Mc-elek Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 egy újabb photoshop :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 egy újabb photoshop :) [url=http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_2_1ooxdzlbtz.jpg]http://www.kephost.com/thumb/2013/11/2/a1_2013_11_2_1ooxdzlbtz_tn.jpg Ezt milyen körülmények között sikerült elérni? Nálam a 2.2 9 litert eszik kb. Fele város fele országút... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Ezt milyen körülmények között sikerült elérni? Nálam a 2.2 9 litert eszik kb. Fele város fele országút... bp-miskolc 3as főút Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dannert Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is. Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is. Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha. Jópár decit lehetne vele nyerni, kérdés, h ér-e annyit az egész... :) Ha nagyon óvatosan használom az enyémet, 6-6,5L/100km fogyasztást is el lehet érni, kevés várossal, max. 90-100-as országúttal. Autópálya 130-140 tempomattal 7,5-8L, 110-120-nál egy literrel kevesebb. Csak országúton, hosszútávon jópárszor hoztam össze 6 alatti fogyit is, nagyon nyugodt tempóval (max.90, éjszaka). 5,6 volt az eddigi legjobb... Ellenben a 14L/100km sem lehetetlen, amit egy Bfüred-Veszprém szakaszon sikerült összehoznom... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Ellenben a 14L/100km sem lehetetlen, amit egy Bfüred-Veszprém szakaszon sikerült összehoznom... :blush: :D :D :D tudom miről beszélsz :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Én most 10,5nél tartok, csak város. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Lassan közelítek a 6000. közösen megtett kilométerhez, holnap meg is lesz. Mivel minden költséget gondosan vezetek, így majd számolok egy nagy átlagot is. Múltkor sikerült 7,5 literes vegyes fogyasztást regisztrálnom. Sok autópálya 130-140 km/h-val (inkább az utóbbi), némi főút (80-90 km/h), egy kis város egyvelegeként született. Ez a legjobb, szerintem ha visszafognám magam, és mindenhol jó urasan mennék, max pár decit lehetne nyerni, de 7 alá ez biza nem megy. Cserébe olyan magas fogyasztásom sosem volt, amit itt egyes 1.4-1.6 tulajok írnak néha. Az enyém is hasonló, eddig 7,7 volt a legjobb, de városban is max. 9,5 az is télen rövid távokkal, melegítéssel.. És nem vezetek papásan. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Jópár decit lehetne vele nyerni, kérdés, h ér-e annyit az egész... :) Ha nagyon óvatosan használom az enyémet, 6-6,5L/100km fogyasztást is el lehet érni, kevés várossal, max. 90-100-as országúttal. Csak ne felejtsd el hogy a tied 2.0, abban meg van nyomaték, nem úgy mint az 1.8-ban. Nekem a Z18XE-vel minden nap ünnep ha le tudok menni 7 liter alá, de 6.5-ös fogyasztást szerintem még sosem sikerült elérnem, nemhogy 5.6-ost... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Csak ne felejtsd el hogy a tied 2.0, abban meg van nyomaték, nem úgy mint az 1.8-ban. Nekem a Z18XE-vel minden nap ünnep ha le tudok menni 7 liter alá, de 6.5-ös fogyasztást szerintem még sosem sikerült elérnem, nemhogy 5.6-ost... :blush: Az 5,6-ot én sem tartom reálisnak. Még állandó 90-nél sem. Két literrel nem ehet kevesebbet mint az enyém, még ha tuning benzin van benne akkor sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Az 5,6-ot én sem tartom reálisnak. Még állandó 90-nél sem. Két literrel nem ehet kevesebbet mint az enyém, még ha tuning benzin van benne akkor sem. Pedig az XEP beéri annyival (és még kevesebbel is), én is tanúsíthatom. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Pedig az XEP beéri annyival (és még kevesebbel is), én is tanúsíthatom. ;) Csak éppen mi az X20XEV-ről beszéltünk kombi kasznival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kosazolika Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Pedig az XEP beéri annyival (és még kevesebbel is), én is tanúsíthatom. ;) Az enyém kizárólag városban 2-3- km-es távokkal (legtöbbször még kevesebbekel) 7,6 lt eszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Csak éppen mi az X20XEV-ről beszéltünk kombi kasznival. Azzal annyi valószínűleg nem lehet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Sok város, kicsi országút. 2.2 direct Veki Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Azzal annyi valószínűleg nem lehet. :D De, az a helyzet hogy annyit eszik, persze tojással a gázpedál alatt illetve tempomattal használva. Én magam is láttam ezt az értéket a BC kijelzőjén, azt meg azért nem olyan egyszerű meghamisítani... ;) Szóval én nem abban kételkedem hogy az X20XEV nem tud ilyen kevésből eljárni, hanem hogy a Z18XE is képes erre. Tudniillik az X20XEV-ben jóval több a nyomaték, képes abból megoldani a forgalmi helyzetek többségét, nem szükséges folyton a gázpedálhoz nyúlni. Mc-Elek 2.8 V6 Biturbója is el tud járni 10 liter körüli fogyasztásokkal óvatosan terelgetve, pontosan ugyanezért. Egy 1.4-nél már ha jön egy kis emelkedő, rögtön gázt kell adni hogy ne lassuljon vissza, ami ugye nem használ a fogyasztásnak. Értelemszerűen tükörsima, vízszintes és egyenes úton gyenge forgalom esetén ahol nem kell sem másokat kerülgetni, sem hegyeken átküzdeni magad, ott már kijön az 1.4 előnye, konstans 90km/h-nál ha a gázpedált meg sem kell mozdítani, akkor persze hogy kevesebbet fogyaszt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 De, az a helyzet hogy annyit eszik, persze tojással a gázpedál alatt illetve tempomattal használva. Én magam is láttam ezt az értéket a BC kijelzőjén, azt meg azért nem olyan egyszerű meghamisítani... ;) Szóval én nem abban kételkedem hogy az X20XEV nem tud ilyen kevésből eljárni, hanem hogy a Z18XE is képes erre. Tudniillik az X20XEV-ben jóval több a nyomaték, képes abból megoldani a forgalmi helyzetek többségét, nem szükséges folyton a gázpedálhoz nyúlni. Mc-Elek 2.8 V6 Biturbója is el tud járni 10 liter körüli fogyasztásokkal óvatosan terelgetve, pontosan ugyanezért. Egy 1.4-nél már ha jön egy kis emelkedő, rögtön gázt kell adni hogy ne lassuljon vissza, ami ugye nem használ a fogyasztásnak. Értelemszerűen tükörsima, vízszintes és egyenes úton gyenge forgalom esetén ahol nem kell sem másokat kerülgetni, sem hegyeken átküzdeni magad, ott már kijön az 1.4 előnye, konstans 90km/h-nál ha a gázpedált meg sem kell mozdítani, akkor persze hogy kevesebbet fogyaszt... Én kb 80%-ban hosszú távra használom az autót 70-80 km egy alkalom. Nagy emelkedők nincsenek de azért akad egy két domb. Gázpedálhoz nem nyúlok mert a tempomat felhúzza a dombon. Többnyire 1 vagy 2 személy, kevés csomag. 6,2 - 6,3 a fogyasztás 100-as tempónál. Múltkor 400 km 4 személy + utánfutó megpakolva, szintén kisebb dombos terep 6,7 l/100km. 80-90-es tempó. Szerintem ez sem sok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 Az 5,6-ot én sem tartom reálisnak. Még állandó 90-nél sem. Két literrel nem ehet kevesebbet mint az enyém, még ha tuning benzin van benne akkor sem. Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom... Apám x14xe G Caravanja a tisztítókúra után (ill. azóta is használja csökkentett mennyiségben) vegyes átlagban 6L/100km fogyival jár, előtte 7L alatt nem igazán volt, még hosszú távokon sem ment 6,5 alá. Precízen vezeti a költségeit... Az enyém ugyanúgy átesett ezen a kúrán, tuti, hogy ez is számít valamennyit. Gabika linkelte be nekem ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=ajD8WqSOH8M A 30. perctől érdekes a mi szempontunkból... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom... Én is egy ideje már OMV Carrera 100-ast tankolok. De nem a fogyasztás miatt. Viszont most lassan kiürül megint egy tank, ami szinte full város. Előre láthatólag 8,5 körül lesz, de majd kiszámolom pontosan tankoláskor. Szerintem nem a jobb benzin miatt, hanem a kerékméret váltás következtében lesz ez a jónak mondható eredmény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mvp Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Sziasztok, szia Alex! En ugyen nem opelos vagyok (bocs a zavarasert) hanem nissanos de a benzin nalam is fogy. Veletlenul kerultem erre az oldalra megpedig ugy, hogy a belso koromlerakodasokat szerettem volna kipucolni szetszedes nelkul. Lattam sok videot seafoam, meg tarsairol, hogy a szervovakumon keresztul felszivjak stb. de kicsit durvanak tunt valodi igazolt hatas nelkul. Aztan ugye van cataclean ahol mar volt egy hitelesnek tuno meres egy oreg volvon... Es aztan lattam a titkos receptet itt. :) Mar kiprobaltam persze (2 tank) eddig semmi + v - igazibol nincs. Nem nott de nem is csokkent latvanyosan a fogyasztasom. Pontos meres a mostani tanolasnal lesz persze. A tisztitasrol sincs, meg nem neztem bele a motorba. A kerdesem, hogy a tisztito kura az pusztan az altalad megadott aranyokat es mennyisegeket jelenti http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&p=949972 ezen hozzaszolasod alapjan vagy valamelyik osszetevo novelve van? Lattam, hogy tobben irtak, hogy a kezeles utan es hatasara jobban megy az auto es kevesebbet fogyaszt altalaban azonos hasznalat mellett. Ezek a tapasztalatok fennallnak tovabbra is? Ha szunet van az adalekolasban akkor romlik a teljesitmeny/fogyasztas? Probaltam utanajarni, mitol mukodhetne a dolog. Van egyszer a feluleti feszultseg csokkentese, jobb porlasztas dolog. (aceton) ! tudomanyos tanulmanyt lattam, ahol kulonbozo alkoholokkal keverve azoknak telleg csokkentette kis mertekben a feluleti feszultseget de eleg jelentos aceton arany mellett (1:10 mondjuk). A benzinnek meg joval kisebb a feluleti feszultsege mint az acetone. Ez tehat nem tunik valosnak. Jobban parolog? Sajnos a benzin parolog a legjobban, nek a legnagyobb a telitett goz nyomasa mar szobahomersekleten is. Nem sokkal vannak lemaradva a xilol stb. de az aceton meg az alkoholok igen. Volt egy olyan, hogy a xilol tol magasabb lesz a katalizator homerseklete (??) Nos nezegettem, a legnagyobb egeshoje a benzinnek van az alkohol, aceton, xilol, toulol stb. dolgok kozott. Tehat az egeshomersekletet valszeg inkabb csokkenti az adalek, de ettol meg a katalizatorban lehetnek mas folyamatok, hisz az alkoholban van + oxigen... Egyetlen amit talaltam, hogy jobban turik a kompressziot, azaz magasabb az oktanszamuk. Ez igaz sot a sima benzinbe is tesznek xilolt, toluolt epp ezert, valszeg a versenybenzinekben 100-asokban is ez az arany van megnovelve. Engem elsosorban a tisztitas erdekelne, hogy beleneztetek-e a motorba vagy hogy allapitjatok meg, hogy telleg tisztult-e a rendszer? Mennyi adalekolas kellett hozza? Amit el tudok kepzelni, hogy mukodik, az az, hogy a kompresszioturest megnovelve a gyari gyujtassal kezd mukodni az auto. Vagyis a lerakodott dzsuva/korom a hengerben (nezzetek meg egy sokat hasznalt dugattyutetot) fel-felizzik es kopogast eredmenyez amitol az elektronika visszavesz a gyujtasbol. Ekkor csokken a teljesitmeny, azonos hasznalat mellett (azonos teljesitmenyigeny) nagyobb a fogyasztas. Ezen segithet az oktanszam novelese. De hogy tisztit-e? Hogyan? koszi ha elolvassatok udv mvp Az 5,6-nál konkrétan 80-ra volt belőve a sebesség, lakott terület csak minimális volt benne, forgalom semmi, szinte konstans gázpedálállás majd 60km-en keresztül. 90-nél ugyanezekkel a feltételekkel 5,8-6L/100km. Annyit azért érdemes tudni, hogy nem csak a benzin a legmagasabb minőségű (MOL EVO100, szerintem pillanatnyilag ez a legjobb), hanem a szoftver is így van módosítva, 95-tel konkrétan nem is járhatok. Nem mellesleg egy elektromos gázpedálos autóval soha nem fogsz tudni ugyanolyan fogyasztási értéket produkálni, mint egy bovdenessel, mivel ott az elektronika folyamatosan állítgatja a folytószelepet. Nálam viszont olyan, ha konstans a pillangószelep állása, akkor 1-2 másodperc múlva állandó sebességnél, állandó gázpedál állásnál el kezd csökkenni a pillanatnyi fogyasztás értéke, magyarul állandó részterhelésnél beáll egy szegény keverékes üzemmódra. Ezt Gabika is tanúsíthatja, ő csodálkozott rá... Hogy ez a szoftveres módosítás következménye, vagy gyárilag is ilyen, nem tudom... Apám x14xe G Caravanja a tisztítókúra után (ill. azóta is használja csökkentett mennyiségben) vegyes átlagban 6L/100km fogyival jár, előtte 7L alatt nem igazán volt, még hosszú távokon sem ment 6,5 alá. Precízen vezeti a költségeit... Az enyém ugyanúgy átesett ezen a kúrán, tuti, hogy ez is számít valamennyit. Gabika linkelte be nekem ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=ajD8WqSOH8M A 30. perctől érdekes a mi szempontunkból... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Hali! A tisztításnak csak akkor van észlelhető eredménye, ha tényleg van mit tisztítani. Amint ezt többen is leírtuk, a teljesítmény növekedése (dyno app), ill. a fogyasztás csökkenése a tisztulás eredménye, egy viszonylag új autónál konkrétan semmit sem fogsz észrevenni, mivel nincs annyi koromlerakódás, ami befolyásolná a teljesítményt. Ha viszont van egy 250-300000km-t futott autód, akkor nagy valószínűséggel lesz eredménye egy ilyen tisztítókúrának, főleg ha általában kímélve vezeted, és nem tankolsz prémium benzint, mivel elvileg azok is tartalmaznak ilyen összetevőket, csak kisebb tömegszázalékban. A Cataclean egy baromi egyszerű, viszont elég tömény anyag, ha úgy használod fel, ahogy írják, tehát a flakont (fél liter körüli) hozzáöntöd kb.15L üzemanyaghoz, pályázol mondjuk 50km-t 4-5000-s fordulaton, majd teletankolod az autót. Mi egyébként ezt fagyizásnak hívjuk, csak Cataclean-nel némiképp drasztikusabb... :D Semmi újat nem találtunk ki, csak rájöttünk, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható tisztító löttyöket miből keverhetnénk ki házilagosan, töredék árból. Konkrétan... Bemész egy festékboltba, kérsz egy 4dl-es Epamin, Izofix, v. Katepox higítót, egy fodrász kellékesnél veszel 1dl-es technikai acetont, összekevered, hozzálöttyintesz fél deci lámpa v. fáklyaaolajat (OBI, TESCO), és kb. 1500Ft-ból van egy majd 10.000,-Ft-os Cataclean-od. Hogy mitől tisztít... Erősebb oldószer, mint a benzin, vagy a gázolaj. Ezek a belsőégésű motorok még nem képesek maradéktalanul elégetni a befecskendezett üzemanyagot, a szelepösszenyitáskor képes valamennyi friss keverék a kipufogógázzal együtt kiszökni, ami így lassan "kimossa" a kokszot a kipufogórendszerből, AGR-ból, katalizátorból... Túl gyakran viszont szvsz nem érdemes használni, főleg nem ilyen töménységben, egyrészt nem tudni, milyen hatással van a motorolajra, másrész némiképp karcinogén a xilol miatt, bár koránt sem annyira, mint mondjuk a benzol, vagy a toluol... Nagyjából ennyi. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mvp Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Kosz a valaszt! Nem mondanam uj autonak a 15 eves Primeramat, az viszont igaz, szoktam hajtani 6-7000 rpmig. De ilyenkor inkabb kormol, az autopalyazas az tisztit, huzamosabb nem dusitott uzem. Elolvastam a korabbi hozzaszolasodat telleg ugyesek vagytok, es mondom mar megvettem a cuccokat es hasznalom is :). Visszaterve: az altalad megadott (ott 150ml 45 literhez) mennyiseg is tisztit vagy azt ilyen emelt Cataclean szintu cuccal kell kivitelezni es a kisebb mennyiseg csak karbantart? Ha tisztit akkor hogy eszleltetek mikor jelentkezett a hatas (tisztulas)? koszi Hali! A tisztításnak csak akkor van észlelhető eredménye, ha tényleg van mit tisztítani. Amint ezt többen is leírtuk, a teljesítmény növekedése (dyno app), ill. a fogyasztás csökkenése a tisztulás eredménye, egy viszonylag új autónál konkrétan semmit sem fogsz észrevenni, mivel nincs annyi koromlerakódás, ami befolyásolná a teljesítményt. Ha viszont van egy 250-300000km-t futott autód, akkor nagy valószínűséggel lesz eredménye egy ilyen tisztítókúrának, főleg ha általában kímélve vezeted, és nem tankolsz prémium benzint, mivel elvileg azok is tartalmaznak ilyen összetevőket, csak kisebb tömegszázalékban. A Cataclean egy baromi egyszerű, viszont elég tömény anyag, ha úgy használod fel, ahogy írják, tehát a flakont (fél liter körüli) hozzáöntöd kb.15L üzemanyaghoz, pályázol mondjuk 50km-t 4-5000-s fordulaton, majd teletankolod az autót. Mi egyébként ezt fagyizásnak hívjuk, csak Cataclean-nel némiképp drasztikusabb... :D Semmi újat nem találtunk ki, csak rájöttünk, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható tisztító löttyöket miből keverhetnénk ki házilagosan, töredék árból. Konkrétan... Bemész egy festékboltba, kérsz egy 4dl-es Epamin, Izofix, v. Katepox higítót, egy fodrász kellékesnél veszel 1dl-es technikai acetont, összekevered, hozzálöttyintesz fél deci lámpa v. fáklyaaolajat (OBI, TESCO), és kb. 1500Ft-ból van egy majd 10.000,-Ft-os Cataclean-od. Hogy mitől tisztít... Erősebb oldószer, mint a benzin, vagy a gázolaj. Ezek a belsőégésű motorok még nem képesek maradéktalanul elégetni a befecskendezett üzemanyagot, a szelepösszenyitáskor képes valamennyi friss keverék a kipufogógázzal együtt kiszökni, ami így lassan "kimossa" a kokszot a kipufogórendszerből, AGR-ból, katalizátorból... Túl gyakran viszont szvsz nem érdemes használni, főleg nem ilyen töménységben, egyrészt nem tudni, milyen hatással van a motorolajra, másrész némiképp karcinogén a xilol miatt, bár koránt sem annyira, mint mondjuk a benzol, vagy a toluol... Nagyjából ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Visszaterve: az altalad megadott (ott 150ml 45 literhez) mennyiseg is tisztit vagy azt ilyen emelt Cataclean szintu cuccal kell kivitelezni es a kisebb mennyiseg csak karbantart? Ha tisztit akkor hogy eszleltetek mikor jelentkezett a hatas (tisztulas)? Ha Cata töménységet használsz, a leírt módon, akkor már az első pár tíz km alatt, de ez csak egyszeri alkalmas. A 1-1,5dl adagokat telitankhoz, akkor pár telitank elhasználása alatt. 95-ös, v LUK98-as benzinhez akár folyamatosan is használhatod, prémium benzinhez pár tank után már felesleges, azokon nem tudsz tuningolni, úgy jók, ahogy vannak. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Ha Cata töménységet használsz, a leírt módon, akkor már az első pár tíz km alatt, de ez csak egyszeri alkalmas. A 1-1,5dl adagokat telitankhoz, akkor pár telitank elhasználása alatt. 95-ös, v LUK98-as benzinhez akár folyamatosan is használhatod, prémium benzinhez pár tank után már felesleges, azokon nem tudsz tuningolni, úgy jók, ahogy vannak. És mi számít prémium benzinnek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 És mi számít prémium benzinnek? Mol, omv, shell 100, illetve az adalékolt (drágább) 95. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts