Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
sokan nem hiszik el, hogy az öreg 1.8 as motorok, néha sokkal jobban fogyasztanak mint az 1.4 esek...

én az Astra F el is (X18XE) 6-7 liter között jártam állandóan...

asszem ezt a Coupé is megerősitheti, nikik is ugyanilyen van :huh:

Én elhiszem..... <_<

Elküldve

Mogyoród-Szolnok (4 főút)-Mezőtúr-Szentes-Szeged-M5Budapest-Mogyoród

Szegedig 2 ember vissza 5, klima nélkül:5,77 liter/100 km

1.4 Twinport.

Elküldve
sokan nem hiszik el, hogy az öreg 1.8 as motorok, néha sokkal jobban fogyasztanak mint az 1.4 esek...

Pedig igaz lehet... Az első kocsinkkal, egy C Ascona 1.8i-vel megjártuk Budapest-Sepsiszentgyörgy utat oda 6,5 literes fogyasztással. Azt hittem, hogy félrenyomtam a számológépet... <_<

Elküldve
sokan nem hiszik el, hogy az öreg 1.8 as motorok, néha sokkal jobban fogyasztanak mint az 1.4 esek...

Én simán elképzelhetőnek tartom. Főleg ha csak a legalapabból indulok ki, hogy a súly/LE arány sokkal jobb.

Elküldve
Egyetértek!

Tőlem a "levegővel megyek nem benzinnel" listára is kerülhet, ennek a fogyinak akkor is q*vára örülök.

Pedig nem is kaptam igazán jó minőségű benyát, mert úgy jártam, mint tavaly az F-el, hogy egy bizonyos fordulatnál )ez spec 1800 körül) becsörren. Mocskos MOL. Holnap az OMV-nél tankolok, mert többen is mondták ismerősök, hogy pár napja elég ratyi a 95-ös a szoboszlói MOL-nál.

Próbáld ki a shellt is. Az enyémnek az ízlik legjobban az eredmények alapján. <_<

Elküldve
sokan nem hiszik el, hogy az öreg 1.8 as motorok, néha sokkal jobban fogyasztanak mint az 1.4 esek...

én az Astra F el is (X18XE) 6-7 liter között jártam állandóan...

asszem ezt a Coupé is megerősitheti, nikik is ugyanilyen van <_<

Ahol nyomaték kell, simán fogyaszthat jobban az 1.8 A körülmények néha elképesztő dolgokat tudnak produkálni.

Nálam az 1.4-es f astra 5-7 liter között fogyasztott. Többnyire 6.2-6.3 volt az átlag. Bár eladás előtti időszakba 7literre felment valamiért a fogyija. :huh:

Elküldve
Én simán elképzelhetőnek tartom. Főleg ha csak a legalapabból indulok ki, hogy a súly/LE arány sokkal jobb.

Igy igaz,meg nagyon sok múlik,hogy mekkora a lába az embernek

Elküldve
Én még a motoromba HGK iridium gyertyát vettem.

NGK iridium

Hogy kocsiba lehet-e kapni nem tudom. Elvileg kisebb fogyasztás, kevesebb káros gázképződés, jobb égés, nagyobb teljesítmény. Én annyit vettem észre, hogy könyebben indul...

Mennyi km volt a gépedben hogy már gyertyát kellett cserézni? <_<

Elküldve
Mennyi km volt a gépedben hogy már gyertyát kellett cserézni? <_<

Motorkerékpárnál (vagyis az enyimnek) az előírt csereperiudus 24e km volt!

Igaz olajcsere 6e, légszürő 12e, stb...

Elküldve
Így könnyű <_<

Vagy űzöd és fizetsz, vagy kényelmeskedsz és spórolsz ű(meg nem szennyezed annyira a környezetet :huh: )

Elküldve
Számolgatta már valaki h mennyi időt lehet nyerni 100km-en ha 130 helyett 140-el megyünk?

Többletfogyasztás mennyi lehet?

Megéri?

Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni mert off autóval mértem, de mivel a munkám olyan hogy erősen határidőre kell megérkeznem mindenhova különben kötbéreznek, ezért az idő nekem elég fontos tényező. Nem sokat közlekedek autópályán, csak 26km-t (Martonvásártól az agárdi lehajtóig, 31-től az 57-es kavicsig), és azt is éjszaka, tehát amikor alig van forgalom, viszont ha ezen a távon 90 helyett 130-al megyek, akkor kerek 7 percet tudok hozni az időmön, ami nem tűnik soknak, de mivel a teljes út Bp-ről Veszprémbe 1 óra alatt megvan, így már azért nem elhanyagolható.

Elküldve
Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni mert off autóval mértem, de mivel a munkám olyan hogy erősen határidőre kell megérkeznem mindenhova különben kötbéreznek, ezért az idő nekem elég fontos tényező. Nem sokat közlekedek autópályán, csak 26km-t (Martonvásártól az agárdi lehajtóig, 31-től az 57-es kavicsig), és azt is éjszaka, tehát amikor alig van forgalom, viszont ha ezen a távon 90 helyett 130-al megyek, akkor kerek 7 percet tudok hozni az időmön, ami nem tűnik soknak, de mivel a teljes út Bp-ről Veszprémbe 1 óra alatt megvan, így már azért nem elhanyagolható.

Én kifejezetten a 130 és mondjuk 150 közötti tempók időülönbségre lennék kiváncsi.

Én ahogy számolgattam, 100 km-en ha 130 helyett 140 el megyek 1,5 percet nyerek és ez kb semmi...

Elküldve
Én kifejezetten a 130 és mondjuk 150 közötti tempók időülönbségre lennék kiváncsi.

Én ahogy számolgattam, 100 km-en ha 130 helyett 140 el megyek 1,5 percet nyerek és ez kb semmi...

van az azért 3 perc is, mondjuk ha 140-nél kijön eléd valaki, akkor lassítani kell, ami elég sokszor előfordul. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem lehet tartani a 140-et stabilan, állandó gyorsítás lassítás váltogatja egymást, ami nem tesz jót a fogyasztásnak.

Elküldve
van az azért 3 perc is, mondjuk ha 140-nél kijön eléd valaki, akkor lassítani kell, ami elég sokszor előfordul. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem lehet tartani a 140-et stabilan, állandó gyorsítás lassítás váltogatja egymást, ami nem tesz jót a fogyasztásnak.

Pont ezért vetettem fel a témát, h semmi értelme szerintem sem 130 nál többel menni, sőt, nagyobb forgalom esetén talán még a 115 is kifizetődöbb mert biztosn kijönnek eléd lasabban.

Elküldve
van az azért 3 perc is, mondjuk ha 140-nél kijön eléd valaki, akkor lassítani kell, ami elég sokszor előfordul. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem lehet tartani a 140-et stabilan, állandó gyorsítás lassítás váltogatja egymást, ami nem tesz jót a fogyasztásnak.

Pont ezért vetettem fel a témát, h semmi értelme szerintem sem 130 nál többel menni, sőt, nagyobb forgalom esetén talán még a 115 is kifizetődöbb mert biztosn kijönnek eléd lasabban.

Elküldve
Én kifejezetten a 130 és mondjuk 150 közötti tempók időülönbségre lennék kiváncsi.

Én ahogy számolgattam, 100 km-en ha 130 helyett 140 el megyek 1,5 percet nyerek és ez kb semmi...

110 - 54,55 perc

120 - 50 perc

130 - 46,2 perc

140 - 42,8 perc

150 - 40 perc

160 - 37,5 perc

100 km megtételére vonatkoznak egyenletes sebességgel. Azért a 110 és 160 között már van különbség időben.

Ha a fogyasztás a fontos, be kell állni egy kamion mögé.

Elküldve
Pont ezért vetettem fel a témát, h semmi értelme szerintem sem 130 nál többel menni, sőt, nagyobb forgalom esetén talán még a 115 is kifizetődöbb mert biztosn kijönnek eléd lasabban.

Sajnos tapasztalatom szerint nem tudsz olyan tempót diktálni, ami ha elég gyors, akkor jó a fogyasztásnak is, lévén hogy nem egyenletes. Most a fogyasztást félretéve, nézzük megint csak az időket: ha 115-tel mész pályán, akkor a belső sávban nem maradsz meg mert a mögötted jövő gyorsabb autók miatt le kell húzódnod a külsőbe, adott esetben két másik lassabb autó közé, ami miatt fékezned kell -> oda az egyenletes tempó, lőttek a jó fogyasztásnak. A külső sávban ugyanekkora tempóval meg megintcsak folyton fékezned kell a sok 90-nel haladó kamion miatt, a következmények ugyanazok, mint a fentebb leírt esetben. Egyetlen félig-meddig elfogadható megoldás létezik: ha beállsz a belső sávba egy olyan tempóra, hogy lehetőség szerint ritkán kelljen lehúzódnod amiatt hogy hátulról letolnak, de ne is kelljen sokszor fékezned az esetlegsen előtted kacsázó lassabb autók miatt. Ez tapasztalatom szerint olyan 140 körüli tempó (ilyen sebességnél kevesen akarnak majd letolni, és nem is túl gyors ahhoz hogy hirtelen kelljen fékezned az eléd lassabban bevágók miatt, enyhe gázelvétellel és villogtatással jó eséllyel ki tudod terelni őket a külső sávba), viszont ez a sebesség meg egyrészt nem kedvez a fogyasztásnak, másrészt meg figyelni kell a kamerával ólálkodó hatóságokra is.

Elküldve
Sajnos tapasztalatom szerint nem tudsz olyan tempót diktálni, ami ha elég gyors, akkor jó a fogyasztásnak is, lévén hogy nem egyenletes. Most a fogyasztást félretéve, nézzük megint csak az időket: ha 115-tel mész pályán, akkor a belső sávban nem maradsz meg mert a mögötted jövő gyorsabb autók miatt le kell húzódnod a külsőbe, adott esetben két másik lassabb autó közé, ami miatt fékezned kell -> oda az egyenletes tempó, lőttek a jó fogyasztásnak. A külső sávban ugyanekkora tempóval meg megintcsak folyton fékezned kell a sok 90-nel haladó kamion miatt, a következmények ugyanazok, mint a fentebb leírt esetben. Egyetlen félig-meddig elfogadható megoldás létezik: ha beállsz a belső sávba egy olyan tempóra, hogy lehetőség szerint ritkán kelljen lehúzódnod amiatt hogy hátulról letolnak, de ne is kelljen sokszor fékezned az esetlegsen előtted kacsázó lassabb autók miatt. Ez tapasztalatom szerint olyan 140 körüli tempó (ilyen sebességnél kevesen akarnak majd letolni, és nem is túl gyors ahhoz hogy hirtelen kelljen fékezned az eléd lassabban bevágók miatt, enyhe gázelvétellel és villogtatással jó eséllyel ki tudod terelni őket a külső sávba), viszont ez a sebesség meg egyrészt nem kedvez a fogyasztásnak, másrészt meg figyelni kell a kamerával ólálkodó hatóságokra is.

Én 120 körül szoktam menni autópályán. És a +/- 10-15 km/h-nál többel ritkán kell módosítani a sebességet. Ráadásul ha elbambulok egy kicsit, akkor sem haladom meg nagyon a 130-at. <_< Sajnos a rengeteg kamera, meg fadzseki miatt, ez is szempont nem csak a fogyasztás.

Elküldve

Szisztok!

Ti mit tankoltok a gépállatba? <_<

Milyen tapasztalataitok vannak a kutakkal, hol jó/rossz az üzemanyag?

Én elég rég a Shell-nél tankolok, haver pedig az OMV-re esküszik.

A kocsim egyébként egy 1.2 Astra.

Elküldve
Szisztok!

Ti mit tankoltok a gépállatba? <_<

Milyen tapasztalataitok vannak a kutakkal, hol jó/rossz az üzemanyag?

Én elég rég a Shell-nél tankolok, haver pedig az OMV-re esküszik.

A kocsim egyébként egy 1.2 Astra.

Nekem a shell jön be, vagyis az autómnak. Sima 95, normál esetben. Ha terhelem, pl. futóval, akkor a vpowert nyomom neki. Az nagyon fekszik neki :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.