Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

vagy 185/65R15 még a gyári méret

Ja. Főleg az ára miatt. Én télen is a szélesebbel tolom. A 185 szerintem elég virslisnek tűnik, de ez szubjektív.

Link to comment
Megosztás:

. És szerintük is nagyon jó ez a fogyasztás 140-es tempóval, 3 személy + egy kis csomag is. Ráadásul 195-ös gumi van van rajta. Nem tudom mi a gyári méret, szerintem a 175.

Akkor legyen jó,ezen nem veszünk össze! :D Amúgy milyen?

Könnyű volt megszokni?

Link to comment
Megosztás:

Ja. Főleg az ára miatt. Én télen is a szélesebbel tolom. A 185 szerintem elég virslisnek tűnik, de ez szubjektív.

A kisebb méretű gyári szerelés ugyanazon típuson belül többnyire a gördülési ellenállás, ezáltal a fogyasztás és károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében történik. Így javítva az átlagot, hogy aztán beleférjen még a gyártásba egy-egy környezetszennyezőbb kocsi (pl. nagy teljesítményű sport autó) is.

Az viszont tény, hogy a 185-ös méretű téli gumi jobb tapadást és irányíthatóságot biztosít a cél évszakban, mint a 195-ös, éppen a keskenyebb futófelület miatt. Nem véletlenül ajánl szinte minden autógyártó kisebb szélességű gumiabroncsot téli gumi méretnek.

Számomra értelmezhetetlen az, amikor a biztonsággal szemben a "szerintem így szép" érv dönt/nyer.

Link to comment
Megosztás:

A kisebb méretű gyári szerelés ugyanazon típuson belül többnyire a gördülési ellenállás, ezáltal a fogyasztás és károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében történik. Így javítva az átlagot, hogy aztán beleférjen még a gyártásba egy-egy környezetszennyezőbb kocsi (pl. nagy teljesítményű sport autó) is.

Az viszont tény, hogy a 185-ös méretű téli gumi jobb tapadást és irányíthatóságot biztosít a cél évszakban, mint a 195-ös, éppen a keskenyebb futófelület miatt. Nem véletlenül ajánl szinte minden autógyártó kisebb szélességű gumiabroncsot téli gumi méretnek.

Számomra értelmezhetetlen az, amikor a biztonsággal szemben a "szerintem így szép" érv dönt/nyer.

Bizonyára igazad van. De én felvállalom az összes következményét annak, hogy egy "97.25-ik heti gyártású, 7mm-es, Bf Goodrich, WinterG 195/60/15 méretű téli gumival veszélyeztetem a saját és a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét. Ja, a gumit használtan vettem egy hasonlóan elvetemült autóstársamtól. Mi több, még legalább 3-4 szezont fogom ámokfutóként használni. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor legyen jó,ezen nem veszünk össze! :D Amúgy milyen?

Könnyű volt megszokni?

Nem volt nehéz megszokni. 1x vagy 2x ha rátapostam a fékre a kuplung helyett. Meg előfordult velem elég sokszor, hogy féken állva, sebességben állítom le, és elfelejtem P-be vagy N-be rakni indításkor. Ez általában a garázsban szokott velem előfordulni. :D De a kényelmet nem nehéz megszokni! :)

A széles fékpedált kifejezetten szeretem, mert két lábbal elég intenzíven lehet fékezni. A városban 2000-2300ford./perc fölé nem nagyon szoktam menni, ott általában elvált, vagy elváltatom, hátha jobb lesz a városi fogyasztás. Előtte egy suzuki swift 1.0 GL-em volt. Ahhoz meg minden ilyen autó nagy ugrás. Igaz annak a fogyija városban is csak 6,5 lityi volt, ezt sajnálom nagyon.

Szóval jó dolog ez az automata, pláne egy mozgássérült embernek. Pesten a lábam igen megérezte volna a sok kuplungolást.

Link to comment
Megosztás:

Bizonyára igazad van. De én felvállalom az összes következményét annak, hogy egy "97.25-ik heti gyártású, 7mm-es, Bf Goodrich, WinterG 195/60/15 méretű téli gumival veszélyeztetem a saját és a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét. Ja, a gumit használtan vettem egy hasonlóan elvetemült autóstársamtól. Mi több, még legalább 3-4 szezont fogom ámokfutóként használni. :)

Úristen... :D és még hány ilyen lehet az utakon... :D

Link to comment
Megosztás:

Bizonyára igazad van. De én felvállalom az összes következményét annak, hogy egy "97.25-ik heti gyártású, 7mm-es, Bf Goodrich, WinterG 195/60/15 méretű téli gumival veszélyeztetem a saját és a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét. Ja, a gumit használtan vettem egy hasonlóan elvetemült autóstársamtól. Mi több, még legalább 3-4 szezont fogom ámokfutóként használni. :D

Bocs. 2007-es a gumi. Tudom ez sem javít sokat a helyzetemen. :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs. 2007-es a gumi. Tudom ez sem javít sokat a helyzetemen. :D

Megfelelő körültekintéssel így már kimehetsz az útra, de nagyon vigyázz!!! :)

Egyedül nekem vannak 185-ös gumijaim a családban, a többieknek 195-ösök.

Az eddigi tapasztalatok alapján ez befolyásolja legkevésbé a fogyasztást. :D

Gyakorlatilag nem is, csak elméletben talán. Legalábbis a 185/195 esetében.

Link to comment
Megosztás:

Bocs. 2007-es a gumi. Tudom ez sem javít sokat a helyzetemen. :D

de, ez elég sokat javít a helyzeteden...

a 97 es gumi minden, de már nem tapadásképes gumi, főképp ha nem garázsban állt napfénytől mentesen.

nekem volt tizenéves gumim a GSI corsán, és életveszélyes volt főképp vizen. úgy korcsolyáztam vele, mintha jégen mentem volna.....

Link to comment
Megosztás:

Megfelelő körültekintéssel így már kimehetsz az útra, de nagyon vigyázz!!! :D

Egyedül nekem vannak 185-ös gumijaim a családban, a többieknek 195-ösök.

Az eddigi tapasztalatok alapján ez befolyásolja legkevésbé a fogyasztást. :D

Gyakorlatilag nem is, csak elméletben talán. Legalábbis a 185/195 esetében.

befolyásolja.

nekem a civicen a nyár 225 ös a téli 205 ös , és fél literrel kevesebbet eszik télen....

Link to comment
Megosztás:

befolyásolja.

nekem a civicen a nyár 225 ös a téli 205 ös , és fél literrel kevesebbet eszik télen....

Ne kardoskodj! Fölösleges. Logikus érveléssel, ne adj isten konkrét bizonyítékkal meg ne is próbálkozz. Ha egyszer valaki elhatározza, hogy nem igaz, akkor nem igaz, ha a fene fenét eszik, akkor sem. :D Pedig ehhez elég volna az általános iskolai fizika.

Link to comment
Megosztás:

Számomra értelmezhetetlen az, amikor a biztonsággal szemben a "szerintem így szép" érv dönt/nyer.

Én is nehezen emésztettem meg, de pl. az olasz autóépítés előszeretettel alkalmazza ezt az elvet a gyakorlatban is: náluk a szépség mindenek felett, nem számít se praktikum, se gazdaságosság, sőt még a biztonság sem, ha ezáltal a szépség csorbát szenved (elsősorban a prémium olasz autóépítésre gondolok). És ami meglepő, hogy a dolog be is jön nekik: még mindig többen vesznek autót az alapján hogy hogy néz ki, mint hogy hány literes a csomagtartója, vagy mennyi légzsák van benne. :D

Másrészről meg minden autó lehetne még biztonságosabb. Mondjuk még több lufival vagy még szélesebb gumival, pl. az említett Astra 225-ös gumikkal még jobban tapadna... :)

Az a baj hogy a biztonság még ma sincs az őt megillető helyen az autósok (gyártók és vásárlók egyaránt) szempontjai között. Fontos, de a gyártóknak ott van még a környezettudatosság amit ugyanúgy elvárnak tőlük mint a biztonságosságot, illetve a gazdaságos előállíthatóság, amit meg senki nem vár el tőlük, ők (érthető okokból) mégis ezt tekintik a legfontosabbnak. Az autóvásárlók meg aztán megint más téma, náluk még tán a szín is előrébb van a fontos szempontok között a vásárlásnál, mint a biztonság.

Vagy ahogy annak idején Bugatti is elbagatellizálta az autója gyengeségeit: baromi erős és gyors gépeket csinált híresen alulméretezett fékkel, de amikor ezt számon kérték rajta, azt mondta hogy ezekkel az autókkal menni kell, nem megállni... :D

Link to comment
Megosztás:

Jól van na. Nem akartam vitát gerjeszteni. Vannak elvi dolgok nálam ez, az. Meg az is, hogy az autót mindig teletankolom, ha kifogyik a nafta. Meg mindig 4 egyforma gumival járni. Meg beállni a garázsba, nem az utcán vagy az udvaron napoztatni egész nap. Meg az utca végén lévő pékségbe(300m) nem kocsival menni...stb.

Link to comment
Megosztás:

Bizonyára igazad van. De én felvállalom az összes következményét annak, hogy egy "97.25-ik heti gyártású, 7mm-es, Bf Goodrich, WinterG 195/60/15 méretű téli gumival veszélyeztetem a saját és a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét. Ja, a gumit használtan vettem egy hasonlóan elvetemült autóstársamtól. Mi több, még legalább 3-4 szezont fogom ámokfutóként használni. :D

Komolyan 1997-es??? Nem 2007-es?

Link to comment
Megosztás:

Bizonyára igazad van. De én felvállalom az összes következményét annak, hogy egy "97.25-ik heti gyártású, 7mm-es, Bf Goodrich, WinterG 195/60/15 méretű téli gumival veszélyeztetem a saját és a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét. Ja, a gumit használtan vettem egy hasonlóan elvetemült autóstársamtól. Mi több, még legalább 3-4 szezont fogom ámokfutóként használni. :D

...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor,most evvel azt akarjátok mondani,hogy Apám Off Daewoo-ján,ami Márciusban volt 11, mondom 11 éves,és még gyári nyári gumma van rajta,hogy gyakorlatilag az már kuka érett?Az autóban 65 ezer km van (újonnan vette,szalonból),és nem az utcán áll,hanem garázsban.Elképzelhető,hogy ennek köszönhető,hogy még jók a gummák rajt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor,most evvel azt akarjátok mondani,hogy Apám Off Daewoo-ján,ami Márciusban volt 11, mondom 11 éves,és még gyári nyári gumma van rajta,hogy gyakorlatilag az már kuka érett?Az autóban 65 ezer km van (újonnan vette,szalonból),és nem az utcán áll,hanem garázsban.Elképzelhető,hogy ennek köszönhető,hogy még jók a gummák rajt?

Érdemes lenne letesztelni, akár házilag.

Szárazon 100km/h- ról intenzív fékezéssel (akár vészfék-satuval) megállni és lemérni a fékutat, majd ugyanezt vizes úton.

Aztán az előbbi tesztet megismételni új gumikkal ,majd kiszámolni a fékút-különbségeket és elgondolkozni azon, hogy azzal a kb:plusz 10méterrel mennyire amortizálnád le a kocsidat (meg másét is) és mennyivel kerülne többe a javítás, mint egy új garnitúra középkategóriás gumi. De a prémium márkájú gummák újonnan is 60-65ezer ft-ból megvannak.

A javítás ennek többszöröse lehet, sőt biztosan az, de beszélhetünk itt járdáról lelépő babakocsit toló anyukáról, vagy bárkiről.

Az a baj, hogy az emberek többsége nem, vagy csak utólag gondolkozik :D

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne letesztelni, akár házilag.

Szárazon 100km/h- ról intenzív fékezéssel (akár vészfék-satuval) megállni és lemérni a fékutat, majd ugyanezt vizes úton.

Aztán az előbbi tesztet megismételni új gumikkal ,majd kiszámolni a fékút-különbségeket és elgondolkozni azon, hogy azzal a kb:plusz 10méterrel mennyire amortizálnád le a kocsidat (meg másét is) és mennyivel kerülne többe a javítás, mint egy új garnitúra középkategóriás gumi. De a prémium márkájú gummák újonnan is 60-65ezer ft-ból megvannak.

A javítás ennek többszöröse lehet, sőt biztosan az, de beszélhetünk itt járdáról lelépő babakocsit toló anyukáról, vagy bárkiről.

Az a baj, hogy az emberek többsége nem, vagy csak utólag gondolkozik :D

Az az érdekes,hogy ezt műszaki vizsgán nem szokták nézni,hogy hány éves gummák vannak az autón?

Én most nem vitatkozni akarok Veled,eszem ágában sincs,mert tökéletesen igazad van,csak kicsit furcsa,hogy mostanában minden kis szar..a odafigyelnek a vizsgán, pont erre nem?

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne letesztelni, akár házilag.

Szárazon 100km/h- ról intenzív fékezéssel (akár vészfék-satuval) megállni és lemérni a fékutat, majd ugyanezt vizes úton.

Aztán az előbbi tesztet megismételni új gumikkal ,majd kiszámolni a fékút-különbségeket és elgondolkozni azon, hogy azzal a kb:plusz 10méterrel mennyire amortizálnád le a kocsidat (meg másét is) és mennyivel kerülne többe a javítás, mint egy új garnitúra középkategóriás gumi. De a prémium márkájú gummák újonnan is 60-65ezer ft-ból megvannak.

A javítás ennek többszöröse lehet, sőt biztosan az, de beszélhetünk itt járdáról lelépő babakocsit toló anyukáról, vagy bárkiről.

Az a baj, hogy az emberek többsége nem, vagy csak utólag gondolkozik :D

Épp nemrégiben írtam be, hogy a 4 éves Vredestein 185-ös nyári gumijaimmal 43m-en álltam meg 100km/h-ról. Más is végzett már tesztet?

Kíváncsi lennék az adatokra. De a legjobb az lesz, ha szüleim új 195-ös Fuldáival hasonlítom össze! :D Na, meg is van a program.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor,most evvel azt akarjátok mondani,hogy Apám Off Daewoo-ján,ami Márciusban volt 11, mondom 11 éves,és még gyári nyári gumma van rajta,hogy gyakorlatilag az már kuka érett?Az autóban 65 ezer km van (újonnan vette,szalonból),és nem az utcán áll,hanem garázsban.Elképzelhető,hogy ennek köszönhető,hogy még jók a gummák rajt?

Ki állapította meg? Csak ne érje semmi az ősödet, még egy közúti (NKH-s) ellenőrzés se mert még a gondatlan közúti veszélyeztetést simán a nyakába varrják! Már mindent figyelnek amiből könnyű bevétel lehet. Márpedig egy 11 éves DOT-számmal nem lehet vitatkozni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.