Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Én azt tapasztalom,hogy az 1,4-es motornak a 100-110km/h fekszik a legjobban,persze ha az ember autópályán tolja számolni kell a magas fordulat miatti fogyasztással.Most meg már nem is foglalkozom vele,mert,ha menni kell,akkor menni kell.

Link to comment
Megosztás:

Én azt tapasztalom,hogy az 1,4-es motornak a 100-110km/h fekszik a legjobban,persze ha az ember autópályán tolja számolni kell a magas fordulat miatti fogyasztással.Most meg már nem is foglalkozom vele,mert,ha menni kell,akkor menni kell.

Nálam is ez a sebesség vált be országúton. Ennyivel már lehet hosszabb távon haladni is, a motor/gördülési zaj is még optimálisnak mondható (bár már 3000 RPM felett vagyunk), fogyasztás is tűrhető és traffipax-határon van a dolog. Az autópálya tempót mondjuk hosszabb távon is bírja a gép, de efölött már csak centrifuga a kis 1.4-es. No, de nem is grandtourismo-nak vettük... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Én három napot mentem most a hétvégén autóval a városban. 200 km-t mentem 3 km hijján és 1/4 tank fogyott el majdnem. Kipróbáltam azt a technikát amit javasoltaok, hogy 3000 körül forogjon a moci és akkor váltson az ember. Fúra volt mert olybá tünt mintha így jobban fogyasztana a kocsi. Nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Ma pályáztam elöször a géppel, meglepődtem a fogyasztásán, nyugodt tempóval (90-130 közút-Pálya) Zeg-BP, M7, 3 személy, 6.2l.

Remélem a beöntősapkán, és a motorból a fehér valami elpárolgott.

Mióta opel olaj van benne, olyan minden, tegnap mintha fehércsoki lett volna a beöntőn, illetve a nivópálcán. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ma pályáztam elöször a géppel, meglepődtem a fogyasztásán, nyugodt tempóval (90-130 közút-Pálya) Zeg-BP, M7, 3 személy, 6.2l.

Remélem a beöntősapkán, és a motorból a fehér valami elpárolgott.

Mióta opel olaj van benne, olyan minden, tegnap mintha fehércsoki lett volna a beöntőn, illetve a nivópálcán. :huh:

Csak aztán nehogy hengerfejes legyen. Nekem az utolsó fehércsokis élmény kb 3-4 hónapja volt, akkor még E Kadett-el. Ilyenkor kopott szét másodszor a hengerfejtömítést és nyomult be a víz, ami az olajjal érdekes fehér takonyszerű elegyet alkotott. :S

Amúgy az jó fogyasztás. 1,6 nekem is annyit eszik, de vársoban rövidekre 5-6km mőltkor megzabálta a 10,5-t is.

Link to comment
Megosztás:

ne izgasd már a srácot, mert hipohonder... :D

kicsapódott a pára a betöltőre. ne foglalkozz vele...

Én meg olyan vagyok, hogy jobb mindig a legrosszabbtól tartani, utána már csak kellemes meglepetés érthet! :huh:

Van ilyen, hogy párakicsapódás a motortérben? :)

Link to comment
Megosztás:

tudom, pára és olaj keveréke ez az olvadt fehércsokis dologra emlékeztető cucc....

Nalam sem akar meg eltunni a fehercsoki. Vki irta, hogy olajbeonton tomitest cserelt, es megszunt ez a problema. Erdemes lenne megprobalni szerintetek?

Izgat engem is a dolog, meg akkor is ha a szakik azt mondjak, nem kell vele foglalkozni.

Oregem ugyanilyen kocsijaban nyoma sincs a feher csokinak, pedig rovidebb szakaszonkon hasznalja a gepet mint en.

Link to comment
Megosztás:

Nalam sem akar meg eltunni a fehercsoki. Vki irta, hogy olajbeonton tomitest cserelt, es megszunt ez a problema. Erdemes lenne megprobalni szerintetek?

Izgat engem is a dolog, meg akkor is ha a szakik azt mondjak, nem kell vele foglalkozni.

Oregem ugyanilyen kocsijaban nyoma sincs a feher csokinak, pedig rovidebb szakaszonkon hasznalja a gepet mint en.

Hát, ez tömítéscserével biztos nem fog megszűnni, annak nemigen van köze hozzá. Az elképzelhető, hogy a különböző olajok másként reagálhatnak a rövid utakra, ezért lehet, hogy nálad habosodik, szülédnél meg nem. Ez csak a motor megforgatásával fog megszűnni. Jön a jó idő, lehet túrázni (fehérvári fagyizósok örömmel várnak minden Astrást :huh: ).

Link to comment
Megosztás:

Nalam sem akar meg eltunni a fehercsoki. Vki irta, hogy olajbeonton tomitest cserelt, es megszunt ez a problema. Erdemes lenne megprobalni szerintetek?

Izgat engem is a dolog, meg akkor is ha a szakik azt mondjak, nem kell vele foglalkozni.

Oregem ugyanilyen kocsijaban nyoma sincs a feher csokinak, pedig rovidebb szakaszonkon hasznalja a gepet mint en.

Nekem sem volt gondom a Magnatec-el, de amit beleöntötek szervízben az ezt csinálja. :huh: És most a BP-i tura után meg úgy néz ki mint a fekete tinta. Legalább megtisztult, igaz még csak 3e km van az olajban. Lehet 5e-nél csere lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát, ez tömítéscserével biztos nem fog megszűnni, annak nemigen van köze hozzá. Az elképzelhető, hogy a különböző olajok másként reagálhatnak a rövid utakra, ezért lehet, hogy nálad habosodik, szülédnél meg nem. Ez csak a motor megforgatásával fog megszűnni. Jön a jó idő, lehet túrázni (fehérvári fagyizósok örömmel várnak minden Astrást :D ).

:huh:

majd kérek tőlük jutalékot :)

Link to comment
Megosztás:

..úgy néz ki mint a fekete tinta. Legalább megtisztult, igaz még csak 3e km van az olajban. Lehet 5e-nél csere lesz. :huh:

Ez nem baj, azt mutatja, hogy az olaj magában tartja a koszt. Az lenne a gond, ha nem feketedne, akkor lenne rossz az olaj...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004-es 1.4 16v Ecotec-es Astra G-m(Z14XE,nem láncos)A problémám a következő:10L/100km tavaly augusztus óta,előtte 6.5-7l/100km volt és ez városban.A motort nem hajtom!Van egy Opel szevízes villamosságis ismerősöm és hibakódolvasóra rádugva semmilyen hiba nincs(műszerfal sem jelez semmilyen hibát)először lambdára gyanakodtam,de nem mert a mért adatok jók.Egy ismerős ajánlotta,h cseréljek gyertyát és motorolajat....megvolt(gyári gyertya bele) és castrol magnatec 10W-40 és azóta is maradt a 10l/100km...Én EGR-re gyanakodok ezek után!Bár a fórumot olvasva nem láttam,h valakinek EGR miatt nőtt volna a fogyasztása,szal...már akkor ez is kilőve!Kifufogógáz nem büdös,nem füstöl Mol,Shell,Caerher,stb...benzinnel járok.Motor indul mindíg tökéletesen és megy is rendesen.Nincs Egr-re utaló hiba sem.Pl:nincs alacsony fordulaton lévő rángatás sem a motor szépen működik minden tartományban és sebességben.Segítsetek valami ötlettel,h mit csináljak,mert kezd kiborítani a 10-es fogyasztás.

Előre is köszi:endorf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004-es 1.4 16v Ecotec-es Astra G-m(Z14XE,nem láncos)A problémám a következő:10L/100km tavaly augusztus óta,előtte 6.5-7l/100km volt és ez városban.A motort nem hajtom!Van egy Opel szevízes villamosságis ismerősöm és hibakódolvasóra rádugva semmilyen hiba nincs(műszerfal sem jelez semmilyen hibát)először lambdára gyanakodtam,de nem mert a mért adatok jók.Egy ismerős ajánlotta,h cseréljek gyertyát és motorolajat....megvolt(gyári gyertya bele) és castrol magnatec 10W-40 és azóta is maradt a 10l/100km...Én EGR-re gyanakodok ezek után!Bár a fórumot olvasva nem láttam,h valakinek EGR miatt nőtt volna a fogyasztása,szal...már akkor ez is kilőve!Kifufogógáz nem büdös,nem füstöl Mol,Shell,Caerher,stb...benzinnel járok.Motor indul mindíg tökéletesen és megy is rendesen.Nincs Egr-re utaló hiba sem.Pl:nincs alacsony fordulaton lévő rángatás sem a motor szépen működik minden tartományban és sebességben.Segítsetek valami ötlettel,h mit csináljak,mert kezd kiborítani a 10-es fogyasztás.

Előre is köszi:endorf

Milyen távokat mégy vele? hirtelen ugrott meg a fogyid, vagy fokozatosan emelkedett fel ekkorára ;)

Ja és milyen tartományban használod (meddig forgatod fel városban)?

Egyébként csak ötlet, de esélyes szvsz valamelyik jeladód hibája, ez nem azt jelenti, hogy rossz, csak nem tökéletes így a műszer nem vesz hibakódot. Gondolok ilyenre, hogy légtömeg mérő, lambda, stb. Az EGR-t én is kizárnám, annak szvsz egyém általad is említett jelei is lenének.

Esetleg kipufogó rendszer, injektor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004-es 1.4 16v Ecotec-es Astra G-m(Z14XE,nem láncos)A problémám a következő:10L/100km tavaly augusztus óta,előtte 6.5-7l/100km volt és ez városban.A motort nem hajtom!Van egy Opel szevízes villamosságis ismerősöm és hibakódolvasóra rádugva semmilyen hiba nincs(műszerfal sem jelez semmilyen hibát)először lambdára gyanakodtam,de nem mert a mért adatok jók.Egy ismerős ajánlotta,h cseréljek gyertyát és motorolajat....megvolt(gyári gyertya bele) és castrol magnatec 10W-40 és azóta is maradt a 10l/100km...Én EGR-re gyanakodok ezek után!Bár a fórumot olvasva nem láttam,h valakinek EGR miatt nőtt volna a fogyasztása,szal...már akkor ez is kilőve!Kifufogógáz nem büdös,nem füstöl Mol,Shell,Caerher,stb...benzinnel járok.Motor indul mindíg tökéletesen és megy is rendesen.Nincs Egr-re utaló hiba sem.Pl:nincs alacsony fordulaton lévő rángatás sem a motor szépen működik minden tartományban és sebességben.Segítsetek valami ötlettel,h mit csináljak,mert kezd kiborítani a 10-es fogyasztás.

Előre is köszi:endorf

Levegőszűrőt mikor cseréltél utoljára ??

Az csodákat tud tenni néha... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ő cseréli rendszeresen, azt szvsz kizárhatjuk :lol:

.. gondolom ;)

Gondolod, vagy tudod ?? :lol:

Én azt vettem észre, hogy a levegőszűrőre igen kényesek.

Persze, egy ilyen beírástól még nem lehet tuti tippeket adni, mert én nem tudom, hogy

- mekkora lába van,

- hol használja a kocsit,

- guminyomás mekkora,

- tele van pakolva a kocsi fölös cuccokkal + utánfutózik, stb.

- milyen stílusban tolja neki ?

(pl. lámpától lámpáig gyorsulás bajnok... )

Azért annyira nem komplikált azt a szűrőt megnézni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

teli tankból 700km nél villant fel a lámpa

kérdésem az volna hány kilométert lehet ilyenkor még megtenni kb

és mikor kezd el villogni ,hány liter lehet a tankban

Még soha nem próbáltam, igaz nekem a BC kiírja! ;)

Itt Zalában a földrajzilag dimbes-dombos környezetben a lámpa nyilván hamarabb kezd villogásba, mint mondjuk az Alföldön.

Tegyél be egy 5l-es teli kannát a csomagtartóba, aztán mehet az éles teszt !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004-es 1.4 16v Ecotec-es Astra G-m(Z14XE,nem láncos)A problémám a következő:10L/100km tavaly augusztus óta,előtte 6.5-7l/100km volt és ez városban.A motort nem hajtom!Van egy Opel szevízes villamosságis ismerősöm és hibakódolvasóra rádugva semmilyen hiba nincs(műszerfal sem jelez semmilyen hibát)először lambdára gyanakodtam,de nem mert a mért adatok jók.Egy ismerős ajánlotta,h cseréljek gyertyát és motorolajat....megvolt(gyári gyertya bele) és castrol magnatec 10W-40 és azóta is maradt a 10l/100km...Én EGR-re gyanakodok ezek után!Bár a fórumot olvasva nem láttam,h valakinek EGR miatt nőtt volna a fogyasztása,szal...már akkor ez is kilőve!Kifufogógáz nem büdös,nem füstöl Mol,Shell,Caerher,stb...benzinnel járok.Motor indul mindíg tökéletesen és megy is rendesen.Nincs Egr-re utaló hiba sem.Pl:nincs alacsony fordulaton lévő rángatás sem a motor szépen működik minden tartományban és sebességben.Segítsetek valami ötlettel,h mit csináljak,mert kezd kiborítani a 10-es fogyasztás.

Előre is köszi:endorf

Lehet, hogy ez hiányzik neki? Irány Fehérvárra fagyizni! ;)

Nem 5W-30-as olaj kéne bele?

Link to comment
Megosztás:

Gondolod, vagy tudod ?? :lol:

Én azt vettem észre, hogy a levegőszűrőre igen kényesek.

Persze, egy ilyen beírástól még nem lehet tuti tippeket adni, mert én nem tudom, hogy

- mekkora lába van,

- hol használja a kocsit,

- guminyomás mekkora,

- tele van pakolva a kocsi fölös cuccokkal + utánfutózik, stb.

- milyen stílusban tolja neki ?

(pl. lámpától lámpáig gyorsulás bajnok... )

Azért annyira nem komplikált azt a szűrőt megnézni... ;)

Mérget nem veszek :lol: , de eléggé odafigyel az autóra, ezért gondolom, de igazad van, néhány csatot levenni nem több 3 percnél, ennyit megér. Én is észrevettem, hogy nem szeretik igazán a koszos szűrőt. Én nyáron a sport betétet is 5000km után pucolom, mert ha az olajcserével teszem meg (10000km) akkor ott már eléggé trutyis.

Igen, hát hasonlókat kérdeztem én is, mert ezek nagy mértékben befojásolnák a fogyit, de nem gondolom, hogy bárki beírna ilyen problémát, ha tudná hogy lámpától lámpáig gyorsul napi 6szor. Sőt, akkor inkább a dejólfogyasztcsak10lityi rovatba írna szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Még soha nem próbáltam, igaz nekem a BC kiírja! ;)

Itt Zalában a földrajzilag dimbes-dombos környezetben a lámpa nyilván hamarabb kezd villogásba, mint mondjuk az Alföldön.

Tegyél be egy 5l-es teli kannát a csomagtartóba, aztán mehet az éles teszt !

gödöllői dombság környéke dombok völgyek de pest is itt van ami lapos

a kannás megoldás dieselnél nem szerencsés sok vele a szopi hogy újra iduljon

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.