Zachi Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Üzemmódtól és lökettérfogattól függetlenül a Z - Euro4 Segítség a kódfejtéshez
Invi Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Akkor erre mit mondotok? 2000-es B vectránk Z18XE, forgalmiban EurII... Ezt hogy? Leírás szerint EURIII-IV -nek kellene lennie. És amennyire tudjuk egy lamda és egy katalizátor van benne. És akkor a Z16 üzemmelegen gazdaságosabban vagy jobban üzemel, mint az X16? Valamint gyártottak egyszerre X-es és Z-s motorokat is és az egyik feláras volt vagy mi?! Nagy a fejemben most a kavar. ;)
Vicsor Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Invi írta: Akkor erre mit mondotok? 2000-es B vectránk Z18XE, forgalmiban EurII... Ezt hogy? Leírás szerint EURIII-IV -nek kellene lennie. És amennyire tudjuk egy lamda és egy katalizátor van benne. És akkor a Z16 üzemmelegen gazdaságosabban vagy jobban üzemel, mint az X16? Valamint gyártottak egyszerre X-es és Z-s motorokat is és az egyik feláras volt vagy mi?! Nagy a fejemben most a kavar. ;) Ezzel nem vagy egyedül.:lol:
tgabika76 Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Zachi írta: Üzemmódtól és lökettérfogattól függetlenül a Z - Euro4 Segítség a kódfejtéshez De persze a kivétel mindig erősíti a szabályt... Ahogy Invi is írta, ott van mindjárt példának a Z18XE, ami a megjelölése ellenére nem Euro IV, hanem csak Euro III kategóriájú, mégpedig azért mert hiányzik belőle az EGR(AGR) szelep. De legalább nincs ami elkoszolódjon. ;) @Invi: az Euro II semmiképp se jó, de a forgalmi bejegyzéseire én nem adnék ilyen szempontból, mert az én Coupém is 5 személyes forgalmi szerint, pedig csak 4 bizt. öv van bene...
Invi Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 tgabika76 írta: De persze a kivétel mindig erősíti a szabályt... Ahogy Invi is írta, ott van mindjárt példának a Z18XE, ami a megjelölése ellenére nem Euro IV, hanem csak Euro III kategóriájú, mégpedig azért mert hiányzik belőle az EGR(AGR) szelep. De legalább nincs ami elkoszolódjon. :lol: @Invi: az Euro II semmiképp se jó, de a forgalmi bejegyzéseire én nem adnék ilyen szempontból, mert az én Coupém is 5 személyes forgalmi szerint, pedig csak 4 bizt. öv van bene... Van benne AGR. Ez egyre érdekesebb kezd lenni. :S De az igaz, hogy a forgalmi hülye, csak sajnos azt nezik amikor az Euro korlátos zónákban jársz. ;)
Opelaner Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Invi írta: Akkor erre mit mondotok? 2000-es B vectránk Z18XE, forgalmiban EurII... Ezt hogy? Leírás szerint EURIII-IV -nek kellene lennie. És amennyire tudjuk egy lamda és egy katalizátor van benne. És akkor a Z16 üzemmelegen gazdaságosabban vagy jobban üzemel, mint az X16? Valamint gyártottak egyszerre X-es és Z-s motorokat is és az egyik feláras volt vagy mi?! Nagy a fejemben most a kavar. ;) Csak hogy tiszta legyen minden - ne csak a kipufogó gáz... EurII - 1996 januártól EurIII - 2000 januártól EurIV - 2005 januártól EurV - 2009 szeptembertől Akkor a kérdésekre a válasz: egy Z-s motorkód még nem jelent automatikusan EurIV-et, bármit is ír a kódfejtőtök, mivel ezeket a motorokat 2000 nyarától lehet kapni. 2005-ig tehát lehet Eur III-as, főleg a FAM1-es ( 1.6 -1.8 )motorok. A Z18XE sem volt EurIV-es, hanem a D4-es ( Deutsche Norm ) normát teljesítette, ami ugye még nem Eur... De ebbe ne menjünk nagyon bele, ennyi elég szerintem. A Vectra esetében az EurII szerintem a magyar adminisztrációs rendszerek bénaságát tükrözi. Ha környezettudatosanan szeretnél autózni és neked kell EurV-ös bringa, akkor ülj át egy Insigniába, azok a motorok már tudják ezt a normát... ...vagy várd meg az I-Astrát az ősszel ! :lol: Üzem meleg vs. hideg : ha belegondolsz, még Te sem tudsz a teljesítőképességed maximumán lenni reggel 5-kor, ha kiesel az ágyból. Ehhez az izmaidnak ( is ) be kell melegedniük. A motoroknál a helyzet miért változna ? Ahhoz, hogy minden előírást teljesíteni tudjon, a rendszereknek ( hűtőfolyadék, kerámia betét a kat.-ban, lambdaszonda ) el kell érni azt a hőfokot, ahol kifejtik a hatásukat. Tehát nem csak gazdaságosabban üzemel, hanem jobban is teljesít minden motor az üzemi hőmérsékleten. Nem véletlen, hogy a környezetvédelmi hatósági vizsgálaton ( polgári nevén " zöld kártyán " ) is csak meleg motort vizsgálhatnak, mivel hidegen minden motor elvérezne... Remélhetőleg sikerült valamelyest fényt gyújtani az alagút végén! :lol: :lol:
Zachi Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Ez a kódfejtő önmagát mentegeti: "általában de lásd a TIS-en ". Azért már az is nagy szó, hogy nem az apróbetűs részben, mint egy hitelszerződésen. ;) Szóval a TIS mondja meg az igazat! :lol:
Zachi Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Opelaner írta: Csak hogy tiszta legyen minden - ne csak a kipufogó gáz... EurII - 1996 januártól EurIII - 2000 januártól EurIV - 2005 januártól EurV - 2009 szeptembertől Akkor a kérdésekre a válasz: egy Z-s motorkód még nem jelent automatikusan EurIV-et, bármit is ír a kódfejtőtök, mivel ezeket a motorokat 2000 nyarától lehet kapni. 2005-ig tehát lehet Eur III-as, főleg a FAM1-es ( 1.6 -1.8 )motorok. Bocs, hogy megint belekotyogok, de ez megint pontatlanra sikeredett (szerintem). Motorkódom Z17DTL és 2003. áprilisi, Euro4-es. No meg itt van ez is: 2004. október 24. vasárnap, 18:02 forrás: Opel garanciális kézikönyvéből
Invi Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Opelaner írta: Csak hogy tiszta legyen minden - ne csak a kipufogó gáz... EurII - 1996 januártól EurIII - 2000 januártól EurIV - 2005 januártól EurV - 2009 szeptembertől Akkor a kérdésekre a válasz: egy Z-s motorkód még nem jelent automatikusan EurIV-et, bármit is ír a kódfejtőtök, mivel ezeket a motorokat 2000 nyarától lehet kapni. 2005-ig tehát lehet Eur III-as, főleg a FAM1-es ( 1.6 -1.8 )motorok. A Z18XE sem volt EurIV-es, hanem a D4-es ( Deutsche Norm ) normát teljesítette, ami ugye még nem Eur... De ebbe ne menjünk nagyon bele, ennyi elég szerintem. A Vectra esetében az EurII szerintem a magyar adminisztrációs rendszerek bénaságát tükrözi. Ha környezettudatosanan szeretnél autózni és neked kell EurV-ös bringa, akkor ülj át egy Insigniába, azok a motorok már tudják ezt a normát... ...vagy várd meg az I-Astrát az ősszel ! :lol: Üzem meleg vs. hideg : ha belegondolsz, még Te sem tudsz a teljesítőképességed maximumán lenni reggel 5-kor, ha kiesel az ágyból. Ehhez az izmaidnak ( is ) be kell melegedniük. A motoroknál a helyzet miért változna ? Ahhoz, hogy minden előírást teljesíteni tudjon, a rendszereknek ( hűtőfolyadék, kerámia betét a kat.-ban, lambdaszonda ) el kell érni azt a hőfokot, ahol kifejtik a hatásukat. Tehát nem csak gazdaságosabban üzemel, hanem jobban is teljesít minden motor az üzemi hőmérsékleten. Nem véletlen, hogy a környezetvédelmi hatósági vizsgálaton ( polgári nevén " zöld kártyán " ) is csak meleg motort vizsgálhatnak, mivel hidegen minden motor elvérezne... Remélhetőleg sikerült valamelyest fényt gyújtani az alagút végén! ;) :lol: Köszi az infókat. 2000. Novemberi forgalomba helyezésű a kocsi 2000 nyári darab elvileg. Engem személy szerint annyira nem érdekel a környezetvédelmi norma (kövezzetek meg), most ültem át E Kadettból. A kérdésem pedig a Z-X összehasonlítással kapcsolatban lett volna leginkább, hogy van-e valami teljesítménybeli, fogyasztásbeli, tartósságbeli különbség az Z-s és X-es motorok között, lévén, hogy gyk egyszerre volt a boltokban Z-s és X-es Astra is.
PGA Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Invi írta: Köszi az infókat. 2000. Novemberi forgalomba helyezésű a kocsi 2000 nyári darab elvileg. Engem személy szerint annyira nem érdekel a környezetvédelmi norma (kövezzetek meg), most ültem át E Kadettból. A kérdésem pedig a Z-X összehasonlítással kapcsolatban lett volna leginkább, hogy van-e valami teljesítménybeli, fogyasztásbeli, tartósságbeli különbség az Z-s és X-es motorok között, lévén, hogy gyk egyszerre volt a boltokban Z-s és X-es Astra is. Úgy tudom, 2000 szeptembere után lehetett először Z-s motorú gépeket kapni, akkor volt a váltás a 2001-es modellévre (nálam a 2001. januári mindenesetre már Z-s). Ekkor vezették be a longlife (30e) olajcsere-ciklust is, használhatók lettek a 0W, 5W, tehát a hígabb olajok. Nekem ebből az következik, hogy a motor illesztési hézagait kisebbre, szorosabbra vették. Gondolom, ez érinthette a hengerfal másféle megmunkálását, a dugattyúk/gyűrűk cseréjét más anyagúra, ilyesmi. Bár nem akarok belefolyni az EURO-szabványokba, de mikor én vettem, erre már EURO-IV-et mondtak (aztán vagy így van, vagy nem...) Hogy azután ezek a változtatások tartósabbá tették-e a motort?... Mindenesetre, ha változtattak, bízzunk benne, hogy a tartósság miatt is tették. X-es motorú ismerősöm gépe mondjuk nem jár olyan finoman, meg nagyobb a motorhangja is, mint az enyém, de ez akár az eltérő olajhasználattól is lehet. Esetleg majd uhuhu megszakérti a különbségeket...
Opelaner Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Zachi írta: Bocs, hogy megint belekotyogok, de ez megint pontatlanra sikeredett (szerintem). Motorkódom Z17DTL és 2003. áprilisi, Euro4-es. Mi az, hogy megint pontatlanra sikeredett ? Ez sértő !! ;) :lol: Ezért jössz nekem egy Traubival, ha találkozunk... :lol: Amúgy amit leírtam az helytálló, azzal a megjegyzéssel, hogy valóban a Te traktorokból elcsend gázolajos berregőd volt az egyetlen a G-s sorozatban, amely tudta az Eur4-et. Tehát ez igaz! A dízelek nálam nincsenek a toppon, bocs! De az én szintén 2003-as Z14XE-m Eur III-as volt... ( Azt csak zárójelben említem, hogy a gyártók sokszor megelőzik az előírások bevezetését, mivel van átfutás a gyártósorok és az autószalonok között ! ) Azt azért még tudni kell, hogy a G-t 2004-től nem gyártották, mert leváltotta a H, a CL2-ben pedig nem volt lényeges annyira a 4-es osztály, mivel a célpiac a keleti-balkáni országok voltak. A H-ban viszont a katalizátor betétek finomításával ( is ) érték el a 2005-től kötelező értékeket. Aztán a Traubit nem elfelejteni ám, mert én most felvésem a kapufélfára ! :lol: :)
Opelaner Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Invi írta: Köszi az infókat. 2000. Novemberi forgalomba helyezésű a kocsi 2000 nyári darab elvileg. Engem személy szerint annyira nem érdekel a környezetvédelmi norma (kövezzetek meg), most ültem át E Kadettból. A kérdésem pedig a Z-X összehasonlítással kapcsolatban lett volna leginkább, hogy van-e valami teljesítménybeli, fogyasztásbeli, tartósságbeli különbség az Z-s és X-es motorok között, lévén, hogy gyk egyszerre volt a boltokban Z-s és X-es Astra is. Elméletileg a teljesítmény adatok nem változtak, a Z-s motor tisztább üzemű. A tartósságuk pedig örök, akárcsak a nyomorúság! ;) Ami a fogyasztást illeti a saját X16XEL-em egy pesti fordulón még most is szerényebben étkezik mint a céges Z16XEP, pedig azok a mocik elviekben 4-5%-kal kevesebbet kérnének. ( Csak azt mindenki elfelejti, hogy a kasztnit meg felhízlalták +100kg-val, ezért aztán amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon! )
Zachi Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Opelaner írta: Mi az, hogy megint pontatlanra sikeredett ? Ez sértő !! ;) :lol: Ezért jössz nekem egy Traubival, ha találkozunk... :lol: Aztán a Traubit nem elfelejteni ám, mert én most felvésem a kapufélfára ! :lol: :) Flexet letenni! Egyrészt mert sötét van már ahhoz, hogy azzal gravírozzál, másrészt a traktorozásért! :(
bagibetyar Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Zachi írta: Flexet letenni! Egyrészt mert sötét van már ahhoz, hogy azzal gravírozzál, másrészt a traktorozásért! ;) Környezetvédelmi osztály jelzése (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemz? 0 - katalizátor nélküli, Otto-motoros, - a jóváhagyási el?írások szerint nem min?sített Dízel-motoros, - ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A el?írás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros; 1 - katalizátoros, nem szabályozott keverékképzés?, Otto-motoros; 2 - katalizátoros, szabályozott keverékképzés?, Otto-motoros; 3 - az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A el?írás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros; 4 - az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illet?leg a 49.02/B és 51.02 el?írások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros; 5 - tiszta gázüzem?- vagy elektromos meghajtású, illet?leg - hibrid (elektromos és Otto-, vagy Dízel-motoros) hajtású; 6 - katalizátoros, szabályozott keverékképzés?, az ENSZ-EGB 83.05 el?írás B jóváhagyás A. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III.); 7 - az ENSZ-EGB 83.05 el?írás C és D jóváhagyás (A), illet?leg a 49.03 el?írás I. jóváhagyás és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.) 8 - az ENSZ-EGB 83.05 el?írás C és D jóváhagyás (A), vagy 49.03 el?írás I. jóváhagyás és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.); 9 - katalizátoros, szabályozott keverékképzés?, az ENSZ-EGB 83.05 el?írás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-IV.); 10 - az ENSZ-EGB 83.05 el?írás C jóváhagyás (:lol: és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.); 11 - az ENSZ-EGB 49.03 el?írás II jóváhagyás és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.); 12 - az ENSZ-EGB 49.03 el?írás III jóváhagyás és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-V.); 13 - az ENSZ-EGB 49.03 el?írás IV jóváhagyás és 51.02 el?írás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EEV) Az én autóm forgalmi engedélyében a V.9-re 08-as bejegyzés történt. Ezek szerint EUROIII-as.
Invi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Opelaner írta: Elméletileg a teljesítmény adatok nem változtak, a Z-s motor tisztább üzemű. A tartósságuk pedig örök, akárcsak a nyomorúság! ;) Ami a fogyasztást illeti a saját X16XEL-em egy pesti fordulón még most is szerényebben étkezik mint a céges Z16XEP, pedig azok a mocik elviekben 4-5%-kal kevesebbet kérnének. ( Csak azt mindenki elfelejti, hogy a kasztnit meg felhízlalták +100kg-val, ezért aztán amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon! ) Köszi, így már minden tiszta.
Zachi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 bagibetyar írta: Környezetvédelmi osztály jelzése (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemz? ... Az én autóm forgalmi engedélyében a V.9-re 08-as bejegyzés történt. Ezek szerint EUROIII-as. Az enyémben V.9-re 10-es, azaz Euro4. Zöldkártyánál, adatbevitel után a gép aut. Euro4 szintet várt el. ;)
bagibetyar Elküldve Április2, 2009 Elküldve Április2, 2009 Zachi írta: Az enyémben V.9-re 10-es, azaz Euro4. Zöldkártyánál, adatbevitel után a gép aut. Euro4 szintet várt el. ;) Hogy lehet, hogy ez nem egységes? Ráadásul az én autóm 2004. novemberi kiadás (első mo-i forgalombahelyezéssel). Zachi, a te autód is mo-i első forgalomba helyezésű, vagy 2005. utáni behozott?
Invi Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 Kicsit vissza a fogyasztáshoz: 4db 100km-es tankolás után a BP-i csúcsforgalmas belvárosi (Hungária, Rákóczi, Kerepesi... reggel 7-8 között, du 4-5 felé) fogyim 10-10,4. Ez szerintem kb rendben van (az országúti 6,2-7), nektek mi a véleményetek? Küldjem meg injektor tisztítóval hátha még javul? 122600 van a kocsiban.
Zachi Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 bagibetyar írta: Hogy lehet, hogy ez nem egységes? Ráadásul az én autóm 2004. novemberi kiadás (első mo-i forgalombahelyezéssel). Zachi, a te autód is mo-i első forgalomba helyezésű, vagy 2005. utáni behozott? Először Köln közelében lett forgalomba helyezve 2003 áprilisában. Nem értem miért más a besorolása G-nek és a Classic II-nek. Már sokat beszéltünk a két széria közti különbségről, de azok apróságok ehhez képest.
I_S Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 Invi írta: Kicsit vissza a fogyasztáshoz: 4db 100km-es tankolás után a BP-i csúcsforgalmas belvárosi (Hungária, Rákóczi, Kerepesi... reggel 7-8 között, du 4-5 felé) fogyim 10-10,4. Ez szerintem kb rendben van (az országúti 6,2-7), nektek mi a véleményetek? Küldjem meg injektor tisztítóval hátha még javul? 122600 van a kocsiban. Km-ben ezek mekkora utak? Bemelegedés miatt kérdem...
Invi Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 I_S írta: Km-ben ezek mekkora utak? Bemelegedés miatt kérdem... Kb a fele olyan 15-20 km-esekből (1-2 óra dugóban) áll össze a másik fele meg 5 km-esekből (10perc). Jah és télen tökigcsavart fűtés van, most meg már klímázom a dugóban... Hiába, sok a rossz szokás. ;)
I_S Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 Invi írta: Kb a fele olyan 15-20 km-esekből (1-2 óra dugóban) áll össze a másik fele meg 5 km-esekből (10perc). Jah és télen tökigcsavart fűtés van, most meg már klímázom a dugóban... Hiába, sok a rossz szokás. ;) Hát így közel reális szvsz.
Invi Elküldve Április4, 2009 Elküldve Április4, 2009 I_S írta: Hát így közel reális szvsz. Akkor OK, én is így gondolom. Az érdekes az, hogy kijelző szerint 90 fölé sosem megy a hőmérsékletem, azaz a héten egyszer ment a dugóban és a hűtő is bekapcsolt. Viszont a 80 fok 2km-en belül megvan. Na azért majd megküldöm injektor tisztítóval is hamarosan, olyat még úgysem kapott soha.
endorf Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 I_S írta: Neked Endorf hogy áll a fogyid? javult? Nem igazán!Most 9L a fogyasztásom(tavaly ilyenkor 7-8L volt ugy,h hajtottam rendesen) ugy,h napi 2km-t megyek munkába oda-vissza és hétvégén 10km oda-vissza.Minden indításkor 5-6percet várok,h bemelegedjen(bár 5-6 perc után a mutató meg sem mozdul amugy,de már meleget azt fúj) és a 3000fölé sosem mentem vele(ezt nehezen bírom ki ;) )17-es kerekekkel így lett 9liter.A kerék gondolom rádob 1 litert(akkor 8l/100km)így már tűrhetőbb,de csak 3000 alatt hajtom.Eddig a folytószelepházat takarítottam ki.(egyszerre csak 1 dolgot tesztelek)Jövő héten tele tank+injektor tisztító.Utána EGR tisztítás(mondjuk ez nem igazán befolyásolja szerintem a fogyit),utána termosztát kivétel és nyitási hőmérséklet tesztelése,stb.... Autósboltba egy haver javasolta,h vegyem ki a lambda-t és tisztítsam meg....szerintetek?? És még valami.....:Alapjáraton álló helyzetben,ha kövérebb gázt adok,akkor olyan hang jön,mintha fars levegőt szívna a fordulat felvétete előtt(mintha egy direktszűrő lenne benne)Havernak is ilyen az új FocusII-je és az én ezelőtti B Corsam is amugy.
Recommended Posts