Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Ennek az az oka, hogy a sok elindulás-megállás, főleg a gyorsítások növelik nagyon a fogyasztást. Megfigyeltem, hogy az első 3 fokozatban még óvatos gázkezeléssel is ilyen 20-30 liter körüli pillanatnyi fogyasztásokat ad ki (elindulásnál 1-esben az alacsony sebességgel számított átlag miatt még 100 liter felettit is látni!). 9-10 kilométer alatt még nem is nagyon melegszik be a motor. Egyébként nem lenne gond a városi tempóval, mert 5. fokozatban 50-60-as tempóval olyan 4,3-4,7 között el lehet menni. Csak ne legyen lámpa, meg körforgalom...

Az ingyenes: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5wcm93bC50b3JxdWVmcmVlIl0.

Vagy a fízetős programot használod?

Link to comment
Megosztás:

Pedig valami olyasmit hallottam hogy a gyári kipörgésgátló valami 60LE-re korlátozza a teljesítményt amíg működik... ráfékezni nem tud, a fékrendszer tisztán mechanikus az Astrában, hacsak nincs ESP-d.

Hogy lenne mechanikus a fék? A kipörgésgátló úgy működik, mint egy fordított ABS. Tegyük fel, az egyik kerék laza talajon van, a másik aszfalton. Ilyenkor gázadásra a kipörgésgátló nélküli autónál a laza talajon lévő kerék elpörög, a másikra pedig alig jut nyomaték. Ezt hívjuk úgy hogy ledifferál. Ennek megszüntetésére a teljesítmény korlátozása nem alkalmas. Két megoldás létezik. Diffizár, vagy kipörgésgátló. A diffizár összezárja a két hajtott féltengelyt, vagyis kiiktatja a differenciálművet. Ezáltal az aszfalton lévő kerék is max. nyomatékot kap. A kipörgésgátló pedig a laza talajon lévő kereket elkezdi fékezni, addig amíg a másik kerék elegendő nyomatékot nem kap. Illetve ha mindkét kerék el akar pörögni, akkor elveszi a gázt is valamennyire. Én így tudom.

Link to comment
Megosztás:

Hogy lenne mechanikus a fék? A kipörgésgátló úgy működik, mint egy fordított ABS. Tegyük fel, az egyik kerék laza talajon van, a másik aszfalton. Ilyenkor gázadásra a kipörgésgátló nélküli autónál a laza talajon lévő kerék elpörög, a másikra pedig alig jut nyomaték. Ezt hívjuk úgy hogy ledifferál. Ennek megszüntetésére a teljesítmény korlátozása nem alkalmas. Két megoldás létezik. Diffizár, vagy kipörgésgátló. A diffizár összezárja a két hajtott féltengelyt, vagyis kiiktatja a differenciálművet. Ezáltal az aszfalton lévő kerék is max. nyomatékot kap. A kipörgésgátló pedig a laza talajon lévő kereket elkezdi fékezni, addig amíg a másik kerék elegendő nyomatékot nem kap. Illetve ha mindkét kerék el akar pörögni, akkor elveszi a gázt is valamennyire. Én így tudom.

Szerintem a hajtott kerék fékezése az egyáltalán nem tipikus megoldás a kipörgésgátlásra ezekben a régebbi autókban. Ezt a fékezéses megoldást szokták elektronikus differenciál néven emlegetni, amikor a kipörgő kereket fékezik, és ehhez tényleg kell az a rendszer, ami az esp-hez is, hogy maga tudjon fékezni. Az abs az nem tud sajátmaga fékezni, csak ha a vezető fékez, akkor akadályozza meg a kerekek blokkolását. Tehát én is úgy tudom, hogy az esp nélküli kipörgésgátló az csak a motorteljesítménybe avatkozik be, későbbre viszi a gyújtást és/vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyagot (és levegőmennyiséget), ezáltal csökkentve a teljesítményt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a hajtott kerék fékezése az egyáltalán nem tipikus megoldás a kipörgésgátlásra ezekben a régebbi autókban. Ezt a fékezéses megoldást szokták elektronikus differenciál néven emlegetni, amikor a kipörgő kereket fékezik, és ehhez tényleg kell az a rendszer, ami az esp-hez is, hogy maga tudjon fékezni. Az abs az nem tud sajátmaga fékezni, csak ha a vezető fékez, akkor akadályozza meg a kerekek blokkolását. Tehát én is úgy tudom, hogy az esp nélküli kipörgésgátló az csak a motorteljesítménybe avatkozik be, későbbre viszi a gyújtást és/vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyagot (és levegőmennyiséget), ezáltal csökkentve a teljesítményt.

" A TC(Traction Control=úttartásszabályozó=kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától
és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését.
A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgése esetén
is csökkenti a motor teljesítményét. AMENNYIBEN SZÜKSÉGES, A KIPÖRGŐ KEREKEKET FÉKEZI IS."
Astra G kézikönyv 153.oldal.
Link to comment
Megosztás:

" A TC(Traction Control=úttartásszabályozó=kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától
és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését.
A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgése esetén
is csökkenti a motor teljesítményét. AMENNYIBEN SZÜKSÉGES, A KIPÖRGŐ KEREKEKET FÉKEZI IS."
Astra G kézikönyv 153.oldal.

Potyo-nak igaza van, ezt úgy kell érteni hogy fékezni csak az ESP-s autó fékezi, amiben nincs ilyen extra az csak a motorteljesítményt csökkenti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy 1.6-os, 16V-s Sedan G Astram, 240.000 km-rel!!!

Főleg Pesten használom munkába járásra, kb. 4-5 km az út. 10-11-es horror fogyasztás jónak mondható? Pályán olyan 7,5-8 liter körül fogyaszt, azt sem mondanám olyan hű de jónak azért!!!!!!!!

A városon ne csodálkozz.

Pályán gondolom 130-al közlekedsz, akkor az sem rossz, főleg ha megpakolva...

Link to comment
Megosztás:

Nekem 9,6 volt az utolsó mérésem még a télen. Csak város. Ezért nem érdemes félni a nagyobb köbcentis motoroktól.

A viszonylag nagy nyomaték miatt egészen kis gázzal lehet közlekedni velük. Dinamikusan.

jaja :)

nekem is azért ennyi mert nem szoktam óvatoskodni annyira :)

na meg 10km megyek .. be se melegszik

most hogy itt van a jó idő esik lefelé :) olyan 10ig visszamegy városba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16SZR motorral szerelt G kombi mennyit eszik a valóságban országúton? (90..100 max 110 km/h).

Valaki számolt már erre az autóra körülbelüli kilométer költséget ami nem csak a benzint tartalmazza, hanem egyéb kopásokat, szerviz költségeket, stb..? (biztosítás, súlyadó nélkül..).

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16SZR motorral szerelt G kombi mennyit eszik a valóságban országúton? (90..100 max 110 km/h).

Valaki számolt már erre az autóra körülbelüli kilométer költséget ami nem csak a benzint tartalmazza, hanem egyéb kopásokat, szerviz költségeket, stb..? (biztosítás, súlyadó nélkül..).

Előre is köszi.

Nekem ilyen van sedanba,90-100km/h-nál 6-6,5l között jön ki 2 személlyel,de klimával is megáll ennyiben

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Akinek van veramon, nem tudna megmondani , hogy kettesben, 4500 fordulatnam kb. mennyi a fogyasztas?

Ez azért nem ilyen egyértelmű. Ha kalibrálás miatt kérdezed, inkább nézz egy telitankos fogyasztást, aztán ahhoz képest állítsd. De szerintem pár tankot el kell használnod, h pontosan be tudd lőni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve.

Ha kollegám a Z14XE-vel 10-ből jár, akkor ez baráti. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez azért nem ilyen egyértelmű. Ha kalibrálás miatt kérdezed, inkább nézz egy telitankos fogyasztást, aztán ahhoz képest állítsd. De szerintem pár tankot el kell használnod, h pontosan be tudd lőni.

Egy sima pillanatnyi fogyasztasra gondolok. mentem igy vele vagy 15 km-t eskivancsi vagyok mennyi fogyott

Link to comment
Megosztás:

Egy sima pillanatnyi fogyasztasra gondolok. mentem igy vele vagy 15 km-t eskivancsi vagyok mennyi fogyott

Pont ezért írtam. A pillanatnyi fogyasztás elég tág határok közt ingadozik még ugyanazon autónál is, ne ehhez viszonyíts, mert baromira elállíthatod. Konkrétan, a pillanatnyi fogyasztást befolyásolja a szél iránya (bár kis sebességnél nem annyira), az út lejtése (már kis emelkedő is képes 2-3L-rel megemelni a fogyasztást), a folytószelep állása (még tempomattal sem állandó) stb... stb...

Ha kétségeid vannak a pontosságával kapcsolatban, előbb csinálj pár hagyományos fogyasztásmérést (minimumra fogyasztod(!)-első kattanásig teli tankolod lehetőleg ugyanannál a kútfőnél), ezután már összehasonlíthatod a kapott átlagot a kompi átlagával, és ha szükséges, állítani. Ezt is jópárszor el kell játszani, h pontos legyen. Az ilyen 15km-t megyek, rátankolok játékot el kell felejteni, mert semmire sem jó. Fogyasztásmérésre semmiképp.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000-es évjáratú, X16EL motorkódú, 1,6 16V motorral szerelt Caravan-om van, mennyire elfogadható a 8 literes fogyasztás, fele város, fele városon kívüli használat esetén? klíma nélkül, mivel nincs feltöltve.

Szia!

Az enyém 98-as 5 ajtós ugyan ezzel a motorral. Vegyesben nekem is 7-8 liter körül szokott alakulni, attól függ mennyi a város/országút arány. Sok helyben, hidegen szaladgálással volt már 9 fölött is (10 fölé nekem még szerencsére nem sikerült kerülni), országúton 6,5-ből is kijön. Szóval szerintem is teljesen normális.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Segitségeteket kérném. y20dth motor. És nagy a fogyasztásom. Városban, városon kívül, vegyesben, mindenhogy. Városban rövid táv szépen hajtva(2-3-4km-ek) 10-11 ha gyilkolom max rámegy +1 liter. Nyílt úton szeged-budapest közt szépen hajtva max 130 6.5-6.8. Szerintem sok.

Nemtom van e köze a fogyasztáshoz. 2200 alatt ultra lomha. turbo kapcsolása után jól megy. Volt 4 mesternél. Tech2-n is volt rajta. nincs semmi látható hiba. értékek jók. EGR pucolva, légtömegmérő cserélve másikra, elvesztettem a türelmemet. mostmár felgyújtom.

Még egy érdekes megjegyzés a végére. Amikor a légtömegmérőmet elcsavarom (a két kis torxot felengedem és egy 30 fokkal elfordítom óra mutató járásaával) akkor megy mint a bolond. Alacsony fordulaton is és turbó kapcsolása után is talán még jobban húz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.