kocsi) produkálta ezt a hibát.( a tank szinte tele!)Mivel vidéken voltam, távol épkézláb segítségtől, meggurítva a kocsit, kettesben, önindítóval rásegítve végül beugrott. A következő alkalommal bevásárló központ parkolóban már erre nem volt lehetőségem.Maradt a vontatás..., majd az otthoni tanakodás, hogy hova vigyük.Mire ez lezajlott és kötélre vettük a kocsit, csak megpróbáltam beindítani és sikerült.Így aztán önerőből mentem a szerelőhöz, akinek műszerezettség híján az üzemanyagszűrő csere volt az első tippje. Kicserélte (ráfért), de mint később kiderült, nem ez volt a megoldás. Rákövetkező esetben (szintén bevásárló központ parkoló)már kivártam (szombat lévén...) az ominózus két órát (persze közben néha próbálkoztam az indítással: egy cigi, még egy, na újra...)és beindult. ------ Ezután vittem olyan szerelőhöz, aki meg tudta nézni a hibakódokat, de nem talált.Azt mondta, hogy csak a hiba jelentkezésekor tudná talán behatárolni...( Azt nem javasolta, hogy hívjam amikor megint lerobbanok...) ------ Gondolom, márkaszerviz, de...(sok rosszat hall az ember, szakértelem hiány miatti feleslegesen cseréltetett alkatrészek és az áruk!) 2015.02.09.Hétfö: Épp ma vittem el Opel márkaszervízbe, de előszörre nem tudtak rendes diagnosztikát csinálni, mert gyenge az akku... ( igaz lehet, mert 3,5 évesen vettem - 62 e km volt benne (?) - nálam lassan öt éve van, tehát jogos az akksi csere. Megtörtént, de ekkor sem mutatott a diagnosztika problémát. Azt el tudom képzelni, hogy a gyengélkedő akksi, rövid távok ( nincs kellő visszatöltés) és indítások esetén megzavarja az elektronikát...Aztán a "megpihent" akku már működötette az elektronikát. Majd az idő megmutatja vagy végre lesz maradandó hibaüzenet. 2015.02.10.Kedd: Új tapasztalat: Ma az új akksival megpróbáltam azokat az üzemi körülményeket reprodukálni, amikor előjött az indítási probléma. Bevásárló körút, kb. 8 Km, hat megállás-elindulás. Semmi probléma... Nem akarom elkiabálni, de az akksi csere lehet a gyógyszer. Módosítva Február10, 2015 : dócika Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fefeo Elküldve Június20, 2015 Megoszt Elküldve Június20, 2015 Sziasztok! Meriva a 1.7 dti 2004-es. Holvan benne a gázolajszűrő, mert lekellene eresztenem belőle a vízet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dócika Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Sziasztok! Meriva a 1.7 dti 2004-es. Holvan benne a gázolajszűrő, mert lekellene eresztenem belőle a vízet? Szia! Az én 2007, CDTI motoromnál a képen látható helyen van.Szűrőt már cseréltem, de nem emlékszem, hogy láttam volna leeresztő csavart. Szerintem megoldható úgy is, hogy a szűrő kivétele után nedvszívó anyaggal felitatod a vizet és tisztára törlöd a szűrő belsejét, nem szöszölő anyaggal. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci781 Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy egy Meriva A 2005 Y15DT-be hogyan fogjak neki betenni egy tempomatos irányjelző kapcsolót? Valaki házilag utólag épített már be? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fefeo Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Szia! Az én 2007, CDTI motoromnál a képen látható helyen van.Szűrőt már cseréltem, de nem emlékszem, hogy láttam volna leeresztő csavart. Szerintem megoldható úgy is, hogy a szűrő kivétele után nedvszívó anyaggal felitatod a vizet és tisztára törlöd a szűrő belsejét, nem szöszölő anyaggal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fefeo Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Szia! Nagyon köszi a választ, közben már "rutinból" megtaláltam! Pontosan ott van mint nálad a képen! :icon1: Van az alján leeresztő csavar műanyagból! 3 napja vettem a kocsit ezért voltam bizonytalan, eddig egy F Astrám volt. Mégegyszer köszi!! :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
dócika Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy egy Meriva A 2005 Y15DT-be hogyan fogjak neki betenni egy tempomatos irányjelző kapcsolót? Valaki házilag utólag épített már be? Szia! Cserélik a régi irányjelző kapcsolót tempomatosra, kompletten. Kell még, hogy legyen a kuplungon is egy kapcsoló és ellenőrizni kell, hogy a computer támogatja-e a tempomatot. Márkaszervízben kellene megnézetni, hogy alkalmas-e a Merivád utólagos tempomatra. Ez kb. 4000-5000 Ft. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci781 Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Szia! Cserélik a régi irányjelző kapcsolót tempomatosra, kompletten. Kell még, hogy legyen a kuplungon is egy kapcsoló és ellenőrizni kell, hogy a computer támogatja-e a tempomatot. Márkaszervízben kellene megnézetni, hogy alkalmas-e a Merivád utólagos tempomatra. Ez kb. 4000-5000 Ft. Szia. Igen alkalmas a gépem, van kapcsoló csak nincs előkészítve. Értem én ez alatt, hogy egy vezetéket kell behúzni a kapcsolótól a karosszéria modulig. azt én meg is tennem. Csak nem tudom hová kell majd bekötni. + op-commal engedélyezni kell. És talán ennyi. Megvan a temp.kapcsoló csak a sallang kell. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dócika Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Szia. Igen alkalmas a gépem, van kapcsoló csak nincs előkészítve. Értem én ez alatt, hogy egy vezetéket kell behúzni a kapcsolótól a karosszéria modulig. azt én meg is tennem. Csak nem tudom hová kell majd bekötni. + op-commal engedélyezni kell. És talán ennyi. Megvan a temp.kapcsoló csak a sallang kell. :) Rátapintottál a lényegre: programozás és a mit, hová és mivel. Ha ezt nem tudja az ember marad a szakszervízzel vagy "szaktudóval" való kooperálás. Az első Merivámban nem volt még tempomat, de terveztem. A másodikban meg már volt, gyárilag, így beszerelés menetéről gyakorlati tapasztalatom nincs. Viszont nagyon hasznos és kényelmes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vifer Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok!2005-ös Meriván kikapcsolt gyújtásnál időnként be-bekapcsol a rádió kijelzője pár másodpercre.Miért van ez?Hogy lehet kikapcsolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Július17, 2015 Megoszt Elküldve Július17, 2015 Sziasztok, Lenne egy Z17dht-s kérdésem. Porlasztók januárba felújítva, kuplung szett (lendkerékkel) tavaj nyáron cserélve. Most elkezdte azt, hogy alapjáraton (csak alapjáraton) kegyetlen módon berázza a kasznit. Eleinte csak meleg motornál csinálta, most viszont már hideg motornál is csinálja. P304-es hibakód néha előjön, de el is tűnik. Porlasztók elvileg jók. Olvastam olyat valahol, hogy lehet, hogy az ECU rendetlenkedik. Mi a véleményetek? Esetleg valamelyik itteni guru újra tudná flashelni? Válaszaitokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fefeo Elküldve Augusztus15, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2015 (edited) Meriva a 1.7 DTI 2004-es a BC kijelzőm GID (így vettem) sikerült a márkaszervízben beállítani, hogy látszódjon a BC1, BC2 de az üzemanyag adatokat nem jelzi! Mi lehet a gond vagy csak ügyetlenek voltak a márkaszervízben? Válaszokat köszönöm! Módosítva Augusztus15, 2015 : Fefeo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makao Elküldve November10, 2015 Megoszt Elküldve November10, 2015 (edited) Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget, a 2005-ös Z17DTH 1.7 CDTI A merivámhoz. Menetközben egyszercsak elkezdett rángatni a motor olyan szinten, hogy azt hittem kiesik a helyéről. Le is kellet jönnöm vele a páyláról, mert éreztem,hogy nem érek vele célba. Utána is csak 50-el tudtam közlekedni, mert egyre hangosabban csörgött és rángatott volna ha tovább erőltetem. Alapjárata is zavaros, nem egyenletes. Piros lámpák utáni induláskor is csak szép óvatosan tudtam menetre bírni a kocsit. Valamint leállítás után, ha rá akarok indítani, megnyúlt az idő amíg elkapja a szikrát, pedig most lett az önindító felújítva. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv. Módosítva November10, 2015 : Makao Link to comment Megosztás: More sharing options...
fotesz Elküldve November10, 2015 Megoszt Elküldve November10, 2015 (edited) Szia Makao! Azt szeretném megtudni, hogy mi az hogy rángatott a motor.... (két esetet emlitenék.... ami velem is megtörtént..) - Amikor nekem rángatott a benzines Merivám akkor EGR problémám volt, ez inkább olyan dadogás féle (egyenletlen, szabálytalan), nem is "igazi" rángatás.... - Egyszer egy általam használt szintén benzines Astra menetközben egyszer csak elkezdtett hirtelen rángani, akkor olyan volt mintha szó szerint rázták volna az autót, akkor valami szelep szakadt le és jól belett döngölve a motorblokba..... Azzal speciel nem lehetett sokáig közlekedni, az agyvelőmet szétrázta volna, azonnal autómentőt kellett hivni... (Ennek szabályos üteme volt....) Én sajnos nem értek hozzá, de valószinűsitem, hogy hasonló probléma történhetett nálad is és a nem normális (égés) üzemelés miatt valami vagy eltömődött, vagy valami tömités köszönhetett el.... ezért nincs rendes öninditási funkció..... esetleg megfelelő kompresszió... Remélem tudtam segiteni.... Ha esetleg meglenne a helyes megoldás szivesen fogadnám, ha leirnád majd, arra az esetre, ha másnak is lenne (majd) ilyen vagy hasonló problémája... Üdv. Módosítva November10, 2015 : fotesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makao Elküldve November11, 2015 Megoszt Elküldve November11, 2015 Szia Fotesz! Elég rendesen rángat. Alapjáraton is kicsit dobálgat ahogy ülsz az ülésben:) Remélem a héten fény derül a probléma okára és akkor leírom majd, hogy mi volt a gond. Köszi a hozzászólást, Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyula88888888 Elküldve November28, 2015 Megoszt Elküldve November28, 2015 Sziasztok Keresnék aA merivához szélvédó alatti müanyag idomot,ha van valakinek hivjon köszi 308208882 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyulapapa Elküldve Március4, 2016 Megoszt Elküldve Március4, 2016 Sziasztok 2004, 1.6 benzines Merivám van. Csurgó, csöpögő hangot hallok a középkonzol mögött, a motortérben nem látok álló vizet, a beltér nem párás. sehol sem vizes, nincs dohos szag. Mi a bánat folyik, kotyog szerintetek?? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci781 Elküldve Március5, 2016 Megoszt Elküldve Március5, 2016 sziasztok. Valaki tudja-e esetleg, hogy a merivában a cd30-as rádiót, hoyan lehetne beállítani (esetleg műszeresen) azt, hogy álló, levett gyujtás mellett bekapcsolt rádiónál a kezelőgombjainak a világítása bekapcsoljon. Ne csak világítás ráadásánál világítson, hanem akkor is amikor be van kapcsolva a rádió bármikor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci781 Elküldve Március5, 2016 Megoszt Elküldve Március5, 2016 On 2016. 03. 04. at 17:25, gyulapapa írta: Sziasztok 2004, 1.6 benzines Merivám van. Csurgó, csöpögő hangot hallok a középkonzol mögött, a motortérben nem látok álló vizet, a beltér nem párás. sehol sem vizes, nincs dohos szag. Mi a bánat folyik, kotyog szerintetek?? Köszönöm Ezt nem csak akkor lehet hallani amikor a fűtőmotor bármilyen állásba is be van kapcsolva? Mert én múltkor ugyan így jártam, én is ezt hallottam, csak nekem egy száraz levél valahogyan bekerült a rendszerbe és azt forgatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nenike84 Elküldve Március19, 2016 Megoszt Elküldve Március19, 2016 Sziasztok! Segítséget kérnék. Van egy 2004-es Meriva A autóm, 1,6-os Z16XE motor. Kölcsönadtam egy ismerősnek, aki egy hónapig használta, leszakadt a kipufogó (ezt még elhiszem, hogy nem az ő hibája, mert már lóghatott, mert rázós úton vissza koppant). Leadtuk egy szervizbe, hogy megcsinálják. Így is lett. A szerviz jelezte, hogy nagyon el van koszolódva az AC pumpa, cserélni kéne. 65-100 ezer ??? Mondtam, hogy ez nekem új, eddig nem volt baja, mi a tünet? Állítólag nehezen indult néha.... (nálam ilyen nem volt) Kértem, hogy ne cseréljék, de rábeszéltek, hogy megtisztogatják. Mikor el akartuk hozni, közölték, hogy megtisztogatták, de számítsunk rá, hogy kb 20 percet tudunk menni vele, utána leállhat a motor. ???!!! Meg kell várjuk míg lehűl utána tudunk továbbmenni... WTF??? És így is lett. Kb 20 perc után az út közepén leállt. Hát nem győztük kivárni h lehűljön, hazavontattuk. Gondolom a menetszél rásegíthetett ;) itthon beindult, legalább le tudtunk parkolni rendesen. Meg tudjátok nekem mondani, hogy ilyen létezik? Vagy esetleg a szerelők átvertek? Mitévő legyek? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mind_the_gap Elküldve Március26, 2016 Megoszt Elküldve Március26, 2016 Sziasztok, 2003as 1.7DTI Merivával kapcsolatosan kérdeznék. - tényleg van benne olaj és vagy víz előfűtő? Ha igen, mitől függ, hogy mikor kapcsol be? Gondolom 11°C-ban nem kéne vagy igen? Normális, hogy az autó környékét ellepi füsttel kb. 10-20 másodpercre? - ez egy ausztriából behozott jármű. Létezik, hogy a világítás 0 állásában megy a tompított, de a műszerfal világítás igen (az csak a következő állásban világít) vagy világítás kapcsoló hibás? Közben egy ismerős azt mondta, hogy ez állítólag a kocsi lámpa programjában állítható a magyar vagy osztrák mód. Ehhez milyen műszer és milyen program kell. Egy elm3.. diag eszközöm van valahol, az jó lehet megfelelő progival? - fékezésnél enyhén elhúzza balra az autót. Szerintetek ez mi lehet? Egyik ismerős szerint hátsó szilent. Igaza lehet? Egyébként mit lehet tudni erről a motorról vagy hol találok róla gyik-ot? Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mind_the_gap Elküldve Március26, 2016 Megoszt Elküldve Március26, 2016 Még egy kérdés. Tavaly nyáron menet közben elfogyott a hideg levegő. Magyarán a klíma nem az igazi. Tudom, mutassam meg klímásnak.. érdeklődnék, hogy van-e valami típus betegsége? Klíma cső eldurran, valamelyik csati elereszt, vagy a kompresszor hal el x km. után..? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts