Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Tihany-Bp (főút +csúnya fagyi van valahol 110km/h útszakasz,ott 160-170.)

Tehát 5.8L/100km

Ej-ej, hát szabad ezt? :rolleyes:

Mindazonáltal fagyival együtt ez nagyon jó érték!

Más:

Jövő 7 szerdán indulok 1 hét Horvátország-útra, valahol 1500-2000 km között tervezek menni, szorgosan számolok majd fogyit, közzé is teszem e helyt, ha mutatkozik rá igény <_< Remélem, meglepetések nélkül megúszom!

Link to comment
Megosztás:

Ej-ej, hát szabad ezt? <_<

Mindazonáltal fagyival együtt ez nagyon jó érték!

Más:

Jövő 7 szerdán indulok 1 hét Horvátország-útra, valahol 1500-2000 km között tervezek menni, szorgosan számolok majd fogyit, közzé is teszem e helyt, ha mutatkozik rá igény -_- Remélem, meglepetések nélkül megúszom!

Na ja, mocskok mondeos szaros tdci-vel.

Toltam mint hótoló a havat. :D

Én is meglepődtem,mennyi lett volna ha normálisan használom. szerintem 5 :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A kopogásos égés nem tesz jó a motornak, mivel ennyit a kopogásérzékelő nem is tud utánaszabályozni, ezért sárga lámpára a műszerfalon számítsál.

Vagy irány az autósbolt/benzinkút/hipermarket és vegyél bele oktánszámnövelőt, ha szerencséd van azzal kiküszöbölöd a problémát.

Link to comment
Megosztás:

A kopogásos égés nem tesz jó a motornak, mivel ennyit a kopogásérzékelő nem is tud utánaszabályozni, ezért sárga lámpára a műszerfalon számítsál.

Vagy irány az autósbolt/benzinkút/hipermarket és vegyél bele oktánszámnövelőt, ha szerencséd van azzal kiküszöbölöd a problémát.

######a :D

Kiszedni nem lehet?

Keveredett 95-el is és ez az oktánszámnövelö jó lehet?

Link to comment
Megosztás:

Mindent lehet, így kiszedni is, csak az piszkos munka mert le kell mászni a kocsi alá, leszedni a tankról a benzincsövet és leengedni. Az oktánszámnövelő a legegyszerűbb és legtisztább megoldás, töltsd bele az egész flakonnal, aztán ha még mindig nem elég (még mindig ég a sárga lámpa illetve hallatszik a kopogó motorhang), akkor amint lesz egy kis hely a tankban, tankoljál rá 98-ast.

Link to comment
Megosztás:

Mindent lehet, így kiszedni is, csak az piszkos munka mert le kell mászni a kocsi alá, leszedni a tankról a benzincsövet és leengedni. Az oktánszámnövelő a legegyszerűbb és legtisztább megoldás, töltsd bele az egész flakonnal, aztán ha még mindig nem elég (még mindig ég a sárga lámpa illetve hallatszik a kopogó motorhang), akkor amint lesz egy kis hely a tankban, tankoljál rá 98-ast.

Akkor holnap irány a benzinkút.

És nyomatok is rá egy kis 98-asat mert egy 7-8 liter fér bele!

Remélem nem lesz sárga lámpa.

És ha van sárgalámpa elalszik, ha már jó minden vagy kikell szedni?

És nagyobb baja ennél a kopogásnál nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

Akkor holnap irány a benzinkút.

És nyomatok is rá egy kis 98-asat mert egy 7-8 liter fér bele!

Remélem nem lesz sárga lámpa.

És ha van sárgalámpa elalszik, ha már jó minden vagy kikell szedni?

És nagyobb baja ennél a kopogásnál nem lehet?

A kopogás az nem tesz jót a motornak, de annyira azért nem kell berezelni, mert a 91-es benzinnek utána tud menni a kopogásérzékelő, úgyhogy nem fog a motor kopogni. Még a turbós motoroknál is fel van írva a 91-es benzin a kézikönyvben, úgyhogy szívónál simán mehetsz vele. Az oktánszámnövelőt totál felesleges venned, maximum töltsd tele 98-as benzinnel, ha nagyon félsz. De amúgy mégis minek lenne ott a kopogásérzékelő, ha a 91-es benzinnek nem tudna utánamenni? Más dolga sincs...

Link to comment
Megosztás:

A kopogás az nem tesz jót a motornak, de annyira azért nem kell berezelni, mert a 91-es benzinnek utána tud menni a kopogásérzékelő, úgyhogy nem fog a motor kopogni. Még a turbós motoroknál is fel van írva a 91-es benzin a kézikönyvben, úgyhogy szívónál simán mehetsz vele. Az oktánszámnövelőt totál felesleges venned, maximum töltsd tele 98-as benzinnel, ha nagyon félsz. De amúgy mégis minek lenne ott a kopogásérzékelő, ha a 91-es benzinnek nem tudna utánamenni? Más dolga sincs...

Szuper. Köszönöm a gyors válaszokat. Azért egy oktánszámnövelöt belenyomatok.

Én is láttam a könyvében, hogy bent van a 91-es, de azért rákérdeztem.

Még 1szer köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Szuper. Köszönöm a gyors válaszokat. Azért egy oktánszámnövelöt belenyomatok.

Én is láttam a könyvében, hogy bent van a 91-es, de azért rákérdeztem.

Még 1szer köszi mindenkinek.

Ha már bent van a kézikönyvben, akkor mégis minek az oktánszámnövelő? Inkább ellenőrizd le a gumikban a nyomást helyette...

Link to comment
Megosztás:

Ha már bent van a kézikönyvben, akkor mégis minek az oktánszámnövelő? Inkább ellenőrizd le a gumikban a nyomást helyette...

Nekem a Z18XE chipelés után a sima 95-östől kopogott, hallhatóan... :D Mivel ebből indultam ki, ezért tanácsoltam oktánszámnövelő beszerzését a cartársnak.

Kézikönyv amúgy azt írja hogy elmegy ugyan 91-essel, bár nem az az ajánlott üzemanyag, ezért kismértékű teljesítménycsökkenésre kell számítani. Ha másért nem, ezért érdemes oktánszámnövelőt belerakni hogy ezt elkerülje. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a Z18XE chipelés után a sima 95-östől kopogott, hallhatóan... :D Mivel ebből indultam ki, ezért tanácsoltam oktánszámnövelő beszerzését a cartársnak.

Kézikönyv amúgy azt írja hogy elmegy ugyan 91-essel, bár nem az az ajánlott üzemanyag, ezért kismértékű teljesítménycsökkenésre kell számítani. Ha másért nem, ezért érdemes oktánszámnövelőt belerakni hogy ezt elkerülje. :wacko:

De ne abból induljunk már ki, hogy az övé is chipelve van. A kismértékű teljesítménycsökkenést szerintem észre sem lehet venni. Lehet, hogy 170 helyett csak 160-at menne, de hétköznapi használatban nem hiszem, hogy észrevenné.

Monduk nemnagyon ismerem ezeket a chipeléseket, de nekem furcsa, amit írsz. Hiszen a kopogásszenzor az csak egy érzékelő, és a vezérlő kellene hogy addig csökkentse az előgyújtást, hogy a szenzor már ne jelezzen. Persze gyárilag azért beállítanak szélső értéket, hogy ha véletlen a szenzor tönkremegy, akkor se csináljon hülyeséget a vezérlő, de azért hogy chipelés után 95-ös benzinnel kopog, nekem ez valahogy nem kerek...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a Z18XE chipelés után a sima 95-östől kopogott, hallhatóan... :D Mivel ebből indultam ki, ezért tanácsoltam oktánszámnövelő beszerzését a cartársnak.

Kézikönyv amúgy azt írja hogy elmegy ugyan 91-essel, bár nem az az ajánlott üzemanyag, ezért kismértékű teljesítménycsökkenésre kell számítani. Ha másért nem, ezért érdemes oktánszámnövelőt belerakni hogy ezt elkerülje. :wacko:

Nekem is ez a szitu X20XEV-vel csak nem chip, hanem felújítás óta. Ezért vagy 98-as benya vagy valami adalék kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újra itthon :D 1 hónap külföld után...

Gondoltam beírom a fogyasztásaimat, ha már itt ez a topic. Amúgy 6.000 km-t mentem összesen, ezzel már jól lehet számolgatni és pontos is. Igyekszem részletesen írni.

1. jó hír: a kocsi kibírta és szerencsésen hazahozott mindenhonnan, hála az Égnek :wacko:

2. Fogyasztása meglepően kedvező volt!!

Indulás előtt szűrők + olajok + gyertyák cserélve, klíma gondosan kitisztítva.

Gumik: 195/65 Yokohama (már jól lekopva)

Első nap kb 2.000 km egyhuzamban, 4 személy + csurig pakolva a csomagtartó és a hátsó középső ülőhely + kalaptartó is + folyamatos klíma 2-3 fokozaton. Az eső véletlenül sem esett, tűzött a nap.

Tempó: Magyaro., Szlovákia, Csehország 120-140, Németország 150-160 (néha 170, mert majdnem lekéstük a kompot), .

Átlagfogyasztás: 7,52 L !

Utána Svédországban 110-120 (ott ez a max megengedett és komolyan is veszik) 60% benzin 40% E85-tel átlagfogyasztás: 7,89 L

Hazafele 2 kocsival jöttünk nyugodtan, komótosan, 110-130, átlagfogyasztás 6,1 L (szintén megpakolva, klímával, tűző napsütésben)

Második út kb 1600km hegyi utakon, minimális autópályán 70-90-es átlaggal, szintén fullra pakolva, klímával 6,5 L.

Ja, és egy kis 1.2-es 75 lovas Sedan-ról van szó!

Engem azzal ijesztegettek, hogy 9-10 L-t fog fogyasztani... ahhoz képest nagyon elégedett vagyok.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Na, hazajöttünk a nyaralásból. Horvátország-Őrség-Pécs, 1703,4 km, A Mogyoródi úti benzinkúttól a Mogyoródi úti kútig, 79,12 liter. Ez 4,64 literes fogyi, elégedett vagyok vele. Kb fele pálya, 120-130 km-es sebességgel, másik fele országút, felén klímáztunk kb. 2 felnőtt, 2 gyerek, plafonig pakolva. Szerencsére a kocsi OK volt, a gyújtáskapcsoló is meghálálta a WD-40-et :D

Link to comment
Megosztás:

718km/43.08L

OMV super95

Ez 6.0-s átlag... nem rossz egy városi 1.4-től :wacko: még sosem evett ilyen keveset mióta nálam van.

Mondjuk most volt ebben a tankban minden, félig Budapest melózás + hétvégi krúzolás, 300km vidéki tekergés, aminek a felét az asszony nyomta le friss jogsival (szóval néha nem éppen optimális fordulaton) :wacko:

Múlt héten megkapta a Dexos2 olajat lehet ennyire tetszik neki :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Mostanában némileg nekem is jobb a fogyasztás, de szerintem csak a klíma nélküli üzem miatt. Városi rövidtáv folyamatosan (5,6.8 km-k max) igy 7,8-8,9 amit belakomázik. Szerelő azt mondta nekem hogy 1,4es től ez ilyen használat mellet nagyon jó. Azt mondta hogy vannak olyan 1,3 as suzukival rendelkező kliensei akiknek bőven 10 felett kajál hasonló használat mellet. Sajna egyre inkább kezdek rájönni hogy ez nem ennek a kocsinak a baja hanem ezt az effajta használat okozza. Már csak annál inkább is mert voltam Bükkfürdőn párommal és oda vissza 180 km rátankolással 11,2 ment bele ami 6,2 L/100km-t hoz. Igaz ott a rossz utak miatt max 90-100 al mentem + klíma sem volt használva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.