tgabika76 Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 Pedig valami olyasmit hallottam hogy a gyári kipörgésgátló valami 60LE-re korlátozza a teljesítményt amíg működik... ráfékezni nem tud, a fékrendszer tisztán mechanikus az Astrában, hacsak nincs ESP-d. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 Ennek az az oka, hogy a sok elindulás-megállás, főleg a gyorsítások növelik nagyon a fogyasztást. Megfigyeltem, hogy az első 3 fokozatban még óvatos gázkezeléssel is ilyen 20-30 liter körüli pillanatnyi fogyasztásokat ad ki (elindulásnál 1-esben az alacsony sebességgel számított átlag miatt még 100 liter felettit is látni!). 9-10 kilométer alatt még nem is nagyon melegszik be a motor. Egyébként nem lenne gond a városi tempóval, mert 5. fokozatban 50-60-as tempóval olyan 4,3-4,7 között el lehet menni. Csak ne legyen lámpa, meg körforgalom... Az ingyenes: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5wcm93bC50b3JxdWVmcmVlIl0. Vagy a fízetős programot használod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Április13, 2013 Megoszt Elküldve Április13, 2013 Az ingyenes: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5wcm93bC50b3JxdWVmcmVlIl0. Vagy a fízetős programot használod? A fizetős program "ingyenes" változatát használom, vagyis torrent oldalról szereztem be a teljes verziós programot. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Pedig valami olyasmit hallottam hogy a gyári kipörgésgátló valami 60LE-re korlátozza a teljesítményt amíg működik... ráfékezni nem tud, a fékrendszer tisztán mechanikus az Astrában, hacsak nincs ESP-d. Hogy lenne mechanikus a fék? A kipörgésgátló úgy működik, mint egy fordított ABS. Tegyük fel, az egyik kerék laza talajon van, a másik aszfalton. Ilyenkor gázadásra a kipörgésgátló nélküli autónál a laza talajon lévő kerék elpörög, a másikra pedig alig jut nyomaték. Ezt hívjuk úgy hogy ledifferál. Ennek megszüntetésére a teljesítmény korlátozása nem alkalmas. Két megoldás létezik. Diffizár, vagy kipörgésgátló. A diffizár összezárja a két hajtott féltengelyt, vagyis kiiktatja a differenciálművet. Ezáltal az aszfalton lévő kerék is max. nyomatékot kap. A kipörgésgátló pedig a laza talajon lévő kereket elkezdi fékezni, addig amíg a másik kerék elegendő nyomatékot nem kap. Illetve ha mindkét kerék el akar pörögni, akkor elveszi a gázt is valamennyire. Én így tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Hogy lenne mechanikus a fék? A kipörgésgátló úgy működik, mint egy fordított ABS. Tegyük fel, az egyik kerék laza talajon van, a másik aszfalton. Ilyenkor gázadásra a kipörgésgátló nélküli autónál a laza talajon lévő kerék elpörög, a másikra pedig alig jut nyomaték. Ezt hívjuk úgy hogy ledifferál. Ennek megszüntetésére a teljesítmény korlátozása nem alkalmas. Két megoldás létezik. Diffizár, vagy kipörgésgátló. A diffizár összezárja a két hajtott féltengelyt, vagyis kiiktatja a differenciálművet. Ezáltal az aszfalton lévő kerék is max. nyomatékot kap. A kipörgésgátló pedig a laza talajon lévő kereket elkezdi fékezni, addig amíg a másik kerék elegendő nyomatékot nem kap. Illetve ha mindkét kerék el akar pörögni, akkor elveszi a gázt is valamennyire. Én így tudom. Szerintem a hajtott kerék fékezése az egyáltalán nem tipikus megoldás a kipörgésgátlásra ezekben a régebbi autókban. Ezt a fékezéses megoldást szokták elektronikus differenciál néven emlegetni, amikor a kipörgő kereket fékezik, és ehhez tényleg kell az a rendszer, ami az esp-hez is, hogy maga tudjon fékezni. Az abs az nem tud sajátmaga fékezni, csak ha a vezető fékez, akkor akadályozza meg a kerekek blokkolását. Tehát én is úgy tudom, hogy az esp nélküli kipörgésgátló az csak a motorteljesítménybe avatkozik be, későbbre viszi a gyújtást és/vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyagot (és levegőmennyiséget), ezáltal csökkentve a teljesítményt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Szerintem a hajtott kerék fékezése az egyáltalán nem tipikus megoldás a kipörgésgátlásra ezekben a régebbi autókban. Ezt a fékezéses megoldást szokták elektronikus differenciál néven emlegetni, amikor a kipörgő kereket fékezik, és ehhez tényleg kell az a rendszer, ami az esp-hez is, hogy maga tudjon fékezni. Az abs az nem tud sajátmaga fékezni, csak ha a vezető fékez, akkor akadályozza meg a kerekek blokkolását. Tehát én is úgy tudom, hogy az esp nélküli kipörgésgátló az csak a motorteljesítménybe avatkozik be, későbbre viszi a gyújtást és/vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyagot (és levegőmennyiséget), ezáltal csökkentve a teljesítményt. " A TC(Traction Control=úttartásszabályozó=kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését. A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgése esetén is csökkenti a motor teljesítményét. AMENNYIBEN SZÜKSÉGES, A KIPÖRGŐ KEREKEKET FÉKEZI IS." Astra G kézikönyv 153.oldal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 " A TC(Traction Control=úttartásszabályozó=kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését. A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgése esetén is csökkenti a motor teljesítményét. AMENNYIBEN SZÜKSÉGES, A KIPÖRGŐ KEREKEKET FÉKEZI IS." Astra G kézikönyv 153.oldal. Potyo-nak igaza van, ezt úgy kell érteni hogy fékezni csak az ESP-s autó fékezi, amiben nincs ilyen extra az csak a motorteljesítményt csökkenti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TommyHagen87 Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok, van egy 1.6-os, 16V-s Sedan G Astram, 240.000 km-rel!!! Főleg Pesten használom munkába járásra, kb. 4-5 km az út. 10-11-es horror fogyasztás jónak mondható? Pályán olyan 7,5-8 liter körül fogyaszt, azt sem mondanám olyan hű de jónak azért!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Az én 1.6-osom sem fogyaszt sokkal kevesebbet. .. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok, van egy 1.6-os, 16V-s Sedan G Astram, 240.000 km-rel!!! Főleg Pesten használom munkába járásra, kb. 4-5 km az út. 10-11-es horror fogyasztás jónak mondható? Pályán olyan 7,5-8 liter körül fogyaszt, azt sem mondanám olyan hű de jónak azért!!!!!!!! A városon ne csodálkozz. Pályán gondolom 130-al közlekedsz, akkor az sem rossz, főleg ha megpakolva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 nekem 12 városba :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 nekem 12 városba :) Nekem 9,6 volt az utolsó mérésem még a télen. Csak város. Ezért nem érdemes félni a nagyobb köbcentis motoroktól. A viszonylag nagy nyomaték miatt egészen kis gázzal lehet közlekedni velük. Dinamikusan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Nekem 9,6 volt az utolsó mérésem még a télen. Csak város. Ezért nem érdemes félni a nagyobb köbcentis motoroktól. A viszonylag nagy nyomaték miatt egészen kis gázzal lehet közlekedni velük. Dinamikusan. jaja :) nekem is azért ennyi mert nem szoktam óvatoskodni annyira :) na meg 10km megyek .. be se melegszik most hogy itt van a jó idő esik lefelé :) olyan 10ig visszamegy városba Link to comment Megosztás: More sharing options...
mind_the_gap Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Sziasztok! X16SZR motorral szerelt G kombi mennyit eszik a valóságban országúton? (90..100 max 110 km/h). Valaki számolt már erre az autóra körülbelüli kilométer költséget ami nem csak a benzint tartalmazza, hanem egyéb kopásokat, szerviz költségeket, stb..? (biztosítás, súlyadó nélkül..). Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! X16SZR motorral szerelt G kombi mennyit eszik a valóságban országúton? (90..100 max 110 km/h). Valaki számolt már erre az autóra körülbelüli kilométer költséget ami nem csak a benzint tartalmazza, hanem egyéb kopásokat, szerviz költségeket, stb..? (biztosítás, súlyadó nélkül..). Előre is köszi. Nekem ilyen van sedanba,90-100km/h-nál 6-6,5l között jön ki 2 személlyel,de klimával is megáll ennyiben Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Akinek van veramon, nem tudna megmondani , hogy kettesben, 4500 fordulatnam kb. mennyi a fogyasztas? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Akinek van veramon, nem tudna megmondani , hogy kettesben, 4500 fordulatnam kb. mennyi a fogyasztas? Ez azért nem ilyen egyértelmű. Ha kalibrálás miatt kérdezed, inkább nézz egy telitankos fogyasztást, aztán ahhoz képest állítsd. De szerintem pár tankot el kell használnod, h pontosan be tudd lőni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolthy88 Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Sziasztok! 2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Sziasztok! 2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve. szerintem elfogadható ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Sziasztok! 2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve. Ha kollegám a Z14XE-vel 10-ből jár, akkor ez baráti. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Május13, 2013 Megoszt Elküldve Május13, 2013 Ez azért nem ilyen egyértelmű. Ha kalibrálás miatt kérdezed, inkább nézz egy telitankos fogyasztást, aztán ahhoz képest állítsd. De szerintem pár tankot el kell használnod, h pontosan be tudd lőni. Egy sima pillanatnyi fogyasztasra gondolok. mentem igy vele vagy 15 km-t eskivancsi vagyok mennyi fogyott Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május14, 2013 Megoszt Elküldve Május14, 2013 Egy sima pillanatnyi fogyasztasra gondolok. mentem igy vele vagy 15 km-t eskivancsi vagyok mennyi fogyott Pont ezért írtam. A pillanatnyi fogyasztás elég tág határok közt ingadozik még ugyanazon autónál is, ne ehhez viszonyíts, mert baromira elállíthatod. Konkrétan, a pillanatnyi fogyasztást befolyásolja a szél iránya (bár kis sebességnél nem annyira), az út lejtése (már kis emelkedő is képes 2-3L-rel megemelni a fogyasztást), a folytószelep állása (még tempomattal sem állandó) stb... stb... Ha kétségeid vannak a pontosságával kapcsolatban, előbb csinálj pár hagyományos fogyasztásmérést (minimumra fogyasztod(!)-első kattanásig teli tankolod lehetőleg ugyanannál a kútfőnél), ezután már összehasonlíthatod a kapott átlagot a kompi átlagával, és ha szükséges, állítani. Ezt is jópárszor el kell játszani, h pontos legyen. Az ilyen 15km-t megyek, rátankolok játékot el kell felejteni, mert semmire sem jó. Fogyasztásmérésre semmiképp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Május14, 2013 Megoszt Elküldve Május14, 2013 Sziasztok! 2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve. Szia! Az enyém 98-as 5 ajtós ugyan ezzel a motorral. Vegyesben nekem is 7-8 liter körül szokott alakulni, attól függ mennyi a város/országút arány. Sok helyben, hidegen szaladgálással volt már 9 fölött is (10 fölé nekem még szerencsére nem sikerült kerülni), országúton 6,5-ből is kijön. Szóval szerintem is teljesen normális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
olajos Elküldve Június4, 2013 Megoszt Elküldve Június4, 2013 Segitségeteket kérném. y20dth motor. És nagy a fogyasztásom. Városban, városon kívül, vegyesben, mindenhogy. Városban rövid táv szépen hajtva(2-3-4km-ek) 10-11 ha gyilkolom max rámegy +1 liter. Nyílt úton szeged-budapest közt szépen hajtva max 130 6.5-6.8. Szerintem sok. Nemtom van e köze a fogyasztáshoz. 2200 alatt ultra lomha. turbo kapcsolása után jól megy. Volt 4 mesternél. Tech2-n is volt rajta. nincs semmi látható hiba. értékek jók. EGR pucolva, légtömegmérő cserélve másikra, elvesztettem a türelmemet. mostmár felgyújtom. Még egy érdekes megjegyzés a végére. Amikor a légtömegmérőmet elcsavarom (a két kis torxot felengedem és egy 30 fokkal elfordítom óra mutató járásaával) akkor megy mint a bolond. Alacsony fordulaton is és turbó kapcsolása után is talán még jobban húz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Június4, 2013 Megoszt Elküldve Június4, 2013 Bocs, de ez tényleg sok - ezeket az értékeket (városban kevesebbet) röhögve tudja a benzines is. :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts