sammydoc Elküldve Április22, 2013 Elküldve Április22, 2013 valahova ilyet, valahova olyat rakhattak. egyszer bontottam csak szét a fűtést, pont elég volt. :) mondjuk a vákuumos működtetésnek csak ON/OFF állása van, így fokozatosan állítani nem lehet, gondolom oda raktak motort (pl hideg-meleg keverés). a kinti/benti levegőhöz meg elég a vákuumos, mert annak két állása van csak (gondolom a levegő tereléséhez is elég a kétállású lamella...) Biztos valami hasonló lehet! Ha jól emlékszem, akkor a levegő irányát, mármint ablakra, utastér felé vagy pedig lábra fújjon, illetve a külső belső befúvást állítják a motorok. Van egy mv6-om alkatrésznek,abban manuális klíma van. A fűtéshez ugyanolyan színes vákuum csövek mennek mint a digitben, de ott gondolom a vákuum dolgozhat. Pontosan nem tudom, mert a fűtés részét nem szedtük szét, elég volt csak a műszerfalat kivenni, berakni. Azért köszi! Biztos lesz még egy-két érdekesség :)
eszeky Elküldve Május11, 2013 Elküldve Május11, 2013 Szia! Végül nem vittem el kicseréltetni az érzékelőt,de megkérdeztem a lökhárítóban van elől és egy ötösért ki is cserélték volna ha kell.Ebben benne van a ketyere is. Most valahogy működik,jól mutatja a hőfokot.Ha elkezdi akkor csere. Most mással szenvedek.Meg áll az autó és állítólag valami jeladó lesz a ludas aminek a kicserélése precizitást kíván.Így a munkadíj fogja megenni az életemet. Ez van. Attila! Azért majd ha kész lesz a vas és kifaggattad a szerelőt a hiba oka felől,tedd már meg,hogy itt is közzéteszed ha lehet! Előre is köszi.
Lujdzsi Elküldve Május12, 2013 Elküldve Május12, 2013 Sziasztok! Az elkóborplt gyermek 13 év és 260 000 km után hazlátogatott. Rüsselsheim Opel Ag. http://kepfeltoltes.hu/130512/DSCN1571_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 1
skyrangr Elküldve Május12, 2013 Elküldve Május12, 2013 Sziasztok!Az elkóborplt gyermek 13 év és 260 000 km után hazlátogatott.Rüsselsheim Opel Ag. http://kepfeltoltes.hu/130512/DSCN1571_www.kepfeltoltes.hu_.jpgszíp ótó, jó a kép! :) 1
kori Elküldve Június24, 2013 Szerző Elküldve Június24, 2013 Ma feltöltötték a klímám. Az előzmény, hogy tavalyelőtt megbontottam, az addig érintetlen klímarendszert, majd feltöltettem. Tavaly nyáron alig hűtött. Kiderült, hogy a hűtő mögötti szelep enged. Novemberben leengedtem a rendszert, és kicseréltem a szelepet, de nem lett visszatöltve. Egy hete ismét szét lett szedve az egész rendszer, mert digitre lett átalakítva. Szóval, ma feltöltották a klímát, majd be kellett kapcsolnom. Szinte semmit nem hűtött, és a srác azt modta, hogy szerinte rossz a kompresszorom, mert az alacsony-nyomású rendszerben a nyomás felment 6 barra, aminek 2 körül kellett volna lennie. Lesz időm, akkor leszedem az alkatrész autóról a kompresszort, és azzal is kipróbáljuk. Remélem azzal jó lesz :)
Fabrikátor Elküldve Június26, 2013 Elküldve Június26, 2013 Ma feltöltötték a klímám. Az előzmény, hogy tavalyelőtt megbontottam, az addig érintetlen klímarendszert, majd feltöltettem. Tavaly nyáron alig hűtött. Kiderült, hogy a hűtő mögötti szelep enged. Novemberben leengedtem a rendszert, és kicseréltem a szelepet, de nem lett visszatöltve. Egy hete ismét szét lett szedve az egész rendszer, mert digitre lett átalakítva. Szóval, ma feltöltották a klímát, majd be kellett kapcsolnom. Szinte semmit nem hűtött, és a srác azt modta, hogy szerinte rossz a kompresszorom, mert az alacsony-nyomású rendszerben a nyomás felment 6 barra, aminek 2 körül kellett volna lennie. Lesz időm, akkor leszedem az alkatrész autóról a kompresszort, és azzal is kipróbáljuk. Remélem azzal jó lesz :) Na igen a gáz nélkül hajtott kompi kinyúvad az enyém is behalt.
Omegatd Elküldve Június27, 2013 Elküldve Június27, 2013 Na igen a gáz nélkül hajtott kompi kinyúvad az enyém is behalt. Lehet hajtani gáz nélkül? Nem mondod...
kori Elküldve Június27, 2013 Szerző Elküldve Június27, 2013 Volt benne gaáz. Csak nem volt mefeleloő a nyomaása. De sztam azeért van a rendszerben nyomaáseérzeékeloő, hogy ne kapcsoljon be, ha nincs gaáz a rendszerben.
skyrangr Elküldve Június27, 2013 Elküldve Június27, 2013 bezony, van egy alacsony nyomáskapcsoló, ami asszem 0,5Bar alatt megszakítja a klíma áramkörét.
Fabrikátor Elküldve Június27, 2013 Elküldve Június27, 2013 Volt benne gaáz. Csak nem volt mefeleloő a nyomaása. De sztam azeért van a rendszerben nyomaáseérzeékeloő, hogy ne kapcsoljon be, ha nincs gaáz a rendszerben. Én úgy tudom hogy a a klímagáz olajat is szállít, ami keni a belső rendszert, ezáltal biztosítva annak tömítettségét. Ezt az olajat ugyanúgy le kell cserélni, mint a motorolajat.
skyrangr Elküldve Június27, 2013 Elküldve Június27, 2013 Én úgy tudom hogy a a klímagáz olajat is szállít, ami keni a belső rendszert, ezáltal biztosítva annak tömítettségét. Ezt az olajat ugyanúgy le kell cserélni, mint a motorolajat.Hát, azt megnézem hogy hogyan cseréled le azt az olajat! ;)Amúgy nem kell cserélni, nem szorul cserére, gyakorlatilag amíg a kompresszor tart, addig jó az olaj is.Akkor szokás cserélni, ha megbontják a kompresszort.Amúgy a többi része stimmel, kell az olaj a rendszerben a kenés miatt. Ha kiszáradnak a tömítések, elengedheti a hűtőközeget.Ezért is van az, hogy télen is be kell indítani a klímát néha-néha, hogy átkenje a rendszert.
Fabrikátor Elküldve Június28, 2013 Elküldve Június28, 2013 Én innen szedtem az infómat http://obudaigumiszerviz.hu/autoklima/.
skyrangr Elküldve Június28, 2013 Elküldve Június28, 2013 Én innen szedtem az infómat http://obudaigumiszerviz.hu/autoklima/.Akkor ők se értenek annyira hozzá.Adott egy félig hermetikus rendszer, aminek a legalsó pontján van 1,5 deci olaj. ha kiszívod az összes légnemű és folyékony halmazállapotú hűtőközeget, akkor az olajat is kiszívod?Ez kb olyan, mint ha egy kólásüvegből akarnád kiszívni úgy az összes kólát, hogy a szívószál nem ér le az üveg aljára...Másrészt meg ez az automata töltőgép az olyan szervizek specialitása, ahol 2napos tréningen képezik a 'klímaszerelőket'.Egy jó klímaszerelő elvégez egy 2 éves (intenzív 1 éves) sulit, és tisztában van a hűtőkör működésével, nem csak azt tudja, hogy melyik gombot mikor kell megnyomni.Márkaszervizből (akik ilyen gépeket, meg gyorstalpalt 'szakembereket' alkalmaznak) jött már hozzám úgy kuncsaft, hogy nem működik a klíma... Persze hogy nem, mert 2,5kilogramm hűtőközeg volt az autóban a 800gramm helyett. ;)Aki tudja hogy hogyan épül fel a hűtőkör, hogy működik a körfolyamat, tökéletesen el tud dolgozni egy mérleggel, egy vákuumszivattyú/lefejtővel, egy manométerrel, meg néhány szerviztömlővel, nincs szüksége többmilliós, nyomtatós töltőállomásra (ami persze nagyon tutkó, meg szép, meg stb...)Emlékszem, jópár kuncsaft kétkedve nézett a kissé ütött-kopott motyóimra (javarészüket apám használta már a 90-es évek eleje óta), aztán mosolyogtak, mint a jóllakott napközik, amikor mutattam, hogy nézze csak, 6°C-os levegőt fúj be a klíma ;)
kicsi hulk Elküldve Július28, 2013 Elküldve Július28, 2013 sziasztok ismét kis segítséget kérnék szeretnék digitklímát a kocsiba sikerül szereznem komplett műszerfalat kábelköteggel mindennel amiben digit klíma volt! ha ezt úgy ahogy van átteszem akkor jó vagyok??vagy kell valami egyebet is szerelgetnem köszi a segítséget
kori Elküldve Július28, 2013 Szerző Elküldve Július28, 2013 Én most digitesítettem, de egy 98-as komplett kábelkötegét raktam át. Jó nagy szívás volt, de megérte. Innen: https://app.box.com/s/ptf7yv71lfys6zhmc1e9 töltsd le az extrak.rar fájlt, abban benne van a digit bekötési rajza. A műszerfalat ki kell szedned. Utána a komplett fűtésboxot is. A digitesé teljesen más, mint a manuálé. Nálam maradt a motor kábelkötege a régi, de be kellett húznom még egy kábelt mert a digit miatt volt egy plusz vezeték a motorvezérlőhöz. A műszerfal tetejébe, a szélvédőre fújó rácsok közé be kell fúrnod a napsugárzás érzékelőt. Ha kompletten cseréled a műszerfal kábelkötegét figyelj az évjáratra, mert változott a műszeregység lábkiosztása, a légzsákrendszer kompletten, az első ajtókba menő vezetékköteg csatlakozója. A digit középkonzoljának beszereléséhez kall az azt tartó konzol is, amit a manuális kezelőszerveit tartó lábakra kell felcsavarozni. Szóval nem kis munka, de megéri, mert nagyon kényelmes a digit :D
skyrangr Elküldve Július28, 2013 Elküldve Július28, 2013 Én most digitesítettem, de egy 98-as komplett kábelkötegét raktam át. Jó nagy szívás volt, de megérte. Innen: https://app.box.com/s/ptf7yv71lfys6zhmc1e9 töltsd le az extrak.rar fájlt, abban benne van a digit bekötési rajza. A műszerfalat ki kell szedned. Utána a komplett fűtésboxot is. A digitesé teljesen más, mint a manuálé. Nálam maradt a motor kábelkötege a régi, de be kellett húznom még egy kábelt mert a digit miatt volt egy plusz vezeték a motorvezérlőhöz. A műszerfal tetejébe, a szélvédőre fújó rácsok közé be kell fúrnod a napsugárzás érzékelőt. Ha kompletten cseréled a műszerfal kábelkötegét figyelj az évjáratra, mert változott a műszeregység lábkiosztása, a légzsákrendszer kompletten, az első ajtókba menő vezetékköteg csatlakozója. A digit középkonzoljának beszereléséhez kall az azt tartó konzol is, amit a manuális kezelőszerveit tartó lábakra kell felcsavarozni. Szóval nem kis munka, de megéri, mert nagyon kényelmes a digit :Dhöhö, m(k)iből lesz a cserebogár!? vagy a modi!? :D :P :D
kicsi hulk Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Én most digitesítettem, de egy 98-as komplett kábelkötegét raktam át. Jó nagy szívás volt, de megérte. Innen: https://app.box.com/s/ptf7yv71lfys6zhmc1e9 töltsd le az extrak.rar fájlt, abban benne van a digit bekötési rajza. A műszerfalat ki kell szedned. Utána a komplett fűtésboxot is. A digitesé teljesen más, mint a manuálé. Nálam maradt a motor kábelkötege a régi, de be kellett húznom még egy kábelt mert a digit miatt volt egy plusz vezeték a motorvezérlőhöz. A műszerfal tetejébe, a szélvédőre fújó rácsok közé be kell fúrnod a napsugárzás érzékelőt. Ha kompletten cseréled a műszerfal kábelkötegét figyelj az évjáratra, mert változott a műszeregység lábkiosztása, a légzsákrendszer kompletten, az első ajtókba menő vezetékköteg csatlakozója. A digit középkonzoljának beszereléséhez kall az azt tartó konzol is, amit a manuális kezelőszerveit tartó lábakra kell felcsavarozni. Szóval nem kis munka, de megéri, mert nagyon kényelmes a digit :D de gondolom ha kompletten mindenestül úgy ahogy van az egész műszerfalat az alatta(ami ki megy a motortérbe illetve a belső tápot és minden mást is müködtet) és benne lévő kábelköteget ki cserélem a fütés boxal akkor elvben működik nem??
kori Elküldve Július29, 2013 Szerző Elküldve Július29, 2013 Szerintem igen. De az évjáratra tényleg figyelj!
kicsi hulk Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 Szerintem igen. De az évjáratra tényleg figyelj! 95öm van és 96ből veszem ki remélem jó lesz és köszi a segítséget
kori Elküldve Július31, 2013 Szerző Elküldve Július31, 2013 95öm van és 96ből veszem ki remélem jó lesz és köszi a segítséget 97.09-től változott a műszeregység csatija. De 95.09-től a légzsákrendszer változott! Sajnos nem kompatibilis egymással. Ezzel szívok most én is. A 94-95 közötti légzsákos kormányt akarom megcsinálni multikormánynak. Ehhez ki kell cserélni az átvezető kábelt a kormányoszlopon, de teljesen másak a csatlakozói. Forrasztást biztos ki kell zárnom, mert próbáltam egy oldallégszák szakadt vezetékét összeforrasztani, de kidobta hibának, hogy túl nagy az ellenállása :(
Gabo Elküldve Augusztus1, 2013 Elküldve Augusztus1, 2013 97.09-től változott a műszeregység csatija. De 95.09-től a légzsákrendszer változott! Sajnos nem kompatibilis egymással. Ezzel szívok most én is. A 94-95 közötti légzsákos kormányt akarom megcsinálni multikormánynak. Ehhez ki kell cserélni az átvezető kábelt a kormányoszlopon, de teljesen másak a csatlakozói. Forrasztást biztos ki kell zárnom, mert próbáltam egy oldallégszák szakadt vezetékét összeforrasztani, de kidobta hibának, hogy túl nagy az ellenállása :( Splice? Olyan kicsi, egymásba csúszó csatlakozók, amiket pl repülőn használunk. Az is megnöveli az ellenállást egy kicsit, de lehet nem menne ki a tűrésből. http://us.123rf.com/400wm/400/400/bwf211/bwf2110910/bwf211091000108/5767477-five-blue-wire-splice-connectors-for-automotive-and-other-small-electrical-projects.jpg 1
eszeky Elküldve Augusztus15, 2013 Elküldve Augusztus15, 2013 A megoldás: ki lett cserélve a külsőhőmérséglet jeladó. Amúgy a kábel volt megtörve,de ha már megvettem az újatt azt tetettem bele. o.k.
kicsi hulk Elküldve Október18, 2013 Elküldve Október18, 2013 sziasztok szeretnék kérni egy kis segítséget ismét! kicseréltem a manuális klimát digitre az egész fűtés box ugye csere kábelköteg csere meg volt viszont nem akar működni a kijelző működik de a ventilátor nem kapcsol be!! illetve mikor a fekete csatit rádugnám a kijelzőre elindul a ventillátor különböző sebességben attól függ mennyire nyomom rá de ilyenkor a kijelző nem megy és a ha rendesen összenyomok minden nem indul el csak a kijelző működik az egész rendszert működött és kipróbált volt de most mégse van valakinek valami ötlete mi lehet a baj??? köszi
Omegatd Elküldve Október18, 2013 Elküldve Október18, 2013 sziasztok szeretnék kérni egy kis segítséget ismét! kicseréltem a manuális klimát digitre az egész fűtés box ugye csere kábelköteg csere meg volt viszont nem akar működni a kijelző működik de a ventilátor nem kapcsol be!! illetve mikor a fekete csatit rádugnám a kijelzőre elindul a ventillátor különböző sebességben attól függ mennyire nyomom rá de ilyenkor a kijelző nem megy és a ha rendesen összenyomok minden nem indul el csak a kijelző működik az egész rendszert működött és kipróbált volt de most mégse van valakinek valami ötlete mi lehet a baj??? köszi Napérzékelő?
Recommended Posts