Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Nézd, szólás- és véleményszabadság van. Én is elmondtam az enyémet, Te is elmondtad a Tiédet.

Nem áll érdekemben valótlan adatokat leírni. Ha nem hiszed el, az a Te döntésed. Sokan az se hitték el, hogy a Föld geoid alakú.

Számolj utána, mert amit az 1.6 és 1.8 fogyasztási adatokra írtál az konkrétan hülyeség! Vagy csak rossz a mérés metódusa. Még a gyári értékek magasabbak és azokhoz még pár decit nyugodtan hozzá lehet adni a valós értékhez.

Link to comment
Megosztás:

Számolj utána, mert amit az 1.6 és 1.8 fogyasztási adatokra írtál az konkrétan hülyeség! Vagy csak rossz a mérés metódusa. Még a gyári értékek magasabbak és azokhoz még pár decit nyugodtan hozzá lehet adni a valós értékhez.

Mérés metódusa: tankoláskor nullázom a km számlálót, majd következő tankoláskor elosztom a számlán lévő liter értéket a km számlálón megjelenő értékkel, s végül 100-al megszorzom. Vagy nem így kellene?

Link to comment
Megosztás:

Mérés metódusa: tankoláskor nullázom a km számlálót, majd következő tankoláskor elosztom a számlán lévő liter értéket a km számlálón megjelenő értékkel, s végül 100-al megszorzom. Vagy nem így kellene?

Ez csak a matek része.

Csak akkor működik, ha ugyanazon kútoszlopnál ugyanúgy tele tankolsz. Pl.: első kattanásig. A szintjelzőhöz vagy a lámpájához nagyon hozzávetőleges érték jön ki.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak a matek része.

Csak akkor működik, ha ugyanazon kútoszlopnál ugyanúgy tele tankolsz. Pl.: első kattanásig. A szintjelzőhöz vagy a lámpájához nagyon hozzávetőleges érték jön ki.

Mindig egy alacsony forgalmú kútnál tankolok. Egy évben egyszer-kétszer fordul elő, hogy foglalt az oszlop. Egy kattanás, és kész. Tehát ez alapján állnak a fogyasztási értékeim.

Link to comment
Megosztás:

Mindig egy alacsony forgalmú kútnál tankolok. Egy évben egyszer-kétszer fordul elő, hogy foglalt az oszlop. Egy kattanás, és kész. Tehát ez alapján állnak a fogyasztási értékeim.

A nagy számok törvénye alapján, mindegy hogy egy kattanásig, vagy megpúpozod. Az átlag akkor sem lesz jobb, vagy rosszabb.

http://www.spritmonitor.de/en/

Regisztrálsz, és számol...

splinter_a.jpg

Link to comment
Megosztás:

"Őseim 1.6-os szívója 6 liter körül eszik 100km-en vegyes használatban"

Talán nyáron és nagyon kevés városi használattal elérhető,amúgy más körűlmények között nehezen tudom elképzelni

DarthVödör 1.6-osa is 6.42 körül eszik. És van 6 liter alatti is. Neki elhiszed?

Link to comment
Megosztás:

DarthVödör 1.6-osa is 6.42 körül eszik. És van 6 liter alatti is. Neki elhiszed?

Gondolom ebben a 8591km-ben nem sok hidegüzemi városi út volt,ha így volt akkor reális

Nekem is 6-6,5l között eszik 90-100 körűl,de a városi,sok hidegüzemmel nagyon megugrik a fogyija,ilyenkor fele-fele hosszú és város úgy 8l-re jön ki

Link to comment
Megosztás:

srácok !

az tévhit hogy a nagy motor sokat eszik

van nálunk a parkolóba egy z20let coupe

kissé megpiszkálva (230-250le lehet)

7.5 városba ... ,egy titok van nem tolja el addig hogy betöltsön a turbo..,ha igen akkor tizensok :D

ha Ő hazudott akkor én is :)

Ez így van, én is alá tudom támasztani. Igaz, h az enyém nem turbós (sajnos), viszont némiképp megpiszkált 2L-es... Teljesen átlagautós tempót autózva ez is megáll 6,5 környékén, kevés várossal. De a 6L sem lehetetlen. Egyszer már sikerült... :D Annyi a titka, h úgy kell vele gyorsulni, mintha 1.4-1.6 lenne.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ebben a 8591km-ben nem sok hidegüzemi városi út volt,ha így volt akkor reális

Nekem is 6-6,5l között eszik 90-100 körűl,de a városi,sok hidegüzemmel nagyon megugrik a fogyija,ilyenkor fele-fele hosszú és város úgy 8l-re jön ki

Enyém is hasonló, vegyes használatban általában 7és 8 liter között áll meg valahol. A két véglet pedig 6,5 és 9,5 körül van. A tiedben milyen motor van?

DarthVödörnek nem tudom milyen körülmények között produkált ilyen adatokat, de szerintem ezek baromi jó fogyasztási értékek ennek a motornak. Nekem még soha nem sikerült 6,4 alá menni.

Link to comment
Megosztás:

Srácok én nem tudom, hogy ti hogyan csináljátok, de nekem az X14XE motorral még nem nagyon sikerült 6.5 alá mennem.Végig autópályával 100-110-es tempónál mértem egyszer 6.3-at. Csak városban télen sok kis távval 9l körül eszik. Ez normális lenne ennél a motornál?

Link to comment
Megosztás:

Srácok én nem tudom, hogy ti hogyan csináljátok, de nekem az X14XE motorral még nem nagyon sikerült 6.5 alá mennem.Végig autópályával 100-110-es tempónál mértem egyszer 6.3-at. Csak városban télen sok kis távval 9l körül eszik. Ez normális lenne ennél a motornál?

annál a motornál normális ;)

azért lássuk be hogy a 90 póni elég karcsú 1200-1300Kg mozgatásához :)

Link to comment
Megosztás:

annál a motornál normális ;)

azért lássuk be hogy a 90 póni elég karcsú 1200-1300Kg mozgatásához :)

Meg van sok egyéb tényező is. Motor fejlettsége (X vs. Z), kopottsága (az enyém pl. nem egész 60e-rel ezelőtt kapott fullos generált), váltó kiosztása (bár ebben pl. a coupe pont a kevéssé jó példa, mert viszonylag rövid váltós) a légellenállási tényező, ami egy laposabb kasztninál jobb, az ültetés ami megintcsak csökkenti a légellenállást. S az is igaz, hogy egy nagyobb motort kevéssé kell pörgetni, meg kevésbé érzékeny a terhelésre pl. több személlyel sok csomaggal.

Link to comment
Megosztás:

Számolj utána, mert amit az 1.6 és 1.8 fogyasztási adatokra írtál az konkrétan hülyeség! Vagy csak rossz a mérés metódusa. Még a gyári értékek magasabbak és azokhoz még pár decit nyugodtan hozzá lehet adni a valós értékhez.

Mondjak még hihetetlent? Mondjuk kicsit OFF lesz, mert nem Astra hanem C Corsa, de fogyasztásnak fogyasztás...

A múltkor említettem hogy 98-as benzinnel sikerült 4.6l/100km-es fogyasztást elérnem vele (tojással a gázpedál alatt, 90km/h-nál nem gyorsabban és 90%-ban városon kívül országúton, de téli gumival), most ugyanúgy 98-as benzinnel de utánfutót húzva 5.52 l/100km(!) :blink: Én se akartam elhinni, mert hiába Z10XE, éppen a gyenge motorteljesítmény miatt legalább 6.5-re számítottam, de a tények ezt mutatják...

Link to comment
Megosztás:

Mondjak még hihetetlent? Mondjuk kicsit OFF lesz, mert nem Astra hanem C Corsa, de fogyasztásnak fogyasztás...

A múltkor említettem hogy 98-as benzinnel sikerült 4.6l/100km-es fogyasztást elérnem vele (tojással a gázpedál alatt, 90km/h-nál nem gyorsabban és 90%-ban városon kívül országúton, de téli gumival), most ugyanúgy 98-as benzinnel de utánfutót húzva 5.52 l/100km(!) :blink: Én se akartam elhinni, mert hiába Z10XE, éppen a gyenge motorteljesítmény miatt legalább 6.5-re számítottam, de a tények ezt mutatják...

LUKnál, v az Agipnál tankolod a 98-at?

Link to comment
Megosztás:

Enyém is hasonló, vegyes használatban általában 7és 8 liter között áll meg valahol. A két véglet pedig 6,5 és 9,5 körül van. A tiedben milyen motor van?

DarthVödörnek nem tudom milyen körülmények között produkált ilyen adatokat, de szerintem ezek baromi jó fogyasztási értékek ennek a motornak. Nekem még soha nem sikerült 6,4 alá menni.

Nekem X16SZR motorom van tehát 8 szelepes és igen nyugodt stilusban vezetek már(3000ford./perc ig pörgetem),szerintem ezek a motorok keveseből nem jönnek ki

Azt is belátom,hogy a nagyobb motorok azonos körülmények között még kisebb fogyival is kijönnek,de a 6l körüli átlaghoz nem sok városi táv tartozhat sztem 5 autó 22év tapasztalata alapján

De persze nem gondolom senkiről,hogy valótlant állítana

Link to comment
Megosztás:

Az én Z14XE-m a mostani elég kemény télben kb. 7 litert kért a DarthWödöré-hez hasonló használat mellett. Általánosságban 6,2-7,2-ből kijövök télen-nyáron. Nekem a 2 évvel ezelőtti motorgenerál óta állt be ilyen jóra a fogyasztásom + kagylós benzin (ami nem hiszem, hogy túl sokat számítana...). A nagy hidegekben is éppenhogy megtöretem az olajat és elindulok vele, kb. 2000 RPM körül haladva, amíg nem kezd melegedni. Az alapjáraton melegítés nekem nem jött be, csak a benzin fogy, de a motor nemigen melegszik, terhelve sokkal hamarabb elérhető az üzemi hőfok. Amikor ez megvan, különösebben nem figyelek oda a gázpedálra, lényegi különbségeket én nem tapasztaltam a 80-110 km/h tartományban. Az intenzív gyorsítások jobban megemelik a fogyasztást, mint a nagyobb tempójú, de egyenletes haladás.

Link to comment
Megosztás:

Pedig, ritka a hosszú táv. 6 autó, lassan 27 év alapján. (közel 1.000.000 km!)

Mivel javítással foglalkozom, ezért, sok a rövid út. Mindig van benne rakomány. Kimegyek címre, szinte fel sem melegszik a motor. A címen, nekiállok a javításnak. Ha nem megoldható, a készüléket haza viszem. Amikor, a motor szintén fel sem tud melegedni.

A fogyasztási adataim nem vitára tettem fel!

Pusztán ezért, hogy mindegy mennyire teszed tele tankoláskor. Nem számít, mivel ez csak a következő mérés eredményét befolyásolja. A nagy számok alapján lehet csak, pontos fogyasztási eredmény.

Most bogarat ültettél a fülembe, mert hasonló körülmények között nekem 8 liter alatt nem áll meg. És eddig meg voltam győződve róla, hogy ez a motor ezt tudja. Ezek után viszont kérdezném, hogy milyen tippeket tudnátok adni, mire érdemes odafigyelni, megnézni a gépen ami befolyásolhatja a fogyasztást? Mert egyébként a motorom tökéletesen működik, egy csepp olajat nem eszik, minden OK vele. Gyertyákat akarok cserélni, mert azt kitudja mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Mit lenne érdemes még megnézni rajta? Hátha tudnék én is még egy kicsit visszafogni a fogyasztáson.

Link to comment
Megosztás:

Most bogarat ültettél a fülembe, mert hasonló körülmények között nekem 8 liter alatt nem áll meg. És eddig meg voltam győződve róla, hogy ez a motor ezt tudja. Ezek után viszont kérdezném, hogy milyen tippeket tudnátok adni, mire érdemes odafigyelni, megnézni a gépen ami befolyásolhatja a fogyasztást? Mert egyébként a motorom tökéletesen működik, egy csepp olajat nem eszik, minden OK vele. Gyertyákat akarok cserélni, mert azt kitudja mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Mit lenne érdemes még megnézni rajta? Hátha tudnék én is még egy kicsit visszafogni a fogyasztáson.

Pl hidegen nem pörgeted, mintha tojás lenne a talpad alatt. Nem csak a fogyasztást csökkenti, hanem a motor éle tartalmát is növeli. helyben ne jártasd sokáig, max fél perc... Használj motorféket, előretekintően vezess.

Illetve én légszűrőt 20e km-enként cserélek (előírt 60e), 1200Ft nem pénz érte...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.