Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hogy ne csak teljesítményről legyen szó... :)

A leírtak szerint összekevert löttyel adalékolt OMV100-as (chip miatt szükséges) benzin... Vác-Bp-Szfvár-Veszprém (M2 ill. 7-es főút), táv ca 180km, gyenge forgalom, városban okosan, lakott területen kívül 90-100... Átlag:5,9L/100km fedkomp szerint. Tapasztalatom szerint kb 1dl/100km-t csal. Tehát a valós 6-6,1L/100km. 2.0 benzin, kb 150paci...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

hibátlan :)

jó múltókorában mentünk Agárdra .. fordos cimbi meg nagyon nézet a bc-t és nem értette ...

hogy 90nél miért fogyaszt 6litert , 70nél meg 4.5 -5 litert :D :D

Jó, ha (viszonylag) sok a ló, csak jobban kell vigyázni, szét ne szaladjanak... :D

Link to comment
Megosztás:

Hát bakker az én kocsim nem tágít a városi 10-11L/100 ból igaz melóhelyváltás volt igy a megtett 10 km helyett alig lett 3,2 oda meg ugyanennyi vissza. Ez már havi szinten elég jó spórolás meg most ezen a melóhelyen visszatért a 2009es szintű pénzem,ami netto majd 25 ezer huf plusz. Már nem azért zavar mert ez veri oda a költségvetést hanem azért mert nem tudom elfogadni hogy egy szar 1,4es nek ennyi benzin kell. Mikor hasonszőrű kocsik 9l maxal eljárnak. Haver OFF SX4 e állandó klímázva városba dettó úgy használva ahogy én 1,5ös motorral simán eljár 7,5-8,5 között,meg hát itt is mindenki 7-8 körüli átlagokról beszél.Új lambda van elől jól változó jellel (szkóppal nézve),de sajna kidobott 30 rugó volt mert a fogyasztás ugyanolyan pocsék!!!!!! Már az összes lehetőség kilőve ami okozhatta. A szerelő szerint el kell adni és venni másikat ami jól fogyaszt. De én szeretem meg a 3 hónapos kisfiam mellet most nem igazán van lóvé másikra. Ötletetek van még mi tévő legyek. MAP LAMDA új levegőszűrőbe 1000 km olajba szintén olaj (5W30) gyertyák 20 ezer km-t futott gyári kétpólusú GM,üzemanyag vagy OMV vagy MOL sima 95, motor jól melegszik termosztát 2 éve cserélve hőmérséklet jeladó valósat ad(TECH2 szerint is illetve kivéve kalibrált hőmérővel nézve is) motor erős rángatás nincsen ECU-n legújabb szoft,vezérlés több szerelővel átnézetve nincsen elrakva,EGR jól működik olajfogyás elhanyagolható. Vezetés normál 2200-2500 közötti váltás néha picit feljebb átlagos fordulat 2000 felett mindenképpen. Használat csak város most több klímával. Nem értem elfizetettem évek során 100 ezres nagyságrendbe az összes környékbeli szerelő már látta köztük egy győri márkaszerviz. Mindenki mindent rendben talál válasz hogy ez ilyen. DE MIÉRT?????? Még annyi hogy hosszúban 7,2-7,6 között volt pályán klímázva.

Link to comment
Megosztás:

Hát bakker az én kocsim nem tágít a városi 10-11L/100 ból igaz melóhelyváltás volt igy a megtett 10 km helyett alig lett 3,2 oda meg ugyanennyi vissza. Ez már havi szinten elég jó spórolás meg most ezen a melóhelyen visszatért a 2009es szintű pénzem,ami netto majd 25 ezer huf plusz. Már nem azért zavar mert ez veri oda a költségvetést hanem azért mert nem tudom elfogadni hogy egy szar 1,4es nek ennyi benzin kell. Mikor hasonszőrű kocsik 9l maxal eljárnak. Haver OFF SX4 e állandó klímázva városba dettó úgy használva ahogy én 1,5ös motorral simán eljár 7,5-8,5 között,meg hát itt is mindenki 7-8 körüli átlagokról beszél.Új lambda van elől jól változó jellel (szkóppal nézve),de sajna kidobott 30 rugó volt mert a fogyasztás ugyanolyan pocsék!!!!!! Már az összes lehetőség kilőve ami okozhatta. A szerelő szerint el kell adni és venni másikat ami jól fogyaszt. De én szeretem meg a 3 hónapos kisfiam mellet most nem igazán van lóvé másikra. Ötletetek van még mi tévő legyek. MAP LAMDA új levegőszűrőbe 1000 km olajba szintén olaj (5W30) gyertyák 20 ezer km-t futott gyári kétpólusú GM,üzemanyag vagy OMV vagy MOL sima 95, motor jól melegszik termosztát 2 éve cserélve hőmérséklet jeladó valósat ad(TECH2 szerint is illetve kivéve kalibrált hőmérővel nézve is) motor erős rángatás nincsen ECU-n legújabb szoft,vezérlés több szerelővel átnézetve nincsen elrakva,EGR jól működik olajfogyás elhanyagolható. Vezetés normál 2200-2500 közötti váltás néha picit feljebb átlagos fordulat 2000 felett mindenképpen. Használat csak város most több klímával. Nem értem elfizetettem évek során 100 ezres nagyságrendbe az összes környékbeli szerelő már látta köztük egy győri márkaszerviz. Mindenki mindent rendben talál válasz hogy ez ilyen. DE MIÉRT?????? Még annyi hogy hosszúban 7,2-7,6 között volt pályán klímázva.

A pályázás, ha 130-al mentél, akkor az kb rendben van a XE-től (XEP ~1l-el kevesebbet enne!), én XEP-vel ha benzinnel pályáztam, és siettem, 140-nél bevette a 7-7.2l-t, de 130-nál....(4 személlyel)

Amúgy ha annyi a pályás fogyasztásod, akkor ne csodálkozz a 10-11l-en, ami úgy reális, mivel mindig be kell melegedni a kocsinak, és lassabb tempó. Ilyen rövid utakra én nem használnék kocsit, motor, vagy inkább bicikli. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát bakker az én kocsim nem tágít a városi 10-11L/100 ból igaz melóhelyváltás volt igy a megtett 10 km helyett alig lett 3,2 oda meg ugyanennyi vissza. Ez már havi szinten elég jó spórolás meg most ezen a melóhelyen visszatért a 2009es szintű pénzem,ami netto majd 25 ezer huf plusz. Már nem azért zavar mert ez veri oda a költségvetést hanem azért mert nem tudom elfogadni hogy egy szar 1,4es nek ennyi benzin kell. Mikor hasonszőrű kocsik 9l maxal eljárnak. Haver OFF SX4 e állandó klímázva városba dettó úgy használva ahogy én 1,5ös motorral simán eljár 7,5-8,5 között,meg hát itt is mindenki 7-8 körüli átlagokról beszél.Új lambda van elől jól változó jellel (szkóppal nézve),de sajna kidobott 30 rugó volt mert a fogyasztás ugyanolyan pocsék!!!!!! Már az összes lehetőség kilőve ami okozhatta. A szerelő szerint el kell adni és venni másikat ami jól fogyaszt. De én szeretem meg a 3 hónapos kisfiam mellet most nem igazán van lóvé másikra. Ötletetek van még mi tévő legyek. MAP LAMDA új levegőszűrőbe 1000 km olajba szintén olaj (5W30) gyertyák 20 ezer km-t futott gyári kétpólusú GM,üzemanyag vagy OMV vagy MOL sima 95, motor jól melegszik termosztát 2 éve cserélve hőmérséklet jeladó valósat ad(TECH2 szerint is illetve kivéve kalibrált hőmérővel nézve is) motor erős rángatás nincsen ECU-n legújabb szoft,vezérlés több szerelővel átnézetve nincsen elrakva,EGR jól működik olajfogyás elhanyagolható. Vezetés normál 2200-2500 közötti váltás néha picit feljebb átlagos fordulat 2000 felett mindenképpen. Használat csak város most több klímával. Nem értem elfizetettem évek során 100 ezres nagyságrendbe az összes környékbeli szerelő már látta köztük egy győri márkaszerviz. Mindenki mindent rendben talál válasz hogy ez ilyen. DE MIÉRT?????? Még annyi hogy hosszúban 7,2-7,6 között volt pályán klímázva.

Pár éve én is használtam hasonló körülmények között, akkor nekem 8-9 körül jött ki, egyszer volt télen 11, de az volt a max.

Esetleg nézz meg egy tankot prémium benzinnel (98-as vagy 100-as), hogy azzal van-e változás (azonos útvonalakon).

Link to comment
Megosztás:

Hi, nem rég csatlakoztam az Astra-ok táborába egy 03' 1.4-el. Az eddigi fogyasztási adatok az aláírásban - az első tankolás még az előző tulajé volt. Vásárlás után érdemes lenne foglalkozni azzal a löttyel, amit itt kotyvasztottatok, motorikusan elég jó állapotban van a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Én most voltam Erdélyben az 1,2es Astrámmal (2003as, 5 ajtós) és olyan álomszép fogyasztásokat mértem, hogy azt hittem rosszul mér a benzinkútnál a számláló...volt olyan két tankolás közötti 380 kmes szakasz, ahol 20 litert tankoltam, azaz 5,3as fogyasztás jött ki...Tény, végig 5-ben és 50-110 km/hás szakaszokkal, de akkor is.

Egy másik szakaszon, ahol pályán is mentem ott is csak 6 liter körül mentem, igaz nem nyomtam neki, 120 km/hra álltam rá az M3ason Debrecen-Budapest között például.

Üdv.K.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy kis fogyasztási adatok tőlem:

464 km ebből kb 350 km autópálya M7-M3 115-120 km/h a többi főút illetve lakott terület 28,81 l tankolás - 6,21 l/100 km

295 km a Bükk és Mátra szerpentinjein, 65-75 km/h végig 4-edikben, ritkán 90-100 5-dikben klímával 17,73 l tankolás - 6,00 l/100 km

573 km ebből kb 300 km autópálya 130 km/h illetve Érdnél egy óra araszolás egyesben, a többi főút 90-100 km/h illetve lakott terület 55-60, végig klímával. Tankolás: 37,18 l - 6,49 l/100 km.

Csak a Shellnél tankolok és csak Fullsave 95-öt. Szerintem nem rossz adatok.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én nem nagyon értem hogy kell és főleg hova feltenni ilyen kérdést,amim nekem van?

A következő a gondom, kint vagyok éppen Stuttgart alatt, az otthoni opel Corsa C 1.0-sommal, 2002.10. A motor teljesen jó állapotú 47000km-t futott, én második tulaj vagyok, igazándiból én kezdtem el kicsit jobban "hajtani", tehát normális szinte használni, a kocsi -szerintem- sokat állhatott. Megbízhatóan bemérettem egy hete, még otthon autóklubnál, nincs hibakód nem volt semmi roszra utaló jel. Fel kellett mennem Nürnbergbe először onnan 300km ide le, és az úton vettem észre parkolóban pihentetve kicsit, hogy olaj prüszköl ki. Először nem gondoltam komolyra, most figyelgetem, fut, megy indul jó a hangja, ma néztem hogy a képen bekarikázott rész ott a nívó alatt az ahol csöpög az olaj. Na jó rájöttem képet itt nem könnyű feltölteni, tehát a nívó pálca résztől balra egy ilyen gyertyaszerű kiálló műanyag dologból ereszt. Szerinted mit lehetne ezzel csinálni, egyáltalán mi a neve annak a résznek ugyanis itt közel távol nincs ismerősöm, az autószerelő szervizek pedig elég komoly árakon néznek rá?

Addig is megpróbálom feltölteni a képet is.

https://www.google.h...628860;1280;960

Várom válaszotok!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én nem nagyon értem hogy kell és főleg hova feltenni ilyen kérdést,amim nekem van?

A következő a gondom, kint vagyok éppen Stuttgart alatt, az otthoni opel Corsa C 1.0-sommal, 2002.10. A motor teljesen jó állapotú 47000km-t futott, én második tulaj vagyok, igazándiból én kezdtem el kicsit jobban "hajtani", tehát normális szinte használni, a kocsi -szerintem- sokat állhatott. Megbízhatóan bemérettem egy hete, még otthon autóklubnál, nincs hibakód nem volt semmi roszra utaló jel. Fel kellett mennem Nürnbergbe először onnan 300km ide le, és az úton vettem észre parkolóban pihentetve kicsit, hogy olaj prüszköl ki. Először nem gondoltam komolyra, most figyelgetem, fut, megy indul jó a hangja, ma néztem hogy a képen bekarikázott rész ott a nívó alatt az ahol csöpög az olaj. Na jó rájöttem képet itt nem könnyű feltölteni, tehát a nívó pálca résztől balra egy ilyen gyertyaszerű kiálló műanyag dologból ereszt. Szerinted mit lehetne ezzel csinálni, egyáltalán mi a neve annak a résznek ugyanis itt közel távol nincs ismerősöm, az autószerelő szervizek pedig elég komoly árakon néznek rá?

Addig is megpróbálom feltölteni a képet is.

https://www.google.h...628860;1280;960

Várom válaszotok!

Szia! Jó sok képet belinkeltél, elmondásod alapján az olajgomba lesz az. Meg kellene nézni hogy csak a menetnél ereszt-e, vagy megrepedt valahol. Akkor csere. Nem bonyolult művelet, bárki ki tudja cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én most voltam Erdélyben az 1,2es Astrámmal (2003as, 5 ajtós) és olyan álomszép fogyasztásokat mértem, hogy azt hittem rosszul mér a benzinkútnál a számláló...volt olyan két tankolás közötti 380 kmes szakasz, ahol 20 litert tankoltam, azaz 5,3as fogyasztás jött ki...Tény, végig 5-ben és 50-110 km/hás szakaszokkal, de akkor is.

Egy másik szakaszon, ahol pályán is mentem ott is csak 6 liter körül mentem, igaz nem nyomtam neki, 120 km/hra álltam rá az M3ason Debrecen-Budapest között például.

Üdv.K.

Nem kell megijedni :) 1.4-el 5.4l fogyasztásom van. Ez a műszer tud valamit.

Link to comment
Megosztás:

Hat éve van meg a kocsi, és most mértem meg először a fogyasztást azért hogy a veramont beállítsam.

Mentem 108Km és 4,74 L benzint kellett utánatöltenem.Akárhogy számolom, ez 4,38L\100Km-es fogyasztás.Ez számomra hihetetlen.

Mostanában gondolkodtam azon, hogy eladom a kocsit és benevezek egy Octaviára, de inkább még marad.

Link to comment
Megosztás:

Hat éve van meg a kocsi, és most mértem meg először a fogyasztást azért hogy a veramont beállítsam.

Mentem 108Km és 4,74 L benzint kellett utánatöltenem.Akárhogy számolom, ez 4,38L\100Km-es fogyasztás.Ez számomra hihetetlen.

Mostanában gondolkodtam azon, hogy eladom a kocsit és benevezek egy Octaviára, de inkább még marad.

Azért majd hosszabb távon is figyeld. Simán lehet, hogy kicsit lejtős volt a terep valamelyik irányba vagy ilyesmi. Ez a táv túl kevés ahhoz, hogy pontos fogyasztást lehessen mérni.

Link to comment
Megosztás:

Hat éve van meg a kocsi, és most mértem meg először a fogyasztást azért hogy a veramont beállítsam.

Mentem 108Km és 4,74 L benzint kellett utánatöltenem.Akárhogy számolom, ez 4,38L\100Km-es fogyasztás.Ez számomra hihetetlen.

Mostanában gondolkodtam azon, hogy eladom a kocsit és benevezek egy Octaviára, de inkább még marad.

potyonak igaza van, egy tank benzint autózz el, s akkor töltsd tele, pontosabb adatot kapsz...bár én úgy is mértem mát 5 L-t alig meghaladó fogyasztást :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A én Z16XE-m is 10L a városban és 11L ha megy a klima. Pálya 7.2 Liter, ezek sajnos ennyit zabálnak. OFF F Astrám 6.5 litert fogyaszt városban, ugyanazzal a lábbal. Gondolkodom el is adom a G-t.

Ott a pont sajna ez a Z14XE nálam is piszkosul szar városban. Most 301 km nél járok de a mutató állásából következtetve 38-40 lityit tuti kérne ha tankolnék ami 12-13 literes fogyasztásnak felel meg. Egyszerűen ez emészthetetlen számomra hogy haveroknál nagyobb benzines omegákkal meg vectrákkal járnak ennyivel ahol 2000 ccm felett van a motor. Jah és ott nem is a kímélő 2500as max fordulatos kapcsolások mennek hanem jóval 3000 felett és úgy elmegy nekik 12-13 lityivel. Ebbe a szar 1,4es be semmi se élvezetes, drága az üzemeltetése (rengeteget fogyaszt) mellette gyenge mint a harmat klímával használhatatlan. Egyet nagyon megtanultam kis benzinest SOHA TÖBBBBBÉÉÉÉÉ!!!!!!!! Ha már kis motor akkor diesel abba úgy ahogy erő is van meg a fogyiia verhetetlen!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ott a pont sajna ez a Z14XE nálam is piszkosul szar városban. Most 301 km nél járok de a mutató állásából következtetve 38-40 lityit tuti kérne ha tankolnék ami 12-13 literes fogyasztásnak felel meg. Egyszerűen ez emészthetetlen számomra hogy haveroknál nagyobb benzines omegákkal meg vectrákkal járnak ennyivel ahol 2000 ccm felett van a motor. Jah és ott nem is a kímélő 2500as max fordulatos kapcsolások mennek hanem jóval 3000 felett és úgy elmegy nekik 12-13 lityivel. Ebbe a szar 1,4es be semmi se élvezetes, drága az üzemeltetése (rengeteget fogyaszt) mellette gyenge mint a harmat klímával használhatatlan. Egyet nagyon megtanultam kis benzinest SOHA TÖBBBBBÉÉÉÉÉ!!!!!!!! Ha már kis motor akkor diesel abba úgy ahogy erő is van meg a fogyiia verhetetlen!!!!!

Hát nem tudom, dugóban állsz non-stop?

A Z14XE 1l-el többet eszik, mint az XEP, de ennyit nem.

Havernak a Z14XE 9-10l-t eszik, de ő padlógázon megy (120e-nél elfogyott 3 betét, 2 tárcsa, ebből is látni, hogy nem kíméli, nálam 110e-nél gyári a fékbeét is ;) )

Nekem LPG-ből sem evett sosem ennél többet, pedig ez nagy dugók Bp-en, szinte mindig, és végig klíma....

25.06.2011 64.531 254,0 25,36 fuelsort_12.pngtire_1.pngstreet_2.pngstyle_2.png 17,91 9,98
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.