Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok,

Szeretném tanácsotokat kérni, merre induljak el?

Sikerült autómmal (X14Xe) ismét egy 10,5L fogyasztást autózni 4+0,5 fővel. A táv Bp-Zamárdi-Bp volt~250km, pályán és elfogyott 26L lötty.

Furcsa, hogy csak pályán tapasztalok rendszerint ilyen mértékű fogyasztást, normál városi, országút vegyesben 7,5-8L körül mozog 2 fővel.

Illetve hasonlóan társul a benzin fogyás mellé hűtővíz fogyás is.(másik topicban írtam már róla, röviden volt hűtő csere, termosztát tömítés csere, ahol eresztett és aug.-ban egy garnitura fűtőradiátor tömítés csere is, mert el voltak öregedve)

Szóval normál városi/országúti használat mellett kb 1cm víz fogyott 650km-en, most ezen a fent említett Bp-Zamárdi-Bp távon sikerült a hűtővízből is 8dl-t meginnia.

Egyszerűen megrekedtem, mert nem tudok már mire gondolni, sem víz, sem benya ügyileg.

Azon agyalok mostanában, hogy lehet köze van az autópálya tempó alatt folyamatosan fent álló 3800-4500-as ford/perc terheléshez.

Járt itt a fórumon valaki hasonló cipőbe, esetleg ha vannak is "szakik", akik jobban értik az ok-okozat viszonyokat mint én, segíthetnének tanáccsal, mit figyeljek, esetleg mit nézessek meg?

Köszi

feel2006

Annyi víz nem folyhatna el, elfolyik vagy megeszi?

10.5l indokolt lehet, ha megpakolva, és 130-140el tetőcsomagtartóval, klímával mentél. ;) Más különben sztem egy kicsit sok. nekem pályán Z14XEP-vel 4 fő, csomagokkal, nyáron klímával sietős tempóval volt 7,5l eddig a legtöbb.

Link to comment
Megosztás:

Annyi víz nem folyhatna el, elfolyik vagy megeszi?

10.5l indokolt lehet, ha megpakolva, és 130-140el tetőcsomagtartóval, klímával mentél. ;) Más különben sztem egy kicsit sok. nekem pályán Z14XEP-vel 4 fő, csomagokkal, nyáron klímával sietős tempóval volt 7,5l eddig a legtöbb.

Eddig a fenti cserék előtt biztos voltam benne hogy elfolyt, mert egyenletesen fogyott! Most csak ezen a túrán ugrott meg nagyon a fogyás, így már nem tudom. (fehér füstöt nem ereget és a víz sem olajos, de a hűvös reggeleken már látszik a kipufogógőz amíg be nem melegszik)

4 felnőtt egy 14 hónapos picur és tartozékok, de Klíma, tetőcsomagtartó azért nem volt már az ősz leghidegebb napjain! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szeretném tanácsotokat kérni, merre induljak el?

Sikerült autómmal (X14Xe) ismét egy 10,5L fogyasztást autózni 4+0,5 fővel. A táv Bp-Zamárdi-Bp volt~250km, pályán és elfogyott 26L lötty.

Furcsa, hogy csak pályán tapasztalok rendszerint ilyen mértékű fogyasztást, normál városi, országút vegyesben 7,5-8L körül mozog 2 fővel.

Illetve hasonlóan társul a benzin fogyás mellé hűtővíz fogyás is.(másik topicban írtam már róla, röviden volt hűtő csere, termosztát tömítés csere, ahol eresztett és aug.-ban egy garnitura fűtőradiátor tömítés csere is, mert el voltak öregedve)

Szóval normál városi/országúti használat mellett kb 1cm víz fogyott 650km-en, most ezen a fent említett Bp-Zamárdi-Bp távon sikerült a hűtővízből is 8dl-t meginnia.

Egyszerűen megrekedtem, mert nem tudok már mire gondolni, sem víz, sem benya ügyileg.

Azon agyalok mostanában, hogy lehet köze van az autópálya tempó alatt folyamatosan fent álló 3800-4500-as ford/perc terheléshez.

Járt itt a fórumon valaki hasonló cipőbe, esetleg ha vannak is "szakik", akik jobban értik az ok-okozat viszonyokat mint én, segíthetnének tanáccsal, mit figyeljek, esetleg mit nézessek meg?

Köszi

feel2006

A 10,5 nagyon sok. Egyszer nyomtam ki a szemét német autópályán, mert rohanni kellett, tartós 160 órákon át, megpakolva. Még a 9 litert sem értem el. Vegyes használattal 6 liter. Nem volt neked mostanában vezérlés cseréd? Ha félrerakják a szíjat, elmászik a vezérlés, az okozhat jelentős fogyasztásnövekedést. A víz meg folyhat a pumpánál is, ha rég volt, vagy rosszul cserélve, pluszban végignézném még egyszer az összes illesztést, amihez a vízkörön hozzányúltak. Ha álló helyzetben nem folyik, nincs csöpp alatta, akkor egyre valószínűbb, hogy menet közben a vízpumpánál szökik el. Vagy rosszabb esetben a fűtésnél az utastérben és azért nem veszed észre máshol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 10,5 nagyon sok. Egyszer nyomtam ki a szemét német autópályán, mert rohanni kellett, tartós 160 órákon át, megpakolva. Még a 9 litert sem értem el. Vegyes használattal 6 liter. Nem volt neked mostanában vezérlés cseréd? Ha félrerakják a szíjat, elmászik a vezérlés, az okozhat jelentős fogyasztásnövekedést. A víz meg folyhat a pumpánál is, ha rég volt, vagy rosszul cserélve, pluszban végignézném még egyszer az összes illesztést, amihez a vízkörön hozzányúltak. Ha álló helyzetben nem folyik, nincs csöpp alatta, akkor egyre valószínűbb, hogy menet közben a vízpumpánál szökik el. Vagy rosszabb esetben a fűtésnél az utastérben és azért nem veszed észre máshol.

Volt vezérlés csere még vételkor tavaly áprilisban (szíj, görgők és vízpumpa, generátor ékszíj feszítő csere), de a sufni szervizek helyett Magyar Autóklubba vittem, megelőlegezve nekik a bizalmat.

Erről külön storym van. :):

A megelőlegezett bizalom el is fogyott, mikor a víz fogyás miatt kétszer visszamentem és azt mondták, hogy hát nem szökik sehol, nincs is nyoma, és nem is tudják megkeresni, mit gondolok én, hogy ha nem látják akkor megtalálják és tudják javítani...? Mondták, hogy jöjjek vissza ha tudom hol folyik, megcsinálják.

Ekkor vettem a bárdiban UV színezőt és UV lámpát, és 60-70km színezővel teli hűtővíz út után tavaszi csillagfényes éjszakákon a kocsi alatt UV lámpával kerestem a szivárgásokat. (Szomszédok hülyének is néztek!) :)

Találtam is kettőt, egyet az új hűtőnél, mikor betették a gumicsövet vissza nem húzták rá rendesen, és a cső és a csonknál körbe zölden világított UV-ra. A másik hely a termosztátház tömítés körül volt.

Ezzel visszamentem, hogy ott, meg ott folyik, vittem pénzvizsgálós UV-t, megmutattam és szó nélkül, termosztát tömítés áron + munkadíj javították.

Eltelt megint sok hét..fogyott továbbra is, itt a fórumon kutakodtam és találtam egy leírást a fűtőradiátor tömítés hibára, hogy gyakori.

Ezután írtam ismét a klubcentrum-nak és vezetőjének, ami felesleges erőfeszítés volt így utólag látom.

Másodszor szintén elhajtottak, mikor célzottan oda akartam vinni fűtés radiátor tömítés cserére. Azt mondták nincs hozzá sem tudások, sem szerszámuk, hogy azt megcsinálják,

Azóta nem kedvelem már őket.

Próbálkoztam hűtőtömítővel is, ment vele a kocsi vagy 1000km-t és ugyan úgy ette a vizet.

Kezembe véve a dolgokat most augusztus közepén szétkaptuk a radiátort magunk. Meg is lett, hogy a gumi tömítéseknél, a tűzfalhoz közelebbi (fém csonk- műanyag csatlakozásánál lévő) volt nagyon elöregedve és berepedezve.

Az már más, hogy a 3. szett gumitömítés/víz fel le eresztést követően és (13+8 munkaóra után) sikerült összerakni szivárgás mentesen.

(Tudtátok, hogy ezeket a tömítő gumikat, ha nem egyszerre és jól nyomjátok fel a radiátort a fém csonkra pont félbe tudja nyírni? Plusz azok a fém sasszeg szerűségek is mikor benyomod a helyükre? Ott a nulla hozzáférhetőséggel bíró helyen. Én 5L UV zöld hűtővíz a vezető szőnyegbe öntve jöttem csak rá.:( )

Tanulság:

Én nem ajánlom senkinek házilag, borzasztó szívás 110 kilós emberként azon a kis helyen bent belegózni a helyére a radiátort, rögzíteni és hát az a klíma levezető csonk is, ami a motortér alól szerelhető a maga 10cm-es csavarjaival, egyszerűen BORZASZTÓ rossz helyen van) + (az UV színező kb a fentiek miatt az 5. víz le/fel töltések után is még zöldre színez bármilyen hűtő folyadékot..)

Nah, az összerakás óta van az amit az első hozzászólásomban írtam. 650km szinte hibátlan 1cm víz fogyás, aztán most 250km autópálya tempó után 8dl fogyás.:(

De a víz csak tavaly ilyenkor kezdett fogyni, tehát a vezérlés csere után fél évvel.

Már ott tartok, hogy ha tud itt a fórumon valaki tisztességet szerelőt ajánlani, elvinném hozzá, mert én nem értek hozzá, nincs eszközöm, sem műszerem, akikhez meg fordultam (MAK) vagy elutasítottak, vagy mint pl. Cromax és Norautó vissza sem voltak képesek jelezni, hogy vállalják-e a hiba feltárást, javítását.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

az üzemanyag szintjelző kb mikortól kezd el világítani? Illetve villog is? Ha igen mikor villog?

Ha lehet hinni annak hogy 52 l-es a tank, akkor volt még benne 7l tankoláskor de előtte már 15km-el el kezdett világítani.

Most mentem egy 4 személy + utánfutó megpakolva 80-90-es tempót 6,7l/100km-el. Szerintem nem rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

az üzemanyag szintjelző kb mikortól kezd el világítani? Illetve villog is? Ha igen mikor villog?

Ha lehet hinni annak hogy 52 l-es a tank, akkor volt még benne 7l tankoláskor de előtte már 15km-el el kezdett világítani.

Most mentem egy 4 személy + utánfutó megpakolva 80-90-es tempót 6,7l/100km-el. Szerintem nem rossz.

szia!

7 liter világit,2,5 3 villog ,de szerintem hitvány az opel benzinszintjelzöje!!

pl kb volt benne 8 l és úgy parkoltam hogy a kocsi egyik oldala magasabban volt mint a másik, már villogott a lámpa és a pirosba ment jócskán,vagy ha lejtőn álltam!! menten vele utána 10km de ugyan úgy maradt villogot!

azóta ha eléri a piros tetejét már megyek tankolni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia!

7 liter világit,2,5 3 villog ,de szerintem hitvány az opel benzinszintjelzöje!!

pl kb volt benne 8 l és úgy parkoltam hogy a kocsi egyik oldala magasabban volt mint a másik, már villogott a lámpa és a pirosba ment jócskán,vagy ha lejtőn álltam!! menten vele utána 10km de ugyan úgy maradt villogot!

azóta ha eléri a piros tetejét már megyek tankolni!

én partnak szeretek vele menni, mert úgy "több benzin van benne" :D

Link to comment
Megosztás:

szia!

7 liter világit,2,5 3 villog ,de szerintem hitvány az opel benzinszintjelzöje!!

Sztem ezt nem lehet literre pontosan megállapítani... nekem (mai történet) már akkor világított a szegénységjelző, amikor a mutató még el sem érte a piros mező tetejét, és a Veramon szerint akkor még 11 liter volt benne... :blush: Ez a jelzés igazából csak egy figyelmeztetés, arra szolgál hogy ideje elmenni tankolni (azaz térj be az első utadba eső kútra, ha véletlenül nem vetted volna észre hogy alig tér ki a mutató), nem pedig arra hogy azt számolgasd még mennyi kilométert tehetsz meg.

Európa civilizáltabb felén átlag 20-30km-ként találni benzinkutat, ez a lámpa maximum azt garantálja hogy a következőhöz még elérsz, de semmi többet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sztem ezt nem lehet literre pontosan megállapítani... nekem (mai történet) már akkor világított a szegénységjelző, amikor a mutató még el sem érte a piros mező tetejét, és a Veramon szerint akkor még 11 liter volt benne... :blush: Ez a jelzés igazából csak egy figyelmeztetés, arra szolgál hogy ideje elmenni tankolni (azaz térj be az első utadba eső kútra, ha véletlenül nem vetted volna észre hogy alig tér ki a mutató), nem pedig arra hogy azt számolgasd még mennyi kilométert tehetsz meg.

Európa civilizáltabb felén átlag 20-30km-ként találni benzinkutat, ez a lámpa maximum azt garantálja hogy a következőhöz még elérsz, de semmi többet.

Kb. nyolc liternél kezd világítani, négynél villogni, vízszintes terepet feltételezve.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

az üzemanyag szintjelző kb mikortól kezd el világítani? Illetve villog is? Ha igen mikor villog?

Ha lehet hinni annak hogy 52 l-es a tank, akkor volt még benne 7l tankoláskor de előtte már 15km-el el kezdett világítani.

Most mentem egy 4 személy + utánfutó megpakolva 80-90-es tempót 6,7l/100km-el. Szerintem nem rossz.

Nálam a legalsó piros vonalon állt a mutató, így 48,8 liter ment bele a tankba (második kattanásra).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kb. nyolc liternél kezd világítani, négynél villogni, vízszintes terepet feltételezve.

Ezt én is meg tudom erősíteni. Pénteken tankoltam, reggel "munkába" menet kezdett villogni, délután belement 47,6 liter. Egyúttal elértem eddigi legjobb városi fogyasztásomat - 8,47 l/100 km. Ebben volt napi 2x3 km város ("munkába" járás), illetve pár hosszabb - kb. 10-20 km út, annak is nagy része városban. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Veramonnal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.

Azt be lehet valahol állítani, hogy a pill fogyasztásnak az értékei ne ugráljanak annyira mint egy bakkecske?

A múltkor vezettem egy olyan autót amiben gyári volt a fed.comp és ott időnként változott az érték, nem pedig minden századmásodpercben.

Link to comment
Megosztás:

Veramonnal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.

Azt be lehet valahol állítani, hogy a pill fogyasztásnak az értékei ne ugráljanak annyira mint egy bakkecske?

A múltkor vezettem egy olyan autót amiben gyári volt a fed.comp és ott időnként változott az érték, nem pedig minden századmásodpercben.

Elektromos folytószelepnél szerintem normális, h ugrál...
Link to comment
Megosztás:

Naszóval. Még mindig üzemanyag szintjelző.

IMG_20131014_092158_1_www.kepfeltoltes.h4

Teli tanknál nulláztam a napi számlálót. 482 km után világít, 543-nál már villogott. Mivel már egy ideje szórakozik velem, tudtam, hogy ez nem valós. Elgurultam vele hazáig, persze végig villogott veszettül, majd ott 611 km-nél teletankoltam, 42 liter ment bele. (7 liter csak pályán, nem olyan rossz).

Teli tanknál így áll:

IMG_20131014_181657_1_www.kepfeltoltes.h

Beszéltem szerelővel, azt mondta, hogy a szintjelző úszó fémrúdja el lehet görbülve, azért mutat rossz értéket.

Viszont! A problémám az, hogy van, amikor jól mutat. Előfordul, hogy a telinél koppanásig felmegy a mutató, és csak akkor kezd el villogni, mikor már tényleg csak 5 liter körül van a tankban. De ez nagyon ritka, 10-ből egyszer fordul elő, akkor is csak 10 percig. Ezért én a görbítős hibát kizárnám. Vagy nem?

Néztem AC és szintjelző kiszerelő útmutatót, de az alapján elég macerásnak tűnik. Valaki már macerálta? Mit lehetne még megnézni az elektromos csatlakozón kívül? Tankszellőztető mágnesszelep szépen ciripel, azért azt is kizárnám. Próbáltam azért a biztonság kedvéért levenni-visszatenni a tanksapkát, vákuumnak nyoma sincs, azután is rosszul mutat.

Link to comment
Megosztás:

Naszóval. Még mindig üzemanyag szintjelző.

IMG_20131014_092158_1_www.kepfeltoltes.h4

Teli tanknál nulláztam a napi számlálót. 482 km után világít, 543-nál már villogott. Mivel már egy ideje szórakozik velem, tudtam, hogy ez nem valós. Elgurultam vele hazáig, persze végig villogott veszettül, majd ott 611 km-nél teletankoltam, 42 liter ment bele. (7 liter csak pályán, nem olyan rossz).

Teli tanknál így áll:

IMG_20131014_181657_1_www.kepfeltoltes.h

Beszéltem szerelővel, azt mondta, hogy a szintjelző úszó fémrúdja el lehet görbülve, azért mutat rossz értéket.

Viszont! A problémám az, hogy van, amikor jól mutat. Előfordul, hogy a telinél koppanásig felmegy a mutató, és csak akkor kezd el villogni, mikor már tényleg csak 5 liter körül van a tankban. De ez nagyon ritka, 10-ből egyszer fordul elő, akkor is csak 10 percig. Ezért én a görbítős hibát kizárnám. Vagy nem?

Néztem AC és szintjelző kiszerelő útmutatót, de az alapján elég macerásnak tűnik. Valaki már macerálta? Mit lehetne még megnézni az elektromos csatlakozón kívül? Tankszellőztető mágnesszelep szépen ciripel, azért azt is kizárnám. Próbáltam azért a biztonság kedvéért levenni-visszatenni a tanksapkát, vákuumnak nyoma sincs, azután is rosszul mutat.

Nem akarlak félrevezetni, remélem a többiek is megerősítik vagy cáfolják a mondandóm, de tudomásom szerint lehet ellenőrizni számítógéppel (és megfelelő programmal) a mutató kalibrációját. Tehát a program leellenőrzi a tankban lévő mennyiséget és a mutató állását. Ha itt differencia van, akkor rákérdez és korrigálja. Ezt a folyamatot a műszergyeségnél a fordulatszámmérővel és a sebesség mutatóval is el lehet játszani.

Azt nem tudom, ha a jeladó ad fals jelet akkor mi a szitu, illetve a régebbi Opeleknél léptetőmotor hiba is előfordult. A G szériánál nem tudom hogy ez mennyire jellemző. Tehát szerintem első sorban egy számítógépes ellenőrzés/kalibráció kellene. Utána gyanakodni a szintjelzőre (tudtommal annyira nem bonyolult kiszedni, bár én még nem szedtem ki, és remélem nem is kell mostanában), majd a műszergyeség hibájára...

Link to comment
Megosztás:

Naszóval. Még mindig üzemanyag szintjelző.

4

Teli tanknál nulláztam a napi számlálót. 482 km után világít, 543-nál már villogott. Mivel már egy ideje szórakozik velem, tudtam, hogy ez nem valós. Elgurultam vele hazáig, persze végig villogott veszettül, majd ott 611 km-nél teletankoltam, 42 liter ment bele. (7 liter csak pályán, nem olyan rossz).

Teli tanknál így áll:

Beszéltem szerelővel, azt mondta, hogy a szintjelző úszó fémrúdja el lehet görbülve, azért mutat rossz értéket.

Viszont! A problémám az, hogy van, amikor jól mutat. Előfordul, hogy a telinél koppanásig felmegy a mutató, és csak akkor kezd el villogni, mikor már tényleg csak 5 liter körül van a tankban. De ez nagyon ritka, 10-ből egyszer fordul elő, akkor is csak 10 percig. Ezért én a görbítős hibát kizárnám. Vagy nem?

Néztem AC és szintjelző kiszerelő útmutatót, de az alapján elég macerásnak tűnik. Valaki már macerálta? Mit lehetne még megnézni az elektromos csatlakozón kívül? Tankszellőztető mágnesszelep szépen ciripel, azért azt is kizárnám. Próbáltam azért a biztonság kedvéért levenni-visszatenni a tanksapkát, vákuumnak nyoma sincs, azután is rosszul mutat.

Esetleg műszer hiba?: https://sites.google.com/site/opelrepair/muszerek

Nem, az gyári.

Én úgy gondolom itt az lehet a probléma, hogy nagyon sürűn frissíti a kiírt értéket a veramon. Én is szórakoztam mostanában hasonló mikrovezérlős elektronikák építésével, ez a jelenség ha minden egyes mérés után frissítjük a kijelzőt is, még sebességmérésnél is nagyon ugrál. Erre az a megoldás, hogy a kijelzőt nem frissítjük csak kb. 0,5-1 mp-ként, de ha ennek beállítására a veramon nem ad lehetőséget menüből, akkor csak a firmware átírásával lehetne orvosolni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Esetleg műszer hiba?: https://sites.google.com/site/opelrepair/muszerek

Én úgy gondolom itt az lehet a probléma, hogy nagyon sürűn frissíti a kiírt értéket a veramon. Én is szórakoztam mostanában hasonló mikrovezérlős elektronikák építésével, ez a jelenség ha minden egyes mérés után frissítjük a kijelzőt is, még sebességmérésnél is nagyon ugrál. Erre az a megoldás, hogy a kijelzőt nem frissítjük csak kb. 0,5-1 mp-ként, de ha ennek beállítására a veramon nem ad lehetőséget menüből, akkor csak a firmware átírásával lehetne orvosolni.

Akkor hagyom a francba, mert örülök, hogy egyáltalán működik.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.