Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Itt van egy kis benzin-összehasonlítás:

http://www.mami.hu/p...szt_cikk_II.pdf

Köszi szépen. Elolvastam. Tetszett a hozzáálásuk, s végre valakik, akik amennyire tudtak alaposak voltak. Valami ilyesmi eredményre gondoltam. Ebből is látszik, hogy van különbség. Egy mondat tetszett "Bár ez a nyamvadt belsőégésű motor már bőven elmúlt 100 éves, de még mindig nem tudjuk, hogy hogyan működik. Amikor a tervezőmérnököket megkérdeztük, hogyan befolyásolják a különböző minőségű benzinek az égés lefolyását, fölhúzták a vállukat és széttártál kezüket."

Szerintem ezmiatt érezzük, hogy "ettől a benyától megy ám a gép!"

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Gondoltam megírom az eddigi legjobb fogyasztásom és annak történetét is, hátha láma vagyok, és majd Ti rámutattok hogy fizikai képtelenség hogy az általam kapott érték megfeleljen a valóságnak.

A jármű 2007-es G Astra. 1400 ccm

Az üzemanyag-szintjelző egy fél mutató vastagsággal hagyta el az első negyed osztást indulás előtt(többszöri ellenőrzés után is itt állt, akkor még csak azért néztem meg többször mert döntenem kellett hogy a nálam lévő összesen 1200 Ft-ból élelmet vagy benzint vásárolok, (bankkártyám otthon maradt :)) majd kereken 215 km után a mutató nem érte el a piros vonalat, és a sárga lámpa nem gyulladt ki.

Na ehhez ki mit szól? Ti erre milyen átlagot mondanátok? Az első piros vonal a negyed osztás felénél van nem? Mert ha igen ez az átlag alulról verné a 4 litert...

Link to comment
Megosztás:

Rossz a szintjelződ! :D Nekem negyedes állástól jó ha 100 km kijön a sárga lámpáig. Bár ha tfh. sík úton 5. fokozatban mész folyamatos, valahol 50-80 km/h közötti tempóval, nem kell lassítani-gyorsítani, akkor nem kivitelezhetetlen. Viszont pont azt nem írtad, hogy ezt a 215 km-t milyen körülmények között tetted bele...

Viszont van még egy teóriám, mégpedig hogy jó az órád, mert ha negyed fölött volt picivel, és a többségünknél tapasztalttal ellentétben lineárisan mér, akkor mondjuk volt 16-18 liter benne, 6-7 liternél kezd világítani, tehát 10-12 liter 215 km-re, vagyis 4,6-5,5 liter 100 km-re. Ez az említett kíméletes tempóban és körülmények között, és mondjuk a kevésbé étkes Z14XEP motorral már nem is olyan nagy csoda. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Rossz a szintjelződ! :D Nekem negyedes állástól jó ha 100 km kijön a sárga lámpáig. Bár ha tfh. sík úton 5. fokozatban mész folyamatos, valahol 50-80 km/h közötti tempóval, nem kell lassítani-gyorsítani, akkor nem kivitelezhetetlen. Viszont pont azt nem írtad, hogy ezt a 215 km-t milyen körülmények között tetted bele...

Viszont van még egy teóriám, mégpedig hogy jó az órád, mert ha negyed fölött volt picivel, és a többségünknél tapasztalttal ellentétben lineárisan mér, akkor mondjuk volt 16-18 liter benne, 6-7 liternél kezd világítani, tehát 10-12 liter 215 km-re, vagyis 4,6-5,5 liter 100 km-re. Ez az említett kíméletes tempóban és körülmények között, és mondjuk a kevésbé étkes Z14XEP motorral már nem is olyan nagy csoda. :icon10:

Hát Gödöllőről jöttem Mezőhegyesre éjszaka. 1 (4es is)-2 de jellemzően 3-4 számjegyű utakon, és átjöttem 21 településen. Az út elején voltak szintkülönbségek is a gödöllői dombság révén. (ősszegésében ugye az is negatív, pár száz méterrel). Később kiderült hogy még 5km kellett a lámpa felvillanásához a 215 után. 75-80 km/h körül közlekedtem, lak területen 60.

Nem vagyok benne biztos mit jelent az hogy lineárisan mér, de sztem nem. úgy indulás után két km-el leesett a mutató pont a mutatóra, aztán volt hogy 100km-ig szinte nem mozdult.

Na mindegy azt biztonsággal elmondhatom azt hiszem hogy a rekordom 4,5-5 L között volt.

Link to comment
Megosztás:

Hát Gödöllőről jöttem Mezőhegyesre éjszaka. 1 (4es is)-2 de jellemzően 3-4 számjegyű utakon, és átjöttem 21 településen. Az út elején voltak szintkülönbségek is a gödöllői dombság révén. (ősszegésében ugye az is negatív, pár száz méterrel). Később kiderült hogy még 5km kellett a lámpa felvillanásához a 215 után. 75-80 km/h körül közlekedtem, lak területen 60.

Nem vagyok benne biztos mit jelent az hogy lineárisan mér, de sztem nem. úgy indulás után két km-el leesett a mutató pont a mutatóra, aztán volt hogy 100km-ig szinte nem mozdult.

Na mindegy azt biztonsággal elmondhatom azt hiszem hogy a rekordom 4,5-5 L között volt.

Örülj neki, nekem 7 liter alatt nem nagyon áll meg...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a legjobb fogyasztásom a 760km volt egy teli tankkal, amikor már villogott a szintjelsző akkor tankoltam, igaz ez ősszel volt tehát a klíma nem ment! Városban persze, de nem olyan forgalmas és lámpákkal teli úton. Az 1.2 erre jó, mert vagánykodni nem lehet vele :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a legjobb fogyasztásom a 760km volt egy teli tankkal, amikor már villogott a szintjelsző akkor tankoltam, igaz ez ősszel volt tehát a klíma nem ment! Városban persze, de nem olyan forgalmas és lámpákkal teli úton. Az 1.2 erre jó, mert vagánykodni nem lehet vele :D

Nagyobb hengerűrtartalmú motor kevesebbet fogyaszt egy határig, nem?

Csak kérdem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a legjobb fogyasztásom a 760km volt egy teli tankkal, amikor már villogott a szintjelsző akkor tankoltam, igaz ez ősszel volt tehát a klíma nem ment! Városban persze, de nem olyan forgalmas és lámpákkal teli úton. Az 1.2 erre jó, mert vagánykodni nem lehet vele :D

Amikor benzinnel jártam 800-820km-nél szokott a sárga lámpa kivillanni...

Link to comment
Megosztás:

de biza

olyan 2.0 turbó valahol a határ

ismerek olyat aki ilyen mocival eljár 7.5 literből ...

Az 1.8 Vectra is pályán 130-135-ös tempónál 7.5-öt mutatott a pillanat fogyasztás mérője, 90nél nem néztem, de akkor sztem 6l körül kell hogy legyen. :)
Link to comment
Megosztás:

ahogy érzed :)

mennyi lesz a ft/km különbség a 125% emelés után??

Ezt egyenlőre nehéz megmondani, mivel kíváncsi leszek, hogy mennyit nyelnek be a kutasok/MOL/Primagáz...

Nálunk Zalában 267-ért tankolok, fent Bp-en 235-ért. Illetve majd a benzin ára is mérvadó lesz. Ha 300Ft lesz az LPG és 400Ft a benzin akkor rövid távon be sem kapcsolom az LPG-t (munkába), esetleg Bp-re menet, és akkor fent tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Ezt egyenlőre nehéz megmondani, mivel kíváncsi leszek, hogy mennyit nyelnek be a kutasok/MOL/Primagáz...

Nálunk Zalában 267-ért tankolok, fent Bp-en 235-ért. Illetve majd a benzin ára is mérvadó lesz. Ha 300Ft lesz az LPG és 400Ft a benzin akkor rövid távon be sem kapcsolom az LPG-t (munkába), esetleg Bp-re menet, és akkor fent tankolok.

Igen, kezd bekövetkezni, ami miatt mindig halogattam a gázosítást: egyre kisebb lesz az árkülönbség, amiért megéri bevállalni a gázos üzemmel járó nyűgöket.

Link to comment
Megosztás:

Igen, kezd bekövetkezni, ami miatt mindig halogattam a gázosítást: egyre kisebb lesz az árkülönbség, amiért megéri bevállalni a gázos üzemmel járó nyűgöket.

Igen, de kíváncsi leszek, hogy januártól mi lesz. Addig a kocsiba belemegy még kb 2e km, és a gázszettnek visszajön az ára addig. Eddig 203500Ft-nál tartok, és 220e volt a szett (+6e az okmányiroda, 28900Ft a flashlube)

Link to comment
Megosztás:

Igen, de kíváncsi leszek, hogy januártól mi lesz. Addig a kocsiba belemegy még kb 2e km, és a gázszettnek visszajön az ára addig. Eddig 203500Ft-nál tartok, és 220e volt a szett (+6e az okmányiroda, 28900Ft a flashlube)

Hát igen, legalább visszahozta az árát...

Nálam az a gond, hogy sok kicsi, rövidebb utakat megyek. LPG szerintem autópályára, több tucat km-es utazásra jó igazán, akkor valóban gyorsan meg is térül.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, legalább visszahozta az árát...

Nálam az a gond, hogy sok kicsi, rövidebb utakat megyek. LPG szerintem autópályára, több tucat km-es utazásra jó igazán, akkor valóban gyorsan meg is térül.

Én is ha dolgozni megyek, az 12km. Ha jól megy, melegítem itthon 1-2 percet, akkor is kell 2km, de télen ez 3km vagy még több is lehet...

Link to comment
Megosztás:

:D

legalább annyira vad szám mint nekem a 10L ,de igaz ,na meg a tojás a pedál alatt

mostanában nem is megy :)

Hát kedves Elek. Nekem is 10 L simán csak nekem fele a motorom mint neked. Úgyhogy a tied teljesen jó.Városba 10 alá nekem sosem megy pedig nem nyomom. Max fordulat 3000 de azt sem padlógázzal érem el.Egyenletes gyorsítás max 4 ig váltok szóval nem 2000 meg alatta használom szóval ez a pocsék motor csak ennyit tud. Pedig minden értéke jó megkap időbe mindent normális üzemanyagot meg olajat.

Link to comment
Megosztás:

Hát kedves Elek. Nekem is 10 L simán csak nekem fele a motorom mint neked. Úgyhogy a tied teljesen jó.Városba 10 alá nekem sosem megy pedig nem nyomom. Max fordulat 3000 de azt sem padlógázzal érem el.Egyenletes gyorsítás max 4 ig váltok szóval nem 2000 meg alatta használom szóval ez a pocsék motor csak ennyit tud. Pedig minden értéke jó megkap időbe mindent normális üzemanyagot meg olajat.

Valamit pedig csak nem jól csinálsz, vagy a géppel nincs rendben valami. Nekem 10 litert még meg se közelítette a fogyasztásom, pedig sokszor használom városban, pár kilométerekre, de eddig 9 fölé még nem mentem vele...

Link to comment
Megosztás:

Hát kedves Elek. Nekem is 10 L simán csak nekem fele a motorom mint neked. Úgyhogy a tied teljesen jó.Városba 10 alá nekem sosem megy pedig nem nyomom. Max fordulat 3000 de azt sem padlógázzal érem el.Egyenletes gyorsítás max 4 ig váltok szóval nem 2000 meg alatta használom szóval ez a pocsék motor csak ennyit tud. Pedig minden értéke jó megkap időbe mindent normális üzemanyagot meg olajat.

:)

ne is foglakoz velem mostanában hogy hűvösebb van 12 alá nem tudom bevinni városba ...

de azt is tudni kell hogy 10km megyek vele csak ... majd este megint

nagymotor lassan melegszik... de lassan is hűl ki ..

van egy bömbis kollégám neki télen +5liter

persze az is nagy motor :)

Link to comment
Megosztás:

Valamit pedig csak nem jól csinálsz, vagy a géppel nincs rendben valami. Nekem 10 litert még meg se közelítette a fogyasztásom, pedig sokszor használom városban, pár kilométerekre, de eddig 9 fölé még nem mentem vele...

Nem tudom Te hogy használod városba de nekem amilyen hosszú az év nem hagyom el a Győr táblát tán 3 szor . Akkor sem jutok fel pályára hogy egy kicsit tiszuljon. Töszörgés megy egész évbe 7-8 km oda ugyanennyi vissza minden nap. Természetesen tömény város tehát minden sarkon lámpa vagy kereszteződés. Megnézném a tiedet ha így használnám több mint 2 évig folyamatosan mennyivel kerülné el a 9 litert gyanítom megnyernéd a 10et. Még egyszer ez a kocsi csak városba megy és ott is ökölődve lámpától lámpáig kb 4-500m-t. Ezért mondom hogy pocsék motor mert haver "off" puntója ugyanezt csinálja és az mégis megáll 8 literbe akármennyit is városozik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a legjobb fogyasztásom a 760km volt egy teli tankkal, amikor már villogott a szintjelsző akkor tankoltam, igaz ez ősszel volt tehát a klíma nem ment! Városban persze, de nem olyan forgalmas és lámpákkal teli úton. Az 1.2 erre jó, mert vagánykodni nem lehet vele :D

Az korrekt! Nekem is 760mk. környékén kezd el cseszegetni a szegénységjelző. Pontosan! Erre jó, vagánykodni nem lehet vele ez tény, de nem is igen akarok vele. Inkább gazdaságosan közlekedni A-ból B-be. :) Erre jó példa 5,3-as fogyasztási adat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.