Mc-elek Elküldve Szeptember21, 2010 Elküldve Szeptember21, 2010 dani kilói 73, donáté sacc/kb 100 (bocs, ha túloztam volna) :wacko: + én bringával mentem haza <_< (lopakodtam) de régen már attól is benyomtam, ha leittam a habot, a krisztusi korba lépvén jobban bírom. Ha úgy vesszük, 5 km-en fogyasztottam másfél litert :( OFF Egy picit több mint 100 ;) Na de ne offoljuk szét ezt is. ;) ON
speter Elküldve Szeptember22, 2010 Elküldve Szeptember22, 2010 Nekem a teljes 64.000 km-re vetített átlagom 5,61. Amikor mol meg omv kutaknál tankoltam, akkor mindig 6 környékén volt a fogyi, inkább fölötte. Gyorsan le is szoktam róluk és megy bele a Shell Super 95.
Báthory Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Eljött a twinport 1.4 ideje nálunk. Nagyon kíváncsian várom a fogyasztását. Azért lesz érdekes, mert egy '97-es 1.5 benzines Mazda 323at vált, ami jól megy és keveset fogyaszt. Igaz, barátságos üzemben, napi 2x25 km országút 90-100(+teszkó, nagymama stb.). A katalógus szerinti országúti fogyi a Mazdánál 6.3, és mennyit eszik? Na? Ilyen körülmények közt decire ennyit átlagban. Nyáron lemehet min. 6-re, max. télen 6.8. A twinport országútija papíron 4.8, ez mondjuk nevetséges, kíváncsi vk. mekkorát hazudnak. Ha ilyen üzemben 5,5nél többet eszik, nem zavar, de már akkor is nagyobb kamugépek, mint a japók. Ja, a Mazdában 303.000 van, ezek után értitek, miért szeretjük. Az Opeltől elvárom, hogy miután újabb, kisebb a motorja, gyengébb kicsit, legalább fél literrel menjen a Mazda alá.
GH Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Eljött a twinport 1.4 ideje nálunk. Nagyon kíváncsian várom a fogyasztását. Azért lesz érdekes, mert egy '97-es 1.5 benzines Mazda 323at vált, ami jól megy és keveset fogyaszt. Igaz, barátságos üzemben, napi 2x25 km országút 90-100(+teszkó, nagymama stb.). A katalógus szerinti országúti fogyi a Mazdánál 6.3, és mennyit eszik? Na? Ilyen körülmények közt decire ennyit átlagban. Nyáron lemehet min. 6-re, max. télen 6.8. A twinport országútija papíron 4.8, ez mondjuk nevetséges, kíváncsi vk. mekkorát hazudnak. Ha ilyen üzemben 5,5nél többet eszik, nem zavar, de már akkor is nagyobb kamugépek, mint a japók. Ja, a Mazdában 303.000 van, ezek után értitek, miért szeretjük. Az Opeltől elvárom, hogy miután újabb, kisebb a motorja, gyengébb kicsit, legalább fél literrel menjen a Mazda alá. Én nemrég megjártam az ország másik végét odavissza 5.2 literből. És ez nem csak az országút 90-re beállítva, hanem sokszor autóúton 110-120, meg városnézés, meg sok falun átgurulás, sima 95 benzinnel. Elsőre nem fogsz ennyit kihozni de ha összeszoksz vele és ha jól van tartva a jószág akkor nem kamu ez az érték pláne tőlünk nyugatabbra valami jófajta benzinnel...
Báthory Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Én nemrég megjártam az ország másik végét odavissza 5.2 literből. És ez nem csak az országút 90-re beállítva, hanem sokszor autóúton 110-120, meg városnézés, meg sok falun átgurulás, sima 95 benzinnel. Elsőre nem fogsz ennyit kihozni de ha összeszoksz vele és ha jól van tartva a jószág akkor nem kamu ez az érték pláne tőlünk nyugatabbra valami jófajta benzinnel... :) Az összeszokást fejtsd ki lécci. Páran írtátok itt hogy nem tesz jót a fogyinak a 2500-3000 fölé nem pörgetés....Ez viszont a józan eszemnek mond ellen, eddig úgy tudtam, alacsony fordulat, kevesebb löket benya. Az 5.2 zseniális, de hihető, minden kocsi kevesebbet fogyaszt ha egyszerre kijárod a tankot, mondhatni ez ideális neki, megspórolod a hidegüzemet. +gondolhatod, hogy a fent leírt hidegüzem sem a sóstó medrében van nyílegyenesen.... :D Kb. 5xfalu, vissza 50re, utána fel 100ra. De lábfüggő főleg. Nyugisan vezetek, de akkora aszkéta nem vagyok, mint itt páran....vki írta hogy városban 5ösben-kemény. Egyelőre szokunk össze, de mivel 4esben is csak csorogni lehet vele, ereje 50nél 4esben zéró, ötöst nem próbáltam, elég elképzelnem.
PGA Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 :) Az összeszokást fejtsd ki lécci. Páran írtátok itt hogy nem tesz jót a fogyinak a 2500-3000 fölé nem pörgetés....Ez viszont a józan eszemnek mond ellen, eddig úgy tudtam, alacsony fordulat, kevesebb löket benya. Az 5.2 zseniális, de hihető, minden kocsi kevesebbet fogyaszt ha egyszerre kijárod a tankot, mondhatni ez ideális neki, megspórolod a hidegüzemet. +gondolhatod, hogy a fent leírt hidegüzem sem a sóstó medrében van nyílegyenesen.... :D Kb. 5xfalu, vissza 50re, utána fel 100ra. De lábfüggő főleg. Nyugisan vezetek, de akkora aszkéta nem vagyok, mint itt páran....vki írta hogy városban 5ösben-kemény. Egyelőre szokunk össze, de mivel 4esben is csak csorogni lehet vele, ereje 50nél 4esben zéró, ötöst nem próbáltam, elég elképzelnem. Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet. Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :D ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról. Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót...
Báthory Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Nem bírtam tovább, rátankoltam 105 km után, két kattig, 5.67 ment bele. Nem jó a mérés persze(más kút és kútfej), tudom, csak nem tudtam várni, hisz most vettem. Igazából nem hiszek a saját szememnek se, mert ebben volt jó 30 km kisváros nyugisan, a maradék országút de nem kímélősen, mivel próbálgattam, volt pár kihúzatás 4500-5000ig, előztem is párszor, max. 120, szóval nem eco-üzem. Nem szóltam volna akkor sem, ha 1 literrel több. Persze majd az első telitank leapasztása után tudok pontos számot mondani, most magamnak sem hiszek.
adorjant Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Z14XE és XEP között óriási különbség van fogyasztásban,ezt alátámaszthatom,1 literrel simán lehet számolni,pedig a paramétereik megegyeznek. Egyetértek azzal,hogy pörgetni kell néha,megéri,szintén saját tapasztalat... Méghozzá elég drága :) De! nem fogjátok elhinni,egy ideig e85-ös cuccal jártam,most visszaálltam 100% benzinre,és kevesebbet fogyaszt,mint az etanolos etapok előtt! Szóval csak van mit takarítani még... :D
Báthory Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet. Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :) ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról. Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót... Hát igen, van egy '99es B Corsám is, 1.0 12v, 80%-ban városban rövid utakon futkosok vele hidegen, be is kapja így a 7.5öt, igaz pörgetni kell, hogy tartsa a forgalom ritmusát... Szerintem a 2 mázsával nehezebb Astra twinport is meg fog állni max. 8-ból városban, és az jó.
Báthory Elküldve Szeptember25, 2010 Elküldve Szeptember25, 2010 Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet. Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :) ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról. Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót... Hát nem tudom, hogy a '90es évek Mazda 1.5 88lovas dohc 16v motorjában van-e AGR-szelep, ez sosem derült ki, pedig 303 kiló van benne, ebből fater rakott bele 160-at. Soha életében nem ment 3000 fölé, döntően 2-3000 fordulat között járkál... Most is Mazdát akart venni, de egyszerüen a 3-as első szériája drága, nincs választék sem, mert nem adják el a problémamentes darabokat, a 323-as meg már öregecske. Szóval nem vagyok gépész, de gondolom ez a kíméletes használat is hozzájárult, hogy 303ezer után ugyanúgy, vagy kicsit még kevesebbet is eszik a kocsi, mint újkorában. + fenntartás: szokásos kopó dolgok plusz egyszer vízpumpa (160ezren, ennyi idő alatt 3-szor lehet pl. Citroent generálozni)
dsteel Elküldve Szeptember26, 2010 Elküldve Szeptember26, 2010 Zugló-Prága-Zugló 1074,8 km 54,64 l = 5,08 l fogyi Végig pálya, 125-140 km/ó, budapesti dugó kifelé, visszafele 5 órán keresztül szakadó eső (ablaktörlő+fűtés - nálam a fűtés klímás, mert automata). Jó érték, én lenni elégedett :) + Budaörsnél nagy baleset, majdnem belerohantunk a kocsikba, elég durva volt!
Lacika85 Elküldve Szeptember26, 2010 Elküldve Szeptember26, 2010 Hát nem tudom, hogy a '90es évek Mazda 1.5 88lovas dohc 16v motorjában van-e AGR-szelep, ez sosem derült ki, pedig 303 kiló van benne, ebből fater rakott bele 160-at. Soha életében nem ment 3000 fölé, döntően 2-3000 fordulat között járkál... Most is Mazdát akart venni, de egyszerüen a 3-as első szériája drága, nincs választék sem, mert nem adják el a problémamentes darabokat, a 323-as meg már öregecske. Szóval nem vagyok gépész, de gondolom ez a kíméletes használat is hozzájárult, hogy 303ezer után ugyanúgy, vagy kicsit még kevesebbet is eszik a kocsi, mint újkorában. + fenntartás: szokásos kopó dolgok plusz egyszer vízpumpa (160ezren, ennyi idő alatt 3-szor lehet pl. Citroent generálozni) Helló! Azért a kíméletes használattal sem szabad túlzásokba esni, és ez márkafüggetlen szerintem. Én sem vagyok gépész, de az tuti nem frankó ha 50-nél 6.ban megy az ember :D vagy ha arra figyel h, soha ne menjen a fordulat 3000 fölé :D mondván kímélem a motort, én városban 3. nál feljebb nem kapcsolok 3000 - 3500 nál váltok, néha kicsit megtépem a száját :) de persze nem tiltásig! 7,5 eszik vegyesben. és? de nem dadog, nem lusta, merek vele előzni. ha 8-at enne az sem érdekelne.
andris83 Elküldve Szeptember26, 2010 Elküldve Szeptember26, 2010 Helló! Azért a kíméletes használattal sem szabad túlzásokba esni, és ez márkafüggetlen szerintem. Én sem vagyok gépész, de az tuti nem frankó ha 50-nél 6.ban megy az ember :D vagy ha arra figyel h, soha ne menjen a fordulat 3000 fölé :D mondván kímélem a motort, én városban 3. nál feljebb nem kapcsolok 3000 - 3500 nál váltok, néha kicsit megtépem a száját :) de persze nem tiltásig! 7,5 eszik vegyesben. és? de nem dadog, nem lusta, merek vele előzni. ha 8-at enne az sem érdekelne. a tiedben mekkora motor van?
Lacika85 Elküldve Szeptember27, 2010 Elküldve Szeptember27, 2010 a tiedben mekkora motor van? helló! 1,4 Z14XE 2001
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2010 Elküldve Szeptember27, 2010 ...az tuti nem frankó ha 50-nél 6.ban megy az ember :D vagy ha arra figyel h, soha ne menjen a fordulat 3000 fölé... Dízelnél nagyon nem kell figyelni, nekem a céges már üvöltő motorral tiltakozik ha 3000 fölé forgatom. :D Oké, az 50-nel hatodikban tényleg túlzás. :)
ASTRA G X16XEL Elküldve Szeptember27, 2010 Elküldve Szeptember27, 2010 Sziasztok van valakinek fedélzeti,olyan motorral mint az enyém,azt szeretném tudni,városban milyen fordulaton,és sebességfokozatban,írja a legkedvezőbb fogyasztást,de ha 1.4-es az is jó lehet kiindulásnak.köszi a válasz(okat)t
Lacika85 Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 Dízelnél nagyon nem kell figyelni, nekem a céges már üvöltő motorral tiltakozik ha 3000 fölé forgatom. :D Oké, az 50-nel hatodikban tényleg túlzás. :) jaja dízelnél nem téma, Egyik hölgy ismerősöm Astra H 1,4 benya 45Km/h és 5.ben, mintha késsel szúrkáltak volna!!!! Mondom neki ez neked így jó? azt mondja hát gurul nem? kapartam az arcom! plussz még ülés teljesen felemelve, előre húzba ráfeküdve a kormányra. Én konkrétan a combom nem tudtam betenni a kormány és az ülés közé! váltás: 1000 - 1500 közt. áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :D
speter Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 jaja dízelnél nem téma, Egyik hölgy ismerősöm Astra H 1,4 benya 45Km/h és 5.ben, mintha késsel szúrkáltak volna!!!! Mondom neki ez neked így jó? azt mondja hát gurul nem? kapartam az arcom! plussz még ülés teljesen felemelve, előre húzba ráfeküdve a kormányra. Én konkrétan a combom nem tudtam betenni a kormány és az ülés közé! váltás: 1000 - 1500 közt. áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :D Egy hölgy nekem ilyenre azt mondta a múlt héten, hogy a kicsi kocsija így szereti. :)
Báthory Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok! A kérdésem azokhoz szól, akiknek Z14XEP19 motorjuk van Astrában, hosszú távokat vezetnek pályán. Ugye a váltó elég rövid, 4000et forog 130nál. Én kb. így vezetek pályán, szóval mennyit eszik, mert a fordulat elég magas. írtatok itt már 6tól 8ig mindent, aki sokat pályázik, írjon! Még pályán nem próbáltam 'új' autómat. Köszi
törvényenkívüli Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok! A kérdésem azokhoz szól, akiknek Z14XEP19 motorjuk van Astrában, hosszú távokat vezetnek pályán. Ugye a váltó elég rövid, 4000et forog 130nál. Én kb. így vezetek pályán, szóval mennyit eszik, mert a fordulat elég magas. írtatok itt már 6tól 8ig mindent, aki sokat pályázik, írjon! Még pályán nem próbáltam 'új' autómat. Köszi 130-nál kb 4100-4200-at forog és kb 6,7-6,9 között eszik bp-debrecen ill. bp-nyíregyháza távon (tehát nincsenek nagy, hosszú emelkedők)
Báthory Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 130-nál kb 4100-4200-at forog és kb 6,7-6,9 között eszik bp-debrecen ill. bp-nyíregyháza távon (tehát nincsenek nagy, hosszú emelkedők) Köszi, ilyennel teljesen kiegyeznék, jó fogyi ilyen kis mocitól. Szerintem.
Mc-elek Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 Köszi, ilyennel teljesen kiegyeznék, jó fogyi ilyen kis mocitól. Szerintem. nálam 6 a piros lével :)
Báthory Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 nálam 6 a piros lével :) Törvényenkívülivel nem átlagot, hanem pályatempós (130) fogyit dumáltuk.... :D
Mc-elek Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 Törvényenkívülivel nem átlagot, hanem pályatempós (130) fogyit dumáltuk.... :) én is azt írtam :D
Báthory Elküldve Szeptember28, 2010 Elküldve Szeptember28, 2010 én is azt írtam :) Az szép! Akkor a hosszú távú átlagod menyi? Hogy/hol használod? Milyen benyával? Hogy méred? Hol a trükk?
Recommended Posts