Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Fogyasztás info: Szolnok-Sopron-Szolnok 634km igencsak sietve(pályán 140-160) 8,8l/100km

utánna megtenkolva, városban max70-ig 7,9l/100 km. Én megkérdőjelezem a 6l-es fogyasztást :(

Megkérdőjelezni nem kell ... legfeljebb irigykedni lehet :P

Egyébként én autópályán is csak 120-at nyomtam az útviszonyok miatt, viszont azt végig egyenletesen. Talán ennyit számít a sietség. Az első utam ezzel a kocsival nyáron Horvátországba volt - akkor még kímélni kellett, ott 5,5 L/100 km jött ki.

Link to comment
Megosztás:

Megkérdőjelezni nem kell ... legfeljebb irigykedni lehet :(

Egyébként én autópályán is csak 120-at nyomtam az útviszonyok miatt, viszont azt végig egyenletesen. Talán ennyit számít a sietség. Az első utam ezzel a kocsival nyáron Horvátországba volt - akkor még kímélni kellett, ott 5,5 L/100 km jött ki.

Az autópálya 5,5-el nincs gondom, de a városi 6-6,5.........................

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
kérdés:

Kinek és mennyit fogyaszt a Z14XE motoros Astrája hosszútávon?

voltam az Alpokba most egy ilyennel, és 7,7 , 7,5L/100 jött ki...

A Z18XE vel meg megjártam 6,7 , 6,5 L/100 zal...

és uyanabban a tempoban jártam meg ugyanazt az utat...

Ez komoly? Csak azért kérdem, mert autócserén töröm a fejem, és nagyon vágyom még plusz pár pacira, de nem tudom, mennyivel lenne több a fogyasztása egy 1.8-nak... vagy a 2.0-nek... :( Leginkább hosszútávon használom.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

1 hetes a verdám (1.4 Twinport), sajnos én még nem igazán tudok konkrét infot a fogyasztásról, de érdekelne egy-két dolog, ha válaszolna vki azt megköszönném, pl.: meddig számít bejáratósnak a verda, és mi az a fordulat amin érdemes bejáratni (5-be autópályán)? Azért kérdem, mert ugyan nem igazán van viszonyítási alapom, de kicsit sokallom 115-nél a 3500-as fordulatot; Sok ez vagy nem???

Link to comment
Megosztás:

Hali!

1 hetes a verdám (1.4 Twinport), sajnos én még nem igazán tudok konkrét infot a fogyasztásról, de érdekelne egy-két dolog, ha válaszolna vki azt megköszönném, pl.: meddig számít bejáratósnak a verda, és mi az a fordulat amin érdemes bejáratni (5-be autópályán)? Azért kérdem, mert ugyan nem igazán van viszonyítási alapom, de kicsit sokallom 115-nél a 3500-as fordulatot; Sok ez vagy nem???

Ahogy én csináltam: 1000km-ig bejáratósan max 3600-ig pörgetve, ugyanis itt van a nyomaték maximuma! 1000km után olajcsere vmi értelmesebb olajra a gyári helyett! Sok sikert az autóhoz :(

Link to comment
Megosztás:

kérdés:

Kinek és mennyit fogyaszt a Z14XE motoros Astrája hosszútávon?

voltam az Alpokba most egy ilyennel, és 7,7 , 7,5L/100 jött ki...

A Z18XE vel meg megjártam 6,7 , 6,5 L/100 zal...

és uyanabban a tempoban jártam meg ugyanazt az utat...

Igaz, hogy nem alpok hanem mátra de nekem is ennyi :( Nem egy gazdaságos motorok..........

Link to comment
Megosztás:

Ahogy én csináltam: 1000km-ig bejáratósan max 3600-ig pörgetve, ugyanis itt van a nyomaték maximuma! 1000km után olajcsere vmi értelmesebb olajra a gyári helyett! Sok sikert az autóhoz ;)

Köszi, megfogadom! Szóval akkor ez a fordulatszám (115km/h -> 3500) természetes az autónál. Esetleg tudsz vmi jó olajat ajánlani :(? Ja, és köszi a jókívánságot

Link to comment
Megosztás:

Igaz, hogy nem alpok hanem mátra de nekem is ennyi :( Nem egy gazdaságos motorok..........

Evidens, hogy ugyanazt a tömegű autót egy erősebb motor könnyebben mozgatja és ez valszeg kevesebb energiát is igényel, -nem a gazdaságosság kérdése ;)

Nézz meg egy 1.6 motort alig 90 lóval (nem Opel) egy alig 750-800kg autóban mind dinamikában, mind fogyasztásban (Honda CRX, Peug. GTI)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Akkor mi tőrténik ha nem cserélem le a kocsiban 1600km-nél at oljat, hanem várok az éves szervízig?

Amelyik autónál előírják az első 1000-5000km-en az olajcserét, annál grafitos olajat raknak

bele a gyárban, ami jobban koptatja a motort. Így hamarabb bekopik, nem kell annyit bejáratni.

Viszont ha nem cseréled időben, tovább is kopik a motor...

Link to comment
Megosztás:

Amelyik autónál előírják az első 1000-5000km-en az olajcserét, annál grafitos olajat raknak

bele a gyárban, ami jobban koptatja a motort. Így hamarabb bekopik, nem kell annyit bejáratni.

Viszont ha nem cseréled időben, tovább is kopik a motor...

Üdv.!

Többet futott (cca. 128.000) gépbe (Z14XE) sem ajánlod a „grafitos” olajat? Az enyémbe nemrégen raktam Fuchs Titan CFE 10W40 „grafitos” (MoS2) olajat, pont azért, mert többen javallták (nem itt ;) ), hogy könnyebb lesz tőle a motor futása, kevesebbet fog fogyasztani és még kímélem is vele... :) Mondjuk kisebb fogyasztást nem nagyon mértem, olajfogyasztásom viszont valamit mérséklődött. A Fuchs-ban megbízom (nem kéne? :( )...

Szóval, ez ügyben valami okosság esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Többet futott (cca. 128.000) gépbe (Z14XE) sem ajánlod a „grafitos” olajat? Az enyémbe nemrégen raktam Fuchs Titan CFE 10W40 „grafitos” (MoS2) olajat, pont azért, mert többen javallták (nem itt ;) ), hogy könnyebb lesz tőle a motor futása, kevesebbet fog fogyasztani és még kímélem is vele... :) Mondjuk kisebb fogyasztást nem nagyon mértem, olajfogyasztásom viszont valamit mérséklődött. A Fuchs-ban megbízom (nem kéne? :( )...

Szóval, ez ügyben valami okosság esetleg?

Nem ismerem még sajnos annyira ezeket a grafitos szilárdadalékolt olajokat, de az biztos, hogy egyre több gyártó

alkalmaz ilyet első feltöltésre, rövid intervallumra, mert ezekkel hamarabb bekopik a motor, kevesebb a bejáratási

idő :( Viszont szigorúan előírják a cserét, általában 3000-5000km-nél. Ebből csakis azt a következtetést tudom

levonni, hogy bezony az ilyen olaj nem tesz jót hosszútávon a motornak.

Amúgy pár fórumhozzászólást láttam már ilyen témában, és mind azt emelték ki, hogy az ilyen olajjal való

próbálkozás után elhalkult az amúgy csörgő-csattogó motor. Ez pedig alátámasztja azt, hogy a szilárdadalékolt

olajokban olyan adalékolás van, ami elsődlegesen tömítési funkciót szolgál idősebb motoroknál, viszont valószínűsítem,

hogy ennek van egy elhallgatott hátránya: a gyorsabb kopás. Ez egyrészt adódhat a grafitos anyag koptató

tulajdonságában, másrészt pedig pont a tömítésben, avagy a csapágyazásoknál is kisebb lesz a cirkulációs

mennyiség, azaz kevesebb lesz a kenése.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.