Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DIGIT-KLÍMA


kori

Recommended Posts

Szia!

Sajnos nem nagyon járok arra, mert békéscsabai vagyok, de azért köszönöm és köszönöm a segítséget is. Azt még had kérdezzem meg hogy hol vannak ezek a nyomáskapcsolók és hogy lehet kimérni. Megpróbálkoznék vele. Ja és nem digit-klímás a verda hanem csak manuális. Ja és mikor feltöltöttük akkor ment vagy 10 percig a kompresszor és utánna kiírta a kijelzőm hogy ölmangel, de ha nem megy a kompi akkor nem irja ki( a motor olajszintje álló állapotban min és max között van). Lehet hogy a vezérlés tiltja a kompit?

Ezek a nyomáskapcsolók (ha gyári a klíma rendszer), akkor a nyomócsövön csücsülnek, illetve lógnak, közvetlenül a motor előtt. Nincs előttem a képük, de ha jól rémlik a bal oldali az alacsony, a jobb oldali a magasnyomású kapcsoló. A magas kapcsolja a ventik fordulatszámát, meg az tiltja le a kompresszort, ha az egekbe szökik a nyomás, az alacsony meg akkor tilt ha nincs elég nyomás a rendszerben, így védi a kompresszort a szárazonfutástól.

Mielőtt nekiállsz turkálni az vezetékek között, próbáld meg, hogy megtápolod direktbe a kompresszort, ha úgy megy az egész hóbelebanc, akkor utána már biztos lehetsz benne, hogy a kalorikus kör rendben van, elindulhatsz nyomozni az elektronok világába. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget eddig is.

Még arra lennék kíváncsi hogy a klíma kompresszornak hol találom a kábelét amin feszt lehet neki adni hogy elinduljon? És melyik szín melyik? Asszem egy zöld és egy barna vezeték megy hozzá. De nem vagyok benne biztos. Meg a másik, ha dugult a rendszer és esetleg emiatt tilt az egyik kapcsoló akkor nem teszek benne kárt ha direktbe hajtom a kompresszort?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget eddig is.

Még arra lennék kíváncsi hogy a klíma kompresszornak hol találom a kábelét amin feszt lehet neki adni hogy elinduljon? És melyik szín melyik? Asszem egy zöld és egy barna vezeték megy hozzá. De nem vagyok benne biztos. Meg a másik, ha dugult a rendszer és esetleg emiatt tilt az egyik kapcsoló akkor nem teszek benne kárt ha direktbe hajtom a kompresszort?

De, kárt teszel vele, konkrétan szétnyomhatja a nyomás a rendszert valahol, vagy kiveri az expanziós szelepet a kompresszorból.

Ezért is írtam, hogy rakjál rá nyomásmérőt, meg amennyire lehet, bizonyosodj meg, hogy nem áll dugulás fent!

Amúgy a legegyszerűbb mód, ha megtápolod a kompresszort a csatlakozójánál!

Ha ráraksz nyomásmérőt, figyeled a szívó és nyomóoldali nyomást, akkor nem lehet baj még dugulás esetén sem, mert 1-2mp túlnyomást elbír a rendszer, ha látod hogy nem áll meg 20Bar-nál a nyomás, akkor megszünteted a kompresszor gerjesztését, azt kalap kabát, nincs para.

Link to comment
Megosztás:

De, kárt teszel vele, konkrétan szétnyomhatja a nyomás a rendszert valahol, vagy kiveri az expanziós szelepet a kompresszorból.

Ezért is írtam, hogy rakjál rá nyomásmérőt, meg amennyire lehet, bizonyosodj meg, hogy nem áll dugulás fent!

Amúgy a legegyszerűbb mód, ha megtápolod a kompresszort a csatlakozójánál!

Ha ráraksz nyomásmérőt, figyeled a szívó és nyomóoldali nyomást, akkor nem lehet baj még dugulás esetén sem, mert 1-2mp túlnyomást elbír a rendszer, ha látod hogy nem áll meg 20Bar-nál a nyomás, akkor megszünteted a kompresszor gerjesztését, azt kalap kabát, nincs para.

De amikor megtöltöttük a rendszert akkor vagy 10 percig járattuk és közben folyamatosan hűtött. legalábbis a szellőzőkön csak hideg levegő jött be. Aztán mikor kikapcsoltam és utánna vissza akkor nem akart megindulni és azóta nem megy.

Viszont új fejlemény hogy ma megint elindult és amíg mentem vele kb 1 km-t addig megint folyamatosan hűtött és aztán mikor leállítottam, mert bementem a tescoba vásárolni, aztán mikor kijöttem és indítottam akkor megint nem indult el. Viszont megnéztem a csöveket és a nyomó oldal is és a szívó oldal is egyformán kb 50fokos volt.( kb még a kezem állta)

Link to comment
Megosztás:

De amikor megtöltöttük a rendszert akkor vagy 10 percig járattuk és közben folyamatosan hűtött. legalábbis a szellőzőkön csak hideg levegő jött be. Aztán mikor kikapcsoltam és utánna vissza akkor nem akart megindulni és azóta nem megy.

Viszont új fejlemény hogy ma megint elindult és amíg mentem vele kb 1 km-t addig megint folyamatosan hűtött és aztán mikor leállítottam, mert bementem a tescoba vásárolni, aztán mikor kijöttem és indítottam akkor megint nem indult el. Viszont megnéztem a csöveket és a nyomó oldal is és a szívó oldal is egyformán kb 50fokos volt.( kb még a kezem állta)

Az bizony rendellenességre utal. A szívónak a kompresszor előtt hidegnek kell lennie, nem is kicsit, az hogy a nyomóoldalit nem tudod megfogni, az normális.

Menet közben sem hűt? próbáld ki, hogy amikor haladsz, városon kívül, 80-90-el, hogy akkor hűt-e a klímád!

Gyanús nekem, hogy a ventik nem hűtenek, és emiatt nem tud lekondenzálódni a hűtőközeg (a ventiknek álló helyzetben is járnia kellene).

Álló helyzetben úgy tudod szimulálni a hűtést, hogy slaggal hideg vizet folyatsz a kondenzátorra. Nem kell veretni, csak folyjon rajta

Amúgy a kondid tiszta? nincs eltömődve bogártetemmel?

Link to comment
Megosztás:

Az bizony rendellenességre utal. A szívónak a kompresszor előtt hidegnek kell lennie, nem is kicsit, az hogy a nyomóoldalit nem tudod megfogni, az normális.

Menet közben sem hűt? próbáld ki, hogy amikor haladsz, városon kívül, 80-90-el, hogy akkor hűt-e a klímád!

Gyanús nekem, hogy a ventik nem hűtenek, és emiatt nem tud lekondenzálódni a hűtőközeg (a ventiknek álló helyzetben is járnia kellene).

Álló helyzetben úgy tudod szimulálni a hűtést, hogy slaggal hideg vizet folyatsz a kondenzátorra. Nem kell veretni, csak folyjon rajta

Amúgy a kondid tiszta? nincs eltömődve bogártetemmel?

A venti az jár alaphelyzetben is. Láttam. De mégsemm megy a klíma kompresszor. Már nagyon idegesít a dolog :D

Link to comment
Megosztás:

A venti az jár alaphelyzetben is. Láttam. De mégsemm megy a klíma kompresszor. Már nagyon idegesít a dolog :D

Tegyél rá egy nyomásmérőt, amint lesz rá lehetőség, az majd megmutatja hogy mi a helyzet, miért nem indul a klíma. ha minden nyomásérték rendben, de a kompresszor nem megy, akkor elektromos kehe.

ha meg nem, akkor lehet hogy kevés a hűtés, mert ha egyszer dolgozott, kicsi az esélye hogy le van dugulva.

de az lehetőségét nem zárnám ki.

Link to comment
Megosztás:

Tegyél rá egy nyomásmérőt, amint lesz rá lehetőség, az majd megmutatja hogy mi a helyzet, miért nem indul a klíma. ha minden nyomásérték rendben, de a kompresszor nem megy, akkor elektromos kehe.

ha meg nem, akkor lehet hogy kevés a hűtés, mert ha egyszer dolgozott, kicsi az esélye hogy le van dugulva.

de az lehetőségét nem zárnám ki.

Azt hiszem meg van a hiba. A hűtőventillátor nem megy folyamatosan. Most reggel megint hűtött folyamatosan míg beértem a munkába. Kikapcsoltam meg vissza és mindíg visszakapcsolt. De miután beértem és 10 perc mulva ujrapróbálkoztam akkor már megint nem indult. De ahűtőventillátorom nem megy és megint meleg a nyomóoldali és a szívóoldali cső is. Melyik relé indítja a hűtőventillátort a motor térben??

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem meg van a hiba. A hűtőventillátor nem megy folyamatosan. Most reggel megint hűtött folyamatosan míg beértem a munkába. Kikapcsoltam meg vissza és mindíg visszakapcsolt. De miután beértem és 10 perc mulva ujrapróbálkoztam akkor már megint nem indult. De ahűtőventillátorom nem megy és megint meleg a nyomóoldali és a szívóoldali cső is. Melyik relé indítja a hűtőventillátort a motor térben??

Naugye hogy venti a ludas! :D

Elvileg (illetve a dokumentáció szerint ami nekem van) a motortéri relédoboz jobb szélén, középen található 4 db relé, sorban (4-5-6-7es pozíciók). Továbbá ide tartozhat még a 17-es relé, ez a 7-es relétől közvetlen balra levő relé.

Elölről-hátulra ezek: Venti (vízhűtő), Kompresszor, Venti, Venti. Elvileg az utolsó kettő(ill három, a 17-essel) lesz a klíma ventiké.

Azonban a legegyszerűbb, ha kifordítod a dobozt, asszem csak egy 10es csavar fogja, és kikeresed a vezetékeket szín szerint. Nem lesz nehéz, mert asszem csak a ventikhez meg vastagabb vezeték.

Szívóoldal mindig is meleg lesz, amíg nem lesz megfelelő hűtés. Hiszen nem tudja leadni a hőt a hűtőközeg...

Javaslom hogy ne is használd így a klímát, mert csak gyilkolod a kompresszort, az meg nem olcsó muri, ha gatyára megy!

Link to comment
Megosztás:

Naugye hogy venti a ludas! :D

Elvileg (illetve a dokumentáció szerint ami nekem van) a motortéri relédoboz jobb szélén, középen található 4 db relé, sorban (4-5-6-7es pozíciók). Továbbá ide tartozhat még a 17-es relé, ez a 7-es relétől közvetlen balra levő relé.

Elölről-hátulra ezek: Venti (vízhűtő), Kompresszor, Venti, Venti. Elvileg az utolsó kettő(ill három, a 17-essel) lesz a klíma ventiké.

Azonban a legegyszerűbb, ha kifordítod a dobozt, asszem csak egy 10es csavar fogja, és kikeresed a vezetékeket szín szerint. Nem lesz nehéz, mert asszem csak a ventikhez meg vastagabb vezeték.

Szívóoldal mindig is meleg lesz, amíg nem lesz megfelelő hűtés. Hiszen nem tudja leadni a hőt a hűtőközeg...

Javaslom hogy ne is használd így a klímát, mert csak gyilkolod a kompresszort, az meg nem olcsó muri, ha gatyára megy!

Meg van a bűnös!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A klíma kompresszor csatlakozójának az egyik szála megégett mert kontakt hibás. kicsit hajlítottunk rajta de nem az igazi. holnap szétszedem a csatit és lehet hogy odaforrasztom és kész.

Köszi a segítséget mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Omegám digit klímája feldobta a labdát nekem, amit nem tudok megoldani...

Pár hete kezdte azzal, hogy a sofőroldalon csak hideg levegőt fúj, akármilyen hőfokot állítok be. Az anyósoldalon kiválóan lehet szabályozni.

Eddig nem nagyon volt szükségem a klímára, de a pár kánikulai napon felfedeztem, hogy egyáltalán nem működik a klímám, nem hűt és el sem indul a kompresszor. Feltűnt az is, hogy a szokásostól eltérően kettő vízszintes csík jelenik meg a kijelzőkön a gyújtás lekapcsolásakor.

Egy alkalommal a vezetőoldali szabályozás átesett a ló túloldalára és csak forró levegőt volt hajlandó fújni, de a következő indításkor visszaállt a korábbi, csak hideg levegőre.

Olvastam korábbról, hogy a kettő vízszintes csík hibát jelent a klímában. Lehet ez szimplán a kezelőpanel hibája, emiatt nem megy a hőfokszabályozás és nem indul el a klíma sem? Eddig minden tökéletesen működött, ez is egy szokásos problémája az Omegának?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Tud valaki klima gázt eladó?Előre is köszi

Zöldkártya nélkül nem vásárolhatsz (és nem is tarthatsz, a használati eszközökben levő mennyiségen felül) semmiféle fluor tartalmú hűtőközeget.

Klímás/hűtős meg hülye lesz eladni neked, rontván ezzel a saját üzletét (meg amúgy sem adhatja tovább, csak kereskedő, és az is csak zöldkártyásnak).

Persze ha szénsavra, ammóniára, vagy egyéb alternatív hűtőközegre gondolsz, abban tudok segíteni! :D

Végre bevezették ezt a szabályt, nem titkolt célja volt ezzel a HKSZ-nek, hogy kiszorítsák a kóklereket a szakmából (és mivel szerencsére a zöldkártyát megszerezni nem egyszerű, így hatásos is a módszer...).

Mellesleg környezetvédelem szempontjából sem utolsó.

Július 7 után otthon leszek, ha a közelben vagy, akkor tudok esetleg segíteni (már ha autót kell tölteni).

Link to comment
Megosztás:

Zöldkártya nélkül nem vásárolhatsz (és nem is tarthatsz, a használati eszközökben levő mennyiségen felül) semmiféle fluor tartalmú hűtőközeget.

Klímás/hűtős meg hülye lesz eladni neked, rontván ezzel a saját üzletét (meg amúgy sem adhatja tovább, csak kereskedő, és az is csak zöldkártyásnak).

Persze ha szénsavra, ammóniára, vagy egyéb alternatív hűtőközegre gondolsz, abban tudok segíteni! ^_^

Végre bevezették ezt a szabályt, nem titkolt célja volt ezzel a HKSZ-nek, hogy kiszorítsák a kóklereket a szakmából (és mivel szerencsére a zöldkártyát megszerezni nem egyszerű, így hatásos is a módszer...).

Mellesleg környezetvédelem szempontjából sem utolsó.

Július 7 után otthon leszek, ha a közelben vagy, akkor tudok esetleg segíteni (már ha autót kell tölteni).

Köszi szépen , ismerősöm megkért h próbáljak valahonnan intézni me ö már nem tudod vásárolni ezek szerint ő is kokler :)de enyémbe is kifogyott a gáz de lehet h átfejtem a donorból me az még tele van jég hideg klímája volt,:DÜdv

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen , ismerősöm megkért h próbáljak valahonnan intézni me ö már nem tudod vásárolni ezek szerint ő is kokler :)de enyémbe is kifogyott a gáz de lehet h átfejtem a donorból me az még tele van jég hideg klímája volt,:DÜdv

Jah. Ha van motyód, hajrá! ^_^

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hello!

Ma cserélték a klímakompresszor csapágyat a kocsimban (1999/12 2,5 TD), mert elég hülye cincogó hangot hallatott, egyszer halkabban, másszor erősebben. Halkabb lett a hang, de még mindig megvan. Mitől van szerintetek, és hogy lehet orvosolni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ma cserélték a klímakompresszor csapágyat a kocsimban (1999/12 2,5 TD), mert elég hülye cincogó hangot hallatott, egyszer halkabban, másszor erősebben. Halkabb lett a hang, de még mindig megvan. Mitől van szerintetek, és hogy lehet orvosolni?

Köszi!

Csak bekapcsolt klímánál megy? Ha igen, akkor van egy rakat belső alkatrész (legalább 1-1 golyós és tűs csapágy, nomeg egy halom persely) is, ami szólhat.

Továbbá elképzelhető, hogy a kuplungtárcsa ér hozzá a szabadonfutóhoz, attól is korcoghat. Ha leakasztod a szíjat, és a szabadonfutót kézzel átforgatva is hallod, akkor hézagolni kell (lehetőség szerint minél kisebb hézagra belőni, ami még nem korcog. ha túl nagy a korcogásmentes hézag, előfordulhat, hogy a mágnestekercs már nem tudja behúzni a kuplungot, ebben az esetben a kuplungtárcsát, és/vagy a szabadonfutót esztergán szabályozni, vagy cserélni kell).

A szabadonfutó csapágya amúgy a legritkább esetben sem cincog, az morog, kotyog, szorul, stb.

Link to comment
Megosztás:

Csak bekapcsolt klímánál megy? Ha igen, akkor van egy rakat belső alkatrész (legalább 1-1 golyós és tűs csapágy, nomeg egy halom persely) is, ami szólhat.

Továbbá elképzelhető, hogy a kuplungtárcsa ér hozzá a szabadonfutóhoz, attól is korcoghat. Ha leakasztod a szíjat, és a szabadonfutót kézzel átforgatva is hallod, akkor hézagolni kell (lehetőség szerint minél kisebb hézagra belőni, ami még nem korcog. ha túl nagy a korcogásmentes hézag, előfordulhat, hogy a mágnestekercs már nem tudja behúzni a kuplungot, ebben az esetben a kuplungtárcsát, és/vagy a szabadonfutót esztergán szabályozni, vagy cserélni kell).

A szabadonfutó csapágya amúgy a legritkább esetben sem cincog, az morog, kotyog, szorul, stb.

Én még arra tippelnék, hogy bekapcsolt klímánál másképp, esetleg jobban, feszül a hosszbordás szíj, és jobban megterheli a szíjfeszítőt, ami ettől nyikorog.

Link to comment
Megosztás:

Csak bekapcsolt klímánál megy? Ha igen, akkor van egy rakat belső alkatrész (legalább 1-1 golyós és tűs csapágy, nomeg egy halom persely) is, ami szólhat.

Továbbá elképzelhető, hogy a kuplungtárcsa ér hozzá a szabadonfutóhoz, attól is korcoghat. Ha leakasztod a szíjat, és a szabadonfutót kézzel átforgatva is hallod, akkor hézagolni kell (lehetőség szerint minél kisebb hézagra belőni, ami még nem korcog. ha túl nagy a korcogásmentes hézag, előfordulhat, hogy a mágnestekercs már nem tudja behúzni a kuplungot, ebben az esetben a kuplungtárcsát, és/vagy a szabadonfutót esztergán szabályozni, vagy cserélni kell).

A szabadonfutó csapágya amúgy a legritkább esetben sem cincog, az morog, kotyog, szorul, stb.

Köszi a válaszokat! Ki- és bekapcsolt klímánál is hallom a hangot. A klímás azt mondta, hogy klímakompresszort nem szednek szét, így nyilván nem tudják felújítani vagy cserélni sem az rossz alkatrészeket. Lehet, hogy rossz klímáshoz vittem? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! Ki- és bekapcsolt klímánál is hallom a hangot. A klímás azt mondta, hogy klímakompresszort nem szednek szét, így nyilván nem tudják felújítani vagy cserélni sem az rossz alkatrészeket. Lehet, hogy rossz klímáshoz vittem? Köszi!

Én akkor jó klímás vagyok :rolleyes:

Viszont ha ki és bekapcsolt állapotban is ugyanaz a hang, akkor tuti hogy nem a klíma 'beléből' jön a hang, hisz' az csak akkor kap hajtást, ha bekapcsolod a klímát.

Nomeg így Kori ötlete sem helytálló. Meg az az ötletem sem, hogy a hézagolás hibás, és korcog (mivel az is csak kikapcsolt klímánál okozna hangokat).

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! Ki- és bekapcsolt klímánál is hallom a hangot. A klímás azt mondta, hogy klímakompresszort nem szednek szét, így nyilván nem tudják felújítani vagy cserélni sem az rossz alkatrészeket. Lehet, hogy rossz klímáshoz vittem? Köszi!

őőő ezek után tuti, hogy a klíma?.. vagy csak vmi a közeléből...

Link to comment
Megosztás:

Naigen, ez egy jó kérdés. Feszítő, generátor, szervószivattyú, meg még pár dorog muzsikálhat a környéken...

Meg a cserélt csapágy sem elvetendő, ha már ilyen profi a klímás...

Nekem a 3,8asban nyöszörög néha valami, de nem tudtam kisakkozni, hogy klíma vagy más... minden megy, minden faja.. szal sajna várnom kell míg vagy teljesen el nem hallgat, vagy be nem erősödik vmi (ezért nem fújkálok össze vissza WD-t, mert ha 3-4 helyen befújok és elhallgat az jó, csak sose tudom meg mi volt, és 2-3-4 hét múlva kezdődik elölről...)

Link to comment
Megosztás:

Én akkor jó klímás vagyok :icon13:

Viszont ha ki és bekapcsolt állapotban is ugyanaz a hang, akkor tuti hogy nem a klíma 'beléből' jön a hang, hisz' az csak akkor kap hajtást, ha bekapcsolod a klímát.

Nomeg így Kori ötlete sem helytálló. Meg az az ötletem sem, hogy a hézagolás hibás, és korcog (mivel az is csak kikapcsolt klímánál okozna hangokat).

Köszi a válaszokat! Hát , nem tudom. Megpróbálunk valahogy rájönni honnan jön a hang.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.