Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hát nemtom. Szerintem nekem sincs, viszont sosem ragadt le semmi a motoromba...

Nekem az előző Astrámban benne volt a Futó Gabi féle BC, az elég hasznos volt, sok mindent megmutatott.(pl hogy 3000 alatt tartva általában inkább kínlódik, és ezért sokszor többet is kér...)

Aztán lehet hogy erősebb autóknál meg máshogy van.

Arra azért én is figyelek, hogy ne kokszolódjon le, néha tudatosan kihúzatom gyorsításoknál, meg autópályán is meg szoktam kergetni néha. Amúgy nem szoktam különösebben rákoncentrálni a gazdaságos vezetésre, szeretek dinamikusan kigyorsítgatni, de lassításoknál használom a motorféket, meg nem gyorsulgatok fölöslegesen, ha 100m után úgyis meg kell állni. Átlag 7-8 l körül szokott alakulni a fogyasztásom attól függően, hogy mennyi a városi menet, meg az elindulok, 1 km után megállok típusú közlekedés. 98-as 1.6-os X16XEL 5 ajtós az autó. A legjobb fogyasztásom eddig 6,4 l volt egy Kecskemét-Budapest-Kecskemét távon, nem autópályán, és úgy hogy

Pesten vagy egy órát araszolgattunk a dugóban. A legrosszabb télen nagyon rövid távú meg városi közlekedésnél szokott lenni olyan 9l. Szerintem ez teljesen elfogadható. De eldöntöttem, hogy egyszer kipróbálom mennyire tudom levinni, ha tudatosan odafigyelek hogy a lehető leggazdaságosabban vezessek.

Link to comment
Megosztás:

Azok még a régi "zöldségesmerci" típusú autók voltak és inkább dízelek. Nálam a CDTI is sík úton elmenne 5-ben 50-55 km/h-val, de ahhoz kb. 1200-1250 f/p tartozik. Tapasztalatom szerint legjobban 3000 f/p-nél fogyaszt, ami 5-ben ~130km/h és 5-5.2 l/100km-t jelent leterhelten, klímával.

Ok, meggyőztetek, ki fogom próbálni mi van, ha kicsit pörgősebben hajtom, bár azért ahogy írtam is az előbb, eddig se nagypapásan vezettem, csak aszerint az elmélet szerint, hogy kisebb fordulatszám=kisebb fogyasztás, ott nem pörgettem ahol nem muszáj. De akkor mindenképpen megfogadom a tanácsot.

Link to comment
Megosztás:

Ok, meggyőztetek, ki fogom próbálni mi van, ha kicsit pörgősebben hajtom, bár azért ahogy írtam is az előbb, eddig se nagypapásan vezettem, csak aszerint az elmélet szerint, hogy kisebb fordulatszám=kisebb fogyasztás, ott nem pörgettem ahol nem muszáj. De akkor mindenképpen megfogadom a tanácsot.

Szerintem elég nagypapás az 5. 50-nél.

Én ott még 3.-nál járok.

Városban még a 4. is ritka nálam, esetleg ott ahol 60 a megengedett.

És így jön ki a 6.9.

A könyv is azt írja: tartsa a fordulatot 2000 és 3000 között.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem elég nagypapás az 5. 50-nél.

Én ott még 3.-nál járok.

Városban még a 4. is ritka nálam, esetleg ott ahol 60 a megengedett.

És így jön ki a 6.9.

A könyv is azt írja: tartsa a fordulatot 2000 és 3000 között.

5.-ben az 50 az azért elég durva, 60 alatt nem járok 5.-ben, még a 60 is eléggé necces... (kivéve ha motorfékkel gurulok)

Link to comment
Megosztás:

5.-ben az 50 az azért elég durva, 60 alatt nem járok 5.-ben, még a 60 is eléggé necces... (kivéve ha motorfékkel gurulok)

Én is ilyesmit írtam: pl. ha beérek lakott területre nem váltom rögtön vissza 4.-be, az enyém simán elgurul 5.-be 50-el, de azért ne úgy képzeljetek el, hogy elindulok, és 1500-as fordulaton elváltogatom 5.-ig. Gyorsításnál 3000-es fordulat alatt nem nagyon szoktam váltani, de ha már nincs hova gyorsítani, akkor szoktam még feljebb váltani, hogy ne pörögjön annyira, gondolván hogy így benyát spórolok - ezek szerint tévesen, eztán majd leszokom róla. (Csak hogy tisztázzuk, nem vagyok nagypapa :D )

Link to comment
Megosztás:

Azok még a régi "zöldségesmerci" típusú autók voltak és inkább dízelek. Nálam a CDTI is sík úton elmenne 5-ben 50-55 km/h-val, de ahhoz kb. 1200-1250 f/p tartozik. Tapasztalatom szerint legjobban 3000 f/p-nél fogyaszt, ami 5-ben ~130km/h és 5-5.2 l/100km-t jelent leterhelten, klímával.

Sajnos ebben meg kell, hogy cáfoljalak, mármint a CDTI-nél 130-nál 5-5.2-es fogyit, főleg klímával.

Rátettem gépre, persze lehet, hogy nem a legpontosabb, de azért a lényeg átjött.

Több mint 1 éve van ez a kocsim és ezzel lecsavartam 38 ezer km-t kb., néztem fogyasztást többféle módszerrel is.

Tehát a laptopra dugott adatok alapján a fogyasztási adatok ( mindegyikhez adathoz egyértelműen az általam legegyenletesebben tartott tempó tartozik ):

50 km/h-nál 4. sebességben 2 személlyel klíma off: 2.6-3.0 littyó

70 km/h-nál 5. sebességben 2 személlyel klíma off: 3.5-3.9 littyó

80 km/h-nál 5. sebességben 2 személlyel klíma off: 4.0-4.3 littyó

90 km/h-nál 5. sebességben 2 személlyel klíma off: 4.6-4.9 littyó

100 km/h-nál 5. sebességben 2 személlyel klíma off: 5.2-5.5 littyó

110 km/h-nál 5. sebességben 2 személlyel klíma off: 5.7-6.1 littyó

130 km/h-nál sajnos még nem tudtam megmérni, de a fentiekből kikövetkeztethető nagyjából 6.5-6.8 sacc/kábé.

Guminyomás: elöl: 2.5

hátul: 2.3

Link to comment
Megosztás:

hát a faterom Z17DTL je 130 nál autópályán 5,2 - 5.5 L/100 at fogyaszt.

Hogyan mérte meg?

Esetleg BC?

A másik dolog:

Az tuti, hogy 90-nél kajál 4.8 körülit, akkor 130-nál lehetetlen hogy csak annyit egyen szvsz. :D

Ha teletankolok teljesen ( kb. 48-50 liter ) és lenyomok egy Szeged-Dunakeszi 220 km-es távot pályán M5-M0, akkor épp' majdnem 3/4-nél lesz kb. a naftajelző, ez barátok között is 13-14 liter, tehát minimum 5.9 littyó lesz az.

Link to comment
Megosztás:

nem. megy, majd tankol, és kiszámol.

amugy van egy cimbim akivel együtt mentünk nyaralni horvátországba bosznián keresztül. a M6 oson 120-140 et mentünk, majd 30-40 km főút, és amikor tankoltunk 4,9 et tankolt. neki olyan 160.000 km van a z17dtl be.

a horvát tengerpartig 5 alattival ment, amikor én a civiccel 5 feletti literrel.......

Link to comment
Megosztás:

nem. megy, majd tankol, és kiszámol.

amugy van egy cimbim akivel együtt mentünk nyaralni horvátországba bosznián keresztül. a M6 oson 120-140 et mentünk, majd 30-40 km főút, és amikor tankoltunk 4,9 et tankolt. neki olyan 160.000 km van a z17dtl be.

a horvát tengerpartig 5 alattival ment, amikor én a civiccel 5 feletti literrel.......

Épp' aktuell. :D

Én is megyek Horvátba ( Vir ), nemsokára.

Érdekes, majd megmérem akkor a horvátországi út végén.

Csak mi végig pályán akarunk menni.

Na majd' beszámolok.

Nekem meg 170e van a gépben.

Akkor mennyit eszik nála 80-90 nél? 3-at? :D :P

Volt mikor úgy mértem, hogy ugyanott ugyanannál a kútfejnél nyomtam mindig, 1 kattanásig, persze ha kannavári van, :lol: akkor borul az egész.

Hányan voltatok a kocsiban, klíma, sebesség stb. mik voltak a körülmények ha szabad tudni? :D

Itt a fórumon találtam egy gépjármű üzembentartási excel cuccost, azt használom segédletként, pályán nálam látványosan megugrik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Épp' aktuell. :D

Én is megyek Horvátba ( Vir ), nemsokára.

Érdekes, majd megmérem akkor a horvátországi út végén.

Csak mi végig pályán akarunk menni.

Na majd' beszámolok.

Nekem meg 170e van a gépben.

Akkor mennyit eszik nála 80-90 nél? 3-at? :D :P

Volt mikor úgy mértem, hogy ugyanott ugyanannál a kútfejnél nyomtam mindig, 1 kattanásig, persze ha kannavári van, :lol: akkor borul az egész.

Hányan voltatok a kocsiban, klíma, sebesség stb. mik voltak a körülmények ha szabad tudni? :D

Itt a fórumon találtam egy gépjármű üzembentartási excel cuccost, azt használom segédletként, pályán nálam látványosan megugrik. :lol:

a faterom max 2 személy, és kevés csomag, klima csak 70 fok felett.

a cimbivel horvátország: 2 személy, teli csomagtartó.

az autó állapotán nagyon sok múlik. a faterom AGR je új, az ( senki nem hiszi el ) de rettenetet számit. ( amióta az enyémbe nincs AGR azóta 9 decivel csökkent az autópályás fogyasztásom...

A cimbim meg autószerelő egy opelszervizben. az a gép is rendbe van.

Link to comment
Megosztás:

a faterom max 2 személy, és kevés csomag, klima csak 70 fok felett.

a cimbivel horvátország: 2 személy, teli csomagtartó.

az autó állapotán nagyon sok múlik. a faterom AGR je új, az ( senki nem hiszi el ) de rettenetet számit. ( amióta az enyémbe nincs AGR azóta 9 decivel csökkent az autópályás fogyasztásom...

A cimbim meg autószerelő egy opelszervizben. az a gép is rendbe van.

Értem.

70 fok? :D

Ez hogy érted?

Hol találom meg CDTI-nél az AGR-t, illetve mennyi időnként érdemes ezt kipucolgatni?

Állapotát csak leszerelve lehet gondolom ellenőrízni.

Új ára mennyi ennek kábé?

Értelemszerűen akkor pályán kívül is csökken a fogyasztás gondolom.

Azt nem mértétek még számszerűen mennyi jön ki?

MOD: jaa, hogy nincs is AGR, most fogtam fel. ejha.

Hogy lehet azt kiiktatni, hogy közben minden klappoljon?

Link to comment
Megosztás:

Városi rövidtávok dinamikus vezetéssel és Budapest-Szolnok-Budapest a 4-esen 90-150km/h között:

6,4L/100-as átlag, mivel jól viselkedett, ma tettem bele egy teli tank omv maxxxmotiont, bár ez is csak 95oktán, 10ft-tal drágább, mint a sima, gondolom valami extra adalékot tartalmaz. A 100oktános benya további 20ft/l-rel lett volna drágább, azt már kihagytam inkább :D

Link to comment
Megosztás:

Értem.

70 fok? :D

Ez hogy érted? csak végszükségben, a hőguta elött 1 perccel kapcsolja be :D

Hol találom meg CDTI-nél az AGR-t, illetve mennyi időnként érdemes ezt kipucolgatni? A motor mögött jobb oldal felé. nagy szopás leszerelni, sok óra azt kibogarászni. meglepődnél, hogy mennyi korom van benne. neki 100.000 km nél halt meg.

Állapotát csak leszerelve lehet gondolom ellenőrízni. igen

Új ára mennyi ennek kábé? amikor neki cseréltük akkor 150.000 Ft volt a márkaszervizes ára. ez kb 1-1,5 éve volt. azóta nem tudom hogy mennyi

Értelemszerűen akkor pályán kívül is csökken a fogyasztás gondolom. igen, mert a megfelelő mennyiséget vezeti vissza, nem többet. a több visszavezetésnél az autó megy, de az égés szar. én is így jártam a civiccel.

Azt nem mértétek még számszerűen mennyi jön ki? ezt most én nem értem :D

MOD: jaa, hogy nincs is AGR, most fogtam fel. ejha. a Civicembe nincs. a faterom diesel astrájába van, és új. a civicé is megdöglött, de én kiprogramoztattam, és nincs többé AGR a rendszeren. ez nekem nagyon jó kis fogyasztás csökkenést okozott. a civiccel 140-160 között régen 7,0L/100 zsal mentem, azóta 5,8-6,1 km/100 között járok. ( többször 6,1 mint 5.8 de volt olyan is )

Hogy lehet azt kiiktatni, hogy közben minden klappoljon? igen, egy chiptuningos módositja a vezérlő szoftvrét úgy hogy nincs AGR. ilenkor le kell zárni, és nincstöbbé...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap 60 km összesen el vissza Kapuvár-Sopronkövesd és ma Kapuvár-Trausdorf/Ausztria/ 120 km el vissza, azaz összesen 180 km.Az autóm 1.4 16 szelepes Astra g 2000 évjáratú, és így az átlagfogyasztás 5.55liter/100km igaz omv sima 95 és 100-as keverék 10l-10l.És mind ezt 4 személlyel klíma nélkül és igaz magasabb gumiabroncs nyomással kb 2.5 elöl hátúl 2.3!!! :D Ja és az átlagsebesség 90km/h! :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes választ.

Akkor jól bírja 70 fokig. :D

OFF: Hogy bírod a piát? Az első 5 literig jól aztán a 6.-nál elkezdek kötekedni. //Bűnvadászok. // OFF. :D

Az országúti / vegykó fogyasztásra gondoltam, bocs nem írtam a számszerűsítésnél erre gondoltam. :D

Hogy lehet tutira mondani hogy mikor döglött be az AGR, ergo mik a fizikai jelenségek a hibakódon kívül?

Gondolom a takarítás hatása is csak ideig óráig tart.

Csak akkor érdemes vele foglalkozni ha döglött vagy megéri vele pepecselni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes választ.

Akkor jól bírja 70 fokig. :D

OFF: Hogy bírod a piát? Az első 5 literig jól aztán a 6.-nál elkezdek kötekedni. //Bűnvadászok. // OFF. :D

Az országúti / vegykó fogyasztásra gondoltam, bocs nem írtam a számszerűsítésnél erre gondoltam. :D

Hogy lehet tutira mondani hogy mikor döglött be az AGR, ergo mik a fizikai jelenségek a hibakódon kívül?

Gondolom a takarítás hatása is csak ideig óráig tart.

Csak akkor érdemes vele foglalkozni ha döglött vagy megéri vele pepecselni?

neki már motorkontrol világitott, és nem ment...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.