Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Lehet hülyeség, de én pont azon gondolkodtam hogy nem lehet-e az, hogy magasabb etanol tartalom mellett csökkenjen a fogyasztás? Mert bár a fűtőértéke kevesebb, az oktánszáma jelentősen nagyobb... pl lehet hogy az amúgy alulmotorizált 1.4-es pont annyival jobban megy a trükkös benzintől (amit lehet olcsóbban adni emiatt), hogy picit kevésbé nyomod neki.

Egyébként nemrég megtudtam, hogy az Auchan kutakra is a lukoil szállít.

Tuti, hogy nem kér kevesebbet, 2008 óta teszteltem, akkor még egy c14se Astrával. 6,5-6,8 körül állt meg a 6,0-6,2 helyett kíméletes tempóban, 50:50 arányban keverve. Apám x14xe G Astrája is kb fél literrel kért többet felesben keverve. Az x20xev viszont nagyon iszákos lesz tőle, hasonló tempóban használva 1-1,5 L-rel is képes a feles kevertből legurítani a torkán... :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyeség, de én pont azon gondolkodtam hogy nem lehet-e az, hogy magasabb etanol tartalom mellett csökkenjen a fogyasztás? Mert bár a fűtőértéke kevesebb, az oktánszáma jelentősen nagyobb... pl lehet hogy az amúgy alulmotorizált 1.4-es pont annyival jobban megy a trükkös benzintől (amit lehet olcsóbban adni emiatt), hogy picit kevésbé nyomod neki.

Egyébként nemrég megtudtam, hogy az Auchan kutakra is a lukoil szállít.

Egyébként meg nem valószínű, hogy képes lenne a 98-nál jobb üzemanyag előnyét kihasználni, úgy sejtem, hogy az előgyújtás maximális értékét a 98-ashoz rendelték hozzá. Hacsak át nem íratod a szoftverét. Pl. chiptuning... :D Akkor viszont elfelejtheted a 95-t.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE sok rövid városi úttal, viszont hamar felmelegedő motorral:

6,7 l / 100 km

Elfogadom... :D

Ugyanez a motor szintén gyorsan melegedős. Csak sajnos nálam ugyanez full várossal 9,5-10l/100. Még mindíg kérdés miért van ez????? A tankolt benzin már mindenféle volt a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Meg volt benne prémium is. Abból még majdnem mintha több kellet volna neki. ÖMV-s lötyi volt a az maxx mittomén....

Link to comment
Megosztás:

Én az Omwre esküszöm !Régebben Molt tankoltam abból sokkal több fogyott .Azért az Ausztriából behozott benzin minőségibb mint az itthoni Mol vagy a vizezett Shell!A Lukoilról meg csak annyit lehet hogy többet árt a motornak mint azt bárki gondolná. :D

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez a motor szintén gyorsan melegedős. Csak sajnos nálam ugyanez full várossal 9,5-10l/100. Még mindíg kérdés miért van ez????? A tankolt benzin már mindenféle volt a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Meg volt benne prémium is. Abból még majdnem mintha több kellet volna neki. ÖMV-s lötyi volt a az maxx mittomén....

maxx motion 100oktán

Link to comment
Megosztás:

Én az Omwre esküszöm !Régebben Molt tankoltam abból sokkal több fogyott .Azért az Ausztriából behozott benzin minőségibb mint az itthoni Mol vagy a vizezett Shell!A Lukoilról meg csak annyit lehet hogy többet árt a motornak mint azt bárki gondolná. :D

Omw nincs, csak OMV!!!

Én is ott tankolok, 95-öst, nagy ritkán 98-at.

A Lukoilról pár napja linkelt valaki egy cikket, hogy az origo tesztelte a benzineket, melyikből mennyit fogyaszt ugyanolyan körülmények között ugyanaz az autó és a Lukoil vitte a pálmát jó értelemben, maga mögé utasítva az omv, shell stb... kutakat .

Annyira szar azért nem lehet, mint ahogy írod.

Eleve vannak minőségi alapkövetelmények minden benzinkúton, motorkárosító hatásról írni úgy, hogy nincs konkrét infód, pláne bizonyítékod...hát, nem kéne szerintem :D

Egyébként nem ott dolgozom és nincs semmi érdekeltségem vagy ismerősöm, csak ez a véleményem :D

Link to comment
Megosztás:

Én az Omwre esküszöm !Régebben Molt tankoltam abból sokkal több fogyott .Azért az Ausztriából behozott benzin minőségibb mint az itthoni Mol vagy a vizezett Shell!A Lukoilról meg csak annyit lehet hogy többet árt a motornak mint azt bárki gondolná. :D

Mióta Lukoil létezik, ott tankolok. Előtte az elődjénél tankoltam (már nem tom mi volt a neve, szintén olcsó kút). Ez azt jelenti, hogy 2003 óta. Egy benzines Ford Fiestát, aztán egy 1.6-os Fastrát, és most a dízel Astrát. A Fiesta 4.1-et evett országúton, a Fastra 5,3-5,5-öt, a mostani dízel 4.2-t eszik nálam 100-110-nél, 2 felnőtt, 2 gyerek, csomagtartó tele. Nem gondolom, hogy ez rossz átlag egy 1250 kg önsúlyú kombitól. Való igaz, lehet, hogy árt a motornak, de ugye ez olyan, mint a történelem. A mi lett volna, ha... kezdetű kérdésnek sztem itt sincs értelme, mert mi a garancia ugye, hogyha a kb még gondolom 5-6 évig nálam lévő dízelt a drága shellnél etetem: lehet, hogy ugyanúgy rossz a motornak és jóval drágább. A kocsi fogyasztása pedig sztem a jobb lábamtól függ, mivel bárhol tankoltam is eddig, mondjuk külföldön, mindig minden kocsim jól fogyasztott. Szóval nagy átlagban biztos, hogy nem a kút, hanem a vezetési stílus játszik. Apósom kocsijával mentem 1x Kolozsvárra és átlagban 1,5 l-rel jobban jöttem ki, mint az öreg Fittipaldi :D

Link to comment
Megosztás:

Mióta Lukoil létezik, ott tankolok. Előtte az elődjénél tankoltam (már nem tom mi volt a neve, szintén olcsó kút). Ez azt jelenti, hogy 2003 óta. Egy benzines Ford Fiestát, aztán egy 1.6-os Fastrát, és most a dízel Astrát. A Fiesta 4.1-et evett országúton, a Fastra 5,3-5,5-öt, a mostani dízel 4.2-t eszik nálam 100-110-nél, 2 felnőtt, 2 gyerek, csomagtartó tele. Nem gondolom, hogy ez rossz átlag egy 1250 kg önsúlyú kombitól. Való igaz, lehet, hogy árt a motornak, de ugye ez olyan, mint a történelem. A mi lett volna, ha... kezdetű kérdésnek sztem itt sincs értelme, mert mi a garancia ugye, hogyha a kb még gondolom 5-6 évig nálam lévő dízelt a drága shellnél etetem: lehet, hogy ugyanúgy rossz a motornak és jóval drágább. A kocsi fogyasztása pedig sztem a jobb lábamtól függ, mivel bárhol tankoltam is eddig, mondjuk külföldön, mindig minden kocsim jól fogyasztott. Szóval nagy átlagban biztos, hogy nem a kút, hanem a vezetési stílus játszik. Apósom kocsijával mentem 1x Kolozsvárra és átlagban 1,5 l-rel jobban jöttem ki, mint az öreg Fittipaldi :D

JET volt

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez a motor szintén gyorsan melegedős. Csak sajnos nálam ugyanez full várossal 9,5-10l/100. Még mindíg kérdés miért van ez????? A tankolt benzin már mindenféle volt a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Meg volt benne prémium is. Abból még majdnem mintha több kellet volna neki. ÖMV-s lötyi volt a az maxx mittomén....

Elég régóta küzdesz ezzel. Valami nem kerek: vezetéstechnika vagy műszaki gond. A benzinnel való variálástól ez biztos nem fog megjavulni. Vidd el wesszhez, vagy uhuékhoz, menet közben élőadatokat nézni, meg átnézni mindent. Csak tüzetes átvizsgálás után lehet beljebb jutni.

Link to comment
Megosztás:

Elég régóta küzdesz ezzel. Valami nem kerek: vezetéstechnika vagy műszaki gond. A benzinnel való variálástól ez biztos nem fog megjavulni. Vidd el wesszhez, vagy uhuékhoz, menet közben élőadatokat nézni, meg átnézni mindent. Csak tüzetes átvizsgálás után lehet beljebb jutni.

Szerintem vezetéstechnika, sportosan pörgeted hidegen is, indítás után közvetlenül? Ahhoz nagyon rossznak kell lennie a mocinak, hogy ennyire durván zabáljon. Nekem városban 7.2 szokott lenni, mindegy melyik kúthoz megyek. Amíg nem meleg a gép, addig 2500-nál váltok, 2-3 km alatt bemelegszik, illetve 3-as fokozat fölé nem kapcsolok városban, hadd pörögjön.

Link to comment
Megosztás:

Én az Omwre esküszöm !Régebben Molt tankoltam abból sokkal több fogyott .Azért az Ausztriából behozott benzin minőségibb mint az itthoni Mol vagy a vizezett Shell!A Lukoilról meg csak annyit lehet hogy többet árt a motornak mint azt bárki gondolná. :D

Bár nem vagyok benne, alig hiszem, hogy Ausztriából jön minden kútra az anyaguk. Láttam már MOL tartálykocsit OMV kútnál álldogálni. Esetleg kap valami adalékot még, azt nem tudom. 2 tankolással ezelőtt kipróbáltam a Shell V-Power 100-t, akciójuk volt. Na, az tetszett :D Gépkönyv szerint felesleges 95 oktán fölött tankolni, de ez az anyag bejött a verdának. Városon kívűl egy csendes vasárnap délután harmadikban szórakoztam vele. Olyan könnyedén, erőlködés, megtorpanás nélkül pörgött letiltásig, hogy csak néztem. Szaladt volna ki a világból, de a szgép elvette tőle a kaját. Nahyon tetszik nekem az a cucc a Shellnél. Ha megyünk a Balatonra (tőlünk majd 400 km), azzal lesznek etetve a lovak :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem vezetéstechnika, sportosan pörgeted hidegen is, indítás után közvetlenül? Ahhoz nagyon rossznak kell lennie a mocinak, hogy ennyire durván zabáljon. Nekem városban 7.2 szokott lenni, mindegy melyik kúthoz megyek. Amíg nem meleg a gép, addig 2500-nál váltok, 2-3 km alatt bemelegszik, illetve 3-as fokozat fölé nem kapcsolok városban, hadd pörögjön.

Nincsen hidegen pörgetés ahogy Te is írtad csak max 2500 ig nyomom de az a nagyon max! Ha megmelegszik akkor is 3000 fölé nem megyek. 2500 nál szoktam legtöbbször váltani. Igaz hogy lámpáknál legtöbbször kinyomott kuplunggal gurulok be. De nem hiszem hogy ezek 1,5-2 litert jelenteknek. Kiolvasott élőadatok teljesen normálisak CO is 0,1ppm ezt megmérettem. Új gyertyák új légszűrő, mi a tököt kéne még kicserélni???? Szoftvert nem tudtak frissíteni mert az opel szerint nincsen hozzá újabb. Lehet vhonnan szereztetek vmi tk ra törött kocsiból ami előtte tuti jól fogyasztott 2 lamdát meg ha tudok akkor ECU-t is. Nem tudom hogy sikerül-e de jó lenne én már csak ezekre tudok tippelni.

Link to comment
Megosztás:

Nincsen hidegen pörgetés ahogy Te is írtad csak max 2500 ig nyomom de az a nagyon max! Ha megmelegszik akkor is 3000 fölé nem megyek. 2500 nál szoktam legtöbbször váltani. Igaz hogy lámpáknál legtöbbször kinyomott kuplunggal gurulok be. De nem hiszem hogy ezek 1,5-2 litert jelenteknek. Kiolvasott élőadatok teljesen normálisak CO is 0,1ppm ezt megmérettem. Új gyertyák új légszűrő, mi a tököt kéne még kicserélni???? Szoftvert nem tudtak frissíteni mert az opel szerint nincsen hozzá újabb. Lehet vhonnan szereztetek vmi tk ra törött kocsiból ami előtte tuti jól fogyasztott 2 lamdát meg ha tudok akkor ECU-t is. Nem tudom hogy sikerül-e de jó lenne én már csak ezekre tudok tippelni.

Ne nyomd be a kuplungot, hanem motorfékkel gurulj, mert akkor nem kap semmi üzemanyagot...

Link to comment
Megosztás:

Nincsen hidegen pörgetés ahogy Te is írtad csak max 2500 ig nyomom de az a nagyon max! Ha megmelegszik akkor is 3000 fölé nem megyek. 2500 nál szoktam legtöbbször váltani. Igaz hogy lámpáknál legtöbbször kinyomott kuplunggal gurulok be. De nem hiszem hogy ezek 1,5-2 litert jelenteknek. Kiolvasott élőadatok teljesen normálisak CO is 0,1ppm ezt megmérettem. Új gyertyák új légszűrő, mi a tököt kéne még kicserélni???? Szoftvert nem tudtak frissíteni mert az opel szerint nincsen hozzá újabb. Lehet vhonnan szereztetek vmi tk ra törött kocsiból ami előtte tuti jól fogyasztott 2 lamdát meg ha tudok akkor ECU-t is. Nem tudom hogy sikerül-e de jó lenne én már csak ezekre tudok tippelni.

Előrebocsátom, hogy nem vagyok gépész gyerek, ha nagyon hülyeség, akkor bocsánat: nem lehet az, hogy szorul vmi a verdában, ami fékezi a kocsidat? Futómű, picit belóg a fék? Mérettél esetleg motor teljesítményt? Ezek műszaki dolgok, lépésről-lépésre tuti megvan a bűnös. Ez nem olyan, mint gimiben egy verselemzés, hogy mire gondolt a költő?, aztán 20-an húszfélét mondanak :D

Link to comment
Megosztás:

Mióta ez van már szerintem rég letüzeltem volna a fékbetéteket ha kicsit befogna. A 4 kerékagyból 3 gyakorlatilag új, kb 15000 km-t futott. Nem tom mi foghatná még vissza?

Akkor biztos a negyedik a bűnös :D

Amúgy gumik mennyire vannak fújva? Gyári méret?

Futómű nem csálé?

Szerintem amúgy nem pörgeted eléggé... én városban szinte nem is kapcsolok 5öt sehol, még a főútvonalakon sem ahol 70-el is lehet krúzolni...

Link to comment
Megosztás:

Akkor biztos a negyedik a bűnös :D

Amúgy gumik mennyire vannak fújva? Gyári méret?

Futómű nem csálé?

Szerintem amúgy nem pörgeted eléggé... én városban szinte nem is kapcsolok 5öt sehol, még a főútvonalakon sem ahol 70-el is lehet krúzolni...

Lehet én vagyok rosszul tájékozódva takarékos vezetés ügyileg, de az nem úgy van, hogy egyenletes tempónál haladva alacsonyan érdemes tartani a fordulatszámot? Én szorgalmasan szoktam pakolgatni az 5.-et már 60km/h körül, ha nem kell gyorsulni, és lakott területre beérve se szoktam rögtön visszarakni 4.-be ha folyamatosan tudok 50-el gurulni, és nincs is gond a fogyasztással.

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok rosszul tájékozódva takarékos vezetés ügyileg, de az nem úgy van, hogy egyenletes tempónál haladva alacsonyan érdemes tartani a fordulatszámot? Én szorgalmasan szoktam pakolgatni az 5.-et már 60km/h körül, ha nem kell gyorsulni, és lakott területre beérve se szoktam rögtön visszarakni 4.-be ha folyamatosan tudok 50-el gurulni, és nincs is gond a fogyasztással.

Hát nemtom. Szerintem nekem sincs, viszont sosem ragadt le semmi a motoromba...

Nekem az előző Astrámban benne volt a Futó Gabi féle BC, az elég hasznos volt, sok mindent megmutatott.(pl hogy 3000 alatt tartva általában inkább kínlódik, és ezért sokszor többet is kér...)

Aztán lehet hogy erősebb autóknál meg máshogy van.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom. Szerintem nekem sincs, viszont sosem ragadt le semmi a motoromba...

Nekem az előző Astrámban benne volt a Futó Gabi féle BC, az elég hasznos volt, sok mindent megmutatott.(pl hogy 3000 alatt tartva általában inkább kínlódik, és ezért sokszor többet is kér...)

Aztán lehet hogy erősebb autóknál meg máshogy van.

aláhúzva a kulcsmondat.

alacsony fordulaton járva: minden elkokszolódik, nehezen zárnak a szelepek, katalizátor eltömődik, szar lesz az egész....

illetve állandóan alacsony fordulatról gyorsitani, sokkal több üzemanyag kell a felgyositáshoz, mintha visszakapcsolnának.

teendő: autópálya - széthajtani - fagyi

és normálisan használni.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdődött a 90 km/h-ás teszt a 80-asok után. 6,03 után 6,18 l/100km lett az aktuális.

Az érdekes az, hogy ebbe most sok város volt. Tehát elképzelhető, hogy a 80-as helyett a 90-es tempó nem eredményez fogyasztás növekedést....

Értem mindkét elméletet. De hivatalosan az alacsony fordulat kisebbet, a nagyobb pedig nagyobb fogyasztást eredményez.

Hosszú távon nyilván az alacsony fordulat káros hatásai megfordítják ezt...

Na mindegy. Szóval tényleg érdekes ez a rövidtávú eredmény ami még semmit nem jelent, mert a végleges átlagot mindig 5 teljes tank után szoktam számolni,

hogy a legpontosabb eredmény legyen.

Szombaton kikerül az AGR, az még érdekes lesz, hogy milyen hatását fogom tapasztalni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok rosszul tájékozódva takarékos vezetés ügyileg, de az nem úgy van, hogy egyenletes tempónál haladva alacsonyan érdemes tartani a fordulatszámot? Én szorgalmasan szoktam pakolgatni az 5.-et már 60km/h körül, ha nem kell gyorsulni, és lakott területre beérve se szoktam rögtön visszarakni 4.-be ha folyamatosan tudok 50-el gurulni, és nincs is gond a fogyasztással.

Azok még a régi "zöldségesmerci" típusú autók voltak és inkább dízelek. Nálam a CDTI is sík úton elmenne 5-ben 50-55 km/h-val, de ahhoz kb. 1200-1250 f/p tartozik. Tapasztalatom szerint legjobban 3000 f/p-nél fogyaszt, ami 5-ben ~130km/h és 5-5.2 l/100km-t jelent leterhelten, klímával.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatom szerint legjobban 3000 f/p-nél fogyaszt, ami 5-ben ~130km/h és 5-5.2 l/100km-t jelent leterhelten, klímával.

A benzines is ugyanígy.

Mondjuk nekem sokkal rövidebb a váltóm, és 3000nél van 100 körül (130 az pont 4000), itt eszik a legkevesebbet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.