omitd Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 tuti hogy egyben van az egész hóbelebanc. abból ki nem szeded, hogy mi melyik. a működése meg úgy van, ahogy írtad. a kompresszorhoz kell 12V a mágnestekercsnek, és ezzel párhuzamosan kötve a ventilátor (egyszerre menjenek). hogy milyen relét raksz be... gyakorlatilag mindegy. bírja el a ventilátor bazinagy áramát, a többi meg nem számít. elvileg kellene még védelem is (alacsony, és magasnyomású nyomáskapcsolók, sorba kötve a kompresszor gerjesztésével, de nem a ventilátorral), ezek rajta vannak a gyári klímacsöveken. más elektronika gyakorlatilag nem szükséges (a védelem se, de azért nem árt ha van... legalább nem főzöd meg a motorodat, meg nem égeted meg a kompresszorodat). Köszönöm a válaszokat, ha meg lesznek a hiányzó elemek neki is ugrok előre érzem mekkora szívás leszedni az egész műszerfalat gondolom tele van trükkösebbnél trükkösebb csavarokkal úgy, hogy lehet azért még zargatni foglak titeket. Köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Köszönöm a válaszokat, ha meg lesznek a hiányzó elemek neki is ugrok előre érzem mekkora szívás leszedni az egész műszerfalat gondolom tele van trükkösebbnél trükkösebb csavarokkal úgy, hogy lehet azért még zargatni foglak titeket. Köszönöm a válaszokat. Ebben biztos lehetsz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laller2 Elküldve Augusztus16, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2011 Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni klíma kompresszorral kapcsolatban!Nekem van egy bmw motoros b omegám,amin tönkrement a klíma kompresszór,és azt szeretném megtudni hogy az Mv6-os benzines omega kompresszora megeggyezik e az én dieseles omegám kompresszorával?Tehát betudom e szerelni?Mert nekem csak sajnos mv6-os benzines donorom van.Segítségeket előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus16, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2011 Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni klíma kompresszorral kapcsolatban!Nekem van egy bmw motoros b omegám,amin tönkrement a klíma kompresszór,és azt szeretném megtudni hogy az Mv6-os benzines omega kompresszora megeggyezik e az én dieseles omegám kompresszorával?Tehát betudom e szerelni?Mert nekem csak sajnos mv6-os benzines donorom van.Segítségeket előre is köszönöm! nem. javaslom olvass vissza, lesz pár érdekes oldal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laller2 Elküldve Augusztus16, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2011 nem. javaslom olvass vissza, lesz pár érdekes oldal. oké köszi megtörtént! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csaszi68 Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Sziasztok!A digitklíma vezérlő panel hőfok és vent.fokozat kijelzőm háttérvilágítása meghalt(az izzók jók).Tudtok valami tippet adni,hogy mi lehet a gond,hol keressem a hibát?Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?Előre is köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
0utLaw Elküldve Január13, 2012 Megoszt Elküldve Január13, 2012 Szép napot mindenkinek! Nemrég szereztem be egy digit-klímás 97' 2,0/16V kombit,de az ismerősöm,akinek faceliftes omegája van kevesli a fűtésemet, valamint annak működési módját. Kicsit talán soknak gondolom ezen hibákat leírni,körvonalazni, viszont egy jártas személyt privátban tel.számot megadva,szívesen kérdezném meg ezen dolgokról. Bp,környékiekkel esetleg találkozás, megvitatás(full értetlen vagyok a dolgokhoz),viszont némi nemű sör mennyiséget szívesen megosztok bárkivel :lol: :D Köszönet: Out Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Szevasztok! Teljesen uj es idiota dolgot sikerult elohoznom a hetvegen. A klimam bitangjol mukodik, de sajnos csak kb egy oraig. Autopalyan menet eszrevettem a hetvegen oda es visszauton is, hogy eloszor szokas szerint lefagyok es elkezdem feljebb tolni a hofokot mondjuk 24 ig, ventifordulat 2. Egy ora mulva pedig feszengek a melegtol (autopalya!) es elkezdem neha lefele nyomkodni a hofokot, ventit meg fel. Vegul masfel ora mulva ott allok LO allasban 5-6 ventivel es nem jo. A problema pedig az, hogy egy ido utan a venti nem fuj rendesen csak hangosodik ha tolom neki, erezheto legaram novekmeny nincs. Reseteltem a klimat utana jo volt megint par oraig, de hazafele megint "belassult". Majd olvasok hibakodot is holnap, ha valakinek van addig is otlete koszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Szevasztok! Teljesen uj es idiota dolgot sikerult elohoznom a hetvegen. A klimam bitangjol mukodik, de sajnos csak kb egy oraig. Autopalyan menet eszrevettem a hetvegen oda es visszauton is, hogy eloszor szokas szerint lefagyok es elkezdem feljebb tolni a hofokot mondjuk 24 ig, ventifordulat 2. Egy ora mulva pedig feszengek a melegtol (autopalya!) es elkezdem neha lefele nyomkodni a hofokot, ventit meg fel. Vegul masfel ora mulva ott allok LO allasban 5-6 ventivel es nem jo. A problema pedig az, hogy egy ido utan a venti nem fuj rendesen csak hangosodik ha tolom neki, erezheto legaram novekmeny nincs. Reseteltem a klimat utana jo volt megint par oraig, de hazafele megint "belassult". Majd olvasok hibakodot is holnap, ha valakinek van addig is otlete koszi. A vezérlőd meghalt. De minek állítgatni? 17 fok oszt jóvan, az a klíma dolga... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 A vezérlőd meghalt. -Ventiszabályzás megy, de csak a hangerő változik -levegőt tudom akárhova irányítani, zsaluk működnek -hőfokszabályzás működik, csak a levegő nem jön rendesen mi halt meg? De minek állítgatni? 17 fok oszt jóvan, az a klíma dolga... Nem szeretek fázni, meg a gyereket sem akartam lefagyasztani miközben alszik hátul. De mint írtam ez esetben a 17 fok oszt jóvan sem jelent megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 -Ventiszabályzás megy, de csak a hangerő változik -levegőt tudom akárhova irányítani, zsaluk működnek -hőfokszabályzás működik, csak a levegő nem jön rendesen mi halt meg? Olyat tud hülyülni, hogy fogja magát és a belépőoldalt bezárja önkényesen, mint belső keringetésnél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 -Ventiszabályzás megy, de csak a hangerő változik Bővebben, erősebben, hangosabban pörög, mégsem fúj be több levegőt? -levegőt tudom akárhova irányítani, zsaluk működnek Nem releváns... -hőfokszabályzás működik, csak a levegő nem jön rendesen mi halt meg?Nekem az ész, neked a remény! Az előbb azt írtad, nem tol hideg levegőt, akkor most mi van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 Nem szeretek fázni, meg a gyereket sem akartam lefagyasztani miközben alszik hátul. De mint írtam ez esetben a 17 fok oszt jóvan sem jelent megoldás. Ha kisebb a fordulat, kevesebb a befújt levegő mennyisége. Nekem ugyan manual van, mégis a leghidegebb állásban van a tekerőgomb. A hűtést a ventillátorral szabályzom. Van 5 fokozata és bőven elég, még senki sem fagyott meg a kocsiban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 A hűtést a ventillátorral szabályzom. Van 5 fokozata és bőven elég, még senki sem fagyott meg a kocsiban... Vagy csak nem mert szólni!!! :D :D :D :D :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 Vagy csak nem mert szólni!!! :D :D :D :D :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: Nem ISS ajánlom, hogy az autóban beszóljon bárki ISS... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június12, 2012 Megoszt Elküldve Június12, 2012 Bővebben, erősebben, hangosabban pörög, mégsem fúj be több levegőt? Igen, de ezt csak egy óra után. Addig a hanggal levegő is jön. Nekem az ész, neked a remény! Az előbb azt írtad, nem tol hideg levegőt, akkor most mi van? Idézem az eredeti szöveget mert nagyon elmentünk. ... A klimam bitangjol mukodik, de sajnos csak kb egy oraig. Autopalyan menet eszrevettem a hetvegen oda es visszauton is, hogy eloszor szokas szerint lefagyok es elkezdem feljebb tolni a hofokot mondjuk 24 ig, ventifordulat 2. Egy ora mulva pedig feszengek a melegtol (autopalya!) es elkezdem neha lefele nyomkodni a hofokot, ventit meg fel. Vegul masfel ora mulva ott allok LO allasban 5-6 ventivel es nem jo. A problema pedig az, hogy egy ido utan a venti nem fuj rendesen csak hangosodik ha tolom neki, erezheto legaram novekmeny nincs. Reseteltem a klimat utana jo volt megint par oraig, de hazafele megint "belassult"... Közben kiderült, hogy egy jószar omega meg kifektette az opcomomat, szóval nem tudtam bizgetni sőt vehetek abból is újat. :sick: Link to comment Megosztás: More sharing options...
omega0 Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Sziasztok! Kérdésem lenne felétek! Van egy 2000 16v Omega Digit klímás. Nem kapcsol be a klíma!Vissza olvasgatva megnéztem amit tanácsoltatok,így most lehúzva a klímakompresszor csatlakozóját mondom megnézem kap e pozitívot gyújtáson és nincs direkt pozitívot adva neki csak a ventilátorokat látom működni és nem halom hogy csattana (kapcsolna) a kompresszor!Szerintetek mit kéne megnéznem még?Utoljára télen néztem ECO kikapcsol klíma megy.Most hogy kipróbálnám semmi! Válaszotok előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Sziasztok! Kérdésem lenne felétek! Van egy 2000 16v Omega Digit klímás. Nem kapcsol be a klíma!Vissza olvasgatva megnéztem amit tanácsoltatok,így most lehúzva a klímakompresszor csatlakozóját mondom megnézem kap e pozitívot gyújtáson és nincs direkt pozitívot adva neki csak a ventilátorokat látom működni és nem halom hogy csattana (kapcsolna) a kompresszor!Szerintetek mit kéne megnéznem még?Utoljára télen néztem ECO kikapcsol klíma megy.Most hogy kipróbálnám semmi! Válaszotok előre is köszönöm! Ha nincs elég hűtőközeg benne, a nyomáskapcsoló nem engedi a kompresszort elindulni. És az -emlékeim szerint- pont a plusz szálat szakítja meg. De ezen kívül lehet hogy a vízhűtőben levő hőgomba nem ad neki testet.... Amúgy gyújtáson nem is fog 12V-ot adni a kompresszorra a klímavezérlő! ;) Azt csak járó motornál kapja meg. Én a hiányzó hűtőközeggel kezdeném a hibakeresést! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Ha nincs elég hűtőközeg benne, a nyomáskapcsoló nem engedi a kompresszort elindulni. És az -emlékeim szerint- pont a plusz szálat szakítja meg. De ezen kívül lehet hogy a vízhűtőben levő hőgomba nem ad neki testet.... Amúgy gyújtáson nem is fog 12V-ot adni a kompresszorra a klímavezérlő! ;) Azt csak járó motornál kapja meg. Én a hiányzó hűtőközeggel kezdeném a hibakeresést! ;) Én is erre tippelnék... De ha már klíma, Sky, Te tudsz vkit Mo-n/Bp-n aki R413A-val tölt? Merthogy ugye R12 már nincs, de nekem az kéne... ez meg a "drop-in" gáz elvileg, és akkor olajat se kéne cserélnem stb. Mert átalakítani nem akarom 134-re, annyit nem ér az egész kocsi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
omega0 Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Ha nincs elég hűtőközeg benne, a nyomáskapcsoló nem engedi a kompresszort elindulni. És az -emlékeim szerint- pont a plusz szálat szakítja meg. De ezen kívül lehet hogy a vízhűtőben levő hőgomba nem ad neki testet.... Amúgy gyújtáson nem is fog 12V-ot adni a kompresszorra a klímavezérlő! ;) Azt csak járó motornál kapja meg. Én a hiányzó hűtőközeggel kezdeném a hibakeresést! ;) Köszönöm a válaszod! :icon13: Akkor keresek valami korrekt hozzáértő klímást! :confused: Néztem járó motornál ugyanúgy nincs plusz :icon11: Még kérdezném hogy ilyenkor feltöltésnél nem tudom mikor volt utoljára ránézve ha új cucc megy bele tömítéseket is cserélni kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Én is erre tippelnék... De ha már klíma, Sky, Te tudsz vkit Mo-n/Bp-n aki R413A-val tölt? Merthogy ugye R12 már nincs, de nekem az kéne... ez meg a "drop-in" gáz elvileg, és akkor olajat se kéne cserélnem stb. Mert átalakítani nem akarom 134-re, annyit nem ér az egész kocsi... Áhh, esélytelen dolog. Drága, és több szaki is kifogásolja (savkorrózióra hajlamos, blend közeg, szóval az adagoló is babrálhat vele...)... Nem olyan nagy móka átlőni 134-re. Olaj, szárítószűrő csere, kicsit átmosni mosóolajjal, kiszárítani nitrogénnel, vákuum, észterolaj, r134, azt go. Kérdés ezért mennyit kérnek el manapság. Igazából pluszköltség csak az olaj, a szűrő, meg az öblítés... Köszönöm a válaszod! :icon13: Akkor keresek valami korrekt hozzáértő klímást! :confused: Néztem járó motornál ugyanúgy nincs plusz :icon11: Még kérdezném hogy ilyenkor feltöltésnél nem tudom mikor volt utoljára ránézve ha új cucc megy bele tömítéseket is cserélni kell? Ha nem ereszt sehol, akkor nem kell. Ha meg igen, azt úgyis mondja a szaki. Merrefelé laksz? 2,5 hét múlva otthon leszek, és akkor nem is kell klímást keress :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
omega0 Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Áhh, esélytelen dolog. Drága, és több szaki is kifogásolja (savkorrózióra hajlamos, blend közeg, szóval az adagoló is babrálhat vele...)... Nem olyan nagy móka átlőni 134-re. Olaj, szárítószűrő csere, kicsit átmosni mosóolajjal, kiszárítani nitrogénnel, vákuum, észterolaj, r134, azt go. Kérdés ezért mennyit kérnek el manapság. Igazából pluszköltség csak az olaj, a szűrő, meg az öblítés... Ha nem ereszt sehol, akkor nem kell. Ha meg igen, azt úgyis mondja a szaki. Merrefelé laksz? 2,5 hét múlva otthon leszek, és akkor nem is kell klímást keress :P Szia!Én Pest Megye (Tura) Gödöllő után!Érdekelne az ajánlatod!!!Megismerkednénk pár hideg habos meg házi mellet :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Áhh, esélytelen dolog. Drága, és több szaki is kifogásolja (savkorrózióra hajlamos, blend közeg, szóval az adagoló is babrálhat vele...)... Nem olyan nagy móka átlőni 134-re. Olaj, szárítószűrő csere, kicsit átmosni mosóolajjal, kiszárítani nitrogénnel, vákuum, észterolaj, r134, azt go. Kérdés ezért mennyit kérnek el manapság. Igazából pluszköltség csak az olaj, a szűrő, meg az öblítés... Hát az olyan 50+ és azért az A Omegára annyit nem költenék, főleg ha nem is használom nagyon, csak most nyárra kéne... főleg, hogy megint elengedte vhol a gázt, igaz 2 éve volt cserélve a klímahűtő pl... :P... Amit találtam oldalt, ott nem ír erről... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Hát az olyan 50+ és azért az A Omegára annyit nem költenék, főleg ha nem is használom nagyon, csak most nyárra kéne... főleg, hogy megint elengedte vhol a gázt, igaz 2 éve volt cserélve a klímahűtő pl... :P... Amit találtam oldalt, ott nem ír erről... Az igazság az, hogy tapasztalatok nem is nagyon vannak vele. Csak amiket a klímás-hűtős berkekben hallani... Kérdeztem apámat, aszongya' , hogy R12-t majdhogynem egyszerűbb szerezni mint 413-at. Keveset adnak el belőle, ritkán van raktáron, és közel 4x annyiba kerül, mint az R134. Ha viszont 2 évente elengedi az anyagot, akkor lehet hogy tömbszelencét se ártana cserélned (ezzel egyúttal meg meg lehet lépni az átalakítást)... Mert lehet hogy 1-2 töltés és behozná az árát! ;) Amúgy ha annyira akarod, szerzek neked 1 kilót, csak akkor le kell gyere érte Pécsig :) Szia!Én Pest Megye (Tura) Gödöllő után!Érdekelne az ajánlatod!!!Megismerkednénk pár hideg habos meg házi mellet :D Onnan egy kissé messzebb lakok, úgy Pécs magasságában... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Az igazság az, hogy tapasztalatok nem is nagyon vannak vele. Csak amiket a klímás-hűtős berkekben hallani... Kérdeztem apámat, aszongya' , hogy R12-t majdhogynem egyszerűbb szerezni mint 413-at. Keveset adnak el belőle, ritkán van raktáron, és közel 4x annyiba kerül, mint az R134. Ha viszont 2 évente elengedi az anyagot, akkor lehet hogy tömbszelencét se ártana cserélned (ezzel egyúttal meg meg lehet lépni az átalakítást)... Mert lehet hogy 1-2 töltés és behozná az árát! ;) Amúgy ha annyira akarod, szerzek neked 1 kilót, csak akkor le kell gyere érte Pécsig 413 van a kerületben, mármint eladó, de nem autóklímás... olyat meg nem találtam még, aki feltölti a 413-mat. Az az igazság, hogy a klímaszivattyú is 2 daraból van már, annyira halott volt az eredeti, asszem akkor (2 éve) volt tömszelence csere is, de nem vennék rá mérget, mert ugye én itt, apám meg ott... 50 az átalakítás, 25 tömszelence... lassan az autó értékéről beszélünk, csak klímaügyileg :P... Hát hivatalosan "büntetik" az R12 eladást... szal ez így érdekes... Megkérdezem a főnökömet, aki innen meglátogatja Mo-t, hogy le akar-e menni Pécsre, mert ha igen, akkor leugrunk :P... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts