Asterx Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Fogyasztás info: Szolnok-Sopron-Szolnok 634km igencsak sietve(pályán 140-160) 8,8l/100km utánna megtenkolva, városban max70-ig 7,9l/100 km. Én megkérdőjelezem a 6l-es fogyasztást :( Megkérdőjelezni nem kell ... legfeljebb irigykedni lehet :P Egyébként én autópályán is csak 120-at nyomtam az útviszonyok miatt, viszont azt végig egyenletesen. Talán ennyit számít a sietség. Az első utam ezzel a kocsival nyáron Horvátországba volt - akkor még kímélni kellett, ott 5,5 L/100 km jött ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Megkérdőjelezni nem kell ... legfeljebb irigykedni lehet :( Egyébként én autópályán is csak 120-at nyomtam az útviszonyok miatt, viszont azt végig egyenletesen. Talán ennyit számít a sietség. Az első utam ezzel a kocsival nyáron Horvátországba volt - akkor még kímélni kellett, ott 5,5 L/100 km jött ki. Az autópálya 5,5-el nincs gondom, de a városi 6-6,5......................... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Nekem egy 1,4 Twinport van 1500km van benne ,és megmondom őszintén, hogy az 1,4-es 8 szelepes kalosom is ennyit evett.Nem értem, mert ennek jóval kevesebbet kéne fogyasztani,márcsak a 16 szelep miatt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Fogyasztás info: Szolnok-Sopron-Szolnok 634km igencsak sietve(pályán 140-160) 8,8l/100km utánna megtenkolva, városban max70-ig 7,9l/100 km. Én megkérdőjelezem a 6l-es fogyasztást :( Józsi! Városban csak 50km/h-val szabad menni! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Józsi! Városban csak 50km/h-val szabad menni! :( Na akkor sehova nem érnék oda időben :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November18, 2007 Megoszt Elküldve November18, 2007 Nekem egy 1,4 Twinport van 1500km van benne ,és megmondom őszintén, hogy az 1,4-es 8 szelepes kalosom is ennyit evett.Nem értem, mert ennek jóval kevesebbet kéne fogyasztani,márcsak a 16 szelep miatt is. A súlykülönbség mekkora? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November19, 2007 Megoszt Elküldve November19, 2007 A súlykülönbség mekkora? :( Megmondom őszintén, hogy fog sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November19, 2007 Megoszt Elküldve November19, 2007 Megmondom őszintén, hogy fog sincs. Mert szerintem abban keresendő az ok :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December16, 2007 Megoszt Elküldve December16, 2007 kérdés: Kinek és mennyit fogyaszt a Z14XE motoros Astrája hosszútávon? voltam az Alpokba most egy ilyennel, és 7,7 , 7,5L/100 jött ki... A Z18XE vel meg megjártam 6,7 , 6,5 L/100 zal... és uyanabban a tempoban jártam meg ugyanazt az utat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 kérdés: Kinek és mennyit fogyaszt a Z14XE motoros Astrája hosszútávon? voltam az Alpokba most egy ilyennel, és 7,7 , 7,5L/100 jött ki... A Z18XE vel meg megjártam 6,7 , 6,5 L/100 zal... és uyanabban a tempoban jártam meg ugyanazt az utat... Ez komoly? Csak azért kérdem, mert autócserén töröm a fejem, és nagyon vágyom még plusz pár pacira, de nem tudom, mennyivel lenne több a fogyasztása egy 1.8-nak... vagy a 2.0-nek... :( Leginkább hosszútávon használom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 6,5-ből kijövök. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jacky Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Hali! 1 hetes a verdám (1.4 Twinport), sajnos én még nem igazán tudok konkrét infot a fogyasztásról, de érdekelne egy-két dolog, ha válaszolna vki azt megköszönném, pl.: meddig számít bejáratósnak a verda, és mi az a fordulat amin érdemes bejáratni (5-be autópályán)? Azért kérdem, mert ugyan nem igazán van viszonyítási alapom, de kicsit sokallom 115-nél a 3500-as fordulatot; Sok ez vagy nem??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Hali! 1 hetes a verdám (1.4 Twinport), sajnos én még nem igazán tudok konkrét infot a fogyasztásról, de érdekelne egy-két dolog, ha válaszolna vki azt megköszönném, pl.: meddig számít bejáratósnak a verda, és mi az a fordulat amin érdemes bejáratni (5-be autópályán)? Azért kérdem, mert ugyan nem igazán van viszonyítási alapom, de kicsit sokallom 115-nél a 3500-as fordulatot; Sok ez vagy nem??? Ahogy én csináltam: 1000km-ig bejáratósan max 3600-ig pörgetve, ugyanis itt van a nyomaték maximuma! 1000km után olajcsere vmi értelmesebb olajra a gyári helyett! Sok sikert az autóhoz :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 kérdés: Kinek és mennyit fogyaszt a Z14XE motoros Astrája hosszútávon? voltam az Alpokba most egy ilyennel, és 7,7 , 7,5L/100 jött ki... A Z18XE vel meg megjártam 6,7 , 6,5 L/100 zal... és uyanabban a tempoban jártam meg ugyanazt az utat... Igaz, hogy nem alpok hanem mátra de nekem is ennyi :( Nem egy gazdaságos motorok.......... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Igaz, hogy nem alpok hanem mátra de nekem is ennyi :( Nem egy gazdaságos motorok.......... Igaz lehet, hogy az 1.8-as hasonló körülmények közt kevesebbet fogyaszt, mint az 1.4-es??? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jacky Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Ahogy én csináltam: 1000km-ig bejáratósan max 3600-ig pörgetve, ugyanis itt van a nyomaték maximuma! 1000km után olajcsere vmi értelmesebb olajra a gyári helyett! Sok sikert az autóhoz ;) Köszi, megfogadom! Szóval akkor ez a fordulatszám (115km/h -> 3500) természetes az autónál. Esetleg tudsz vmi jó olajat ajánlani :(? Ja, és köszi a jókívánságot Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Igaz, hogy nem alpok hanem mátra de nekem is ennyi :( Nem egy gazdaságos motorok.......... Evidens, hogy ugyanazt a tömegű autót egy erősebb motor könnyebben mozgatja és ez valszeg kevesebb energiát is igényel, -nem a gazdaságosság kérdése ;) Nézz meg egy 1.6 motort alig 90 lóval (nem Opel) egy alig 750-800kg autóban mind dinamikában, mind fogyasztásban (Honda CRX, Peug. GTI) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Sziasztok. Akkor mi tőrténik ha nem cserélem le a kocsiban 1600km-nél at oljat, hanem várok az éves szervízig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Sziasztok. Akkor mi tőrténik ha nem cserélem le a kocsiban 1600km-nél at oljat, hanem várok az éves szervízig? hát ne ezen spórolj. A kezdeti bejáratósdis cuccok ezzel a cserével jönnek ki, szóval ajánlott a csere. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Sziasztok. Akkor mi tőrténik ha nem cserélem le a kocsiban 1600km-nél at oljat, hanem várok az éves szervízig? Baj! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Köszi, megfogadom! Szóval akkor ez a fordulatszám (115km/h -> 3500) természetes az autónál. Esetleg tudsz vmi jó olajat ajánlani :(? Ja, és köszi a jókívánságot Metabond, castrol, mobil1... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Sziasztok. Akkor mi tőrténik ha nem cserélem le a kocsiban 1600km-nél at oljat, hanem várok az éves szervízig? Amelyik autónál előírják az első 1000-5000km-en az olajcserét, annál grafitos olajat raknak bele a gyárban, ami jobban koptatja a motort. Így hamarabb bekopik, nem kell annyit bejáratni. Viszont ha nem cseréled időben, tovább is kopik a motor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Metabond, castrol, mobil1... Ez az "olajszakértőnk" válasza! Érdemes megfogadni :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Amelyik autónál előírják az első 1000-5000km-en az olajcserét, annál grafitos olajat raknak bele a gyárban, ami jobban koptatja a motort. Így hamarabb bekopik, nem kell annyit bejáratni. Viszont ha nem cseréled időben, tovább is kopik a motor... Üdv.! Többet futott (cca. 128.000) gépbe (Z14XE) sem ajánlod a „grafitos” olajat? Az enyémbe nemrégen raktam Fuchs Titan CFE 10W40 „grafitos” (MoS2) olajat, pont azért, mert többen javallták (nem itt ;) ), hogy könnyebb lesz tőle a motor futása, kevesebbet fog fogyasztani és még kímélem is vele... :) Mondjuk kisebb fogyasztást nem nagyon mértem, olajfogyasztásom viszont valamit mérséklődött. A Fuchs-ban megbízom (nem kéne? :( )... Szóval, ez ügyben valami okosság esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December17, 2007 Megoszt Elküldve December17, 2007 Többet futott (cca. 128.000) gépbe (Z14XE) sem ajánlod a „grafitos” olajat? Az enyémbe nemrégen raktam Fuchs Titan CFE 10W40 „grafitos” (MoS2) olajat, pont azért, mert többen javallták (nem itt ;) ), hogy könnyebb lesz tőle a motor futása, kevesebbet fog fogyasztani és még kímélem is vele... :) Mondjuk kisebb fogyasztást nem nagyon mértem, olajfogyasztásom viszont valamit mérséklődött. A Fuchs-ban megbízom (nem kéne? :( )... Szóval, ez ügyben valami okosság esetleg? Nem ismerem még sajnos annyira ezeket a grafitos szilárdadalékolt olajokat, de az biztos, hogy egyre több gyártó alkalmaz ilyet első feltöltésre, rövid intervallumra, mert ezekkel hamarabb bekopik a motor, kevesebb a bejáratási idő :( Viszont szigorúan előírják a cserét, általában 3000-5000km-nél. Ebből csakis azt a következtetést tudom levonni, hogy bezony az ilyen olaj nem tesz jót hosszútávon a motornak. Amúgy pár fórumhozzászólást láttam már ilyen témában, és mind azt emelték ki, hogy az ilyen olajjal való próbálkozás után elhalkult az amúgy csörgő-csattogó motor. Ez pedig alátámasztja azt, hogy a szilárdadalékolt olajokban olyan adalékolás van, ami elsődlegesen tömítési funkciót szolgál idősebb motoroknál, viszont valószínűsítem, hogy ennek van egy elhallgatott hátránya: a gyorsabb kopás. Ez egyrészt adódhat a grafitos anyag koptató tulajdonságában, másrészt pedig pont a tömítésben, avagy a csapágyazásoknál is kisebb lesz a cirkulációs mennyiség, azaz kevesebb lesz a kenése. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts