Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

az isuzuk rettenet hogy mit kibirnak... van olyan céges autó ami jár hozzánk, hogy 250 ezer van benne, mindig más vezeti, és még sose ment ki budapestről... és megy, indul.

Amit akartam kérdezni tőled.

Ez is fogyasztás csak olajból.

Nem sok a 0.6liter/1000km? (TIS mondta :rolleyes: ) Z14XEP

Az 9liter egy 15e-es csere alatt.

Link to comment
Megosztás:

Elôrebocsájtom, hogy mivel nem megyek túl sokat, csak azért vettem dízelt, mert egy bebukott hiteles emberkéét sikerült megvennem benzines árában. Ha újra kéne kocsit vennem, szerintem nem dízelt vennék, nem azért mert bármi rossz tapasztalatom lenne (a rettegett adagolóhalál eddigelé nem jelentkezett), de énnekem nem érné meg. Az autó eddig jó, nyári fogyi vegyesben 4,5 körül van. Nyáron országúton 4,2vel volt a negatív csúcsom, de az 90-100as tempó. Pályán (én nem tépek, max 130) 4,8 körül eszik. Most télen csak városban 5,5-5,8 körül eszik. Jelenleg a gázolaj olcsóbb, ezt is bele kell számolni, de ugye korábban volt, hogy a benzin volt olcsóbb 10-20 forinttal, akkor szvsz végképp nem éri meg amiatt az 1-2 l különbség miatt, amennyivel a benzines többet eszik.

Szóval a tapasztalataim jók, de mindenki döntse el, hogy a vételnél jelentkezô akár 1-200 000-res különbség és az 1-2 literes fogyasztáskülönbség miatt megéri-e neki a dízel.

A jelenlegi helyzetemben nekem megérte!

Hát nem tudom hogy én fogtam ki egy ipari hulladékot. De nekem ezekben a hidegekben bizony 9 fölött van a fogyasztás, ettől csak tizedekkel van eltérés ha hosszút megyek. Abszurd hogy 29 L üzemanyagból 325-330 kmt megyek VEGYESben. Lehet asszem nekem is kéne fagyiznom egyet vagyis már fogalmam sincsen mit kéne. Nincsen kedvem már vele menni csak amit muszáj mert leeszi a hajam. Egyszerüen nem értem miért van az hogy itt mindenkinek 7 el et eszik nekem meg 9 et. Pedig nem vagyok az a keménylábú. Ha lambda lenne szar akkor ugye lenne hibakód amitől kijönne a sárga lámpa??

Link to comment
Megosztás:

Amit akartam kérdezni tőled.

Ez is fogyasztás csak olajból.

Nem sok a 0.6liter/1000km? (TIS mondta :rolleyes: ) Z14XEP

Az 9liter egy 15e-es csere alatt.

Az a maximum, amire még azt mondják a márkaszervízben, hogy normális, és nem nyúlnak hozzá. De az nem azt jelenti, hogy annyit el is fog mindig használni. Üzemi körülményektől is függ, pl. ha magas fordulaton hajtod, akkor több fogy. Ha rövid távokon használod, gyakori hidegindítással, akkor szintén több fogy. A legalább 300000km-t futott Kadettem (de lehet, hogy már 400e) is beéri 0,3 literrel, pedig a szelepszárszimeringeknél is ereszt, szelepfedél alatt is ereszt egy kicsit, meg ugye a dugattyúknál is biztosan szivárog valamennyi. Erre 0,75 liter a gyári adat.

Link to comment
Megosztás:

Az a maximum, amire még azt mondják a márkaszervízben, hogy normális, és nem nyúlnak hozzá. De az nem azt jelenti, hogy annyit el is fog mindig használni. Inkább csak az élettartama végefelé.

Nagyon remélem,mert akkor 3db 5literes olajat kéne venni :rolleyes:

A corsámba szerintem 250 lehet (nem hiszek az órának 145e),szinte semmi

Pedig neki a gyári adat 0.76liter/1000km.

Link to comment
Megosztás:

Ez a lényeg a japán és az olasz motor között :rolleyes:

Az 1.3-ról olyat olvastam (fiatos blogba) hogy szar a részecske szűrője és 4-5e km olajat kell cserélni mert felhígul,telemegy gázolajjal.

De csak fiatról találtam ilyet,a suzukiról és az opelról semmi ilyesmi.

ez igaz minden motorra, ha nem tudják használni, és nem tudják kezelni a részecskeszürőt.

sajnos a részecskeszürős autó odafigyelést igényel.

pl: van cimbim akinek 145.000 nél derült ki, hogy van részecskeszürője. addig nem is tudott róla. ő tudja használni.... és fiat motoros autója van.

Link to comment
Megosztás:

ez igaz minden motorra, ha nem tudják használni, és nem tudják kezelni a részecskeszürőt.

sajnos a részecskeszürős autó odafigyelést igényel.

pl: van cimbim akinek 145.000 nél derült ki, hogy van részecskeszürője. addig nem is tudott róla. ő tudja használni.... és fiat motoros autója van.

Azért írtam a fiatról mert csak abba fordult elő,nem is értem...azon belül is a doblonál.

Nem azt mondtam hogy nem jó,mert ha az lenne nem venné több autó gyár.

Link to comment
Megosztás:

Amit akartam kérdezni tőled.

Ez is fogyasztás csak olajból.

Nem sok a 0.6liter/1000km? (TIS mondta :rolleyes: ) Z14XEP

Az 9liter egy 15e-es csere alatt.

Castrol 10W40 nekem ebből egy grammot nem eszik. Z14XE, de ismerősöm Z16XE sem evett belőle. A gyári opel olajat szinte teljesen elpusztította :blink: én ajánlom mindenkinek egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom hogy én fogtam ki egy ipari hulladékot. De nekem ezekben a hidegekben bizony 9 fölött van a fogyasztás, ettől csak tizedekkel van eltérés ha hosszút megyek. Abszurd hogy 29 L üzemanyagból 325-330 kmt megyek VEGYESben. Lehet asszem nekem is kéne fagyiznom egyet vagyis már fogalmam sincsen mit kéne. Nincsen kedvem már vele menni csak amit muszáj mert leeszi a hajam. Egyszerüen nem értem miért van az hogy itt mindenkinek 7 el et eszik nekem meg 9 et. Pedig nem vagyok az a keménylábú. Ha lambda lenne szar akkor ugye lenne hibakód amitől kijönne a sárga lámpa??

helló.

1,4-es? ez a fogyi még csak csak elmenne télen -15 ben hóban. Igen ha lambda lenne jelezné meg az éreznéd is. Azért a 7 - 7,5 es átlagtól ami szerintem minden benzines 1,4--es megeszik. nincs akkora eltérésed. Sokmindentől függhet az a 1,5 - 2 liter. Gumik, Futómű, sok város, gyors elváltások, stb stb. Ha nem érzel semmit az autón és hibakód sincs akkor szerintem ezek közt kellene keresni. Calibrámál anno -2 litert jelentett az új gumi :rolleyes: jó mondjuk elhúzott mint állat.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként MINDEN márka, MINDEN típusa fogyaszt valamennyi olajat, ugyanis fizikailag nem lehet megoldani a veszteségmentes kenést. A kor/km előrehaladtával azután valóban mérhető is a dolog: a megkeményedett szelepszár-szimmeringeknél, a kopottab gyűrűknél, főtengely-szimmeringnél, stb. megy el. Már túl vagyok a 160e km-en, és az enyém kb. 2 (hajtva 2,5-3) dl/1000 km-re jön ki. Nem fogom fel tragédiaként, néha töltögetek utána, és annyi. Amíg nem zabálja, addig szerintem nem érdemes aggódni.

Link to comment
Megosztás:

helló.

1,4-es? ez a fogyi még csak csak elmenne télen -15 ben hóban. Igen ha lambda lenne jelezné meg az éreznéd is. Azért a 7 - 7,5 es átlagtól ami szerintem minden benzines 1,4--es megeszik. nincs akkora eltérésed. Sokmindentől függhet az a 1,5 - 2 liter. Gumik, Futómű, sok város, gyors elváltások, stb stb. Ha nem érzel semmit az autón és hibakód sincs akkor szerintem ezek közt kellene keresni. Calibrámál anno -2 litert jelentett az új gumi :rolleyes: jó mondjuk elhúzott mint állat.

Jaja. Nagyobb gördülési ellenállású, lapos gumin akár 0,5 liter is múlhat, a többi meg a hideg rövid utakból, eltaknyosodott fojtószelepházból stb. simán összejön.

Link to comment
Megosztás:

Castrol 10W40 nekem ebből egy grammot nem eszik. Z14XE, de ismerősöm Z16XE sem evett belőle. A gyári opel olajat szinte teljesen elpusztította :rolleyes: én ajánlom mindenkinek egy próbát megér.

Nálam is ez volt GM olajjal,mókásan nézet ki, inkább 10e után csere.

Nem hiszek a "csoda olajakba" meg az adalékokba ,de a xadonál kellemes csalódás volt.

http://xado.hu/termekek.html#02

A corsa (c12nz) kompressziója 10.1 ,gyári 9.1 helyet.

Meglepő milyen változatos ment végbe,pedig nagyon nem hittem benne.

Úgy voltam vele hogy kipróbálom. 250e lehet benne kb a szekérbe.

De tud meglepetést okozni. 1800-2500 között

Az astránál nem értettem hogy hol van 90 ló,de ugye azt is tudni kell hogy más fordulaton adják le a legnagyobb forgató nyomatékot.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom hogy én fogtam ki egy ipari hulladékot. De nekem ezekben a hidegekben bizony 9 fölött van a fogyasztás, ettől csak tizedekkel van eltérés ha hosszút megyek. Abszurd hogy 29 L üzemanyagból 325-330 kmt megyek VEGYESben. Lehet asszem nekem is kéne fagyiznom egyet vagyis már fogalmam sincsen mit kéne. Nincsen kedvem már vele menni csak amit muszáj mert leeszi a hajam. Egyszerüen nem értem miért van az hogy itt mindenkinek 7 el et eszik nekem meg 9 et. Pedig nem vagyok az a keménylábú. Ha lambda lenne szar akkor ugye lenne hibakód amitől kijönne a sárga lámpa??

Figyi, nekem diesel van, az azért más. Ugye nem diesel a tied, ami 9-et eszik. Az nem lééétezik!

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ez volt GM olajjal,mókásan nézet ki, inkább 10e után csere.

Nem hiszek a "csoda olajakba" meg az adalékokba ,de a xadonál kellemes csalódás volt.

http://xado.hu/termekek.html#02

A corsa (c12nz) kompressziója 10.1 ,gyári 9.1 helyet.

Meglepő milyen változatos ment végbe,pedig nagyon nem hittem benne.

Úgy voltam vele hogy kipróbálom. 250e lehet benne kb a szekérbe.

De tud meglepetést okozni. 1800-2500 között

Az astránál nem értettem hogy hol van 90 ló,de ugye azt is tudni kell hogy más fordulaton adják le a legnagyobb forgató nyomatékot.

Én sem rakok semmi adalék trutyit a motorba az biztos. Mondjuk nem annyira csoda olaj csak nálam bejött. majd kiderül mi lesz egy 60-70 ezer km múlva :blink: lehet akkor már ezt is enni fogja :rolleyes:

astránál legalábbis az enyémnél 3500 nál ránt egyet és kezd el húzni :lol: e fölött egészen használthaó is ha sietni akar az ember :D

Link to comment
Megosztás:

az tényleg nem lenne valami jó. de ha benzines akkor is egy picit kell rajta körülnézni a kocsiban hogy mi okozza. persze ha 2,0 16 V akkor meg nagyon jó :rolleyes:

Meg a jobb lábad sem mindegy, mennyire nehéz. Én anno a fiestámmal (1,1 literes) 4,3 literes átlaggal jártam meg lengyelországot! az F astrával meg egyszer 2 decivel jobbat mentem,mint a gyári átlag! A tojás azért ott van a pedálom alatt :blink:

Link to comment
Megosztás:

Figyi, nekem diesel van, az azért más. Ugye nem diesel a tied, ami 9-et eszik. Az nem lééétezik!

Nem diesel ez egy Z14XE kódú motor 89500 valós KM vel megkímélten. Igaz hogy én eléggé gyorsan elváltok cca 2300 nál városban. Ennek is megvan a miértje mert mikor megvettem akkor 2800 -3000 nél kapcsoltam és úgyis 8 vagy felette volt nyáron igaz akkor meg klímáztam sokat. De ez nem igaz hogy minden évszakban sokat fogyaszt.

Link to comment
Megosztás:

Az igen még a gyár által írt átlag "kamu" alatt is fogyaszt 1 literrel a kocsid! Gratulálok :rolleyes: Mindenesetre ha valós a leírt adatod akkor elég sok korlátolt ember van aki + 500.000 vagy akár 1.000.000 ft al többet ad egy dízel modellért, holott ugyan annyit fogyaszt vagyis 5,5 L / 100 Km

Adjon az isten szebb jövőt! :blink:

Adj egy mailcímet, s elküldöm a listát, amibe írom, mikor mennyit tankolok....ha nem hiszed

Az egész csak annak a függvénye, milyen vérmérséklettel vezetsz.

Zegen nincsenek dugok, általában nem sokat megyek városban, használom a motorféket, előretekintően vezetek (ha lakott település jön, akkor elveszem a gázróla lábam, s motorfékkel gurulok be, se a féket, se a gumit nem eszi)

Link to comment
Megosztás:

Szintén MultiJet, de 2.3-as (igen, Fiatban).

Nemtom a motort mennyire tervezték, de a kilóméteróra számlálója 400e km-nél megáll, nem mér tovább. Bár nemtom ennek van-e jelentősége. A motor még megy.

Máshol 500e olvastam,valószínűleg nem publikusak a számok.

400e után nem forog tovább az óra?

Na mindegy.

Az a mókás az hogy a corsa most 7.5 evett,előző tankoláskor 8.5 de akkor nem volt kicsi a talpam :rolleyes: (csak város),(nyáron 6)

És 45 póniról beszélünk,de neked ezt nem kell bemutatni.

Link to comment
Megosztás:

400e után nem forog tovább az óra?

Pontosan. És nincs hivatalos megoldás a problémára, márkaszerviz(!) is annyit csinál hogy visszatekeri az órát nullára... korrekt, nem?

Ezért gondoltam hogy esetleg maga a gyár eleve ekkora futásteljesítményre tervezte volna az autót? Lehet hogy tőlünk fejlettebb gazdaságú országokban ilyen futásteljesítménynél eldobásra ítélik az autókat, még akkor is ha ezt alig több mint kétévesen elérik...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgatva a topic-ot megosztanák pár tapasztalatot és kérdeznék is.

Az 5,5l fogyasztás rális számomra egy 1,4-esnél. Nekem 6l Pesten nyári időszakban (2008 1.4-es), és nincs tojás a gázpedál alatt, csak elektromos. Nem is lehet kilőni vele úgy mint a régi bovdenes A Corsa C14NZ- mel. Az pl 6,5 körül evett városban.

A vezérlő elektronikának a legnehezebb a gyorsítási szakasz, nem tud mitt teni mint önteni bele a benyát lesz ami lesz alapon.

A túlfogyasztás egy ismerősöm F Astrájánál volt probléma. Úgy kezdőtödött hogy megállt az üzemanyag szivatyú, majd csere után 15l-es fogyasztás, majd sok csere és egyre rosszabb. Végül kiderült hogy a jó kis Ukrán benyától eldugult a visszavezető ág. Elkezdték átpucolni a rendszert és fokozatosan csökkent 10-re majd beállt 7-8 ra.

A kérdésem bár nem feltétlen ide tartozik: másnak is koporáznak üzemmeleg állapotban, alapjáraton a szelephimbák. Hiper szuper olajat raktam bele, és állítólag a sima gyári olajjal ezt nem csinálja. Olyan mint egy varrógép.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.