Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Semmi bajuk nem lesz tőle. Mitőbb, sokan itt "fagyizás" címszó alatt éppen ezt ajánlják, akár még drasztikusabb változatban (5000 1/min, 30-40km-en keresztül) is. A kézikönyvben mindenesetre valami olyasmi szerepel hogy "tartósan elviselhető legmagasabb fordulatszám: 6500". Én a magam részéről ezt úgy értelmezem hogy akár azt is bírnia kell ha egy órán keresztül 6500-on pörgetem...

Van olajhőfok-mérőd? Ott kiderülne milyen fordulaton,meddig,milyen körülmények között. 110Fok felett el kell venni a gázt.

Többen írták itt is milyen döglött az x14xe(p) 3000 alatt. Hát ja, még korzában is szánalmas tötymörgés amit ez alatt a fordulat alatt művel.Ott 4000 a nyomatékcsúcs és 6000 a teljesítménycsúcs. Am pörgetni sincs kedvem,mert pörgetem az is csak vihar a biliben. Nem egy 1.6VTI,azt van értelme megküldeni. :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Jóvan mer' te tele vagy nyomatékkal (tényleg, nem adsz el belőle?) és alig kell piszkálni a gázt ilyen tempóhoz... :D

:D

majd teszek fel a vaterára :)

furcsa hogy olyan tempónál kb 2600-2700 fordul

210nél talán 4000sincs :D

de már néztem ezt :D :D

http://www.eds-motorsport.de/shop/en/Opel/Vectra-C/Z28NET/Opel-Vectra-C-Z28NET-Phase1-Chiptuning

Link to comment
Megosztás:

:D

majd teszek fel a vaterára :)

furcsa hogy olyan tempónál kb 2600-2700 fordul

210nél talán 4000sincs :D

de már néztem ezt :D :D

http://www.eds-motor...ase1-Chiptuning

Keresd meg Osit, sokunknak ő szerezte be a szoftvert, pl. tgabika76(z18xe), én(x20xev), Osi (z20let). mtb-fahrzeugtechnik.de Állítólag az EDS-ből vált ki a srác, ott volt fejlesztőmérnök. A telszámot küldöm privben.

Link to comment
Megosztás:

A héten voltunk egy kis Őrségi, osztrák és szlovén kiruccanáson. Eddig is írtam a fogyasztási adatokat, de nagyvárosi autókázás fogyasztásán kívül más adatom eddig nem volt.

Szóval, Szlovéniában Muraszombatban tankoltam 473 kilométer után 34,98 liter gázt.

Ez 7,39 literre jött ki százon. Ez folyamatos klímás autózást jelentett Szegedről az Őrségbe, autópályát nem igénybevéve, toronyiránt "millió" egy falun át, lakott területen kívül kb. 100-110-el. Majd másnap pedig dimbes-dombos autózást Szlovéniában.

Ugyanitt Muraszombatban tankoltam benzint is: 2602 kilométerre 19,00 litert. Ez azt jelenti, hogy száz kilométerenként a gázhoz elfogyott még 0,73 liter benzin is. Azt figyelembe véve, hogy általában 1 litert mondanak százra, ez nem is rossz. A szlovéneknél a gáz most 0,754 €/liter volt. 281,42 forintos OTP euró árfolyammal számolva olcsóbb volt mint Zalaegerszegen a Kaszaházi úton, ahol 248,90-ért vesztegették. Ahogy számolgattam a benzin és a gáz egy kilométerre eső költségét, sikerült 20 forint alatt maradni a benzin 26-29 forintos kilométerenkénti költségéhez viszonyítva. Ez 35-40 %-os megtakarítás, ami egy nagyon jó dolog. :-)

Hazafelé már nem néztem a fogyasztást mert benzinnel is megjárattam egy kicsit a kocsit, hogy tudja milyen azzal is menni.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hosszú hétvégén sikerült egy erdélyi körutat megejteni és 2 nap miatt gondoltam nem veszek 3ezer forintért matricát, hanem a 4-es főúton megyek, úgyis jobb a fogyasztása a kicsikének főúton. Hát nem bántam meg :D. Összesen mentem 848 km, ebből 100 km volt légkondival,ez olyan helyben kavirnyolós volt, a többi az oda és vissza út. Ilyen jó fogyasztás még soha nem jött ki. Összesen tankoltam 47.76 litert ami azt jelenti, hogy 5.63 liter 100 km-en :). Igaz, hogy egy bő órával hosszabb lett az út, viszont a pályán nem jövök ki 7 liter alatt + a pályadíj, azért az már szemmel látható különbség költségben.

További kellemest Mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

Én is tesztelem a kicsikét....mióta meg van beleraktam 1350km-t.nem egész 1 hónap alatt.Nem tankoltam tele sosem,félre raktam a számlákat ami 31e ad ki...ha lehet hinni a villogó tank jelzésnek akkor 5,5-re jöhettem ki.Ez kb 1000km országúti,dimbes dombos kanyargós út max 70-80-al néha még vissza is kapcsolva..(egyébként csak itt járva 6,4-re jöttem ki )..A többi max 90-es tempó betartva mindent,nem nagyon kihúzatva csak max 2000-ig,minnél előbb 5-be.Városi elenyésző,de az is volt vagy 100km.Meg vagyok elégedve vele idáig.Klimát túl sokat nem használtam. Ma egy külön mérésem,tegnap villogott nem csak világított,pont tankolni indúltam,raktam bele csori 3000ft-ot mert tudtam fogok menni ma 120-130km viszonylag jó úton lehet menni legalább 90-el egy folytában.Haza is értem vele és még nem villog azaz ugyan az a fogyasztásom ki jött igy is. :)

04' 1,4 G astra

Link to comment
Megosztás:

...csak arra figyelj hogy néha azért hajtsd meg, mert ezek a modern 16 szelepes Opel-motorok nem annyira kedvelik a konstans alacsony fordulatot, lekokszosodik tőle a fojtószelep és leragad/eltömődik az AGR (ha van). Váltásnál nyugodtan elforgathatod 3000-ig, nem fog neki ártani, sőt a fogyasztás sem kúszik feljebb észrevehetően.

Én például az enyémmel (Z18XE) városban sosem kapcsolok fel 3. fölé, általában 80-nál rakom a negyediket. Így eszik 8 liter körül vegyesben (klímával, meg ez ugye 1.8-as és 215-ös gumim van, szóval az is elég széles), de sosincs sárga lámpás hibakódom...

Link to comment
Megosztás:

...csak arra figyelj hogy néha azért hajtsd meg, mert ezek a modern 16 szelepes Opel-motorok nem annyira kedvelik a konstans alacsony fordulatot, lekokszosodik tőle a fojtószelep és leragad/eltömődik az AGR (ha van). Váltásnál nyugodtan elforgathatod 3000-ig, nem fog neki ártani, sőt a fogyasztás sem kúszik feljebb észrevehetően.

Én például az enyémmel (Z18XE) városban sosem kapcsolok fel 3. fölé, általában 80-nál rakom a negyediket. Így eszik 8 liter körül vegyesben (klímával, meg ez ugye 1.8-as és 215-ös gumim van, szóval az is elég széles), de sosincs sárga lámpás hibakódom...

Értem.Mondjuk szerencsére gyárilag lehagyták az agr-t az enyémen 04' évjárat :) azzal nem lesz gond. Ma 5 személyel klimával muszáj volt 3000-ig pörgetnem pláne enyhe emelkedőn...Néha azért ki kórmolom majd,de nap mint nap munkába járásra nem kifizetődő,ott inkább ez a nyugis tempo....kanyar kanyar hátán úgy is,na meg a sok őz,szarvas...erre rengeteg van :(

Link to comment
Megosztás:

...csak arra figyelj hogy néha azért hajtsd meg, mert ezek a modern 16 szelepes Opel-motorok nem annyira kedvelik a konstans alacsony fordulatot, lekokszosodik tőle a fojtószelep és leragad/eltömődik az AGR (ha van). Váltásnál nyugodtan elforgathatod 3000-ig, nem fog neki ártani, sőt a fogyasztás sem kúszik feljebb észrevehetően.

Én például az enyémmel (Z18XE) városban sosem kapcsolok fel 3. fölé, általában 80-nál rakom a negyediket. Így eszik 8 liter körül vegyesben (klímával, meg ez ugye 1.8-as és 215-ös gumim van, szóval az is elég széles), de sosincs sárga lámpás hibakódom...

Nálam AGR probléma nem szokott előjönni. Viszont van egy érdekes jelenség ami csak és kizárólag hosszú utakon jön elő. Egy olyan 200-300 km után egyszer csak egyenletes tempónál elkezd fuldokolni az autó, rángat és ha kinyomom a kuplungot akkor lefullad, nincs alapjárat. Ilyenkor kihuzatom, vagy megpörgetem a motort tiltásig és 200-300 km-en keresztül megint semmi gond. Sárga lámpa soha nem jön és ha 1 évig nem megyek hosszabb távra akkor nem jön elő. Ötletem nincs mitől lehet :confused: , max egy benzinszűrőt majd még megpróbálok cserélni, hátha az okozza ...

Link to comment
Megosztás:

Nálam AGR probléma nem szokott előjönni. Viszont van egy érdekes jelenség ami csak és kizárólag hosszú utakon jön elő. Egy olyan 200-300 km után egyszer csak egyenletes tempónál elkezd fuldokolni az autó, rángat és ha kinyomom a kuplungot akkor lefullad, nincs alapjárat. Ilyenkor kihuzatom, vagy megpörgetem a motort tiltásig és 200-300 km-en keresztül megint semmi gond. Sárga lámpa soha nem jön és ha 1 évig nem megyek hosszabb távra akkor nem jön elő. Ötletem nincs mitől lehet :confused: , max egy benzinszűrőt majd még megpróbálok cserélni, hátha az okozza ...

Mi lenne, ha egy fagyizást beiktatnál?

Pályán 140-es tempó (ott még nem büntetnek) 40-50km-en keresztül megtenné a hatását, de nem árt előtte kb ugyanennyin nyugodt tempóban, hogy ne hirtelen tisztuljon, mert akár a dugó át is éghet...

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne, ha egy fagyizást beiktatnál?

Pályán 140-es tempó (ott még nem büntetnek) 40-50km-en keresztül megtenné a hatását, de nem árt előtte kb ugyanennyin nyugodt tempóban, hogy ne hirtelen tisztuljon, mert akár a dugó át is éghet...

mindenképpen kipróbálom a következő pályázásnál :), csak a furcsa az, hogy rövid távokon soha nem jön elő és gondolom ha valami kokszosodás lenne akkor ilyenkor is jelentkeznie kéne ?!. Szoktam pályázni, bár az tény, hogy inkább 3500-3750-es fordulaton, de azt végig és ilyenkor is előjön ... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek. Sajnos megint egy eszméletetlen pocsék fogyasztást nyugtáztam. 382 km re tankoltam 38,7 L-t ami 10,13 L /100km. Ami azért rendkívül pocsék mert ebből a 380 km ből 180-190 hosszú út volt finoman használva max 3000-3200 RPM ig pörgetve nyugodt gyorsításokkal igaz ugyan klímázva. a másik része az városi tömény tütymörgés hol klímázva hol nem. Ez a 10 L NAGYOOOOOON SOOOOK. Mivel a helyi márkaszervíz szerint nincsen új szoft ezért azt nem tudom frissítetni, máshol kéne körülnézni. Autóvillamosságis haver mondta hogy marha nehéz elindulni mert minden értéke jó egyeneletes alapjárat sárga-t nem dob jól indul magához képest jó ereje is van. Tehát csőd nekem. Nagyon bosszantó hogy 45-46 L benzinnel akárhol tankolok nem tudok menni 500 Km-t akármit is csinálok. Kocsi csere lenne a megoldás de sajnos ezt most nagyon nem tudom megoldani.Vmi ötlet???

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek. Sajnos megint egy eszméletetlen pocsék fogyasztást nyugtáztam. 382 km re tankoltam 38,7 L-t ami 10,13 L /100km. Ami azért rendkívül pocsék mert ebből a 380 km ből 180-190 hosszú út volt finoman használva max 3000-3200 RPM ig pörgetve nyugodt gyorsításokkal igaz ugyan klímázva. a másik része az városi tömény tütymörgés hol klímázva hol nem. Ez a 10 L NAGYOOOOOON SOOOOK. Mivel a helyi márkaszervíz szerint nincsen új szoft ezért azt nem tudom frissítetni, máshol kéne körülnézni. Autóvillamosságis haver mondta hogy marha nehéz elindulni mert minden értéke jó egyeneletes alapjárat sárga-t nem dob jól indul magához képest jó ereje is van. Tehát csőd nekem. Nagyon bosszantó hogy 45-46 L benzinnel akárhol tankolok nem tudok menni 500 Km-t akármit is csinálok. Kocsi csere lenne a megoldás de sajnos ezt most nagyon nem tudom megoldani.Vmi ötlet???

Vesszhez nem tudod elvinni?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek. Sajnos megint egy eszméletetlen pocsék fogyasztást nyugtáztam. 382 km re tankoltam 38,7 L-t ami 10,13 L /100km. Ami azért rendkívül pocsék mert ebből a 380 km ből 180-190 hosszú út volt finoman használva max 3000-3200 RPM ig pörgetve nyugodt gyorsításokkal igaz ugyan klímázva. a másik része az városi tömény tütymörgés hol klímázva hol nem. Ez a 10 L NAGYOOOOOON SOOOOK. Mivel a helyi márkaszervíz szerint nincsen új szoft ezért azt nem tudom frissítetni, máshol kéne körülnézni. Autóvillamosságis haver mondta hogy marha nehéz elindulni mert minden értéke jó egyeneletes alapjárat sárga-t nem dob jól indul magához képest jó ereje is van. Tehát csőd nekem. Nagyon bosszantó hogy 45-46 L benzinnel akárhol tankolok nem tudok menni 500 Km-t akármit is csinálok. Kocsi csere lenne a megoldás de sajnos ezt most nagyon nem tudom megoldani.Vmi ötlet???

nem folyik el valahol?????

Mert már láttam ilyet :)

Az valóban sok...,nekem nem eszik ennyit a kettőnyóc :)

Link to comment
Megosztás:

nem folyik el valahol?????

Mert már láttam ilyet :)

Az valóban sok...,nekem nem eszik ennyit a kettőnyóc :)

Benzinszagot nem érzek sem a motortérben sem az utastérben. Vagy a kettő nem függ össze? Én is gondoltam a visszavezető ágra hátha vhol ereszt és mikor megy a kocsi akkor folyik mellé is. És mivel városba drasztikus ezért összefüggés is lehet, mert nyilván itt nem nyomom annyira, tehát több folyik vissza a tankba, de ha lyukas a visszafolyó ezért nem a tankba hanem az aszfaltra.

Link to comment
Megosztás:

Benzinszagot nem érzek sem a motortérben sem az utastérben. Vagy a kettő nem függ össze? Én is gondoltam a visszavezető ágra hátha vhol ereszt és mikor megy a kocsi akkor folyik mellé is. És mivel városba drasztikus ezért összefüggés is lehet, mert nyilván itt nem nyomom annyira, tehát több folyik vissza a tankba, de ha lyukas a visszafolyó ezért nem a tankba hanem az aszfaltra.

körbe kellene szaglászni :)

hátha érzel valamit...

de lehet hogy nem is lukas ...

főleg a tartálynál

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.