olus Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 4:53, kori írta: Az osztókör 5*110, de kúpos csavarokkal felmegy a 108 és 112 is. Azonban fontos az agyméret is, ami 65,1. Pl az Audi gyári felnije nem megy fel. A szélesség a gumi szélességétől függ, de szerintem 8,5-nél szélesebb nem fog eltérni. Fontos még az et szám is, ami 35 körüli lehet. Én most vettem felnit az Omegámra, és a műbizonylata alapján Vectra-Signumra jó: 8*19 et 35, 5*110 65,1 agyátmérővel. Köszönöm a gyors választ! Abban még tudnál esetleg segíteni, hogy ez az összeállítású felni rendben lesz-e? Mak 5X110 18X8 ET35 VENTI ICE TITAN 65,1? Előre is köszönöm!
kori Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 17:58, olus írta: Köszönöm a gyors választ! Abban még tudnál esetleg segíteni, hogy ez az összeállítású felni rendben lesz-e? Mak 5X110 18X8 ET35 VENTI ICE TITAN 65,1? Előre is köszönöm! Attól függ, mekkora gumit akarsz rá. Erre a 225 és 235 a legjobb. De a paraméterek jók.
Somi Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 25. at 17:58, olus írta: Köszönöm a gyors választ! Abban még tudnál esetleg segíteni, hogy ez az összeállítású felni rendben lesz-e? Mak 5X110 18X8 ET35 VENTI ICE TITAN 65,1? Előre is köszönöm! Jó lesz ez az összeállítás, a gumira figyelj oda, ha nincs ültetve az autó, akkor 225/45 r18 a váltóméret!
olus Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Sziasztok! Köszönöm szépen a válaszokat! Az autó nincs ültetve, teljesen gyári állapotában van. Valószínűleg akkor maradok ennél a felninél, vagy maximum más gyártó, de ugyanilyen paraméterű (5*110; 18*8; ET35) felnit veszek rá. Egy utolsó kérdés; az opelnél azt mondták nekem, hogy a 18*7-es szélességű a gyári, nem tudják biztosan hogy a 18*8-as is rendben lesz-e. Szerintetek? Ha megvan a felni, rakom fel a képet! Köszönöm még egyszer! Üdv
Somi Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Ha nincs ültetve akkor rendben lesz, de egyébként az ET35 helyett jobb lenne mondjuk ET40!
zerotohero Elküldve Május4, 2012 Elküldve Május4, 2012 Sziasztok! Autóvásárlás előtt a család, és sok gondolkodás, teszt böngészés után a Signum, Vecta C jó csapásiránynak tűnik. Viszont teljesen fogalmatlan vagyok, hogy melyiket lenne érdemes, és milyen motorral? Feltételezem a Signum kényelmesebb? Futóműve is más lehet? Motorilag 1.9 CDTi, 2.2 DTi, vagy esetleg az 1.8as benzines? A dízelek gondolom papíron 200k fölött vannak, ami reálisan 300k+, ami egyáltalán nem baj ha bírják, csak kérdés bírják-e? Kicsit kételkedem a közös nyomócsöves technológiában ennyi km felett, ezért jön szóba a benyás, másrészt elég keveset mennénk vele (kb évi 10-12k), itt a fosás tárgya hogy esetleg nyomatéktalan egy ekkora testhez (bár nem tervezünk száguldozni) és sokat kell pörgetni, átlaghoz képest nagyobb fogyi, stb. Vecta C ből ha jól vettem észre nagyobb a választék, olcsóbbak (?)...Kérdés, fentartásilag milyen különbségek vannak? Alkatrész, stb? Tulajdonképp évi 10-12k ra (leginkább város) kéne egy megbízható, kényelmes, nagyobb testű, közepesen felszerelt autó, Ti mint választanátok, vagy mit keresnétek a helyemben?
Gee Elküldve Május4, 2012 Elküldve Május4, 2012 Vectra 1.8 Benzin. Mit jelent az, hogy "fosás tárgya" ????
dave222 Elküldve Május21, 2012 Elküldve Május21, 2012 Sziasztok! A tisztelt fórumozóktól várnám a segítséget. Opel Signum 1.9 cdti Z19DT motorkóddal,évjárat 1995 190000 km-el.A probléma a következő. Hidegen az autó indul a következő metódusban. Gyújtás kapcsoló elfordít, visszajelzők(benne a motorvezérlő lámpa,szervizkulcs,üzemanyagmérő óra,stb) világít,mennyiséget mutat, majd elindul az üzemanyag szivattyú, azután önindító és a végén indul a motor. Ha viszont a motor már működött akár 20 percet és le van állítva és újra el szeretnénk indítani, nem indul. A próbálkozás ugyan az mind hidegen. Gyújtást rá ad, visszajelzők kigyulladnak(viszont a motorvezérlő lámpája nem) az üzemanyag és a vízhőfok mérő óra sem mutat semmit, marad alapon. Üzemanyag pumpa sem indul és az önindító sem teker. Hibakód kiolvasáson már volt az autó,semmi hibát nem jelez. Motorvezérlő kilett szedve, átnéz nem találtak hibát(???). Viszont a következőt javasolták, hűtsük azt a részt ahol a motorvezérlő található(mivel a hozzáférés nehézkes) ez csak hideg vízzel megoldható és nem hiszem ez túl jó ötlet elektronikánál, viszont így egy idő után indul az autó. Elnézést a regényért, de így talán jobban érthető a probléma. Előre is köszönöm az ötleteket a megoldásra.
Gee Elküldve Május21, 2012 Elküldve Május21, 2012 Szia! 1995-ben szerintem még nem is gyártottak Signumot. Nem 2005-ös? Szervizkulcs miért világít, ha ráteszed a gyújtást? Szerintem nem kellene neki. Hol található rajt a motorvezérlő, amit locsolnod kellen vízzel?
dave222 Elküldve Május21, 2012 Elküldve Május21, 2012 Elnézést,valóban 2005-ös évjáratú.A szervízkulcs minden indításkor felgyullad a motor beindulásaig.Amióta megvan az autó mindig világított. A motorvezérlő ha szemben állunk az autóval a bal oldalon található a lökhárító mögött.
Thoomy Elküldve Június2, 2012 Elküldve Június2, 2012 On 2008. 08. 02. at 16:32, Gee írta: Sziasztok. A 2.2-es Direct signummal van valakinek valamilye tapasztalata? Úgy hallottam, hogy az egy közvetln befecskendezéses benzinmotor. Nem hanngzik rosszul. Szeva! Mit szeretnél tudni róla Gee?!
Thoomy Elküldve Június2, 2012 Elküldve Június2, 2012 On 2012. 06. 02. at 16:16, Thoomy írta: Szeva! Mit szeretnél tudni róla Gee?! Hopsz :D Elnéztem az oldalt meg az időt! :D Vissza a jövőbe! :D
Thoomy Elküldve Június2, 2012 Elküldve Június2, 2012 On 2012. 05. 21. at 11:39, dave222 írta: Elnézést,valóban 2005-ös évjáratú.A szervízkulcs minden indításkor felgyullad a motor beindulásaig.Amióta megvan az autó mindig világított. A motorvezérlő ha szemben állunk az autóval a bal oldalon található a lökhárító mögött. Ha felgyullad a villáskulcs, akkor irány hibakódot olvastatni, mert valamit eltárolt a kicsike!
Thoomy Elküldve Június2, 2012 Elküldve Június2, 2012 On 2012. 05. 04. at 18:26, zerotohero írta: Sziasztok! Autóvásárlás előtt a család, és sok gondolkodás, teszt böngészés után a Signum, Vecta C jó csapásiránynak tűnik. Viszont teljesen fogalmatlan vagyok, hogy melyiket lenne érdemes, és milyen motorral? Feltételezem a Signum kényelmesebb? Futóműve is más lehet? Motorilag 1.9 CDTi, 2.2 DTi, vagy esetleg az 1.8as benzines? A dízelek gondolom papíron 200k fölött vannak, ami reálisan 300k+, ami egyáltalán nem baj ha bírják, csak kérdés bírják-e? Kicsit kételkedem a közös nyomócsöves technológiában ennyi km felett, ezért jön szóba a benyás, másrészt elég keveset mennénk vele (kb évi 10-12k), itt a fosás tárgya hogy esetleg nyomatéktalan egy ekkora testhez (bár nem tervezünk száguldozni) és sokat kell pörgetni, átlaghoz képest nagyobb fogyi, stb. Vecta C ből ha jól vettem észre nagyobb a választék, olcsóbbak (?)...Kérdés, fentartásilag milyen különbségek vannak? Alkatrész, stb? Tulajdonképp évi 10-12k ra (leginkább város) kéne egy megbízható, kényelmes, nagyobb testű, közepesen felszerelt autó, Ti mint választanátok, vagy mit keresnétek a helyemben? Üdv! Attól függ, hogy szeretsz/szeretnél e vele gyorsulgatni?! Ha nem, akkor városi célra szerintem megfelel az 1.6-s benzines változat! Van a családban egy, rendben, hogy nem egy erőmű, de 6,5 - 7 literrel eljár városban és ezt tapasztalatból mondom! Ha érdekel, írok róla pár dolgot!
Gee Elküldve Június2, 2012 Elküldve Június2, 2012 On 2012. 06. 02. at 16:18, Thoomy írta: Hopsz :D Elnéztem az oldalt meg az időt! :D Vissza a jövőbe! :D :))) De durva, és most esett csak le, hogy tényleg érdekelt ez a motor 2008-ban :) Először azt hittem most kérdezte valaki, de valami hiba miatt az én nevemet írta oda. :))) Köszi, de már nem aktuális, nem azt választottam végül. :))))
Csöpi Elküldve Augusztus20, 2012 Elküldve Augusztus20, 2012 Sziasztok! Nemrég vettem meg az autót (Signum 2.2 Direct aut. 2003) és azt tapasztalom, hogy mikor megállok a piroslámpánál, vagy az utca sarkon...stb, stabil, álló helyzetben (49-es lábam a fékpedálon) szabálytalanul rángatózik alapjáraton az autó. Amikor elszeretnék indulni vele, megkel várnom, hogy beváltson egyesbe és onnantól csodaszépen váltogat teljesen normálisan és szuperul megy a gép. Elvittem a szerelőmhöz, feldugtuk a computerre és az automata sebességváltót hibátlannak találta. (2X-is) Azt szeretném tőletek kérdezni, volt e nektek hasonló, és hogy lehet esetleg orvosolni?
Thoomy Elküldve Augusztus21, 2012 Elküldve Augusztus21, 2012 On 2012. 08. 20. at 12:59, Csöpi írta: Sziasztok! Nemrég vettem meg az autót (Signum 2.2 Direct aut. 2003) és azt tapasztalom, hogy mikor megállok a piroslámpánál, vagy az utca sarkon...stb, stabil, álló helyzetben (49-es lábam a fékpedálon) szabálytalanul rángatózik alapjáraton az autó. Amikor elszeretnék indulni vele, megkel várnom, hogy beváltson egyesbe és onnantól csodaszépen váltogat teljesen normálisan és szuperul megy a gép. Elvittem a szerelőmhöz, feldugtuk a computerre és az automata sebességváltót hibátlannak találta. (2X-is) Azt szeretném tőletek kérdezni, volt e nektek hasonló, és hogy lehet esetleg orvosolni? Üdv! Nekem hideg indításnál dadog egy darabig az autó, de aztán megszűnik, ha minden igaz az örvénylés terelőlapátok hibája miatt! Hibakódot nem dobott ki a computer?! Az általam említett hiba kódja P1112! Lehet lesz valami köze hozzá, ha esetleg nálad is olvastattok ki ilyen hibát! Az alapjárati motort nézetted már, lehet el ki kell takarítani! Mennyi km van az autóban?
Csöpi Elküldve Augusztus21, 2012 Elküldve Augusztus21, 2012 On 2012. 08. 21. at 11:24, Thoomy írta: Üdv! Nekem hideg indításnál dadog egy darabig az autó, de aztán megszűnik, ha minden igaz az örvénylés terelőlapátok hibája miatt! Hibakódot nem dobott ki a computer?! Az általam említett hiba kódja P1112! Lehet lesz valami köze hozzá, ha esetleg nálad is olvastattok ki ilyen hibát! Az alapjárati motort nézetted már, lehet el ki kell takarítani! Mennyi km van az autóban? Üdv! Igen ezt a hibakódott dobta ki a computer (P1112) . Azt mondta a szerelőm, hogy a szívósor szaródott be. De én nehezen hiszem el, hogy az a szívósornak, vagyis az örvényes terelőlapátok van ehez köze. Azért is gondoltam megkérdezlek benneteket erről. De ahogy látom neked is ez okozza a gondot, csak neked hidegen, nekem pedig non-stop csinálja. Az alapjárati motort még nem néztük meg, mert erre nem írt hiba kódot. Az autóban 200.000 km van. 180.000 km-ig vezetve volt benne a szervizkönyv de be telt. Most akarok mindent szűrőt kicseréltetni rajta. Egyébként nagyon kellemes a kicsike, csak ez a rángatózás ne lenne állóhelyzetbe. Volt nekem már Signum-om, csak az 3.0 CDTI volt és kézi váltós. 2004-ben vettem újonan, de 1 év után eladtam mert nem bírtam vele rendesen közlekedni a mechanikus váltó miatt. Egyszerűen valahogy nem passzolt össze a váltó és a motor, vagy én voltam túl béna. Ja és a 90-es évek elején egy 3 sebességes automata Senator A és egy Monza-m volt 2,8 karburátoros motorokkal. Na ezeknek is a váltójukkal mindig baj volt. Állandóan a Bártfaihoz hordtam őket a Tengerszem utcába. Azért is tartottam az Opel automata váltóitól de gondoltam azóta már sokat fejlődhettek és tessék, szopok vele megint. Amikor kipróbáltam a kereskedőnél semmi baja nem volt. Neked mióta van meg? Mire figyeljek vagy nézzük meg, hogy rendbe van e kicsikén?
Thoomy Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 On 2012. 08. 21. at 20:46, Csöpi írta: Üdv! Igen ezt a hibakódott dobta ki a computer (P1112) . Azt mondta a szerelőm, hogy a szívósor szaródott be. De én nehezen hiszem el, hogy az a szívósornak, vagyis az örvényes terelőlapátok van ehez köze. Azért is gondoltam megkérdezlek benneteket erről. De ahogy látom neked is ez okozza a gondot, csak neked hidegen, nekem pedig non-stop csinálja. Az alapjárati motort még nem néztük meg, mert erre nem írt hiba kódot. Az autóban 200.000 km van. 180.000 km-ig vezetve volt benne a szervizkönyv de be telt. Most akarok mindent szűrőt kicseréltetni rajta. Egyébként nagyon kellemes a kicsike, csak ez a rángatózás ne lenne állóhelyzetbe. Volt nekem már Signum-om, csak az 3.0 CDTI volt és kézi váltós. 2004-ben vettem újonan, de 1 év után eladtam mert nem bírtam vele rendesen közlekedni a mechanikus váltó miatt. Egyszerűen valahogy nem passzolt össze a váltó és a motor, vagy én voltam túl béna. Ja és a 90-es évek elején egy 3 sebességes automata Senator A és egy Monza-m volt 2,8 karburátoros motorokkal. Na ezeknek is a váltójukkal mindig baj volt. Állandóan a Bártfaihoz hordtam őket a Tengerszem utcába. Azért is tartottam az Opel automata váltóitól de gondoltam azóta már sokat fejlődhettek és tessék, szopok vele megint. Amikor kipróbáltam a kereskedőnél semmi baja nem volt. Neked mióta van meg? Mire figyeljek vagy nézzük meg, hogy rendbe van e kicsikén? Akkor királyság, ha neked is a P1112-vel van gondod! Az a helyzet, hogy mikor én megnézettem márkaszervízben, azt mondták, komplett szívósort kell cserélni, mert ezek a terelőlapátok a soron vannak rajta egy rudazattal összekötve! Erre mondtak nekem egy 200ezres összeget, amin én jót röhögtem és köszöntem a részvételt! Aztán utánna néztem és kiderült, hogy csak a rudazatot és a lapátokat kell ( és lehet is magába, mert nekem azt mondták, hogy csak a komplett szívósort lehet, ami nem igaz) cserélni, ami már alkatrészénáron 80ezerből megvan, ha jól emlékszem! Szóval nem mindegy! A P1112-s hibáról röviden ennyi, hogy mit nézz meg, igazából csak az alapjárati motor ami szerintem szórakozhat, esetleg még az EGR szelep ( a nagynyomású szivattú alatt van, szemben a motorral jobbra), bár nem hinném, hogy köze lehet hozzá, de sose tudja az ember! Az enyémben 73ezer km van, 56ezerrel vettem és ez a P1112-s hiba már "benne volt az árban", ami sajnos konstrukciós hiba! Viszont ezen kívül más bajom nincs vele, nagyon megvagyok vele elégedve, fogyasztása is 7-8 liter között van, húz is, szóval nem bántam meg, hogy megvettem! További szép napot!
Gee Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 On 2012. 08. 23. at 6:27, Thoomy írta: Akkor királyság, ha neked is a P1112-vel van gondod! Az a helyzet, hogy mikor én megnézettem márkaszervízben, azt mondták, komplett szívósort kell cserélni, mert ezek a terelőlapátok a soron vannak rajta egy rudazattal összekötve! Erre mondtak nekem egy 200ezres összeget, amin én jót röhögtem és köszöntem a részvételt! Aztán utánna néztem és kiderült, hogy csak a rudazatot és a lapátokat kell ( és lehet is magába, mert nekem azt mondták, hogy csak a komplett szívósort lehet, ami nem igaz) cserélni, ami már alkatrészénáron 80ezerből megvan, ha jól emlékszem! Szóval nem mindegy! A P1112-s hibáról röviden ennyi, hogy mit nézz meg, igazából csak az alapjárati motor ami szerintem szórakozhat, esetleg még az EGR szelep ( a nagynyomású szivattú alatt van, szemben a motorral jobbra), bár nem hinném, hogy köze lehet hozzá, de sose tudja az ember! Az enyémben 73ezer km van, 56ezerrel vettem és ez a P1112-s hiba már "benne volt az árban", ami sajnos konstrukciós hiba! Viszont ezen kívül más bajom nincs vele, nagyon megvagyok vele elégedve, fogyasztása is 7-8 liter között van, húz is, szóval nem bántam meg, hogy megvettem! További szép napot! Nekem ugyan diesel Vectrám van (Z19DTH), és én is cseréltettem tavaly szívósort, de legalábbis az enyémnél nem tudok arról, hogy csak lapátokat lehetne cserélni. Meg igazából a levett szívósort megnézve nem is hinném, hogy lenne értelme. A 4 furat az alu blokkban, amiben a lapátok tengelyei mozognak, oválisra koptak, lafogtak bent ki-be a szelepek. Ezek lépcsős furatok, amik teljesen elipszisre voltak kopva, így (ha lehetne is kapni külön lapátokat tengellyel), az biztosan nem lett volna elég, ha csak azokat cserélem. Sőt, igazából nem is azoknak volt baja, hanem az alu öntvény kopott teljesen szét. Lehet, hogy a tiétek más szívósor, és ott nem így megy tönkre, csak leírtam a saját tapasztalatomat.
Csöpi Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 On 2012. 08. 23. at 6:27, Thoomy írta: Akkor királyság, ha neked is a P1112-vel van gondod! Az a helyzet, hogy mikor én megnézettem márkaszervízben, azt mondták, komplett szívósort kell cserélni, mert ezek a terelőlapátok a soron vannak rajta egy rudazattal összekötve! Erre mondtak nekem egy 200ezres összeget, amin én jót röhögtem és köszöntem a részvételt! Aztán utánna néztem és kiderült, hogy csak a rudazatot és a lapátokat kell ( és lehet is magába, mert nekem azt mondták, hogy csak a komplett szívósort lehet, ami nem igaz) cserélni, ami már alkatrészénáron 80ezerből megvan, ha jól emlékszem! Szóval nem mindegy! A P1112-s hibáról röviden ennyi, hogy mit nézz meg, igazából csak az alapjárati motor ami szerintem szórakozhat, esetleg még az EGR szelep ( a nagynyomású szivattú alatt van, szemben a motorral jobbra), bár nem hinném, hogy köze lehet hozzá, de sose tudja az ember! Az enyémben 73ezer km van, 56ezerrel vettem és ez a P1112-s hiba már "benne volt az árban", ami sajnos konstrukciós hiba! Viszont ezen kívül más bajom nincs vele, nagyon megvagyok vele elégedve, fogyasztása is 7-8 liter között van, húz is, szóval nem bántam meg, hogy megvettem! További szép napot! Hívott ma a szerelőm, hogy tud szerezni kompletten felújított szívósort 65 ezerért. Szerintem elég türhető az ár és rá is bólintottam. Várom, hogy szóljon, mikor menjek cserélni. Baromi kíváncsi vagyok, hogy megjavul e tőle, mert egyébként tényleg nagyon jó kis járgány és piszok jól húz, ha odalépek neki. Remélem, nem kell a fél autót kicserélni hozzá, hogy minden pöpec legyen, mert akkor alágyújtok. Azért ma sem történt eseménytelenül a napom. Reggel még nyitotta a kulcsom távirányítója a kocsit, estére kakukk lett. mehetek elemet cseréltetni benne. Drága dolog ez? Esetleg én is kitudom cserélni, ha nem túl bonyolult. Még egy dolog érdekelne. Az első lökhárítom alsó részéről hiányzik a fekete színű műanyag léc. Gondolom az előző tulaj felakadhatott a járdán vele és leszakadt neki, és nem pótolta. Esteleg tudod e, hol lehet ilyet szerezni olcsón, mert most a szívósor lefog gatyásítani rendesen és a gépezet elég csufin néz ki ennélkül. Szép estét neked!
Csöpi Elküldve Augusztus23, 2012 Elküldve Augusztus23, 2012 On 2012. 08. 23. at 6:43, Gee írta: Nekem ugyan diesel Vectrám van (Z19DTH), és én is cseréltettem tavaly szívósort, de legalábbis az enyémnél nem tudok arról, hogy csak lapátokat lehetne cserélni. Meg igazából a levett szívósort megnézve nem is hinném, hogy lenne értelme. A 4 furat az alu blokkban, amiben a lapátok tengelyei mozognak, oválisra koptak, lafogtak bent ki-be a szelepek. Ezek lépcsős furatok, amik teljesen elipszisre voltak kopva, így (ha lehetne is kapni külön lapátokat tengellyel), az biztosan nem lett volna elég, ha csak azokat cserélem. Sőt, igazából nem is azoknak volt baja, hanem az alu öntvény kopott teljesen szét. Lehet, hogy a tiétek más szívósor, és ott nem így megy tönkre, csak leírtam a saját tapasztalatomat. Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatodat.
Gee Elküldve Augusztus24, 2012 Elküldve Augusztus24, 2012 On 2012. 08. 23. at 18:53, Csöpi írta: Hívott ma a szerelőm, hogy tud szerezni kompletten felújított szívósort 65 ezerért. Szerintem elég türhető az ár és rá is bólintottam. Várom, hogy szóljon, mikor menjek cserélni. Baromi kíváncsi vagyok, hogy megjavul e tőle, mert egyébként tényleg nagyon jó kis járgány és piszok jól húz, ha odalépek neki. Remélem, nem kell a fél autót kicserélni hozzá, hogy minden pöpec legyen, mert akkor alágyújtok. Azért ma sem történt eseménytelenül a napom. Reggel még nyitotta a kulcsom távirányítója a kocsit, estére kakukk lett. mehetek elemet cseréltetni benne. Drága dolog ez? Esetleg én is kitudom cserélni, ha nem túl bonyolult. Még egy dolog érdekelne. Az első lökhárítom alsó részéről hiányzik a fekete színű műanyag léc. Gondolom az előző tulaj felakadhatott a járdán vele és leszakadt neki, és nem pótolta. Esteleg tudod e, hol lehet ilyet szerezni olcsón, mert most a szívósor lefog gatyásítani rendesen és a gépezet elég csufin néz ki ennélkül. Szép estét neked! Nagyon egyszerű az elemcsere, kezelési útmutatóba le is van írva ábrákkal illusztrálva, hogy hogyan kell csinálni.
Recommended Posts