Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DIGIT-KLÍMA


kori

Recommended Posts

Generátor-akku között elég nagy a különbség. Emlékeinm szerint a generátor felujjitás elött kb 12,7 volt a töltés,és utánna is az akkun mérve. A generátor kivezetésén mérve 13 fölött volt. A motor és a kasztni között mi vezeti át a testet?

A lamellákat szerintem is valami motor mozgatja,mert le állitott motornál is lehe változtatni a be fúvás irányát,hacsak nem egy erre a célra oda tervezett vákum szivattyú állitja elő a vákumot.

Optimális esetben egy testkábel, az akkuról. Még optimálisabb esetben a kicsi kezeddel csinálsz egy direkt testkábelt a motor és a kasztni fémpontja között.

Ha a lamellákkal így van, akkor neked egy igen különleges Omegád van.

Link to comment
Megosztás:

Optimális esetben egy testkábel, az akkuról. Még optimálisabb esetben a kicsi kezeddel csinálsz egy direkt testkábelt a motor és a kasztni fémpontja között.

Ha a lamellákkal így van, akkor neked egy igen különleges Omegád van.

Motor leállítása után nem tűnik el azonnal a vákuum, valamint van egy vákuumtartály a pollenszűrőnél minden Omegában (97' utáni V6-osokban még elől is egy a rezonancia elosztón).

Link to comment
Megosztás:

Motor leállítása után nem tűnik el azonnal a vákuum, valamint van egy vákuumtartály a pollenszűrőnél minden Omegában (97' utáni V6-osokban még elől is egy a rezonancia elosztón).

Régi Merciken például napokig működött a központi zár, miután leállítottad a motort. Pedig ott még azt is vákuum vitte.

Legextrémebb a Willys GP (avagy Jeep, ha jobban tetszik <_< ) ablaktörlője, ami szintén vákuum működtetésű :D

Link to comment
Megosztás:

Ez a "kicsi kezeddel" eléggé cinikusan jött át! Csak ne menjen át "tele fossa" meg " anyázásba" az nem az én műfalyom!

Egyébbként már le irtam hogy csináltam át hidalást az akku és a motor TÖBB pontja között is,de ugyan az,és az ertékek sem lettek jobbak,de ennek ellenére meg akartam vizslantani a gyári össze köttetést a motor és a kasztni között.Ezért kérdeztem hogy merre találom.

Szerintm itt mindenkinek van valami különlegessége az Omegájának,vagy már talált rajta valamit.Van akinek be jön, van akinek nem!Nekem már kezd nem be jönni ez a különleges mérnöki tákolmány.

Link to comment
Megosztás:

Ez a "kicsi kezeddel" eléggé cinikusan jött át! Csak ne menjen át "tele fossa" meg " anyázásba" az nem az én műfalyom!

Egyébbként már le irtam hogy csináltam át hidalást az akku és a motor TÖBB pontja között is,de ugyan az,és az ertékek sem lettek jobbak,de ennek ellenére meg akartam vizslantani a gyári össze köttetést a motor és a kasztni között.Ezért kérdeztem hogy merre találom.

Szerintm itt mindenkinek van valami különlegessége az Omegájának,vagy már talált rajta valamit.Van akinek be jön, van akinek nem!Nekem már kezd nem be jönni ez a különleges mérnöki tákolmány.

Akkor vidd el megjavíttatni...

Link to comment
Megosztás:

Ez a "kicsi kezeddel" eléggé cinikusan jött át! Csak ne menjen át "tele fossa" meg " anyázásba" az nem az én műfalyom!

Egyébbként már le irtam hogy csináltam át hidalást az akku és a motor TÖBB pontja között is,de ugyan az,és az ertékek sem lettek jobbak,de ennek ellenére meg akartam vizslantani a gyári össze köttetést a motor és a kasztni között.Ezért kérdeztem hogy merre találom.

Szerintm itt mindenkinek van valami különlegessége az Omegájának,vagy már talált rajta valamit.Van akinek be jön, van akinek nem!Nekem már kezd nem be jönni ez a különleges mérnöki tákolmány.

Hát elég hamar feladod akkor...

Mégegyszer: - menet közben, mikor ezek előjönnek, kéne mérned töltést, ellenállást, áramerősséget. Lehet hogy egy Pozitív szál letestel valahol, mert kidörzsölődött pl. Hiába kötöd direktbe, akár a testet is (ok egyelőre kizártuk a testhibát), ha az valahol a kasznin keresztül (vissza)áramot kap. Lehet nem a panel maga, hanem egy érzékelő, vagy akármi. De kezdheted úgy is, hogy megnézed ezt a jégmentesítő lamellát, kicseréled. Lehet ott van vmi elektromos kehe. Amiket felsoroltál értékeket ugye álló - nem mozgó - autónál mérted. Tehát akkor épp nem volt jelen a hiba, ugye? Nem véletlenül kértem, hogy a hiba ELŐJÖVETELEKOR mit mutatnak ezek az adatok. Abból már esetleg többre lehet következtetni. Most mondjam ezt, lehet a centrálzárad szarakszik olyankor, de mivel azt nem használod nem ott jön ki. Ki tudja.

Link to comment
Megosztás:

Ez a "kicsi kezeddel" eléggé cinikusan jött át! Csak ne menjen át "tele fossa" meg " anyázásba" az nem az én műfalyom!

Egyébbként már le irtam hogy csináltam át hidalást az akku és a motor TÖBB pontja között is,de ugyan az,és az ertékek sem lettek jobbak,de ennek ellenére meg akartam vizslantani a gyári össze köttetést a motor és a kasztni között.Ezért kérdeztem hogy merre találom.

Szerintm itt mindenkinek van valami különlegessége az Omegájának,vagy már talált rajta valamit.Van akinek be jön, van akinek nem!Nekem már kezd nem be jönni ez a különleges mérnöki tákolmány.

Némi irónia volt benne. Sokszor leírtad már a hibát, meg a kísérleteket is, amit tettél, de mint látod, mindannyian csak ugyanazokat tudjuk javasolni, senki nem szívott még ilyen kínnal.

Sajnos -illetve szerencsére- elmondható, hogy az Omegáknak szerencsére nincsen annyira tipikus hibái. Így mindenki egyéni hibákkal szívhat. Sajnos ez ilyen dolog.

A testkábelek körül lődöz mindenki, ugyanis ez az Omegák nagy gyengéje, és ezek által szoktak agyatlan, elképzelhetetlen hibák születni.

Alap felállásban a motor nincs letestelve, csak az akkuhoz. Ezt megerősítendő szoktak berakni egy testkábelt a motor egyik masszív fémes pontja (valami csavar, értelem szerűen), és a kasztni közeli, szintén masszív fémes pontja közé.

Javasolt, hogy ezeket a pontokat bontsd meg, pucold meg őket, esetleg valami fém-zsírral (rézpaszta, vagy ilyesmi) kend is meg, az javítja a kontaktot, pluszban gátolja a korróziót.

Hasonló a helyzet a műszerfal mögött, ott is kevés/alulméretezett a testpontok száma.

Ha mindezzel megvagy, csináld/csináltasd meg azt a hibát, amire a Tech2-es kiolvasás utalt.

Utána/közben el lehet mélyedni a kapcsolási rajzokban. Sajnos ez ilyen. Szóval előre! <_<

(avagy B verzió, kifizetsz egy rahedli pénzt egy autóvillanyosnak, aki áttúrja az autót, és megcsinálja)

((ja, hogy egy ilyen villamost szinte lehetetlen találni!? igen... a tapasztalat sajnos ezt mutatja))

Link to comment
Megosztás:

Hát elég hamar feladod akkor...

Mégegyszer: - menet közben, mikor ezek előjönnek, kéne mérned töltést, ellenállást, áramerősséget. Lehet hogy egy Pozitív szál letestel valahol, mert kidörzsölődött pl. Hiába kötöd direktbe, akár a testet is (ok egyelőre kizártuk a testhibát), ha az valahol a kasznin keresztül (vissza)áramot kap. Lehet nem a panel maga, hanem egy érzékelő, vagy akármi. De kezdheted úgy is, hogy megnézed ezt a jégmentesítő lamellát, kicseréled. Lehet ott van vmi elektromos kehe. Amiket felsoroltál értékeket ugye álló - nem mozgó - autónál mérted. Tehát akkor épp nem volt jelen a hiba, ugye? Nem véletlenül kértem, hogy a hiba ELŐJÖVETELEKOR mit mutatnak ezek az adatok. Abból már esetleg többre lehet következtetni. Most mondjam ezt, lehet a centrálzárad szarakszik olyankor, de mivel azt nem használod nem ott jön ki. Ki tudja.

Azért javarész az összes áramkör biztosítózva van. Egy testzárlat lenyomná az olvadókat, nem?

Link to comment
Megosztás:

Azért javarész az összes áramkör biztosítózva van. Egy testzárlat lenyomná az olvadókat, nem?

Ezért kéne mérni egyet... mert ha bizonyos érték alatti - nem tudod hova megy a "kóbor" áram, lehet csak a klíma kábelei között vagy világítás, ott meg 20/25 ös biztik vannak - akkor nem tuti, max melegszik mint állat, és mivel nem állandó, csak pillanatnyi, mégcsak arra se oldana ki. ellenben elképzelhetőnek tartom hogy a klímavezérlő annyira érzékeny erre, de nem vok műszarész, csak tippelek. Más ötletem csak a lamellacsere, meg vez panel csere...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok lelkesitő pozitiv hozzászólást,ha el múlik ez a takony idő bele meg alá ásom magam test meg mérés ügyileg és szét boritom az egészet. Ez a biztositékos dolog meg csak sajnos a nagy hibákat hivatott ki védeni , mert a gy,ri erősitő is ijesmi dolgokat művelt ,de némi kábel le kötözgetés,forrasztgatás után ki adta magát és rá találtam. Ott is egy kábel a kalalptartó alatt dörzsölödött ki.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok lelkesitő pozitiv hozzászólást,ha el múlik ez a takony idő bele meg alá ásom magam test meg mérés ügyileg és szét boritom az egészet. Ez a biztositékos dolog meg csak sajnos a nagy hibákat hivatott ki védeni , mert a gy,ri erősitő is ijesmi dolgokat művelt ,de némi kábel le kötözgetés,forrasztgatás után ki adta magát és rá találtam. Ott is egy kábel a kalalptartó alatt dörzsölödött ki.

Kb erre tudok gondolni en is. Ugyan melos dolog, de ha ez, akkor "olcson" meguszod. Olcsobb, mint a panelcsere.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Üdv mindenkinek!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy benzines b omega digit klíma mennyire kompatibilis a 2.5 tds-el. Van egy bontásra szánt benzinesem abból szeretném átépíteni a Diesel-be az nem klímás mennyi az esélye, hogy elő van kábelezve?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy benzines b omega digit klíma mennyire kompatibilis a 2.5 tds-el. Van egy bontásra szánt benzinesem abból szeretném átépíteni a Diesel-be az nem klímás mennyi az esélye, hogy elő van kábelezve?

Kezdődik ott, hogy olyan nincs, hogy 2.5 tds. Ha az lenne a kérdésed, hogy 2.5 TD-be szeretnéd, akkor sem fog menni, már csak a kérdés miatt sem. Elő pedig semmi sincs készítve neki, mindent át kell pakolni...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy benzines b omega digit klíma mennyire kompatibilis a 2.5 tds-el. Van egy bontásra szánt benzinesem abból szeretném átépíteni a Diesel-be az nem klímás mennyi az esélye, hogy elő van kábelezve?

A kábelezés egy dolog, de pl a kompresszor sem ugyan az (Harrison vs Denso), plusz a konzolja is teljesen más.

Továbbá elképzelhető, hogy a kompresszor miatt más szíj is kell, szóval meglehet hogy feszítőt is cserélni kell (amik szintén nem csereszabatosak a dízel-benzines közt).

Valamint az egész digit airbox teljesen más mint a manuális, úgyhogy a beépítéshez ki kell bányászni az egész műszerfalat.

Továbbá probléma, hogy a klíma hűtőventijei nem csak a klímát hivatottak hűteni, hanem a motor hűtésébe is besegítenek, szóval oda is kell tyúkbél, meg némi relé...

Szóval előkészítésben ne reménykedj, az átépítésből max az elpárologtatót, a kondenzátort, meg az airboxot tudod használni. Csövezés is majdnem tuti hogy másik kell, mert másként van a dízelnél elvezetve. Mielőtt nekiállsz, keress csöveket, vezetékkorbácsot, meg egy kompresszort konzollal. Meg csinálj 1 hét szabadidőt.

Ha már klímát építesz be, akkor keress egy dízelből valót, azzal kevesebb a lutri.

De a vezetékköteg még ott is izgi, necces kicserélni az egészet...

Persze meg lehet csinálni (láttam már Fiat Croma klímát Hyundai H1-be beletákolva... más kérdés hogy a később leszakadó házi kompresszorkonzol közel 200e ft-os kárt okozott)... Csak iszonyat sok meló, és szívás. Kérdés megéri-e...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat ezen akkor még elgondolkodok. Tehát akkor van amit tudok használni a benzinesből én nekem is a kábel köteggel van a legnagyobb bajom lehet marad klíma nélküli. Kókányolni semmiképpen nem szeretnék. Most volt az adagoló javítva a még a turbót is kell majd csak utána foglalkozok a klímával.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat ezen akkor még elgondolkodok. Tehát akkor van amit tudok használni a benzinesből én nekem is a kábel köteggel van a legnagyobb bajom lehet marad klíma nélküli. Kókányolni semmiképpen nem szeretnék. Most volt az adagoló javítva a még a turbót is kell majd csak utána foglalkozok a klímával.

Ha nincs benne klíma, akkor mindenképp dieselhez való klímát szerezz.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Úgy lehet kivenni a szavaiból.

Amúgy ja, ez mindenképp megszívelendő tanács... Nagy szopórollert kerül el így az ember :D :icon4:

Hali!

Na úgy döntöttem, hogy szeretnék manuális klímát a kocsimba kábelköteg csere nélkül, hogy lehetne megoldani? Mik kellenek hozzá relé meg ilyenek vagy, ha esetleg van valakinek kapcsolási rajza azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Na úgy döntöttem, hogy szeretnék manuális klímát a kocsimba kábelköteg csere nélkül, hogy lehetne megoldani? Mik kellenek hozzá relé meg ilyenek vagy, ha esetleg van valakinek kapcsolási rajza azt megköszönném.

Pár dolog a teljesség igénye nélkül:kompresszor,szárítószűrő,belső párologtató,de lehet az egész fűtésbox,klímakapcsoló gomb,nyomáskapcsoló,teljes csövezés,másik hosszbordás szíj,kompresszor tartókonzol,klímahűtő és elektromos ventillátora,egy pár négylábú relé,kötélidegek,ha ez nincs egy levél xanax,rekesz sör villamosságis ismerős stb,stb,stb.................

Az elektromos bekötést inkább nem irnám le,mert utálok annyit pötyögni :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Na úgy döntöttem, hogy szeretnék manuális klímát a kocsimba kábelköteg csere nélkül, hogy lehetne megoldani? Mik kellenek hozzá relé meg ilyenek vagy, ha esetleg van valakinek kapcsolási rajza azt megköszönném.

tákolással. gyakorlatilag minden beépíthető. kell egy klímakompersszor, a tartója, a csövek, az elpárologtató ventilátorral, és a kondenzátor, 1 kapcsoló, meg 1 relé.

elpárologtatóhoz legjobb ha veszel egy komplett klímás air-boxot, mert akkor megúszod a faragást.

kapcsolót berakod, kapcsolt feszültséget kötsz rá, és kiviszed a motortérbe. ott rá a relére, a relé ha meghúz, akkor indul a kompresszor, meg indul a ventilátor is.

csöveket berakod, átvezeted a tűzfalon, légtömörre szereled, nyomáspróba, vákuum, aztán töltés, és go.

ennyi.

ja, mint az előttem szóló is írja... kötélidegek, sör, nyugtató (mindez egyszerre a legjobb)

Link to comment
Megosztás:

tákolással. gyakorlatilag minden beépíthető. kell egy klímakompersszor, a tartója, a csövek, az elpárologtató ventilátorral, és a kondenzátor, 1 kapcsoló, meg 1 relé.

elpárologtatóhoz legjobb ha veszel egy komplett klímás air-boxot, mert akkor megúszod a faragást.

kapcsolót berakod, kapcsolt feszültséget kötsz rá, és kiviszed a motortérbe. ott rá a relére, a relé ha meghúz, akkor indul a kompresszor, meg indul a ventilátor is.

csöveket berakod, átvezeted a tűzfalon, légtömörre szereled, nyomáspróba, vákuum, aztán töltés, és go.

ennyi.

ja, mint az előttem szóló is írja... kötélidegek, sör, nyugtató (mindez egyszerre a legjobb)

Kíváncsi leszek a végeredményre, remélem a részletes dokumentálást is láthatjuk a fórumon...

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek a végeredményre, remélem a részletes dokumentálást is láthatjuk a fórumon...

úgy legyen. bár mondjuk azon kívül nem lesz sok újdonság amit írtam. gyakorlatilag LEGO. meglévő alkatrészekből kell rekonstruálni. kábelt meg összesen 1 db-ot kell újat berakni, ha nem akar a kábelkorbáccsal, gyári relékkel bíbelődni. nem egy elegáns megoldás (na meg arról nembeszélve, hogy védelem se a klímának, se a motornak nincs.).

de hát olcsó vagy jó. ezek közül egy választható :D

Link to comment
Megosztás:

tákolással. gyakorlatilag minden beépíthető. kell egy klímakompersszor, a tartója, a csövek, az elpárologtató ventilátorral, és a kondenzátor, 1 kapcsoló, meg 1 relé.

elpárologtatóhoz legjobb ha veszel egy komplett klímás air-boxot, mert akkor megúszod a faragást.

kapcsolót berakod, kapcsolt feszültséget kötsz rá, és kiviszed a motortérbe. ott rá a relére, a relé ha meghúz, akkor indul a kompresszor, meg indul a ventilátor is.

csöveket berakod, átvezeted a tűzfalon, légtömörre szereled, nyomáspróba, vákuum, aztán töltés, és go.

ennyi.

ja, mint az előttem szóló is írja... kötélidegek, sör, nyugtató (mindez egyszerre a legjobb)

Tehát akkor elektronikából elég egy kapcsoló meg egy relé és már megy is kompresszor? Milyen relé kell és, hogyan kötöm be? Egyébként a kompresszoron és a csöveken kívűl már meg van minden. Még egy kérdés van itthon egy digit klímás bennzines omi annak a kötege jó a diesel klímájához külön körön van vagy egybe van az egész a többi a köteggel? Omega műszerfalat még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta, de már csináltam ilyet. Most úgy is van időm bügykölni az idegeim is drótkötélből vannak és sör van bőven a hűtömbe. :D

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor elektronikából elég egy kapcsoló meg egy relé és már megy is kompresszor? Milyen relé kell és, hogyan kötöm be? Egyébként a kompresszoron és a csöveken kívűl már meg van minden. Még egy kérdés van itthon egy digit klímás bennzines omi annak a kötege jó a diesel klímájához külön körön van vagy egybe van az egész a többi a köteggel? Omega műszerfalat még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta, de már csináltam ilyet. Most úgy is van időm bügykölni az idegeim is drótkötélből vannak és sör van bőven a hűtömbe. :D

tuti hogy egyben van az egész hóbelebanc. abból ki nem szeded, hogy mi melyik.

a működése meg úgy van, ahogy írtad. a kompresszorhoz kell 12V a mágnestekercsnek, és ezzel párhuzamosan kötve a ventilátor (egyszerre menjenek).

hogy milyen relét raksz be... gyakorlatilag mindegy. bírja el a ventilátor bazinagy áramát, a többi meg nem számít.

elvileg kellene még védelem is (alacsony, és magasnyomású nyomáskapcsolók, sorba kötve a kompresszor gerjesztésével, de nem a ventilátorral), ezek rajta vannak a gyári klímacsöveken. más elektronika gyakorlatilag nem szükséges (a védelem se, de azért nem árt ha van... legalább nem főzöd meg a motorodat, meg nem égeted meg a kompresszorodat).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.