imy Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 Autópályán +1 fővel benzines 1.4es (lépcsőshátú) autóval mekkora fordulaton érdemes menni, amit még elvisel károsodás nélkül, és a lehetőségekhez képest a legtakarékosabb? Elvileg ha nem pirosba mész vele, akkor nem lehet káros.... Minél lassabban mész egyenletes tempóval annál kisebb a fogyasztásod... Link to comment Megosztás: More sharing options...
vandorr Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 Elvileg ha nem pirosba mész vele, akkor nem lehet káros.... Minél lassabban mész egyenletes tempóval annál kisebb a fogyasztásod... köszi, azt gondoltam van valami ideális tartomány Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 köszi, azt gondoltam van valami ideális tartomány A konstans sebességgel való haladáshoz nem tudom hogy létezik-e ideális tartomány, de gyorsítani a motor maximális nyomatékához tartozó fordulatszámon a leghatékonyabb, azaz akkor a legjobb a teljesítmény/fogyasztás arány. Ez a fordulatszám pedig az összes 1.4-es benzinmotornál (X14XE, Z14XE, Z14XEP) egyaránt 4000 fordulat percenként. Ezt a gondolatmenetet továbbgondolva az egyenletes haladáshoz meg azt mondanám hogy az a legkisebb fordulatszám (gázpedálállás) az ideális, ahol még nem kezd el visszaesni a sebesség. Magyarul váltogass fel a legmagasabb sebességfokozatba, és ha lassul az autó, akkor nyomd egy kicsit jobban, ha meg gyorsul akkor engedd visszább a gázt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 köszi, azt gondoltam van valami ideális tartomány Én pályán takarékosági okból 110-120 között tartom... 4e fölé nem érdemes menni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 nekem az új m0 áson tempomattal 90km/h sebességgel hasítok biztosan, a kamionok nem érnek utol. negyed és fél között van az üzemanyag szintjelző és 750 km van már benne meglesz az 1000km / tank :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 nekem az új m0 áson tempomattal 90km/h sebességgel hasítok biztosan, a kamionok nem érnek utol. negyed és fél között van az üzemanyag szintjelző és 750 km van már benne meglesz az 1000km / tank :) Dieselel nem csoda. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 Dieselel nem csoda. :D Attól függ, hogy számolod! Ha a max. lehetséges 52 liter üzemanyaggal, akkor az 5.2 l/100km tényleg nem csoda. 5.2 l/100km-be még egy kis város is belefér vagy sok motyó + 4 személy autópályán (nem 90-nel) és tempomat nélkül. Ha ugyanilyen terhelés mellett 4.8-4.9 l/100km jön ki az tényleg több mint jó. Őszintén szólva, én még soha nem mertem megkockáztatni, hogy max. 950 km-nél ne tankoljak. Annyira azért nem bízok a szintmérőben. Ilyenkor 47.5-49 liter közt megy bele légkondi használat és autópálya tempó meg egy kicsivel afölött üzemmódban. Persze Mr.bb és az én gépem közt van egy apró különbség: a motorkód első és utolsó betűje. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 Attól függ, hogy számolod! Ha a max. lehetséges 52 liter üzemanyaggal, akkor az 5.2 l/100km tényleg nem csoda. 5.2 l/100km-be még egy kis város is belefér vagy sok motyó + 4 személy autópályán (nem 90-nel) és tempomat nélkül. Ha ugyanilyen terhelés mellett 4.8-4.9 l/100km jön ki az tényleg több mint jó. Őszintén szólva, én még soha nem mertem megkockáztatni, hogy max. 950 km-nél ne tankoljak. Annyira azért nem bízok a szintmérőben. Ilyenkor 47.5-49 liter közt megy bele légkondi használat és autópálya tempó meg egy kicsivel afölött üzemmódban. Persze Mr.bb és az én gépem közt van egy apró különbség: a motorkód első és utolsó betűje. :icon1: valóban nekem szerény 75 paci viszi a tömeget, 2000es évjárat 255Ekm ahhoz képest elég jó fogyasztása van. télen se megy 6L fölé olajfogyás max 1 deci 15000kmen 5w 40 es olajból. isuzu motornak csak víz kell és olaj 600E kmt simán visz a motor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május19, 2012 Megoszt Elküldve Május19, 2012 valóban nekem szerény 75 paci viszi a tömeget, 2000es évjárat 255Ekm ahhoz képest elég jó fogyasztása van. télen se megy 6L fölé olajfogyás max 1 deci 15000kmen 5w 40 es olajból. isuzu motornak csak víz kell és olaj 600E kmt simán visz a motor Az enyém sem lett izomautó a +5 LE-től. :D Viszont relatíve nagy űrtartalomból szerény teljesítmény = örök élet + 1 nap. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Május23, 2012 Megoszt Elküldve Május23, 2012 na megvan a végeredmény 1100km az utolsó 10km már boka lefosós volt a mutató lefeküdt az alsó piros vonalra 49,5 liter ment rá Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május23, 2012 Megoszt Elküldve Május23, 2012 na megvan a végeredmény 1100km az utolsó 10km már boka lefosós volt a mutató lefeküdt az alsó piros vonalra 49,5 liter ment rá Minek kockáztatsz? Ha kifogy az jót tesz az üzemanyag szivattyúnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Május24, 2012 Megoszt Elküldve Május24, 2012 Minek kockáztatsz? Ha kifogy az jót tesz az üzemanyag szivattyúnak? kockázat nélkül nincs pontos mérés . ha kifogy kap üzemanyagot és újra el fog indulni nem az a fajta amit csak szervizben lehet újraindítani Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május24, 2012 Megoszt Elküldve Május24, 2012 kockázat nélkül nincs pontos mérés . ha kifogy kap üzemanyagot és újra el fog indulni nem az a fajta amit csak szervizben lehet újraindítani Az üzemanyagnak - legyen az bármilyen - kenési és hűtési feladatai is vannak! Mondjuk egy üresre futás még nem okoz kárt. A másik kockázata a dolognak, hogy minél jobban kiürül az ü.a. tartály, annál nagyobb az esélye, hogy az évek során összegyűlt koszt beszívja az ü.a.szivattyú. A mocsok kitakarítása sem kellemes és az csak a minimum, mert minél tovább jut,annál nagyobb kárt okozhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
józsibá Elküldve Május29, 2012 Megoszt Elküldve Május29, 2012 Nem akarom elhinni! Budapest -Sopron - Budapest : két személy, sok csomag, országút + a nem fizetős autópályák Budapest - Törtel - Budapest : egyedül, sok csomaggal 710km-re tankoltam 39,9litert, ~ 5,62 liter/100km fogyasztás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Május29, 2012 Megoszt Elküldve Május29, 2012 A magas benzinárak miatt van szerintem a kisebb fogyasztás... Tegnap pályán hazafelé a 110-es tempó helyett 120-125 körül jöttem, és csak 1-2 nagyobb kocsi ment el mellettem, szinte végig a külsőben mentem, mert a többiek lassabban mentek a belsőben... Lehet, hogy rosszul értelmezem a mondatot, de ne előzgess jobbról szerintem... Szabálytalan és veszélyes..::! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május29, 2012 Megoszt Elküldve Május29, 2012 Lehet, hogy rosszul értelmezem a mondatot, de ne előzgess jobbról szerintem... Szabálytalan és veszélyes..::! Belső sáv: bal oldali sáv külső: jobb oldali sáv Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Május29, 2012 Megoszt Elküldve Május29, 2012 Belső sáv: bal oldali sáv külső: jobb oldali sáv Tényleg félreértelmezhető: "szinte végig a külsőben mentem, mert a többiek lassabban mentek a belsőben..." Most akkor merről előzöl? :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május30, 2012 Megoszt Elküldve Május30, 2012 Tényleg félreértelmezhető: "szinte végig a külsőben mentem, mert a többiek lassabban mentek a belsőben..." Most akkor merről előzöl? :icon1: Én a bal oldaliban szoktam, kivéve M1, M7 közös szakasza, sok láma beáll valahova középre, és 80-al poroszkál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve Június1, 2012 Megoszt Elküldve Június1, 2012 Én a bal oldaliban szoktam, kivéve M1, M7 közös szakasza, sok láma beáll valahova középre, és 80-al poroszkál... És ilyenkor ha azt látják, hogy valaki villogtatja a refit mit állat, akkor az én vagyok. Főleg ha a belsőben 100-zal előzik a középsőben 80-nal haladót, a külső meg km-eken keresztül üres. És ilyenkor én vagyok a férfinemiszerv, hogy a külsőben megyek el. szerk: :D hogy átírta a blogmotor a f@.zt férfinemiszervre, beszarás (ezzel csinál-e valamit?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs777 Elküldve Június2, 2012 Megoszt Elküldve Június2, 2012 És ilyenkor ha azt látják, hogy valaki villogtatja a refit mit állat, akkor az én vagyok. Főleg ha a belsőben 100-zal előzik a középsőben 80-nal haladót, a külső meg km-eken keresztül üres. És ilyenkor én vagyok a férfinemiszerv, hogy a külsőben megyek el. szerk: :D hogy átírta a blogmotor a f@.zt férfinemiszervre, beszarás (ezzel csinál-e valamit?) nemcsak te. én is az vagyok. a sok idióta azt hiszi mert 100-al megy az autópályán akkor nem mehet más gyorsabban és km-eken keresztül a belsőben poroszkál holott a külső üres. ilyenkor hiába villog az ember hogy elmenne nem veszi észre magát és szabálytalanságra kényszeríti a másik autós. (jobról kell előzni) tudtommal a kreszben le van az is írva, hogy kötelező jobbra tartás is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június2, 2012 Megoszt Elküldve Június2, 2012 nemcsak te. én is az vagyok. a sok idióta azt hiszi mert 100-al megy az autópályán akkor nem mehet más gyorsabban és km-eken keresztül a belsőben poroszkál holott a külső üres. ilyenkor hiába villog az ember hogy elmenne nem veszi észre magát és szabálytalanságra kényszeríti a másik autós. (jobról kell előzni) tudtommal a kreszben le van az is írva, hogy kötelező jobbra tartás is. Dehogynem, észreveszi, elmész mellette, és villog, meg mutogat, meg merted előzni, pedig neki terepjárója van, vagy más olyan kocsija, ami naggyá teszi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június2, 2012 Megoszt Elküldve Június2, 2012 Dehogynem, észreveszi, elmész mellette, és villog, meg mutogat, meg merted előzni, pedig neki terepjárója van, vagy más olyan kocsija, ami naggyá teszi... én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ... megvárom amíg félre áll.... szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június2, 2012 Megoszt Elküldve Június2, 2012 én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ... megvárom amíg félre áll.... szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ... Igen, én is arra céloztam, de nem akartam leírni :D Hát én a kamionokra csúnyán rávillogok ha előz... De az a legjobb, amikor azok az örültek lemennek a leállósávba, hogy elengedjék azt, aki utánuk jön, és 0.2km/h-val gyorsabb... Eszméletlen balesetveszélyes... Eddig csak egyszer volt, hogy szemem látára lekapcsolták amikor busz kamiont előzött, és a motorosrendőr észrevette (pont a felhajtónál állt, és nézegetett) a busz meg akkor előzött. Majd én is elmetem a kamion mellett, és jött a rendőr, és a román buszt szépen félretessékelte. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve Június5, 2012 Megoszt Elküldve Június5, 2012 én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ... megvárom amíg félre áll.... szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ... én sem villogok, de olyankor nálam sincs 2m a követési távolság de szétoffoljuk a topikot Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz19 Elküldve Június12, 2012 Megoszt Elküldve Június12, 2012 Legalacsonabb fogyaztás! 800 km hosszü táv város vegyes 41,6 liter shell fuelsave 95-ös. Le voltam döbbenve azt hittem rossza szint jelző kis klima is volt benne 77km 1x. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts