Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hello!

Engem mondjuk baromira nem érdekel a fogyasztás, mert ha menni kell, akkor menni kell és nyomom, de én általában öregurasan vezetek, mert élvezem a vezetést, ahogy surrog a lesötétített autó, ahogy bömböl a JBL hangszórókból és mélyládából a zene vagy ha valaki mellettem ül (feleség, gyerek) és pihenni, aludni szeretne akkor arra törekszem, hogy minél óvatosabban vezessek és még a kuplungot is, mint egy hímes tojást úgy kezelem.

Ja, és az autót magamnak óvom, mert meghálálják. Az előző autóm egy Vectra A volt.

DSC00050.JPG

Mindig akkor betegedett meg, amikor indultam volna valahova, vagy megérkeztem valahova sohasem útközben. :lol:

Amikor kevertem a Shell és MOL benzint, az én érzetem szerint jobban ment.

A mai világba vannak akiknek fontos az autó fogyasztása. Én is közéjük tartozom sajnos. Munkába menet meg jövet, amúgysem azzal törődik az ember hogy száguldjon, hanem hogy oda meg haza találjon :lol:

Link to comment
Megosztás:

A mai világba vannak akiknek fontos az autó fogyasztása. Én is közéjük tartozom sajnos. Munkába menet meg jövet, amúgysem azzal törődik az ember hogy száguldjon, hanem hogy oda meg haza találjon :lol:

Valóban, de akkor nem astrat kell venni, hanem: itt egy régi, de szerintem most is a helyét megálló fogyasztási top-lista=> legyünk tudatos vásárlók, vagy cseszessük szét a motort valami chippel, szerintem a mérnökök, akik az autóiparban dolgoznak figyelembe veszik az alacsony fogyasztást is.

Rengeteg tényezőtől függ a fogyasztás, ez olyan mint a fogyózóknál a bevitt kalória számolgatása, attól is idegbajt kapok.

Tudomásul kell venni, hogy ennyi pénzért ilyen tulajdonságokkal, ilyen autót tudsz venni, mert az autót sem vagyunk kötelesek használni, rengeteg más közlekedési eszköz van a világon.

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Valóban, de akkor nem astrat kell venni, hanem: itt egy régi, de szerintem most is a helyét megálló fogyasztási top-lista=> legyünk tudatos vásárlók, vagy cseszessük szét a motort valami chippel, szerintem a mérnökök, akik az autóiparban dolgoznak figyelembe veszik az alacsony fogyasztást is.

Rengeteg tényezőtől függ a fogyasztás, ez olyan mint a fogyózóknál a bevitt kalória számolgatása, attól is idegbajt kapok.

Tudomásul kell venni, hogy ennyi pénzért ilyen tulajdonságokkal, ilyen autót tudsz venni, mert az autót sem vagyunk kötelesek használni, rengeteg más közlekedési eszköz van a világon.

:lol:

Nem értem mi a probléma. Ugyanis én meg vagyok elégedve a fogyasztásommal. 6 l alatt van picivel.

Ráadásul úgy érzem tudatosan vásároltam, és úgy gondolom jól döntöttem. Hiszen azt kaptam a pénzemért amire számítottam. Sőt van néhány dolog amiben kellemesen csalódtam, kivéve a féket.

Használnom meg szükséges az autót, mert csak azzal tudok munkába menni.

Azt sem értem, hogy téged miért zavar ha más számol.

Aki ebbe a fogyasztás részben ír az valószínűleg mind számol. Hacsak nem a bc írja ki neki. Tehát ha zavar, akkor lehet rossz helyen jársz?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazat adok "julien" -nek e témában.

Én is csodálkozva olvasom, hogy egyes emberek mennyit tudnak filózni é sakkozni 1-2dl vagy fél liter benzinen, meg hogy a hat literes fogyi milyen jó a hat -és félhez képest száz személlyel, utánfutóval és két hűtőaggregáttal lejtőn lefelé hátszéllel autópályán kétszázzal....

Sőt egyes emberek autója már-már termeli is az üzemanyagot....

Egyvalamit ne feledjünk: a teljesítményhez és dinamikus autózáshoz erőre van szüksége a motornak, ahhoz meg benya kell méghozzá nem is kevés.

Vagy autózol normálisan, lendületesen és elfogadod az autó fogyasztását (normális keretk között), vagy tötymörögsz és egész úton arra figyelsz nehogy rálépj a gázpedálra a felénél jobban, mert akkor oda a két deci megtakarításod....

Na meg a benzinkutak és az ott árult benzin minősége és adalékolása és teljesítmény-fogyasztás növelő és csökkentő hatása. Erről kellene még egy külön topik..

Vicc az egész!

Ha nincs kiugróan magas fogyasztása az autómnak engem nem igazán tud érdekelni fél-egy liter benzin ide vagy oda.

A "megtakarításnak" a többszörösét elköltöd hülyébbnél hülyébb dolgokra a hétköznapokban, de erről persze nem beszélünk....

De így van ez rendjén....

Bocs az OFF -ért.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem talán az zavarhatja a kollégát, hogy egymással nehezen összeegyeztethető dolgokat akartok összehasonlítani. Amint írta is (és amint valószínűleg mindannyian tudunk), a fogyasztás tényleg rengeteg apró tényezőtől függ, szóval a számolgatás oké, de jóval kevesebb értelme van szvsz az olyan kérdéseknek mintpl. "az én x14xe-m miért fogyaszt két decivel többet mint a másiké, ha egyszer ugyanannál a kútnál tankolunk, és én sokkal kíméletesebben vezetek" meg hasonlók... Egy gyári (tehát nem módosított) autó fogyasztási adata vitán felül álló tény, amit ugyan különböző vezetéstechnikai módszerekkel és egyéb módosításokkal (pl. keskenyebb gumiabroncs) lehet ugyan kismértékben befolyásolni, de tudomásul kell venni hogy még két teljesen egyforma autó teljesen egyforma feltételek között üzemeltetve sem fog teljesen egyforma fogyasztást produkálni (szvsz még tesztpadon se), így az összehasonlításoknak aránylag kevés értelme van.

(Amikor tőlem kérdezték az előző autómnál a fogyasztást, akkor mindig megmondtam az általam tapasztalt két szélső értéket (adott esetben azt hogy 6 és 15 liter között), aztán ezt mindenki ossza be magának hogy nála ez mit jelentene...)

Link to comment
Megosztás:

A "megtakarításnak" a többszörösét elköltöd hülyébbnél hülyébb dolgokra a hétköznapokban, de erről persze nem beszélünk....

Jaja. Az én főnököm is idegbajt kap ha olyan helyen tankolok a cégautóba ahol 1Ft-tal drágább a gázolaj (pedig ez még telitanknál sincs egészen 80Ft bukta), ugyanakkor lelkiismeretfurdalás nélkül kifizet 1800Ft-ot két hamburgerért...

Link to comment
Megosztás:

...Tehát ha zavar, akkor lehet rossz helyen jársz?...

Nincs probléma és nem zavar, mert baromira szeretek minden hozzászólást olvasni..., ma eléggé mérgelődtem azon, hogy azt írja valamilyen szaki egy újságcikkbe, hogy ha meleged van és 90km/h felett mész, húzd fel az ablakot, mert növeli a fogyasztást és ilyenkor nyugodtan használj klímát, hogy lehet ezt mérni? :lol:

A "hülyébbnél hülyébb dolgokra" -ról annyit, hogy tegyük a kezünket a szívünkre és valljuk be az igazat, melyikőtök nem vett már a Tesco, Praktiker,...stb. üzletből ezt a 150-200Ft-os csavarhúzó, fázisceruza, ilyen-olyan fogó-ból amit utána soha az életben nem láttunk többet. :lol:

Más, nektek is akkor fog a kézifék, ha agyig berántjátok???? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy a témához is írjak:

Az elmúlt 1 hónapi fogyasztásom kb 50-50% országút-város nem sajnálva a klímát (rohadt meleg volt és sokszor egész nap a kocsiban ülte 15-20 perces megszakításokkal) 7.2 L/100Km nagyon megfelel nekem, főleg klímával. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazat adok "julien" -nek e témában.

Én is csodálkozva olvasom, hogy egyes emberek mennyit tudnak filózni é sakkozni 1-2dl vagy fél liter benzinen, meg hogy a hat literes fogyi milyen jó a hat -és félhez képest száz személlyel, utánfutóval és két hűtőaggregáttal lejtőn lefelé hátszéllel autópályán kétszázzal....

Sőt egyes emberek autója már-már termeli is az üzemanyagot....

Egyvalamit ne feledjünk: a teljesítményhez és dinamikus autózáshoz erőre van szüksége a motornak, ahhoz meg benya kell méghozzá nem is kevés.

Vagy autózol normálisan, lendületesen és elfogadod az autó fogyasztását (normális keretk között), vagy tötymörögsz és egész úton arra figyelsz nehogy rálépj a gázpedálra a felénél jobban, mert akkor oda a két deci megtakarításod....

Na meg a benzinkutak és az ott árult benzin minősége és adalékolása és teljesítmény-fogyasztás növelő és csökkentő hatása. Erről kellene még egy külön topik..

Vicc az egész!

Ha nincs kiugróan magas fogyasztása az autómnak engem nem igazán tud érdekelni fél-egy liter benzin ide vagy oda.

A "megtakarításnak" a többszörösét elköltöd hülyébbnél hülyébb dolgokra a hétköznapokban, de erről persze nem beszélünk....

De így van ez rendjén....

Bocs az OFF -ért.... :lol:

Semmi baj, hiszen egy fórum arra való hogy megbeszéljük a vele kapcsolatos dolgokat. A fogyasztás résznél természetesen a fogyasztást. Akit meg zavar, azt nem értem minek olvassa :lol:

Benya termelésről még nem olvastam itt :lol: Lehet túlzol kicsit? :D

Hülyébnél hülyébb dolgoknak meg kéne nyitni egy új topikot? Hogy beszéljünk erről is :D

Link to comment
Megosztás:

Nincs probléma és nem zavar, mert baromira szeretek minden hozzászólást olvasni..., ma eléggé mérgelődtem azon, hogy azt írja valamilyen szaki egy újságcikkbe, hogy ha meleged van és 90km/h felett mész, húzd fel az ablakot, mert növeli a fogyasztást és ilyenkor nyugodtan használj klímát, hogy lehet ezt mérni? :lol:

A "hülyébbnél hülyébb dolgokra" -ról annyit, hogy tegyük a kezünket a szívünkre és valljuk be az igazat, melyikőtök nem vett már a Tesco, Praktiker,...stb. üzletből ezt a 150-200Ft-os csavarhúzó, fázisceruza, ilyen-olyan fogó-ból amit utána soha az életben nem láttunk többet. :lol:

Más, nektek is akkor fog a kézifék, ha agyig berántjátok???? :lol:

A szervizes szerint 7 kattanásnál kell fognia. Régen tudomásom szerint ez 3 katt volt. Majd le tépem a könyöklőt ha hirtelen szükség van rá :D

Link to comment
Megosztás:

A szervizes szerint 7 kattanásnál kell fognia. Régen tudomásom szerint ez 3 katt volt. Majd le tépem a könyöklőt ha hirtelen szükség van rá :lol:

Na de kedves cartárs! a rögzítőféket miért kellene hírtelen alkalmazni :lol: ... nem értem... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na de kedves cartárs! a rögzítőféket miért kellene hírtelen alkalmazni :lol: ... nem értem... :lol:

Azért még válaszolok rá.

Kb 2 hete egyik parkolóház meredek felhajtóján hirtelen megállt előttem egy terepjáró. Alig birtam megállni, és mögöttem is csak centikkel sikerült a skodásnak. Nagyonhamar feltorlódott a kocsisor a hátammögött. A terepjáró könnyedén elindult előttem. Én is el akartam indulni, de túl meredeknek bizonyult az induláshoz a feljáró. Néhány centi után jobbnak láttam egy kézifékes újraindítást. 4 katt után lassan engedném el a féket, mire a rögzítőfék szép lassan engedte volna vissza az autót. Mondanom se kell, majdnem kitéptem a kézifékkart, szegény könyöklővel együtt. :lol:

Nagyjából ennyi volt a történet. Az egész néhány másodperc alatt lejátszódott, de pillanatok alatt le izzadtam. Másnap szervíz, és ott mondták hogy 7 katt után fog a kézifék. Valóban, ott már fog. Az előző astrámba 3 katt után fogott....

Mostmár érted Cartárs? :D

Link to comment
Megosztás:

Csak birja jó sokáig az adagolód! Ismeretségi körömbe mostanába többen is pórul jártak, és sok sok pénzt költöttek adagolóra.

Ebben nem olyan az adagoló, mint az ismerőseidé (gondolom én)! Ez a közös nyomócsöves, alias common rail (1.7 CDTI, motorkód Z17DTL) rendszerű.

Link to comment
Megosztás:

Még jó három negyedig van a tankom,ezt ki pörgetem belöle nem sokára és kiprobálom a Shell benzint kiváncsi leszek hogy felfog e tünni a külömbség.

Már sokan dicsérték ugy hogy kiváncsi vagyok rá nagyon.

Elötte milyen benzinnel jártál?(vagyis most mi van benne?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.