Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

korábban többször én is a lukoilnál tankoltam. Általában olcsóbb volt pár forinttal a benya. Viszont komolyan számolgatom a fogyasztást és arra a következményre jutottam, hogy amikor a lukoilnál tankoltam, többet evett az autó (ez a közvágóhídnál lévő lukoilnál volt)...

Javaslom a Mol-t, vagy a shellt. Hidd el, tovább fog javulni a fogyasztásod. :rolleyes:

Én általában a Lukoil-nál tankolok, elvétve ÖMV, évente 1x kék V-Power, MOL-t soha többet , amíg élek !

Nos Lukoillal a múlt héten 5.5 l / 100 km jött ki Zalaegerszeg - Szombathely - Zalaegerszeg távon. ( 120km )

Igaz, TESZTELÉS CÉLJÁBÓL teljesen jogkövető magatartást tanúsítottam, vagyis 2500-nál nem forgattam jobban a motort, ez = 90km/h-s sebesség. Falvakban pedig szigorúan 50km/h !

Általában 3-3200-on hajtom ( 105-115km/h ) így nagy átlagban 6,3 l/100km-re jön ki a fogyi, benzinmárkától függetlenül.

Ez 0,8l, csak a lábunktól! :D

Szvsz ez nem annyira benzinfüggő, inkább a jobb lábunkban kell(ene) keresni a spórolási lehetőségeket...

Link to comment
Megosztás:

Én általában a Lukoil-nál tankolok, elvétve ÖMV, évente 1x kék V-Power, MOL-t soha többet , amíg élek !

Nos Lukoillal a múlt héten 5.5 l / 100 km jött ki Zalaegerszeg - Szombathely - Zalaegerszeg távon. ( 120km )

Igaz, TESZTELÉS CÉLJÁBÓL teljesen jogkövető magatartást tanúsítottam, vagyis 2500-nál nem forgattam jobban a motort, ez = 90km/h-s sebesség. Falvakban pedig szigorúan 50km/h !

Általában 3-3200-on hajtom ( 105-115km/h ) így nagy átlagban 6,3 l/100km-re jön ki a fogyi, benzinmárkától függetlenül.

Ez 0,8l, csak a lábunktól! :P

Szvsz ez nem annyira benzinfüggő, inkább a jobb lábunkban kell(ene) keresni a spórolási lehetőségeket...

hát ez így van, de akkor meg jön megint a kokszosodás téma, ha alacsony fordulaton elváltasz a fogyasztásra autózva.

Amennyit nyersz a benzinen, annyit buksz a szervizen :rolleyes: (vagy még többet buksz)

Ez nem saját tapasztalat hál'istennek, csak olvasgatok itt sokat ugyebár... :D

Link to comment
Megosztás:

hát ez így van, de akkor meg jön megint a kokszosodás téma, ha alacsony fordulaton elváltasz a fogyasztásra autózva.

Amennyit nyersz a benzinen, annyit buksz a szervizen :rolleyes: (vagy még többet buksz)

Ez nem saját tapasztalat hál'istennek, csak olvasgatok itt sokat ugyebár... :lol:

jaja ne is mond! én mennyi szívtam te jó isten :D rettegés volt minden egyes téli időszak :P

inkább egyen 1 literrel többet de nekem ne villogjon ne traktorosodjon és ne rohadjak le -20 fokban az út szélén!

Z14XE vel kihoztam 80% városban 7,5Lityire szigorú 3000 váltással és városi közlekedéssel 3-as fokozatban, de ha 8,5 enne már az sem érdekelne!

Link to comment
Megosztás:

hát ez így van, de akkor meg jön megint a kokszosodás téma, ha alacsony fordulaton elváltasz a fogyasztásra autózva.

Amennyit nyersz a benzinen, annyit buksz a szervizen :rolleyes: (vagy még többet buksz)

Ez nem saját tapasztalat hál'istennek, csak olvasgatok itt sokat ugyebár... :P

Érdekes dolog ez a kokszosodás... Én is ezt szívtam meg, de nem a fillérb... miatt jártam így a géppel. Egyszerűen nem áll rá a lábam a városban 3.-ban egerészéshez, régebben így a nyúlszőr kalapos Skodások autóztak... (bocsánat). 24 éve nem így tanultam meg vezetni, pár százezret már levezettem mindenféle autóval, de csak ezzel az Ecotec-kel jártam így. Azért az elég érdekes, hogy az Opel nem tudja igazán megoldani a 16 szelepes technikájánál a tökéletes(ebb) gázcserét, meg a tömítettséget (dugók-gyűrűk, szelepszár szimering)... Ha az ember elővárosi, városi közlekedésre használja az autóját, meg nem szereti a fagyit, akkor is rákényszeríti a technika, hogy néha nyaljon egyet (az én fagyim mondjuk most éppen beszalmonellásodott... :D )... No, mindegy..., ezek ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez a kokszosodás... Én is ezt szívtam meg, de nem a fillérb... miatt jártam így a géppel. Egyszerűen nem áll rá a lábam a városban 3.-ban egerészéshez, régebben így a nyúlszőr kalapos Skodások autóztak... (bocsánat). 24 éve nem így tanultam meg vezetni, pár százezret már levezettem mindenféle autóval, de csak ezzel az Ecotec-kel jártam így. Azért az elég érdekes, hogy az Opel nem tudja igazán megoldani a 16 szelepes technikájánál a tökéletes(ebb) gázcserét, meg a tömítettséget (dugók-gyűrűk, szelepszár szimering)... Ha az ember elővárosi, városi közlekedésre használja az autóját, meg nem szereti a fagyit, akkor is rákényszeríti a technika, hogy néha nyaljon egyet (az én fagyim mondjuk most éppen beszalmonellásodott... :P )... No, mindegy..., ezek ilyenek.

Akkor ezt benyaltad. smiley-eatdrink036.gif :rolleyes: :D

Hol készül a moci?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezt benyaltad. smiley-eatdrink036.gif :rolleyes: :D

Hol készül a moci?

OFF A gépmunka ITT készült, az összerakás meg egy márkafüggetlen műhelyben megy éppen. ON

De, hogy a topik se essen szét: én olyan 7-7,5 literből nagy általánosságban mindig kijöttem. Nyáron, hosszabb úttal megdobva 6,2-6,4 körül tudtam eljárni.

Link to comment
Megosztás:

Én azt vettem észre, hogy amíg a shellbe tankoltam, addig 5,1-6,4-ig mindenféle fogyasztásom volt. Most áttértem omv-re és 5,8 stabilan. Most akkor üldözési mániám van?

Nem tudom, szerintem túl vannak misztifikálva ezek a multik (Shell, OMV, Agip, stb...). Régebben tudtommal csak az OMV hozta Ausztriából a cuccot, a többiek mind a MOL-tól vették, de lehet, hogy ma mindenki a MOL-tól veszi (majd megcáfoltok...). Az meg, hogy a Shell, vagy akárki milyen adalékot tesz bele (ha beleteszi), szerintem annyit nem oszt-szoroz...

Amúgy magyar ember meg tankoljon magyar kúton... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, szerintem túl vannak misztifikálva ezek a multik (Shell, OMV, Agip, stb...). Régebben tudtommal csak az OMV hozta Ausztriából a cuccot, a többiek mind a MOL-tól vették, de lehet, hogy ma mindenki a MOL-tól veszi (majd megcáfoltok...). Az meg, hogy a Shell, vagy akárki milyen adalékot tesz bele (ha beleteszi), szerintem annyit nem oszt-szoroz...

Amúgy magyar ember meg tankoljon magyar kúton... :D

én úgytom az OMV-nek a prémiumjai még mindig kintről jönnek, az alap 95 meg hazai (de persze lehet hogy ez is urban legend)

eccer ki is próbálom hogy jobb-e valamivel az extra 95ös, majd ha kicsit lejjebb megy :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, szerintem túl vannak misztifikálva ezek a multik (Shell, OMV, Agip, stb...). Régebben tudtommal csak az OMV hozta Ausztriából a cuccot, a többiek mind a MOL-tól vették, de lehet, hogy ma mindenki a MOL-tól veszi (majd megcáfoltok...). Az meg, hogy a Shell, vagy akárki milyen adalékot tesz bele (ha beleteszi), szerintem annyit nem oszt-szoroz...

Amúgy magyar ember meg tankoljon magyar kúton... :rolleyes:

A magyar kuton 10 ft-al több ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Én azt vettem észre, hogy amíg a shellbe tankoltam, addig 5,1-6,4-ig mindenféle fogyasztásom volt. Most áttértem omv-re és 5,8 stabilan. Most akkor üldözési mániám van?

csak országúton jársz és csak nyáron?, hogy ennyit fogyaszt? :rolleyes:

vagy 1800 nál elváltasz? és 40 - 50-es táblánál 5-ös alapjáraton gurulsz? :D

Link to comment
Megosztás:

Én azt vettem észre, hogy amíg a shellbe tankoltam, addig 5,1-6,4-ig mindenféle fogyasztásom volt. Most áttértem omv-re és 5,8 stabilan. Most akkor üldözési mániám van?

Én is amikor Shell-en tankolok többet eszik pár dl-el, nem tudom, hogy mitől van, habár általában OMW-t prefelálom, s ha közben Shellnél tankolok, akkor megúgrik a fogyim...

Link to comment
Megosztás:

3. napja vagyok (remélem továbbra is) boldog tulaja egy Astrának. X14XE, 98-as, 100-at futott, elvileg nagyon kímélték, stb. Szóval, amikor átvettem a tank mutatója a 25 és az 50 közötti jelzés előtt volt, most a 25 és a piros jelzés közöttin van... 180km, több apró szakasz városban, hideg motorral, egy kevés városon kívül. Ez bárhogy is számolom elég rossz átlag. Próbáltam keresni vmi infót a tank mutatójáról, de nem találtam, mennyi lehet az annyi? Tudom meg kéne várjak egy full tankot és utána számolgatni. Vmi ötlet addig is?

Link to comment
Megosztás:

3. napja vagyok (remélem továbbra is) boldog tulaja egy Astrának. X14XE, 98-as, 100-at futott, elvileg nagyon kímélték, stb. Szóval, amikor átvettem a tank mutatója a 25 és az 50 közötti jelzés előtt volt, most a 25 és a piros jelzés közöttin van... 180km, több apró szakasz városban, hideg motorral, egy kevés városon kívül. Ez bárhogy is számolom elég rossz átlag. Próbáltam keresni vmi infót a tank mutatójáról, de nem találtam, mennyi lehet az annyi? Tudom meg kéne várjak egy full tankot és utána számolgatni. Vmi ötlet addig is?

Tankoljad tele, aztán onnét nézegessed majd többször is, mire majd nagyjából be tudod lőni, hogy számodra elfogadható még az érték, vagy sem. Amúgy az óra nem 100%-ig pontos fogyasztásmérésre, csak tájékoztatásra.

Nálam teliről indulva általában 350-380km alatt ér le a felére, ha spórolósan mentem, ha siettem, akkor 300km alatt, de a legjobb, ha számolgatod!

freeze aláírásából töltsed le a táblázatot, azzal egyszerűen megy majd, mint az ágybavizelés! :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

3. napja vagyok (remélem továbbra is) boldog tulaja egy Astrának. X14XE, 98-as, 100-at futott, elvileg nagyon kímélték, stb. Szóval, amikor átvettem a tank mutatója a 25 és az 50 közötti jelzés előtt volt, most a 25 és a piros jelzés közöttin van... 180km, több apró szakasz városban, hideg motorral, egy kevés városon kívül. Ez bárhogy is számolom elég rossz átlag. Próbáltam keresni vmi infót a tank mutatójáról, de nem találtam, mennyi lehet az annyi? Tudom meg kéne várjak egy full tankot és utána számolgatni. Vmi ötlet addig is?

Először is gratula az új kocsihoz,balesetmentes meg ilyenek! :rolleyes:

3 nap alatt mesze menő következtetéseket még nemigen lehet levonni a fogyasztásról meg egyáltalán a kocsiról szerintem.

Próbálgassad, ismerkedjél vele ilyesmi.Vagy ha nagyon a fogyira vagy kíváncsi akkor tankold tele menjél vele 50-100 km-t

utána megint tankold fel és akkor "pontosan" ki tudod számolni mennyit eszik.De ez úgyis e te vezetési stílusodon múlik,

az meg hosszabb távon mutatkozik majd meg!

Ha tényleg olyan keveset futott ,megkímélt akkor meg lehet nem ártana neki egy kis "óvatos" meghajtás!

Jó benzinnel és 3000 ford. feletti elváltásokkal ,hogy a túl kíméletes járás által esetleg lerakódott trutyi kiégjen!

Link to comment
Megosztás:

3. napja vagyok (remélem továbbra is) boldog tulaja egy Astrának. X14XE, 98-as, 100-at futott, elvileg nagyon kímélték, stb. Szóval, amikor átvettem a tank mutatója a 25 és az 50 közötti jelzés előtt volt, most a 25 és a piros jelzés közöttin van... 180km, több apró szakasz városban, hideg motorral, egy kevés városon kívül. Ez bárhogy is számolom elég rossz átlag. Próbáltam keresni vmi infót a tank mutatójáról, de nem találtam, mennyi lehet az annyi? Tudom meg kéne várjak egy full tankot és utána számolgatni. Vmi ötlet addig is?

Én úgy néztem, hogy két fehér vonal közötti rész kb 10 litert jelent, így ránézésre tudsz számolni, hogy kb mennyi a fogyasztásod. De ahogy a többiek is írták, tankolj tele, mérd a megtett km-t és megint tankolj. Hideg időben, pláne rövid távon amikor nem melegszik be a motor, többet fog fogyasztani, mint nyáron. Nekem akkor átlag 5,8-6,2 körül van, ilyenkor 6,5-6,8. De én vegyesen megyek városban, közúton, autópályán.

Link to comment
Megosztás:

A horvát INA-nál szokott valaki tankolni közületek, milyenek a tapasztalatok (Eurosuper 95)?

Még az is lehet, hogy magyar MOL-benzint veszel (az INA MOL-leány). Komoly kúthálózata van az INA-nak, szerintem nem lehet gond a minőséggel, ráadásul jóval olcsóbb szokott lenni a cucc, mint itthon.

Link to comment
Megosztás:

Még az is lehet, hogy magyar MOL-benzint veszel (az INA MOL-leány). Komoly kúthálózata van az INA-nak, szerintem nem lehet gond a minőséggel, ráadásul jóval olcsóbb szokott lenni a cucc, mint itthon.

én ha horvátországba megyek, akkor boszniába tankolok mindig, mert ott mégolcsóbb...

merthogy én általában bosznián keresztül megyek horvátországba..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.