Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Tehát lehetséges, hogy a motorok hatásfoka javult (bár ez is kérdéses, ha a hosszútávú, állandó sebességű haladás fogyasztását nézzük, ahol a tömeg kevésbé számít), de hogy az autók km-re vetített fogyasztása nem csökkent, az biztos, jó esetben is inkább csak ugyanaz maradt, mint 20 éve.

Igen, a fogyasztás ugyanannyi maradt - emlékszem, apám 1200-as ladája is 9-10-et evett - viszont ez részben a súlynövekedésnek köszönhető - amit írtál is -, részben meg gondolom az elektromos extrák sokaságának. Most már minden elektromos, ami szintén fogyaszt. A súlynövekedés meg a biztonság miatt kell, szóval ugyanannyi benzinnel sokkal biztonságosabban és kényelmesebben közlekedünk. Ez az ára, ha úgy tetszik. Másrészről, az F-emben anno volt 2 légzsák, egy sor elektromos extra (na jó, túl sok azért nem), és "hosszúban" azért eljártam vele 6 literrel. Országúton 5,5 is volt az... Az meg azért már nem olyan rossz, a 20 évvel ezelőttihez képest ugye, főleg, ha a biztonságot is nézzük... Szóval fejlődés azért van, a legkörnyezettudatosabb döntés, ha csak akkor autózunk, mikor sokan ülünk benne (már aki ugye megteheti - ha olyan a munkája)... Nekem 3-4 ember a limit... Legjobb a fogyi, ha otthon marad a kocsi :D (nyomasek bobó után szabadon)

Link to comment
Megosztás:

A sokak számára hasonló műszaki feltételek mellett még mindig a vezetőn múlik a legtöbb. Defenzív, előrelátó vezetéssel lehet a legjobban spórolni: városi araszolásban felesleges a lámpától izmozva kigyorsítani, mivel 100 m-re újabb lámpa. Országúton meg ha mondjuk a forgalmi helyzet miatt csak 70-80 km/h-val lehet csorogni, nem érdemes egy-egy autónyit előzgetve előrébb haladni, ezek is csak az üzemanyagot emésztik, kézzelfogható haszon nélkül.

A gyártók oldaláról érdekes a fogyasztáshoz való hozzáállás: minden újabb modell (katalógus)fogyasztását igyekeznek néhány decivel lejjebb vinni az elődhöz képest, meg a CO2-emisszió most az Isten, de valójában álszent dolog ez... Amíg tartanak az olajkészletek, valójában a felhasználón kívül senkinek sem érdeke igazán, hogy ultra alacsony fogyasztású autók legyenek. Az 1973-as olajválság mozgatta meg régebben a világot, most, nemsokára (20-50 év?) meg a teljes kiürülés fogja felrázni az állóvizet.

Másfelől meg elmondható, hogy a mai Otto-, meg diesel motorok hatásfokának is van határa, bár szerintem ezt még nem érték el a gyártók...

Divat ma felmagasztalni az elektromos meghajtást, hogy az a jövő. Valóban lehet egy alternatíva, de itt megint álszentséget látok: a töltésre használt áramot is elő kell valahogy állítani, és manapság ezt is zömében fosszilis forrásból nyerjük...

Szóval, nincsenek, nem lesznek itt csodák... A végén aztán nehogy így járjunk:

20070702flintston_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igen, a fogyasztás ugyanannyi maradt - emlékszem, apám 1200-as ladája is 9-10-et evett - viszont ez részben a súlynövekedésnek köszönhető - amit írtál is -, részben meg gondolom az elektromos extrák sokaságának. Most már minden elektromos, ami szintén fogyaszt. A súlynövekedés meg a biztonság miatt kell, szóval ugyanannyi benzinnel sokkal biztonságosabban és kényelmesebben közlekedünk. Ez az ára, ha úgy tetszik. Másrészről, az F-emben anno volt 2 légzsák, egy sor elektromos extra (na jó, túl sok azért nem), és "hosszúban" azért eljártam vele 6 literrel. Országúton 5,5 is volt az... Az meg azért már nem olyan rossz, a 20 évvel ezelőttihez képest ugye, főleg, ha a biztonságot is nézzük... Szóval fejlődés azért van, a legkörnyezettudatosabb döntés, ha csak akkor autózunk, mikor sokan ülünk benne (már aki ugye megteheti - ha olyan a munkája)... Nekem 3-4 ember a limit... Legjobb a fogyi, ha otthon marad a kocsi :D (nyomasek bobó után szabadon)

Ladához szerintem nem érdemes hasonlítani, mert azok sokat fogyasztottak a saját korukban is, inkább a korabeli Skoda, Opel, VW-hez érdemes a "fejlődést" nézni. Amúgy F Astra is már lassan a 20 éves kategória lesz, egyes motorjai már el is múltak 20 évesek.

Link to comment
Megosztás:

Ladához szerintem nem érdemes hasonlítani, mert azok sokat fogyasztottak a saját korukban is, inkább a korabeli Skoda, Opel, VW-hez érdemes a "fejlődést" nézni. Amúgy F Astra is már lassan a 20 éves kategória lesz, egyes motorjai már el is múltak 20 évesek.

Hát igen, a Lada meg inkább 40. Az az F astra motor nagyon jó volt fogyasztásban. De ahogy PGA is írta, a vezetési stílus is nagyon fontos. Apósom F-je 3 literrel többet evett, igaz, az 1.4-es volt és nem elektronikus gyújtású - már ha ez számít. De neki a lába is nehezebb volt, mert én levittem neki 1,5-2 literrel az ő autója éhségét is.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, a Lada meg inkább 40. Az az F astra motor nagyon jó volt fogyasztásban. De ahogy PGA is írta, a vezetési stílus is nagyon fontos. Apósom F-je 3 literrel többet evett, igaz, az 1.4-es volt és nem elektronikus gyújtású - már ha ez számít. De neki a lába is nehezebb volt, mert én levittem neki 1,5-2 literrel az ő autója éhségét is.

F-ből tudtommal nem volt nem elektronikus gyújtású motor. Közös gyújtótrafós (elosztós) az igen, de az szerintem eléggé lényegtelen paraméter.

Link to comment
Megosztás:

F-ből tudtommal nem volt nem elektronikus gyújtású motor. Közös gyújtótrafós (elosztós) az igen, de az szerintem eléggé lényegtelen paraméter.

Igen, arra gondoltam, amikor a motor oldalán nem olyan kis forgó rotoros doboz van, mint a régi kocsikban (és mint az apósoméban), hanem egy fekete hűtőbordás téglatest alakú doboz. Azt hittem, az az elektromos gyújtás, de ezek szerint az nem az, és mindegy is, ha nem befolyásolja az értéket. Annál többet számít ezek szerint a vezetési stílus...

Link to comment
Megosztás:

Igen, arra gondoltam, amikor a motor oldalán nem olyan kis forgó rotoros doboz van, mint a régi kocsikban (és mint az apósoméban), hanem egy fekete hűtőbordás téglatest alakú doboz. Azt hittem, az az elektromos gyújtás, de ezek szerint az nem az, és mindegy is, ha nem befolyásolja az értéket. Annál többet számít ezek szerint a vezetési stílus...

De, az is az elektronikus gyújtás, csak nem a forgó elosztó kidobásától lesz elektronikus a gyújtás, hanem attól, hogy a fix beállítású megszakító helyén egy jeladó van, az bemegy a vezérlőbe több más jellel (szívócsőnyomás, hőmérséklet, gázpedálállás, stb.) együtt, és a vezérlő ezektől függően tudja állítani a gyújtás időpontját. Ebből a szempontból mindegy, hogy egy közös gyújtótrafó van és utána mechanikus elosztó oldja meg, hogy a megfelelő henger kapja a szikrát, vagy pedig maga az elektronika osztja szét a szikrát és mindig csak arra a gyújtótrafóra adja, amelyikre kell. Utóbbi változat elvileg korlátlan élettartamú a mozgó alkatrész hiánya miatt (gyakorlatilag meg nem, de legalább drágább a javítása), illetve kevesebb rádiózavart termel működés közben.

Link to comment
Megosztás:

osztom a véleményed

multkor láttam egy elektromos kocsirol filmet 8 kereke volt minden kereket 1db 80le leadására képes motor hajtotta

a szaki mondta hogy a k-f nem kis pénzebe volt.

de az elektromos motorok fejlesztése jóval túlhaladottabb mint ahogy az emberek gondolják

jelenleg az aksi technológia az ami kevés ,energia tárolás

ezt a paripát kiállították egy micu evo ellen amit a gyárban raktak össze bivajerősre

mondanom se kell hogy alulmaratt 0-100ra ugyan az a gyorsulás mint 200-300ra

tuti állat

a másik nem értem miért kell hybrid hajtás 3500+ köbcentis autókra

eröltetnék meg magukat inkább kis köbcentiseknél

amiből biztos több rohangál

vagy elektromos autó bio üzemanyagú agregátor( kis köbcentivel) segítségével

már inkább kelendő lenne .

tankolni is járna a paraszt

ha már minden áron lóvét akarnak húzni.

tényleg tud valaki valamit hogy lessz e biodiesel valamikor

még nem találkoztam vele de érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

43.2 liter /684km

6.3L/100km

400km M7+67 út

Maradék Bp.

Sajnos most Lukoilnál kellet tankolnom mert beparáztatott a kocsi.(hozzá teszem jó a lukoil)

Elkezdett villogni a csórósági jelző.

De most már tudom ,hogy mehettem volna még 10 km a szokásos shell kútig.

Link to comment
Megosztás:

43.2 liter /684km

6.3L/100km

400km M7+67 út

Maradék Bp.

Sajnos most Lukoilnál kellet tankolnom mert beparáztatott a kocsi.(hozzá teszem jó a lukoil)

Elkezdett villogni a csórósági jelző.

De most már tudom ,hogy mehettem volna még 10 km a szokásos shell kútig.

Már villogó jelzéssel 30 km-t mentem a napokban, és mégis csak 43.5L ment bele, az első "kattig". Tehát no para. :D

Link to comment
Megosztás:

44,8 liter/648 km. Kb. 6,9 liter/100 km. Zömében rövid távú országutak + sok vidéki város (hamar felmelegedő motorral). Pedig nem is TWP. Jó ez. :rolleyes:

Az marha jó az enyémhez képest. Full városi rövidtáv (győr 8km oda meg vissza) ugye a nagy melegek közepette javarészt klimázva sajna 10 felett <_< Nem értem én ezt hosszúba alig 6,2 városba meg 10 felett ez meg hogy van? A klíma ennyire megnyomja? Mert az már nem játszik hogy hideg motor, hisz két sarokkal odább majdnem középen van a mutató, 5. saroknál ha lámpa van akkor indul is a hűtőventi ha nem klimázok. Ha klimázok akkor ugye folyton megy de a a motor akkor is üzem meleg. Ezt már végképp nem értem :S

Link to comment
Megosztás:

Mai friss adatok:546 km/42,9 l. benzin. az kb.7,86 l./ 100 km.

(vegyesben-inkább városban hideg motorral,,automatával,klímával és 1,6 os ósdi motorral).

Nekem tecc! <_<

Legfrissebb,mai adatok:536 km/38,94 l. benzin. Az kb.7,26 l/100 km.! :rolleyes:

Most több volt az országút!

Link to comment
Megosztás:

1.2 twin,vegyesben,full klimával,nem igazán kímélve,chipelve,ráadásul caravan,6,7L.

Na ez nekem tetszik ám!!

A Te hozzászólásaidnál még mindig meglegyezem a monitor bal oldalát (vagy előveszem Chemotox-ot). :rolleyes: <_<

Link to comment
Megosztás:

Hali olyan kérdésem lenne hogy 1.4 G astra motorján van egy olajszint mérő csavar bal oldalt ha szembe állok a motorral

ami így néz ki http://kepfeltoltes.hu/100713/5908784612_w...ltoltes.hu_.jpg

ott engedi az olajat és csak akkor gyullad ki a kis olaj jelző lámpa ha alacsony fordulaton vagyok alapjáraton, lehet-e esetleg ezt megjavítani vagy újat kell rendelni előre is köszi

Üdv: Gery

Link to comment
Megosztás:

Hali olyan kérdésem lenne hogy 1.4 G astra motorján van egy olajszint mérő csavar bal oldalt ha szembe állok a motorral

ami így néz ki http://kepfeltoltes.hu/100713/5908784612_w...ltoltes.hu_.jpg

ott engedi az olajat és csak akkor gyullad ki a kis olaj jelző lámpa ha alacsony fordulaton vagyok alapjáraton, lehet-e esetleg ezt megjavítani vagy újat kell rendelni előre is köszi

Üdv: Gery

Hol engedi? Be van csavarva rendesen? Ha igen, akkor csere. Egyébként az olajnyomást mér, nem szintet.

Link to comment
Megosztás:

Hali olyan kérdésem lenne hogy 1.4 G astra motorján van egy olajszint mérő csavar bal oldalt ha szembe állok a motorral

ami így néz ki http://kepfeltoltes.hu/100713/5908784612_w...ltoltes.hu_.jpg

ott engedi az olajat és csak akkor gyullad ki a kis olaj jelző lámpa ha alacsony fordulaton vagyok alapjáraton, lehet-e esetleg ezt megjavítani vagy újat kell rendelni előre is köszi

Üdv: Gery

<_<

Hogy-hogy ilyen tiszta a motortered? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.