Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Z14XEP-nek 30e, vagy 1 év (100%)

Z14XE-nek 15e, vagy 1 év (ha minden igaz)

Szia a Z14XE-be a 10w40-es opel olaj jól üzemel ha már 70-80E van a motorba, viszont a fent leírtak miatt érdemes 8000KM után cserélni, ez nem nagy kiadás szürővel max 4000FT. Mellesleg a GM az olaj beszállítóját időnként kültségcsökentés miatt váltogatja . Ezért a gyári olaj minősége mindíg változik. Ehez a mostani olajhoz 12 évvel ezelőtt senki se tudott volna okosat írni a használati leírásba.

Link to comment
Megosztás:

Szia a Z14XE-be a 10w40-es opel olaj jól üzemel ha már 70-80E van a motorba, viszont a fent leírtak miatt érdemes 8000KM után cserélni, ez nem nagy kiadás szürővel max 4000FT.

Pajtikáim !

Most álljunk meg egy olajszűrőcserére !! :lol: :lol:

Odáig még rendben van, hogy a 30.000-es csereperiódust lerövidítjük 15.000-re, mert korábban is ez volt a benzines motorokra a gyakorlat!

Láttam már rengeteg olyan motort, amelyiken 30e vagy akár még több ezer után cserélték le az olajat, hogy mi iszap rakódott le bennük...

De azért egy 70-80 ezres ( meg egyáltalán, bármilyen Opel motornál! ) nyolcezernél olajat cserélni a világ legnagyobb PAZARLÁSA!

Ez nem Lada motor...

A másik: milyen olajjal megyünk, ha szűrővel együtt 4 ezerből kifutja?

Hatalmas kedvezményekkel is 6-8 ezer körül dobnak egy kanna ( 4l ) átlagos olajat, a jobbak még ettől is drágábbak + a szűrő.

Gondolkodjunk egy kicsit ! :P

Link to comment
Megosztás:

Pajtikáim !

Most álljunk meg egy olajszűrőcserére !! :lol: :lol:

Odáig még rendben van, hogy a 30.000-es csereperiódust lerövidítjük 15.000-re, mert korábban is ez volt a benzines motorokra a gyakorlat!

Láttam már rengeteg olyan motort, amelyiken 30e vagy akár még több ezer után cserélték le az olajat, hogy mi iszap rakódott le bennük...

De azért egy 70-80 ezres ( meg egyáltalán, bármilyen Opel motornál! ) nyolcezernél olajat cserélni a világ legnagyobb PAZARLÁSA!

Ez nem Lada motor...

A másik: milyen olajjal megyünk, ha szűrővel együtt 4 ezerből kifutja?

Hatalmas kedvezményekkel is 6-8 ezer körül dobnak egy kanna ( 4l ) átlagos olajat, a jobbak még ettől is drágábbak + a szűrő.

Gondolkodjunk egy kicsit ! :P

Ebben a témában speciel otthon vagyok. A 650401-es szürő kedvezmény nélkül 8-900FT Ez z14xe z16xe z18xe És itt pl:http://suzuminn.hu/?site=autok 3465Ft GM 10w40 Mellesleg a szerelő kolegák nem hiszem hogy átvertek volna meg kb felénk mindenki így csinálja:) Majdnem két évig ezekkel foglalkoztam munka időben szóval áljunk meg egy szóra:)

Mellesleg itt a szürő: http://bolthely.hu/sprintauto/id/00614_Olajszuro_Opel__GM_ 680ft de te pazarolj nyugodtan:)

Az olaj topicban pontosan leírtam miért ilyen olcsó sok helyen a GM olaj. Szerintem ha valaki próbál okoskodni legalább vegye a fáradságot hogy a google-ban rákeressen nem téved-e véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

ez baromi egyszerű, OPEL OLAJat a mostanában felröppent hírek miatt (hamisítják, illetve változó minőségű olaj van benne,-mindig másik, olcsóbb beszállító adja bele a naftát) NEM KELL MEGVENNI!!

Vannak hasonló áron, vagy picit drágábban igen jó olajak, abból kell válogatni.

És bármilyen olajat is önt bele az ember (akármilyen márka, akármilyen longlife 30e km tervezett), 10, max 15.000km-nél cserélni kell, vagy 1év után.

Ha sok hidegindítással, városban, rövid távokon használod, akkor nem árt előbb, vagy legalábbis illik 10.000-nél!!!

A gyártói ajánlás longlife olajjal a 30.000km-es csereperiódusra szerintem több ok miatt lehetséges.

1.piaci versenyhelyzet miatt, azaz minél kisebb szervízigénye legyen az autónak==>pénztárcakímélő megoldás a usernak

2.előbb döglik meg a motor, előbb veszel új autót, vagy költesz alk.részekre (bár ez az előzőnek persze ellentmond valamilyen szinten)

3.környezetvédelmi szempontokból==> ritkább az olajcsere, kevesebb természetre káros anyagot kell "eltüntetni"

ENNYI!!

Ja és még annyi, hogy nem jó topicban vagyunk ezzel a témával, inkább a motorolajoknál lenne a helyünk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pajtikáim !

Most álljunk meg egy olajszűrőcserére !! :lol: :lol:

Odáig még rendben van, hogy a 30.000-es csereperiódust lerövidítjük 15.000-re, mert korábban is ez volt a benzines motorokra a gyakorlat!

Láttam már rengeteg olyan motort, amelyiken 30e vagy akár még több ezer után cserélték le az olajat, hogy mi iszap rakódott le bennük...

De azért egy 70-80 ezres ( meg egyáltalán, bármilyen Opel motornál! ) nyolcezernél olajat cserélni a világ legnagyobb PAZARLÁSA!

Ez nem Lada motor...

A másik: milyen olajjal megyünk, ha szűrővel együtt 4 ezerből kifutja?

Hatalmas kedvezményekkel is 6-8 ezer körül dobnak egy kanna ( 4l ) átlagos olajat, a jobbak még ettől is drágábbak + a szűrő.

Gondolkodjunk egy kicsit ! :P

Igen "Béláim gondolkodjunk!!"

..naagy torokköszörülés.. sűrű hümmögés.. ..én eddig CSAK Opel oilt használtam a dízelbe(lassan 10. oil cs.) de most elgondolkoztam, lehet ettől a gy. oiltól a Tesó gazdaságos is jobb???

Link to comment
Megosztás:

Igen "Béláim gondolkodjunk!!"

..naagy torokköszörülés.. sűrű hümmögés.. ..én eddig CSAK Opel oilt használtam a dízelbe(lassan 10. oil cs.) de most elgondolkoztam, lehet ettől a gy. oiltól a Tesó gazdaságos is jobb???

nem akarunk átfolyni az olaj topicba?

Link to comment
Megosztás:

Sziazstok! Én Opel szalonban dolgoztam, a szerelők a következőt mondták "A gyári Opel olaj 6-8000KM után veszít kenési tulajdonságából és ezért is isszák a verdák." Hozzátenném ezek az olajak a piacon az egyik leg olcsóbbak.

Mondjuk semmi pénzért nem tennék opel olajat a kocsimba! még használni szeretném minimum 4 évig!

ahogy írtad 4000.- Ft-ból lehet kijön egy olajcsere. 8000 km-ként azonban szerintem nem sok értelme van.

Én 10.000.- HUF körül oldom meg a cserét 10e km-ként, De csak is kizárólag Castrol és abból is 10W40 hiába még kevés benne a km. a szűrő vagy gyári vagy Manfilter ami ugye elég jó. Nekem ennyit megér, és az autónak is jó!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk semmi pénzért nem tennék opel olajat a kocsimba! még használni szeretném minimum 4 évig!

ahogy írtad 4000.- Ft-ból lehet kijön egy olajcsere. 8000 km-ként azonban szerintem nem sok értelme van.

Én 10.000.- HUF körül oldom meg a cserét 10e km-ként, De csak is kizárólag Castrol és abból is 10W40 hiába még kevés benne a km. a szűrő vagy gyári vagy Manfilter ami ugye elég jó. Nekem ennyit megér, és az autónak is jó!

Most akkor a 15ezres olajcsere jó vagy sem?? Bár most pénzem semmi szal tuti el fogom érni a 15 ezret. De azért a jövöre nézve kiváncsi vok.

Link to comment
Megosztás:

Igen "Béláim gondolkodjunk!!"

..naagy torokköszörülés.. sűrű hümmögés.. ..én eddig CSAK Opel oilt használtam a dízelbe(lassan 10. oil cs.) de most elgondolkoztam, lehet ettől a gy. oiltól a Tesó gazdaságos is jobb???

Azért vannak olcsó árak, mert a GM a márkakerseskedéseknek utólagosan mennyiségi visszatérítéseket ad ha kereskedőknek tovább adják az olajat.(OTC) Ezért árverseny alakult ki ezeket beszer ár alatt adják az autós boltoknak a nagy visszatérítés reményében. Ha valamit 2500Ft/ kanna áron veszel meg nem nehéz jó árat mondani rá a kedves vevőnek. Az olajok nem olyan drágák mint hiszitek csak sokan sápolják az alapterméket. De számoljunk 8000km/4000Ft vagy 10000km/10000FT. Én csak azt mondtam ha a GM olajat okosan használjátok akkor gazdaságos és nem káros a motornak. Egyébként mindenki az tesz a kocsijába amit akar. Csak gondoltam megosztom veletek amit az elmult 2 évben az OPEL .....-nál megtapasztaltam. De ígérem ez volt itt az utolsó olajas hozzászólás. Egyébként ha valakit érdekel az olajtopikban is komoly okoskodások mennek ezért oda is érdemes benézni:)

Mellesleg ez a 8000-res dolog csak a 10w40-re igaz az 5w30 sokat bír.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor a 15ezres olajcsere jó vagy sem?? Bár most pénzem semmi szal tuti el fogom érni a 15 ezret. De azért a jövöre nézve kiváncsi vok.

Én meg összel cseréletm, és tavaszig ki akarom húzni, azóta meg már mentem vele 7e km-t, szóval 10-nél több lesz, de 15e-nél többet én sem akarok vele menni...

Link to comment
Megosztás:

Barátom !

Ez igen! :lol:

Amikor elolvastam, a meghatódástól bepárásodott a szemem... :lol: :lol:

( Te is vékony talpú skárpit hordasz a lábadon! )

Á, semmi finomkodás, csak normálisan, mint a nagy többség. :lol:

De azt hallanod kéne, ahogy a gyerekek vihorásznak az anyjukon (akit fiam a hátsó ülésre száműzött), mihelyst kijutunk a városból. :P

Link to comment
Megosztás:

Azért vannak olcsó árak, mert a GM a márkakerseskedéseknek utólagosan mennyiségi visszatérítéseket ad ha kereskedőknek tovább adják az olajat.(OTC) Ezért árverseny alakult ki ezeket beszer ár alatt adják az autós boltoknak a nagy visszatérítés reményében. Ha valamit 2500Ft/ kanna áron veszel meg nem nehéz jó árat mondani rá a kedves vevőnek. Az olajok nem olyan drágák mint hiszitek csak sokan sápolják az alapterméket. De számoljunk 8000km/4000Ft vagy 10000km/10000FT. Én csak azt mondtam ha a GM olajat okosan használjátok akkor gazdaságos és nem káros a motornak. Egyébként mindenki az tesz a kocsijába amit akar. Csak gondoltam megosztom veletek amit az elmult 2 évben az OPEL .....-nál megtapasztaltam. De ígérem ez volt itt az utolsó olajas hozzászólás. Egyébként ha valakit érdekel az olajtopikban is komoly okoskodások mennek ezért oda is érdemes benézni:)

Mellesleg ez a 8000-res dolog csak a 10w40-re igaz az 5w30 sokat bír.

Csak egy utolsó olajas hozzászólás a fogyasztás topic-ban :lol: én 1,5 évig dolgoztam opel kereskedésebne mint értékesítő. láttam sok olajcserét amíg kint beszélgettem a szerelőkkel, nem 1 autónál volt hogy az olajteknő leeresztő kicsavarása után egy gramm olaj nem jött ki. Engem spec óva intettek attól az olajtól. Nem tudom hogy lehet okosan használt egy újrafinomított olajat, melyet az opelek 80% megzabál :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Van eredmény és döbbenet.

528 km 40liter 7.5/100km

320km autópálya

218km város (BP.)

Lukoil 95 benya

Nekem tetszik.

Ma megint volt fagyi.

Bp-Edelény oda vissza.

Szokásos 130-140.

korábban többször én is a lukoilnál tankoltam. Általában olcsóbb volt pár forinttal a benya. Viszont komolyan számolgatom a fogyasztást és arra a következményre jutottam, hogy amikor a lukoilnál tankoltam, többet evett az autó (ez a közvágóhídnál lévő lukoilnál volt)...

Javaslom a Mol-t, vagy a shellt. Hidd el, tovább fog javulni a fogyasztásod. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

korábban többször én is a lukoilnál tankoltam. Általában olcsóbb volt pár forinttal a benya. Viszont komolyan számolgatom a fogyasztást és arra a következményre jutottam, hogy amikor a lukoilnál tankoltam, többet evett az autó (ez a közvágóhídnál lévő lukoilnál volt)...

Javaslom a Mol-t, vagy a shellt. Hidd el, tovább fog javulni a fogyasztásod. :rolleyes:

OK

Megpróbálom.

Én 16ba lévőnél szoktam itatni.

Nekem nem kicsi a talpam,szerintem ez is benne van. :D

Link to comment
Megosztás:

korábban többször én is a lukoilnál tankoltam. Általában olcsóbb volt pár forinttal a benya. Viszont komolyan számolgatom a fogyasztást és arra a következményre jutottam, hogy amikor a lukoilnál tankoltam, többet evett az autó (ez a közvágóhídnál lévő lukoilnál volt)...

Javaslom a Mol-t, vagy a shellt. Hidd el, tovább fog javulni a fogyasztásod. :rolleyes:

lukoil:

én sokszor tankoltam már Erden a 6os úton a teszkós körforgalomnál lévő Lukoilnál, sosem fogyasztott semmivel sem többet vagy ment rosszabbul

viszont konstans kb 10 forinttal olcsóbb a benya mint mondjuk bárhol a szentendrein (ami szerintem budapest viszonylatban messze nem a legdrágább), szal ha arra járok mindig teletank...

szentendrén a 11esen lévő lukoilnál is tankoltam sokszor a c14se-vel, annak sem volt semmi baja ott

mondjuk pár éve fater tankolt 1-2x ott és leragadtak a szelepek a hondába (és ez azelőtt se meg azóta sem fordult elő az (ex-aral) omv-nél)

Link to comment
Megosztás:

lukoil:

én sokszor tankoltam már Erden a 6os úton a teszkós körforgalomnál lévő Lukoilnál, sosem fogyasztott semmivel sem többet vagy ment rosszabbul

viszont konstans kb 10 forinttal olcsóbb a benya mint mondjuk bárhol a szentendrein (ami szerintem budapest viszonylatban messze nem a legdrágább), szal ha arra járok mindig teletank...

szentendrén a 11esen lévő lukoilnál is tankoltam sokszor a c14se-vel, annak sem volt semmi baja ott

mondjuk pár éve fater tankolt 1-2x ott és leragadtak a szelepek a hondába (és ez azelőtt se meg azóta sem fordult elő az (ex-aral) omv-nél)

Én még szoktam járni 14be Gvadányi úton AVIA-hoz az is jó volt.

Nekem c12nz nem volt probléma a benyával.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.