Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DIGIT-KLÍMA


kori

Recommended Posts

413 van a kerületben, mármint eladó, de nem autóklímás... olyat meg nem találtam még, aki feltölti a 413-mat.

Az az igazság, hogy a klímaszivattyú is 2 daraból van már, annyira halott volt az eredeti, asszem akkor (2 éve) volt tömszelence csere is, de nem vennék rá mérget, mert ugye én itt, apám meg ott...

50 az átalakítás, 25 tömszelence... lassan az autó értékéről beszélünk, csak klímaügyileg :P...

Hát hivatalosan "büntetik" az R12 eladást... szal ez így érdekes... Megkérdezem a főnökömet, aki innen meglátogatja Mo-t, hogy le akar-e menni Pécsre, mert ha igen, akkor leugrunk :P...

Ja, hivatalosan. Pult alól, meg elfekvő készletekből lehet venni. De az ára az horror. Pár éve is ilyen 10000Ft körül mérték kilóját.

20. után otthon vagyunk, előreláthatóan aug 10-ig :)

Link to comment
Megosztás:

Ja, hivatalosan. Pult alól, meg elfekvő készletekből lehet venni. De az ára az horror. Pár éve is ilyen 10000Ft körül mérték kilóját.

20. után otthon vagyunk, előreláthatóan aug 10-ig :)

mondjuk kell 1 kiló, meg munkadíj az 15 e. mégse 75 :P...

Link to comment
Megosztás:

mondjuk kell 1 kiló, meg munkadíj az 15 e. mégse 75 :P...

Pár éve volt 10000 körül. Most nem tudom hogy lehet hozzájutni. Nameg amit írtál is, erősen büntetett, és pl apám ezért nem is foglalkozik vele. Nem éri meg az a párezer forint, hogy elveszítse az engedélyeit. Mert utána nemhogy R12-t, de semmilyen hűtőközeget nem vásárolhat, tarthat (max szénsavat meg PB-t, de hát ezek kisebb hányadát képezik a piacnak). Anélkül meg elég nehéz a klímás-hűtős szakma :)

Link to comment
Megosztás:

Pár éve volt 10000 körül. Most nem tudom hogy lehet hozzájutni. Nameg amit írtál is, erősen büntetett, és pl apám ezért nem is foglalkozik vele. Nem éri meg az a párezer forint, hogy elveszítse az engedélyeit. Mert utána nemhogy R12-t, de semmilyen hűtőközeget nem vásárolhat, tarthat (max szénsavat meg PB-t, de hát ezek kisebb hányadát képezik a piacnak). Anélkül meg elég nehéz a klímás-hűtős szakma :)

Én ezt értem, és megértem.. de akkor nekem 413 kell :P...

Mondjuk az a legszebb, hogy azt se tudom, mitől engedett el... tömszelence, vagy megint csőtörés... na mindegy, én is júli vége aug 10 között vok otthon

Link to comment
Megosztás:

Én ezt értem, és megértem.. de akkor nekem 413 kell :P...

Mondjuk az a legszebb, hogy azt se tudom, mitől engedett el... tömszelence, vagy megint csőtörés... na mindegy, én is júli vége aug 10 között vok otthon

Nekem pl. attól engedett el, bár ez látványos volt, hogy az egyik csövön van egy szelep na az nekem elrepedhetett. Takarosan elszivárgott percek alatt a gáz, meg tiszta zöld trutymó volt minden. Ebből a szelepből lentebb is találtam. Gondolom, ha az ott megreped látvány nélkül eltud szivárogni. ( B2 omegáról beszéltem.)

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. attól engedett el, bár ez látványos volt, hogy az egyik csövön van egy szelep na az nekem elrepedhetett. Takarosan elszivárgott percek alatt a gáz, meg tiszta zöld trutymó volt minden. Ebből a szelepből lentebb is találtam. Gondolom, ha az ott megreped látvány nélkül eltud szivárogni. ( B2 omegáról beszéltem.)

R12-es rendszerek még másféle szelepezéssel készültek. az még a nem tönkremenős fajta :)

Én ezt értem, és megértem.. de akkor nekem 413 kell :P...

Mondjuk az a legszebb, hogy azt se tudom, mitől engedett el... tömszelence, vagy megint csőtörés... na mindegy, én is júli vége aug 10 között vok otthon

Ha azt mondod, hogy lejössz érte, akkor szerzek! ;)

Tömbszelence akkor is el tudja engedni, ha még jó, de egész télen nem kapott olajat...

Link to comment
Megosztás:

Ha azt mondod, hogy lejössz érte, akkor szerzek! ;)

Tömbszelence akkor is el tudja engedni, ha még jó, de egész télen nem kapott olajat...

Hát márpedig elég rég nem megy sztem... legutóbb - ha akkor ment, mert sajnos már nem tudok infót kapni róla - akkor tavaly nyáron ment.

Ha fel is töltitek lemegyek, de még pontosítunk mikor stb, mert ha más kehéje van, máshol ereszt, lehet nem érdemes megjavítatni. még egy hűtőt meg ilyeneket nem veszek, annyit nem ér az autó. Sajnos a német donor klíma nélküli volt...

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. attól engedett el, bár ez látványos volt, hogy az egyik csövön van egy szelep na az nekem elrepedhetett. Takarosan elszivárgott percek alatt a gáz, meg tiszta zöld trutymó volt minden. Ebből a szelepből lentebb is találtam. Gondolom, ha az ott megreped látvány nélkül eltud szivárogni. ( B2 omegáról beszéltem.)

A zöld trutyi sztem az olaj meg a színezőanyag keveréke lehetett. Elvileg a legutolsó töltésnél is tettek festékanyagot az enyémbe, szal uvzásnál megmondja, merre, hol... ha...

Link to comment
Megosztás:

A zöld trutyi sztem az olaj meg a színezőanyag keveréke lehetett. Elvileg a legutolsó töltésnél is tettek festékanyagot az enyémbe, szal uvzásnál megmondja, merre, hol... ha...

Bezony, az festék és olaj. Trutyi meg azért lett belőle, mert a hűtőközegtől habos trutyi lesz.

Simán meg is töltöm ha jössz. Viszont ja, érdemes lenne elvinni nyomáspróbázni. De ezzel meg az a para, hogy ha nyomáspróbázzák is, a kiszáradt tömbszelence akkor is engedni fog. Annak járatás kell, hogy kapjon kenést.

Normál esetben azt szoktam csinálni, hogy egy kis hűtőközeget nyomok bele, meg 100ml olajat, és ha szükséges, akkor direkt táp a kompresszornak (ugye ha van alacsony oldali nyomáskapcsoló).

Viszont ugye ez nálad bajosan megoldható.... :S

Lehet magam ellen beszélek, de asszem Weisz Daniék is klímáznak. Legalábbis valaki írta a Vectrás oldalon hogy ő oda vitte a gépét. Talán nekik van.

Vagy esetleg valami oldtimeres brigádot kérdezz meg. Nekik csak akad Pest közelében R413. Vagy Isceon 49...

Ez olyan mint az én esetem. Svéd autóval magyar területen :D Ugye mivel van magyar lakcímem is, ezért illegálisan használom jelen pillanatban az ország területén. Megszüntethetem a lakcímet, de ahhoz el kell jussak az önkormányzatig... De ugye autóznom illegális, elvileg :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Öcsém autóján ereszt az egyik feltöltőszelep. Ki lehet azt vhogy cserélni, vagy komplett csövet kell cserélni?

Ha a gyári a rendszer, akkor igen, cserélhető, egy menetes darab. Viszont le kell fejteni a hűtőközeget hozzá. Ha kijutok a műhelybe, megnézem hogy van-e készleten szelepem!

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

A következő a problémám:

Behoztam egy Omegát, X20XEV. A motorját teljesen felújítottam A-Z-ig,

Majd a fűtés radiátorját is kicseréltem, mert folyott belőle a hűtővíz. Ez a műszerfal leszerelésével járt (nem teljesen, csak hogy kiférjen a radiátor.

Most, hogy minden összerakva, klíma is feltöltve, észrevettem, hogy nem működik a levegő elosztása, nem kapcsolja át pl középső állásba,

klíma bekapcsolásakor is csak oldalt az ablakra, hátra a hátsó üléshez, illetve kicsit a szélvédőre jön a hűs, a lábam pedig megsül, olyan forró levegő jön. A fúvás ereje sem túl nagy, pedig maxira állítottam. ha az ECO, illetve a belső keringetés gombot megnyomom, egy idő után kialszik mindkettőn a lámpa. Mi lehet a bibi? Felújítás előtt tökéletesen működött a rendszer.

Középen egyáltalán nem akar jönni semmi. :( A kezelőgombok, mind világítanak, ha megnyomom őket.

Plíz help!

Lehet, hogy meghülyült vmitől? Tech2 segíthet?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

A következő a problémám:

Behoztam egy Omegát, X20XEV. A motorját teljesen felújítottam A-Z-ig,

Majd a fűtés radiátorját is kicseréltem, mert folyott belőle a hűtővíz. Ez a műszerfal leszerelésével járt (nem teljesen, csak hogy kiférjen a radiátor.

Most, hogy minden összerakva, klíma is feltöltve, észrevettem, hogy nem működik a levegő elosztása, nem kapcsolja át pl középső állásba,

klíma bekapcsolásakor is csak oldalt az ablakra, hátra a hátsó üléshez, illetve kicsit a szélvédőre jön a hűs, a lábam pedig megsül, olyan forró levegő jön. A fúvás ereje sem túl nagy, pedig maxira állítottam. ha az ECO, illetve a belső keringetés gombot megnyomom, egy idő után kialszik mindkettőn a lámpa. Mi lehet a bibi? Felújítás előtt tökéletesen működött a rendszer.

Középen egyáltalán nem akar jönni semmi. :( A kezelőgombok, mind világítanak, ha megnyomom őket.

Plíz help!

Lehet, hogy meghülyült vmitől? Tech2 segíthet?

Szia!

Gyanúsan lemaradt egy pár vákuumcső vagy stekker. Tech2-vel vagy opcommal lehet mocorgatni őket, de maximum annyiről fogsz megbizonyosodni, hogy márpedig nem működik. A klímavezérlőt lehet resetelni az Auto és az OFF gombok egyszerre történő pár másodperces lenyomvatartásával. Csodát ne várj!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sajnos meglett a böjtje, hogy tavaly meg kellett bontanom a klímát. Alig hűt. De jó, hogy színezett gázzal lett feltöltve, csak egy uv lámpát kell szereznem.

Kompresszor mágneskuplungja alá nézz be, valamint értelemszerűen a csatlakozási pontoknál. Meg ahol a 2 palást rátakar a kompresszor középrészére...

szerencsére sima O gyűrű van a csatlakozásban, viszont arra figyelni kell, hogy olaj-hűtőközeg állóval (zölddel) pótold, ha csak sima feketét raksz be, akkor pár év alatt megeszi a hűtőközeg.

Link to comment
Megosztás:

Kompresszor mágneskuplungja alá nézz be, valamint értelemszerűen a csatlakozási pontoknál. Meg ahol a 2 palást rátakar a kompresszor középrészére...

szerencsére sima O gyűrű van a csatlakozásban, viszont arra figyelni kell, hogy olaj-hűtőközeg állóval (zölddel) pótold, ha csak sima feketét raksz be, akkor pár év alatt megeszi a hűtőközeg.

Sokáig nem kellett keresnem. Letekertem a szelepsapkákat, és a motor előtti már sziszegett is. Tehát ereszt a szelep :( Mit lehet ezzel kezdeni?

Link to comment
Megosztás:

Szelepcsere.Kicsi vagy nagynyomású csatlakozónál?

Motor előtt a szívóoldali szelep van. A nyomóoldali a szárítószűrőn van. Ha jól csal az emlékezetem :)

Sötét van már, nem megyek ki megnézni ;)

Amúgy ja. A komplett szelep cserélhető. Viszont ehhez le kell engedni a rendszert (sőt, az is előfordul, hogy a csövet ki kell szedni, mert nekem már szakadt ki a csőből a szelep, mert nem indult meg magától...).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Üdv!

Fűtés topicba írtam, hogy most van a gépem fűtőradiátor cserével egybekötött klíma fagyásérzékelő cserén, mivel a nyáron lejegesedett párszor. Nos... kicsit zavarba ejtette a srácokat az omi:

nincs és nem is volt benne fagyásérzékelő soha!!

Tud erről valaki valamit? Persze szerencsére utólagosan egyszerűen megoldható, na de akkoris!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fűtés topicba írtam, hogy most van a gépem fűtőradiátor cserével egybekötött klíma fagyásérzékelő cserén, mivel a nyáron lejegesedett párszor. Nos... kicsit zavarba ejtette a srácokat az omi:

nincs és nem is volt benne fagyásérzékelő soha!!

Tud erről valaki valamit? Persze szerencsére utólagosan egyszerűen megoldható, na de akkoris!

Furcsa ISS lenne a nagyi fagyásérzékelővel...

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Ma voltam klímásnál, nyomáspróbázta 27bar majd lement 22 bárra mondta a mókus, hogy valahol szivárog és meg kell emelni, hogy alul is megnézzék hol ereszt még a lököst is le kell venni ez rendben. Majd szóljak, mikor nem kell a kocsi és megcsinálja ez is rendben! Majd egyeztetnem kell, a házi sárkányommal mikor nem kell, neki az autó De most ráteszem a gyújtást a nagy ventilátor megy egyfolytában csak gyújtás levételével áll le! Mi lett vele? Hol keresem a problémát? x20xev

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.