bocs Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 1010km nél kezdett világítani Sztem nálam is annyinál kezdett volna, csak nem vártam meg az áremelést, 950-nél rátankoltam kb 45 lityit... (ld. előző oldal) Sziasztok márkatársak! Ti hol használjátok az autót legtöbbet?,Pályán, országúton vagy városban,hogy ennyi km-ert elmentek vele 1 tankkal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Sziasztok márkatársak! Ti hol használjátok az autót legtöbbet?,Pályán, országúton vagy városban,hogy ennyi km-ert elmentek vele 1 tankkal? nekem télen, -10 körül full városban asszem 6,2-6,3 liter volt a max, csk országút 80-90 olyan 4,6-4,7 liter lehet, autópálya 120-130 km/ó-val pedig 5,0-5,2 liter 4en, sok csomaggal. A fogyasztás értelemszerűen úgy változik ahogy ezek aránya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 nekem télen, -10 körül full városban asszem 6,2-6,3 liter volt a max, csk országút 80-90 olyan 4,6-4,7 liter lehet, autópálya 120-130 km/ó-val pedig 5,0-5,2 liter 4en, sok csomaggal. A fogyasztás értelemszerűen úgy változik ahogy ezek aránya. 75 % új M0 15% város 10 falvak közt 4.6les átlag úgy hogy volt benne fél óra 160KM/h padlógázon a lökhárítón fel is jött a festék :D nekem télen se eszik többet 6L nél és akkor rúgom neki volt amikor futárkodtam kaja kiszállítás csak város 5 - 5,5 körül evett megyek horvátba dobok majd egy mérést 5ember csomagokkal lehet tetőbox is jó kör lesz :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 75 % új M0 15% város 10 falvak közt 4.6les átlag úgy hogy volt benne fél óra 160KM/h padlógázon a lökhárítón fel is jött a festék :D nekem télen se eszik többet 6L nél és akkor rúgom neki volt amikor futárkodtam kaja kiszállítás csak város 5 - 5,5 körül evett megyek horvátba dobok majd egy mérést 5ember csomagokkal lehet tetőbox is jó kör lesz :) Aug 4-14 között én is megyek a horvátokhoz, én is méregetek majd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Szinte hihtetetlen benzines átlagok vannak itt. Én jópár benzinkutat kipróbáltam OMV. MOL kicsik. Sima és prémium anyagot is. De nekem full város mellet (Győr) 8,5 alá nem ment még le. De a 8,5 is akkor volt mikor volt benne egy kis hosszabb. Tehát ha tényleg csak város akkor 10-11. Télen még 12 is szokott lenni. Pedig ez csak 1,4es megkímélt jó állapotba lévő motorral.Értékei jók hibakód nincsen. Vezetés cseppet sem sportos. 2500-3000 körüli váltásokkal de van hogy csak 2200. A táv napi 10 oda 10km vissza. Nem értem itt vkinek hogy tud városban 6,5-7 lenni. Vagy azt nem értem hogy nekem mért 10. Pedig mostanában nem is klímázok, pont emiatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 nekem télen, -10 körül full városban asszem 6,2-6,3 liter volt a max, csk országút 80-90 olyan 4,6-4,7 liter lehet, autópálya 120-130 km/ó-val pedig 5,0-5,2 liter 4en, sok csomaggal. A fogyasztás értelemszerűen úgy változik ahogy ezek aránya. 75 % új M0 15% város 10 falvak közt 4.6les átlag úgy hogy volt benne fél óra 160KM/h padlógázon a lökhárítón fel is jött a festék :D nekem télen se eszik többet 6L nél és akkor rúgom neki volt amikor futárkodtam kaja kiszállítás csak város 5 - 5,5 körül evett megyek horvátba dobok majd egy mérést 5ember csomagokkal lehet tetőbox is jó kör lesz :) Télen nekem is ilyen 6,3-6,4 között eszik.Most (éppen tegnap tankoltam) 5,4-re jött ki a fogyasztás, fele város,fele országút.Napi 20 km-ert megyek (10 oda-10 vissza),és az út negyedénél-majdnem a felénél éri el az üzemit,igaz sok a lejtő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Aug 4-14 között én is megyek a horvátokhoz, én is méregetek majd. aug 11-20 közt Sibenik, kíváncsi vagyok már nem voltam még horvátban Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Szinte hihtetetlen benzines átlagok vannak itt. Én jópár benzinkutat kipróbáltam OMV. MOL kicsik. Sima és prémium anyagot is. De nekem full város mellet (Győr) 8,5 alá nem ment még le. De a 8,5 is akkor volt mikor volt benne egy kis hosszabb. Tehát ha tényleg csak város akkor 10-11. Télen még 12 is szokott lenni. Pedig ez csak 1,4es megkímélt jó állapotba lévő motorral.Értékei jók hibakód nincsen. Vezetés cseppet sem sportos. 2500-3000 körüli váltásokkal de van hogy csak 2200. A táv napi 10 oda 10km vissza. Nem értem itt vkinek hogy tud városban 6,5-7 lenni. Vagy azt nem értem hogy nekem mért 10. Pedig mostanában nem is klímázok, pont emiatt. Ez azért furcsa, mert az enyém is megáll 10-11 környékén városban, pedig nem 1.4... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Ez azért furcsa, mert az enyém is megáll 10-11 környékén városban, pedig nem 1.4... az enyém is :D :D kb 100km mentem vele városba..... 9L Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Július17, 2012 Megoszt Elküldve Július17, 2012 Ez azért furcsa, mert az enyém is megáll 10-11 környékén városban, pedig nem 1.4... Nem biztos ám, hogy városban az 1.4 feltétlenül takarékosabb, mint egy nagyobb motor. Saját tapasztalat (X16XEL vs. Z14XE), hogy már az 1.6-os is jelentősen könnyebben rángatja ezt a kasztnit. A városi folyamatos gyorsítgatásoknál ez is biztos számít. Ettől függetlenül az a nyári 10l fölötti fogyasztás Robinál nekem is kicsit soknak tűnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 Nem biztos ám, hogy városban az 1.4 feltétlenül takarékosabb, mint egy nagyobb motor. Saját tapasztalat (X16XEL vs. Z14XE), hogy már az 1.6-os is jelentősen könnyebben rángatja ezt a kasztnit. A városi folyamatos gyorsítgatásoknál ez is biztos számít. Ettől függetlenül az a nyári 10l fölötti fogyasztás Robinál nekem is kicsit soknak tűnik. Igen nekem is nagyon fura, mert ha bőven alulról nyaldosná a 10et tehát ilyen 9-9,5 attól függően hogy mennyire megy a klíma vagy mennyit kell szütyörögni akkor nem is lenne fura na de így. De az hogy 10 be nem tom megállítani ez nagyon nagyon bosszant. Főleg hogy nyár van. Üzemi hőfokot eléri pikk pakk. Értékei jók. Lambda szépen adja a jelet. Emisszió *5. 0,1-0,18 a CO. Elköltöttem már kb 40-50 ezret 2 év alatt ennek felderítésére. És az ok maradt. Gyári gyertyák amikbe kb 15000 km 5W40 minőségi olaj. Szűrők +olaj 10 ezrenként csere. Kerekek könnyen forognak. Vezetési stílus teljesen normális tehát nem rodeozok vele. 2500-3000körül váltok a 3000 az már nagyon max inkább 2200-2500 nél. Gyorsítás nem padlózva de nem is csiga módjára. Benzin az többnyire OMV de van hogy MOL. De már mindent próbáltam. Ami bosszantó hogy 173 km után jól 3/4 alatt a benzinszint. Pedig klíma mostanában nem nagyon ment. Nem tom de nagyon tanácstalan vok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Július19, 2012 Megoszt Elküldve Július19, 2012 Igen nekem is nagyon fura, mert ha bőven alulról nyaldosná a 10et tehát ilyen 9-9,5 attól függően hogy mennyire megy a klíma vagy mennyit kell szütyörögni akkor nem is lenne fura na de így. De az hogy 10 be nem tom megállítani ez nagyon nagyon bosszant. Főleg hogy nyár van. Üzemi hőfokot eléri pikk pakk. Értékei jók. Lambda szépen adja a jelet. Emisszió *5. 0,1-0,18 a CO. Elköltöttem már kb 40-50 ezret 2 év alatt ennek felderítésére. És az ok maradt. Gyári gyertyák amikbe kb 15000 km 5W40 minőségi olaj. Szűrők +olaj 10 ezrenként csere. Kerekek könnyen forognak. Vezetési stílus teljesen normális tehát nem rodeozok vele. 2500-3000körül váltok a 3000 az már nagyon max inkább 2200-2500 nél. Gyorsítás nem padlózva de nem is csiga módjára. Benzin az többnyire OMV de van hogy MOL. De már mindent próbáltam. Ami bosszantó hogy 173 km után jól 3/4 alatt a benzinszint. Pedig klíma mostanában nem nagyon ment. Nem tom de nagyon tanácstalan vok. Azt hiszem talán Grofbandit fórumtárs írta nem is olyan régen,, igaz kérdésként vetette fel a dolgot, hogy lehet-e összefüggés. Nála is magas fogyasztás állt fent, aztán ha jól emlékszem vmi miatt leömlőt cserélt az autón, talán el volt neki törve már annyira, hogy a hangja is változott az autónak és utána ő azt tapasztalta, hogy a fogyasztása lecsökkent. na nem akarok hülyeséget írni, inkább kikerestem. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&st=4160#entry898184 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Július19, 2012 Megoszt Elküldve Július19, 2012 Igen nekem is nagyon fura, mert ha bőven alulról nyaldosná a 10et tehát ilyen 9-9,5 attól függően hogy mennyire megy a klíma vagy mennyit kell szütyörögni akkor nem is lenne fura na de így. De az hogy 10 be nem tom megállítani ez nagyon nagyon bosszant. Főleg hogy nyár van. Üzemi hőfokot eléri pikk pakk. Értékei jók. Lambda szépen adja a jelet. Emisszió *5. 0,1-0,18 a CO. Elköltöttem már kb 40-50 ezret 2 év alatt ennek felderítésére. És az ok maradt. Gyári gyertyák amikbe kb 15000 km 5W40 minőségi olaj. Szűrők +olaj 10 ezrenként csere. Kerekek könnyen forognak. Vezetési stílus teljesen normális tehát nem rodeozok vele. 2500-3000körül váltok a 3000 az már nagyon max inkább 2200-2500 nél. Gyorsítás nem padlózva de nem is csiga módjára. Benzin az többnyire OMV de van hogy MOL. De már mindent próbáltam. Ami bosszantó hogy 173 km után jól 3/4 alatt a benzinszint. Pedig klíma mostanában nem nagyon ment. Nem tom de nagyon tanácstalan vok. Szerintem hamar felváltasz(2200).Nem tudom ennek a motornak pontosan hol van a nyomaték max.-a,kb.3-3500 között.Minden fokozatban addig kéne huzatni,hogy váltás után a max.nyomaték közelébe essen a fordulat,mert onnan kell a legkisebb energia a gyorsításhoz. De ez csak 1tipp,lényeg ,hogy ne engedd leesni nagyon a fordulatot,mert ha 2200-nál elváltasz 1600-1700-ig leesik az meg még jó messze van a max.nyomatékhoz tartozó fordulattól Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július22, 2012 Megoszt Elküldve Július22, 2012 Most nyomtam le 2200Km-t.Horvátország alja(Primosten) egy hétig kavarás a környéken, utánna haza. Ha belegebedtem sem tudtam 6,5 alá menni a fogyasztással, pedig 100-110Km/ó volt a max.A kocsim 1.4 Twinport. Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Július22, 2012 Megoszt Elküldve Július22, 2012 3053 km-re tankoltam 149,83 litert. Ebben volt minden: város dugóval, országút, autópálya, hegyi szerpentinek, stb. 4 személy fullra pakolt csomagtartó, klíma. Az átlag így lett 4,9 l/100 km. Elégedett vagyok a fogyasztással. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Július24, 2012 Megoszt Elküldve Július24, 2012 Szerintem hamar felváltasz(2200).Nem tudom ennek a motornak pontosan hol van a nyomaték max.-a,kb.3-3500 között.Minden fokozatban addig kéne huzatni,hogy váltás után a max.nyomaték közelébe essen a fordulat,mert onnan kell a legkisebb energia a gyorsításhoz. De ez csak 1tipp,lényeg ,hogy ne engedd leesni nagyon a fordulatot,mert ha 2200-nál elváltasz 1600-1700-ig leesik az meg még jó messze van a max.nyomatékhoz tartozó fordulattól Próbáltam már azt is hogy 3000 fölött váltottam akkor is pocsékok voltak az értékek, így aztán maradtam a könyv által ajánlott mellet. Ott az van írva hogy 2000-3000 közötti tartományba kell használni a kocsit. Így aztán 2500 körül igyekszem váltani. Gondoltam én már sokmindenre, de sajna mindegyik megdőlt. Gondoltam szar katalizátora (megdőlt mert jó a CO) gondoltam szar lambdára (megintcsak megdőlt mert jó a lambdája a kocsinak meg az OBDről lejött értékek is teljesen korrektek) Több szerelő szerint ezek a motorok nem a városi tütymörgésre lettek kitalálva. De akkor itt többen miért tudnak jó értékekkel kocsikázni városba is. Lehet kéne egy alapos kifüstölés hosszú távon. Hogy bírják ezek a motorok a 20-30 km-n keresztüli 4500 as fordulatot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július24, 2012 Megoszt Elküldve Július24, 2012 Semmi bajuk nem lesz tőle. Mitőbb, sokan itt "fagyizás" címszó alatt éppen ezt ajánlják, akár még drasztikusabb változatban (5000 1/min, 30-40km-en keresztül) is. A kézikönyvben mindenesetre valami olyasmi szerepel hogy "tartósan elviselhető legmagasabb fordulatszám: 6500". Én a magam részéről ezt úgy értelmezem hogy akár azt is bírnia kell ha egy órán keresztül 6500-on pörgetem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve Július25, 2012 Megoszt Elküldve Július25, 2012 Lehet kéne egy alapos kifüstölés hosszú távon. Hogy bírják ezek a motorok a 20-30 km-n keresztüli 4500 as fordulatot? Rosszat nem teszel vele, az XEP 220km-t gurult 170 km/h körül, tehát a 4500/s 30km-en kispályás. :) De zabál is rendesen, fél tank elfogyott 220km alatt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Báthory Elküldve Július27, 2012 Megoszt Elküldve Július27, 2012 Próbáltam már azt is hogy 3000 fölött váltottam akkor is pocsékok voltak az értékek, így aztán maradtam a könyv által ajánlott mellet. Ott az van írva hogy 2000-3000 közötti tartományba kell használni a kocsit. Így aztán 2500 körül igyekszem váltani. Gondoltam én már sokmindenre, de sajna mindegyik megdőlt. Gondoltam szar katalizátora (megdőlt mert jó a CO) gondoltam szar lambdára (megintcsak megdőlt mert jó a lambdája a kocsinak meg az OBDről lejött értékek is teljesen korrektek) Több szerelő szerint ezek a motorok nem a városi tütymörgésre lettek kitalálva. De akkor itt többen miért tudnak jó értékekkel kocsikázni városba is. Lehet kéne egy alapos kifüstölés hosszú távon. Hogy bírják ezek a motorok a 20-30 km-n keresztüli 4500 as fordulatot? Hát érzésre a Twinport 1.4 2200nál még menni sem tud, nemhogy gyorsulni. 2500nál már elég sz*r (:)), de igazából csak 3000 fölött érezni 90 lóerősnek....4500 nem gáz, az lehet pályán 140 körül, azt akármeddig bírnia kell, de ha parázol akkor utána nézz rá esetleg az olajszintre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július28, 2012 Megoszt Elküldve Július28, 2012 csak 3000 fölött érezni 90 lóerősnek.... Főleg, h 5600-nál lesz 90LE... :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július30, 2012 Megoszt Elküldve Július30, 2012 8.5 :blush: 140 tempomat otópálya klíma.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július30, 2012 Megoszt Elküldve Július30, 2012 8.5 :blush: 140 tempomat otópálya klíma.... Gázt bele! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Július30, 2012 Megoszt Elküldve Július30, 2012 Hétvégén megjártuk a Hungaroringet, mindhárom nap fent voltunk, ezt kihasználva csináltam egy fogyasztás tesztet. Kecskemét környékéről gyülekeztünk, M5 majd M0-án át közelítettük meg a helyszínt, oda-vissza összesen 263km, 4 személlyel. Első nap a sebességhatárokat mindenhol betartva, az autópályán is végig 130 km/h-val, tempomattal. Nap végén a benzinkútnál 19,78l-t tankoltam 265km-re 7,46 l/100km átlag. Második nap ugyan ez, azzal a különbséggel, hogy az autópályán 110-re lőttem be a tempót. Nap végi tankolás eredménye 252km megtétele után 17,12l benya, vagyis 6.79l/100km. Vasárnap megismételtem az előző napot, szintén 110-es autópályás tempóval. Délután türelmesen kivártuk a tömeg levonulását, így viszonylag dugómentesen megúsztuk, így is volt benne azért egy kis araszolás de nem volt veszélyes (péntek-szombat ez nem játszik, akkor kevesebben is vannak, meg nem egyszerre hagyják el a pályát, a vasárnap délután viszont mindíg halál). A napi eredmény 265km és 17,12l (századra mint előző nap, nem hittem a szememnek :) ) vagyis 6,46l/100km. Ezek az eredmények alátámasztják az eddigi tapasztalataimat (és másokét is), miszerint ez az autó 90-110 km/h környékén a leghatékonyabb fogyasztás terén, 130-nál már ugrik akár 1 litert. Időben nem tudtunk különbséget kimutatni, talán csak ha stopperrel mértük volna, gyakorlatilag ugyan akkor érkeztünk akkor is, ha csak 110-el közlekedtünk a pályán, vagyis nincs is nagyon értelme a rohanásnak. Ugyanakkor azt azért tapasztaltam, hogy 110-el nem olyan kellemes a pályán közlekedni (ha csak 2 sáv van), mert a külső sávban bőségesen vannak ennél lassabb járművek, a belsőben meg ugye haladnának, vagyis ez a tempó nem nagyon felel meg a forgalom ritmusának. Ez azt eredményezte, hogy előzésnél azért elég sűrűn oda kellett lépni a gázra, hogy ne fogjam meg a belső sávot, sok a gyorsítás-lassítás, 130-as tempónál sokkal egyenletesebb tempóban lehet végigküldeni, jelentősen kevesebbszer kellett a tempomathoz nyúlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Július31, 2012 Megoszt Elküldve Július31, 2012 Na most nekem is lett egy 8.5, DE! - gázból :) - 1/4 budapest, 3/4 országút/autóút végig klímázva, szabályosan de sietve, sok kemény előzéssel, út felén a tetőn két biciklivel vitorlázva... Volt, hogy azt hittem kilyukasztom a lemezt alul pedig igyekezni próbált szegény, ezt most simán 10 L körülre vártam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július31, 2012 Megoszt Elküldve Július31, 2012 8.5 :blush: 140 tempomat otópálya klíma.... Jóvan mer' te tele vagy nyomatékkal (tényleg, nem adsz el belőle?) és alig kell piszkálni a gázt ilyen tempóhoz... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts