potyo Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 E isjo megoldas. de en gyenge fagyok excelbol, hogy osszehoakegy ilyet:) Nem kell. freeze fórumtárs jóvoltából már van ilyen készen, letölthető, csak használni kell. Az aláírásában megtalálod: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&st=26740#entry915446 Én is csak azért csináltam másikat, mert ez csak egyféle üzemanyagot tud vezetni, én meg akartam az benzint és a gázt is írni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 1 fejjel odébb G astra 2eft tankol... annak mi értelme van Fel akarja szedni a kutas csajt és kell valami alibi hogy gyakran visszajárhasson? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Fel akarja szedni a kutas csajt és kell valami alibi hogy gyakran visszajárhasson? :D erre nem gondoltam :) nem rossz a kasszás lány ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Ez a spritmonitor jo oldalnak tunik, magyar nyelvu, ehez hasonlo oldal nincs? Szia! Van magyar nyelvű is: http://www.fogyasztasmonitor.hu/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Én nem találtam még. A fórumon sokan ezt használják. Amúgy meg készítettem egy excel táblát ami még grafikont is rajzol. :) Abban is vezetem. Ott ir össz km-t, litert, Ft-ot, ft/km-t, átlagot. :) És grafikonon jelzi az össz átlagfogyasztáshoz képesti tankolási átlagokat. :) Ügyes :icon13: Holnap én is csinálok egy ilyet magamnak, köszi az ötletet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Gyári hiba. Ilyen is van.... És a fogyasztást a szintjelzőhöz számolni lehetetlen. Fölösleges. Féltankkal számolni is literekkel tér el. Lehet nem is fogyaszt sokat, csak rosszúl számolsz??? Nekem van hogy 70-80 km-ig nem is mozdul a műszer, aztán szemmel látom, hogy megy le. Tankold kattanásig, ellenőrizd, hogy a km számlálód tényleg annyit mutat-e mint amennyit mész. Utána ha "üres" a tank akkor megint kattanásig. Akkor már kb megkapod a valóst. De ez is csak sok mérés után lesz pontos. Addig sok a csalás a mérésben. A téli gumi ami rajta van csak egy nagyon picit nagyott. 195/65 R15. A gyári érték az 195/60 lenne. GPS el nézve nem sok az eltérés. Nincsen 50 nél 5 km/h. Azért mondtam ezt a fél tankot mert éppen akkor ott járt. Amit tudok hogy ha városba használom(gyakorlatilag az év 90% ba ez van) nem tudok elmenni két kattanásig telitankolt tankkal 450-460 km-t amikor már kivilágít. Olyankor belemegy 46-47 L üzemanyag. Tehát 10 fölötti. Most lehet hogy még korai következtetni a fogyasztásra. De majd ha kivilágít megírom mennyi lett. De szerintem nem jön ki 10-11 alá. Ezt a 10-11 hozza folyamatosan. Amire volt szerelő aki azt mondta jó volt aki sokallja. Nem megy túl rövidet. Mert 10km-t oda ugyanennyit vissza. Igaz sok kereszteződéssel és lámpával de egy indítással tehát nem állok meg. Üzemi hőfokát kb 3 km után simán eléri. Termosztát 2 éve cserélve wahler típusra. Azért furcsa meg ha hosszút megyek akkor 7 liter alá simán lemegy. Tehát ezért nem értem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Szia! Van magyar nyelvű is: http://www.fogyasztasmonitor.hu/ Ezzel csak az a baj, hogy nagyon kevesen használják aktívan (bár én ott is írogatom). Magyarok közül még a http://szervizkonyv.vezess.hu/ oldalt ajánlanám, de legtöbb adat a spritmonitoron van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január20, 2013 Megoszt Elküldve Január20, 2013 A téli gumi ami rajta van csak egy nagyon picit nagyott. 195/65 R15. A gyári érték az 195/60 lenne. GPS el nézve nem sok az eltérés. Nincsen 50 nél 5 km/h. Azért mondtam ezt a fél tankot mert éppen akkor ott járt. Amit tudok hogy ha városba használom(gyakorlatilag az év 90% ba ez van) nem tudok elmenni két kattanásig telitankolt tankkal 450-460 km-t amikor már kivilágít. Olyankor belemegy 46-47 L üzemanyag. Tehát 10 fölötti. Most lehet hogy még korai következtetni a fogyasztásra. De majd ha kivilágít megírom mennyi lett. De szerintem nem jön ki 10-11 alá. Ezt a 10-11 hozza folyamatosan. Amire volt szerelő aki azt mondta jó volt aki sokallja. Nem megy túl rövidet. Mert 10km-t oda ugyanennyit vissza. Igaz sok kereszteződéssel és lámpával de egy indítással tehát nem állok meg. Üzemi hőfokát kb 3 km után simán eléri. Termosztát 2 éve cserélve wahler típusra. Azért furcsa meg ha hosszút megyek akkor 7 liter alá simán lemegy. Tehát ezért nem értem. Sztem az alapján ahogy használod (90% város, rövid távok sok lámpával +most a tél) egyáltalán nem sok ez a fogyasztás, amit az is mutat hogy magad is elismerted hogy hosszú távon lemegy 7 liter alá. Írhatnám azt is hogy ez nem szar, ez ilyen, de egyrészt feltehetőleg nem vigasztalna, másrészt meg ne hidd hogy a többi jobb, hasonló körülmények között bármilyen benzines autónak nagyjából ekkora arányban növekedne a fogyasztása. Csak egy példa: telente egy Z10XE Corsát használok, csak városban 500-550km-t tudok elmenni egy tankkal, városon kívül simán 700km felett, akár 750-et is. Pedig Veszprém nem nagy város, nincs túl sok lámpa és a dugó is ismeretlen fogalom a reggeli és a délutáni csúcsot leszámítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Január20, 2013 Megoszt Elküldve Január20, 2013 Sztem az alapján ahogy használod (90% város, rövid távok sok lámpával +most a tél) egyáltalán nem sok ez a fogyasztás, amit az is mutat hogy magad is elismerted hogy hosszú távon lemegy 7 liter alá. Írhatnám azt is hogy ez nem szar, ez ilyen, de egyrészt feltehetőleg nem vigasztalna, másrészt meg ne hidd hogy a többi jobb, hasonló körülmények között bármilyen benzines autónak nagyjából ekkora arányban növekedne a fogyasztása. Csak egy példa: telente egy Z10XE Corsát használok, csak városban 500-550km-t tudok elmenni egy tankkal, városon kívül simán 700km felett, akár 750-et is. Pedig Veszprém nem nagy város, nincs túl sok lámpa és a dugó is ismeretlen fogalom a reggeli és a délutáni csúcsot leszámítva. Plusz ismeretlen tényező a fórumtárs vezetési stílusa. Hosszú távon kevés a fék+gáz kombináció. De városban elég gyakori. És lehet benne van az is, h padlógáz aztán meg satufék. Nem mindig az autóban kell keresni a hibát. Annó a B Zafiránk esetében, amit apámmal használtunk közösen, ő 60 éves fejjel elment 7,5 literes átlaggal. Én a huszon éves fejjel 8-9 között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geri1987 Elküldve Január20, 2013 Megoszt Elküldve Január20, 2013 Sziasztok! Segítség kellene! Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Kevés budapesti lámpa, de leginkább hosszútáv (nem autópálya, 100-110 km/h között), rekordfogyasztást hozott 5.8 L / 100 km. Lukoil kúton tankoltam. Előző fogyasztás ugyanazon a kútfejen 5.9-re jött ki. (2004 Z14XE) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Kevés budapesti lámpa, de leginkább hosszútáv (nem autópálya, 100-110 km/h között), rekordfogyasztást hozott 5.8 L / 100 km. Lukoil kúton tankoltam. Előző fogyasztás ugyanazon a kútfejen 5.9-re jött ki. (2004 Z14XE) Grat. Az 1,4-es motoroknak az a legideálisabb sebesség, felette már el kezd enni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Sziasztok, Mi okozhatja azt, hogy városban 20km-en 3 lámpa, 8.2-9.2 a fogyasztásom, viszont 130km autópályán is beveszi a 12 litert. A motor egy Z16XEP Nem nyomom neki és ahol biztosított a folyamatos haladás, ott 5-ikben pörög kb 1000 és 1500 között valahol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Sziasztok, Mi okozhatja azt, hogy városban 20km-en 3 lámpa, 8.2-9.2 a fogyasztásom, viszont 130km autópályán is beveszi a 12 litert. A motor egy Z16XEP Nem nyomom neki és ahol biztosított a folyamatos haladás, ott 5-ikben pörög kb 1000 és 1500 között valahol. 1000?...az már majdhogynem alapjárat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 1000?...az már majdhogynem alapjárat... Motorgyilkos. Így gyorsan kinyírja.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 F astrába tankoltam anno 1:3 arányban, de időnként csörgött vele a motor, ezért inkább leálltam vele. G Astra mennyire szereti az etanolt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 F astrába tankoltam anno 1:3 arányban, de időnként csörgött vele a motor, ezért inkább leálltam vele. G Astra mennyire szereti az etanolt? Nem érdemes, nem nyersz vele semmit sem. 50%-nál már üzemanyag korrekciós hibát ír ki. 40% fölé ne menj vele. 20-30%-nál nem úgrik meg jelentősen a fogyasztás (5% körül) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Ez a Bp drága hely. :) Benzint tgnap 403.9 -8Ft-ért tankoltam (nálunk 429.9 -8Ft) AGIP És az LPG 255Ft/l (nálunk 286Ft -10Ft) Azt hiszem ha tehetem (benzinből tutira) csak Bp-en fogok tankolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Na megnéztem ma, 5-ben 1350 körül forog. Mi a legjobb fordulat a Z16XEP-nek, kerestem, de nem találtam sehol motor karakterisztikákat, esetleg tud valaki valahol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Nem érdemes, nem nyersz vele semmit sem. 50%-nál már üzemanyag korrekciós hibát ír ki. 40% fölé ne menj vele. 20-30%-nál nem úgrik meg jelentősen a fogyasztás (5% körül) Hagyom inkább ,köszi :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Na megnéztem ma, 5-ben 1350 körül forog. Mi a legjobb fordulat a Z16XEP-nek, kerestem, de nem találtam sehol motor karakterisztikákat, esetleg tud valaki valahol? Én lakott területen belül nem nagyon szoktam 5-be rakni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Ez a Bp drága hely. :) Benzint tgnap 403.9 -8Ft-ért tankoltam (nálunk 429.9 -8Ft) AGIP És az LPG 255Ft/l (nálunk 286Ft -10Ft) Azt hiszem ha tehetem (benzinből tutira) csak Bp-en fogok tankolni. meg gázt is..vagy határon túl.. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Na megnéztem ma, 5-ben 1350 körül forog. Mi a legjobb fordulat a Z16XEP-nek, kerestem, de nem találtam sehol motor karakterisztikákat, esetleg tud valaki valahol? http://i155.photobucket.com/albums/s314/astraownersclub/Engines/graph_16i16v.gif Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Na megnéztem ma, 5-ben 1350 körül forog. Mi a legjobb fordulat a Z16XEP-nek, kerestem, de nem találtam sehol motor karakterisztikákat, esetleg tud valaki valahol? szerintem ha már üzemmeleg a motor, 2000-ig is csak emelkedő és gyorsítás nélkül engedd vissza...sokan városban még negyediket se kapcsolnak, s állítják, nem ugrik meg a fogyasztásuk jelentősen a pörgősebb stílus miatt. de hogy a motornak jót tesz, az tuti, s így közép-, pláne hosszútávon visszadja annak a pár deci benyának az árát. azt elhiszem (tapasztalat), hogy nehéz a berögzött vezetési stíluson változtatni, de ha eleinte tudatosan, figyelve rá pörgeted picit, később már Te fogod piszkálni az asszonyt: "kapcsolj vissza, megfojtod a motort." ;) szóval a mutatód inkább 3000-től jobbra legyen, mint balra... a fagyizás áldásos hatásairól meg olvashatsz itt, keress vissza :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 szerintem ha már üzemmeleg a motor, 2000-ig is csak emelkedő és gyorsítás nélkül engedd vissza...sokan városban még negyediket se kapcsolnak, s állítják, nem ugrik meg a fogyasztásuk jelentősen a pörgősebb stílus miatt. de hogy a motornak jót tesz, az tuti, s így közép-, pláne hosszútávon visszadja annak a pár deci benyának az árát. azt elhiszem (tapasztalat), hogy nehéz a berögzött vezetési stíluson változtatni, de ha eleinte tudatosan, figyelve rá pörgeted picit, később már Te fogod piszkálni az asszonyt: "kapcsolj vissza, megfojtod a motort." ;) szóval a mutatód inkább 3000-től jobbra legyen, mint balra... a fagyizás áldásos hatásairól meg olvashatsz itt, keress vissza :D Na ezt nem igazán értem, akkor milyen tartományban érdems hsználni? :) Mi van a 2000el? mit csináljak? Tényleg nem értem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts