Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is.

Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha.

Link to comment
Megosztás:

Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is.

Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha.

Jópár decit lehetne vele nyerni, kérdés, h ér-e annyit az egész... :) Ha nagyon óvatosan használom az enyémet, 6-6,5L/100km fogyasztást is el lehet érni, kevés várossal, max. 90-100-as országúttal. Autópálya 130-140 tempomattal 7,5-8L, 110-120-nál egy literrel kevesebb. Csak országúton, hosszútávon jópárszor hoztam össze 6 alatti fogyit is, nagyon nyugodt tempóval (max.90, éjszaka). 5,6 volt az eddigi legjobb... Ellenben a 14L/100km sem lehetetlen, amit egy Bfüred-Veszprém szakaszon sikerült összehoznom... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is.

Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha.

Az enyém is hasonló, eddig 7,7 volt a legjobb, de városban is max. 9,5 az is télen rövid távokkal, melegítéssel.. És nem vezetek papásan. :D

Link to comment
Megosztás:

Jópár decit lehetne vele nyerni, kérdés, h ér-e annyit az egész... :) Ha nagyon óvatosan használom az enyémet, 6-6,5L/100km fogyasztást is el lehet érni, kevés várossal, max. 90-100-as országúttal.

Csak ne felejtsd el hogy a tied 2.0, abban meg van nyomaték, nem úgy mint az 1.8-ban. Nekem a Z18XE-vel minden nap ünnep ha le tudok menni 7 liter alá, de 6.5-ös fogyasztást szerintem még sosem sikerült elérnem, nemhogy 5.6-ost... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Csak ne felejtsd el hogy a tied 2.0, abban meg van nyomaték, nem úgy mint az 1.8-ban. Nekem a Z18XE-vel minden nap ünnep ha le tudok menni 7 liter alá, de 6.5-ös fogyasztást szerintem még sosem sikerült elérnem, nemhogy 5.6-ost... :blush:

Az 5,6-ot én sem tartom reálisnak. Még állandó 90-nél sem. Két literrel nem ehet kevesebbet mint az enyém, még ha tuning benzin van benne akkor sem.

Link to comment
Megosztás:

Azzal annyi valószínűleg nem lehet. :D

De, az a helyzet hogy annyit eszik, persze tojással a gázpedál alatt illetve tempomattal használva. Én magam is láttam ezt az értéket a BC kijelzőjén, azt meg azért nem olyan egyszerű meghamisítani... ;)

Szóval én nem abban kételkedem hogy az X20XEV nem tud ilyen kevésből eljárni, hanem hogy a Z18XE is képes erre. Tudniillik az X20XEV-ben jóval több a nyomaték, képes abból megoldani a forgalmi helyzetek többségét, nem szükséges folyton a gázpedálhoz nyúlni.

Mc-Elek 2.8 V6 Biturbója is el tud járni 10 liter körüli fogyasztásokkal óvatosan terelgetve, pontosan ugyanezért. Egy 1.4-nél már ha jön egy kis emelkedő, rögtön gázt kell adni hogy ne lassuljon vissza, ami ugye nem használ a fogyasztásnak. Értelemszerűen tükörsima, vízszintes és egyenes úton gyenge forgalom esetén ahol nem kell sem másokat kerülgetni, sem hegyeken átküzdeni magad, ott már kijön az 1.4 előnye, konstans 90km/h-nál ha a gázpedált meg sem kell mozdítani, akkor persze hogy kevesebbet fogyaszt...

Link to comment
Megosztás:

De, az a helyzet hogy annyit eszik, persze tojással a gázpedál alatt illetve tempomattal használva. Én magam is láttam ezt az értéket a BC kijelzőjén, azt meg azért nem olyan egyszerű meghamisítani... ;)

Szóval én nem abban kételkedem hogy az X20XEV nem tud ilyen kevésből eljárni, hanem hogy a Z18XE is képes erre. Tudniillik az X20XEV-ben jóval több a nyomaték, képes abból megoldani a forgalmi helyzetek többségét, nem szükséges folyton a gázpedálhoz nyúlni.

Mc-Elek 2.8 V6 Biturbója is el tud járni 10 liter körüli fogyasztásokkal óvatosan terelgetve, pontosan ugyanezért. Egy 1.4-nél már ha jön egy kis emelkedő, rögtön gázt kell adni hogy ne lassuljon vissza, ami ugye nem használ a fogyasztásnak. Értelemszerűen tükörsima, vízszintes és egyenes úton gyenge forgalom esetén ahol nem kell sem másokat kerülgetni, sem hegyeken átküzdeni magad, ott már kijön az 1.4 előnye, konstans 90km/h-nál ha a gázpedált meg sem kell mozdítani, akkor persze hogy kevesebbet fogyaszt...

Én kb 80%-ban hosszú távra használom az autót 70-80 km egy alkalom. Nagy emelkedők nincsenek de azért akad egy két domb. Gázpedálhoz nem nyúlok mert a tempomat felhúzza a dombon. Többnyire 1 vagy 2 személy, kevés csomag. 6,2 - 6,3 a fogyasztás 100-as tempónál.

Múltkor 400 km 4 személy + utánfutó megpakolva, szintén kisebb dombos terep 6,7 l/100km. 80-90-es tempó. Szerintem ez sem sok.

Link to comment
Megosztás:

Az 5,6-ot én sem tartom reálisnak. Még állandó 90-nél sem. Két literrel nem ehet kevesebbet mint az enyém, még ha tuning benzin van benne akkor sem.

Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom...

Apám x14xe G Caravanja a tisztítókúra után (ill. azóta is használja csökkentett mennyiségben) vegyes átlagban 6L/100km fogyival jár, előtte 7L alatt nem igazán volt, még hosszú távokon sem ment 6,5 alá. Precízen vezeti a költségeit...

Az enyém ugyanúgy átesett ezen a kúrán, tuti, hogy ez is számít valamennyit.

Gabika linkelte be nekem ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=ajD8WqSOH8M

A 30. perctől érdekes a mi szempontunkból...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom...

Én is egy ideje már OMV Carrera 100-ast tankolok. De nem a fogyasztás miatt. Viszont most lassan kiürül megint egy tank, ami szinte full város. Előre láthatólag 8,5 körül lesz, de majd kiszámolom pontosan tankoláskor. Szerintem nem a jobb benzin miatt, hanem a kerékméret váltás következtében lesz ez a jónak mondható eredmény.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szia Alex!

En ugyen nem opelos vagyok (bocs a zavarasert) hanem nissanos de a benzin nalam is fogy. Veletlenul kerultem erre az oldalra megpedig ugy, hogy a belso koromlerakodasokat szerettem volna kipucolni szetszedes nelkul. Lattam sok videot seafoam, meg tarsairol, hogy a szervovakumon keresztul felszivjak stb. de kicsit durvanak tunt valodi igazolt hatas nelkul. Aztan ugye van cataclean ahol mar volt egy hitelesnek tuno meres egy oreg volvon... Es aztan lattam a titkos receptet itt. :)

Mar kiprobaltam persze (2 tank) eddig semmi + v - igazibol nincs. Nem nott de nem is csokkent latvanyosan a fogyasztasom. Pontos meres a mostani tanolasnal lesz persze. A tisztitasrol sincs, meg nem neztem bele a motorba.

A kerdesem, hogy a tisztito kura az pusztan az altalad megadott aranyokat es mennyisegeket jelenti

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&p=949972

ezen hozzaszolasod alapjan vagy valamelyik osszetevo novelve van?

Lattam, hogy tobben irtak, hogy a kezeles utan es hatasara jobban megy az auto es kevesebbet fogyaszt altalaban azonos hasznalat mellett. Ezek a tapasztalatok fennallnak tovabbra is? Ha szunet van az adalekolasban akkor romlik a teljesitmeny/fogyasztas?

Probaltam utanajarni, mitol mukodhetne a dolog. Van egyszer a feluleti feszultseg csokkentese, jobb porlasztas dolog. (aceton) ! tudomanyos tanulmanyt lattam, ahol kulonbozo alkoholokkal keverve azoknak telleg csokkentette kis mertekben a feluleti feszultseget de eleg jelentos aceton arany mellett (1:10 mondjuk). A benzinnek meg joval kisebb a feluleti feszultsege mint az acetone. Ez tehat nem tunik valosnak.

Jobban parolog? Sajnos a benzin parolog a legjobban, nek a legnagyobb a telitett goz nyomasa mar szobahomersekleten is. Nem sokkal vannak lemaradva a xilol stb. de az aceton meg az alkoholok igen.

Volt egy olyan, hogy a xilol tol magasabb lesz a katalizator homerseklete (??) Nos nezegettem, a legnagyobb egeshoje a benzinnek van az alkohol, aceton, xilol, toulol stb. dolgok kozott. Tehat az egeshomersekletet valszeg inkabb csokkenti az adalek, de ettol meg a katalizatorban lehetnek mas folyamatok, hisz az alkoholban van + oxigen...

Egyetlen amit talaltam, hogy jobban turik a kompressziot, azaz magasabb az oktanszamuk. Ez igaz sot a sima benzinbe is tesznek xilolt, toluolt epp ezert, valszeg a versenybenzinekben 100-asokban is ez az arany van megnovelve.

Engem elsosorban a tisztitas erdekelne, hogy beleneztetek-e a motorba vagy hogy allapitjatok meg, hogy telleg tisztult-e a rendszer? Mennyi adalekolas kellett hozza?

Amit el tudok kepzelni, hogy mukodik, az az, hogy a kompresszioturest megnovelve a gyari gyujtassal kezd mukodni az auto. Vagyis a lerakodott dzsuva/korom a hengerben (nezzetek meg egy sokat hasznalt dugattyutetot) fel-felizzik es kopogast eredmenyez amitol az elektronika visszavesz a gyujtasbol. Ekkor csokken a teljesitmeny, azonos hasznalat mellett (azonos teljesitmenyigeny) nagyobb a fogyasztas. Ezen segithet az oktanszam novelese.

De hogy tisztit-e? Hogyan?

koszi ha elolvassatok

udv

mvp

Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom...

Apám x14xe G Caravanja a tisztítókúra után (ill. azóta is használja csökkentett mennyiségben) vegyes átlagban 6L/100km fogyival jár, előtte 7L alatt nem igazán volt, még hosszú távokon sem ment 6,5 alá. Precízen vezeti a költségeit...

Az enyém ugyanúgy átesett ezen a kúrán, tuti, hogy ez is számít valamennyit.

Gabika linkelte be nekem ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=ajD8WqSOH8M

A 30. perctől érdekes a mi szempontunkból...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A tisztításnak csak akkor van észlelhető eredménye, ha tényleg van mit tisztítani. Amint ezt többen is leírtuk, a teljesítmény növekedése (dyno app), ill. a fogyasztás csökkenése a tisztulás eredménye, egy viszonylag új autónál konkrétan semmit sem fogsz észrevenni, mivel nincs annyi koromlerakódás, ami befolyásolná a teljesítményt. Ha viszont van egy 250-300000km-t futott autód, akkor nagy valószínűséggel lesz eredménye egy ilyen tisztítókúrának, főleg ha általában kímélve vezeted, és nem tankolsz prémium benzint, mivel elvileg azok is tartalmaznak ilyen összetevőket, csak kisebb tömegszázalékban. A Cataclean egy baromi egyszerű, viszont elég tömény anyag, ha úgy használod fel, ahogy írják, tehát a flakont (fél liter körüli) hozzáöntöd kb.15L üzemanyaghoz, pályázol mondjuk 50km-t 4-5000-s fordulaton, majd teletankolod az autót. Mi egyébként ezt fagyizásnak hívjuk, csak Cataclean-nel némiképp drasztikusabb... :D Semmi újat nem találtunk ki, csak rájöttünk, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható tisztító löttyöket miből keverhetnénk ki házilagosan, töredék árból.

Konkrétan... Bemész egy festékboltba, kérsz egy 4dl-es Epamin, Izofix, v. Katepox higítót, egy fodrász kellékesnél veszel 1dl-es technikai acetont, összekevered, hozzálöttyintesz fél deci lámpa v. fáklyaaolajat (OBI, TESCO), és kb. 1500Ft-ból van egy majd 10.000,-Ft-os Cataclean-od.

Hogy mitől tisztít... Erősebb oldószer, mint a benzin, vagy a gázolaj. Ezek a belsőégésű motorok még nem képesek maradéktalanul elégetni a befecskendezett üzemanyagot, a szelepösszenyitáskor képes valamennyi friss keverék a kipufogógázzal együtt kiszökni, ami így lassan "kimossa" a kokszot a kipufogórendszerből, AGR-ból, katalizátorból... Túl gyakran viszont szvsz nem érdemes használni, főleg nem ilyen töménységben, egyrészt nem tudni, milyen hatással van a motorolajra, másrész némiképp karcinogén a xilol miatt, bár koránt sem annyira, mint mondjuk a benzol, vagy a toluol...

Nagyjából ennyi.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Kosz a valaszt! Nem mondanam uj autonak a 15 eves Primeramat, az viszont igaz, szoktam hajtani 6-7000 rpmig. De ilyenkor inkabb kormol, az autopalyazas az tisztit, huzamosabb nem dusitott uzem. Elolvastam a korabbi hozzaszolasodat telleg ugyesek vagytok, es mondom mar megvettem a cuccokat es hasznalom is :).

Visszaterve: az altalad megadott (ott 150ml 45 literhez) mennyiseg is tisztit vagy azt ilyen emelt Cataclean szintu cuccal kell kivitelezni es a kisebb mennyiseg csak karbantart? Ha tisztit akkor hogy eszleltetek mikor jelentkezett a hatas (tisztulas)?

koszi

Hali!

A tisztításnak csak akkor van észlelhető eredménye, ha tényleg van mit tisztítani. Amint ezt többen is leírtuk, a teljesítmény növekedése (dyno app), ill. a fogyasztás csökkenése a tisztulás eredménye, egy viszonylag új autónál konkrétan semmit sem fogsz észrevenni, mivel nincs annyi koromlerakódás, ami befolyásolná a teljesítményt. Ha viszont van egy 250-300000km-t futott autód, akkor nagy valószínűséggel lesz eredménye egy ilyen tisztítókúrának, főleg ha általában kímélve vezeted, és nem tankolsz prémium benzint, mivel elvileg azok is tartalmaznak ilyen összetevőket, csak kisebb tömegszázalékban. A Cataclean egy baromi egyszerű, viszont elég tömény anyag, ha úgy használod fel, ahogy írják, tehát a flakont (fél liter körüli) hozzáöntöd kb.15L üzemanyaghoz, pályázol mondjuk 50km-t 4-5000-s fordulaton, majd teletankolod az autót. Mi egyébként ezt fagyizásnak hívjuk, csak Cataclean-nel némiképp drasztikusabb... :D Semmi újat nem találtunk ki, csak rájöttünk, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható tisztító löttyöket miből keverhetnénk ki házilagosan, töredék árból.

Konkrétan... Bemész egy festékboltba, kérsz egy 4dl-es Epamin, Izofix, v. Katepox higítót, egy fodrász kellékesnél veszel 1dl-es technikai acetont, összekevered, hozzálöttyintesz fél deci lámpa v. fáklyaaolajat (OBI, TESCO), és kb. 1500Ft-ból van egy majd 10.000,-Ft-os Cataclean-od.

Hogy mitől tisztít... Erősebb oldószer, mint a benzin, vagy a gázolaj. Ezek a belsőégésű motorok még nem képesek maradéktalanul elégetni a befecskendezett üzemanyagot, a szelepösszenyitáskor képes valamennyi friss keverék a kipufogógázzal együtt kiszökni, ami így lassan "kimossa" a kokszot a kipufogórendszerből, AGR-ból, katalizátorból... Túl gyakran viszont szvsz nem érdemes használni, főleg nem ilyen töménységben, egyrészt nem tudni, milyen hatással van a motorolajra, másrész némiképp karcinogén a xilol miatt, bár koránt sem annyira, mint mondjuk a benzol, vagy a toluol...

Nagyjából ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Visszaterve: az altalad megadott (ott 150ml 45 literhez) mennyiseg is tisztit vagy azt ilyen emelt Cataclean szintu cuccal kell kivitelezni es a kisebb mennyiseg csak karbantart? Ha tisztit akkor hogy eszleltetek mikor jelentkezett a hatas (tisztulas)?

Ha Cata töménységet használsz, a leírt módon, akkor már az első pár tíz km alatt, de ez csak egyszeri alkalmas. A 1-1,5dl adagokat telitankhoz, akkor pár telitank elhasználása alatt. 95-ös, v LUK98-as benzinhez akár folyamatosan is használhatod, prémium benzinhez pár tank után már felesleges, azokon nem tudsz tuningolni, úgy jók, ahogy vannak.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha Cata töménységet használsz, a leírt módon, akkor már az első pár tíz km alatt, de ez csak egyszeri alkalmas. A 1-1,5dl adagokat telitankhoz, akkor pár telitank elhasználása alatt. 95-ös, v LUK98-as benzinhez akár folyamatosan is használhatod, prémium benzinhez pár tank után már felesleges, azokon nem tudsz tuningolni, úgy jók, ahogy vannak.

És mi számít prémium benzinnek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.