Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

OPC, 10000 kilcsis adatok:

Nagyátlag: 9,88 l/100km

Legnagyobb átlag: 12,7 l/100km

Legkisebb átlag: 8,87 l/100km

Legnagyobb pillanatnyi fogyasztás egyenletes sebesség mellett: 29,2 l/100km @ 243 km/h (óra szerint, GPS-sel 236,4 km/h)

(40 l/100km-nél többet nem mutat az óra sose, de ez lehet, hogy csak a program limitje, mert kettesben bazi gázra 38...40 liter körül jár)

A kocsi fogyasztása nyilván nagyban függ a használattól, és én nem vagdosom igazából a gépet, nincs hozzá szívem. Szóval a 16 l/100 km-es fogyasztás, amiről mások brekegnek, biztos igaz lehet, de csakis ész nélkül nyomva a gázt, egyébként 12-13 liternél simán meg kell álljon a dolog.

Link to comment
Megosztás:

:lol:

veszek egy opc-t.....

:D :D jó a fogyasztása, ez biztos, szerintem nem bánnád meg, de nem csak a 12 literes fogyasztás, ami azért jóval több, mint ami egy Astra F GSi-nél előjön, mint költség. pl. kötelező + casco (az horror) + szervíz + teljesítményadó (fiatal + 147 KW papíron :lol:) + tuning (az ultra horror), utóbbi nélkül azt mondanád, amit az Anti, hogy alig megy jobban, mint egy réti GSi, ami azért nem igaz, de nincs akkora különbség, az is igaz.

Link to comment
Megosztás:

:D :D jó a fogyasztása, ez biztos, szerintem nem bánnád meg, de nem csak a 12 literes fogyasztás, ami azért jóval több, mint ami egy Astra F GSi-nél előjön, mint költség. pl. kötelező + casco (az horror) + szervíz + teljesítményadó (fiatal + 147 KW papíron :lol:) + tuning (az ultra horror), utóbbi nélkül azt mondanád, amit az Anti, hogy alig megy jobban, mint egy réti GSi, ami azért nem igaz, de nincs akkora különbség, az is igaz.

állóból lehet tartja a lépést a gsi,de az nem vitás,hogy menet közben esélye sem lenne :lol:

egyébként valóban fura,hogy a mai erős autók gyorsulása sokkal rosszabb,mint várná az ember...

pl egy opc astra,ami turbós,2 literes gyorsul úgy,mint egy szívó 1.6 vti civic...ami gyengébb is...

egyébként sztem egy c20xe gsi is fogyaszt annyit,mint az opc astrád ;)

Link to comment
Megosztás:

állóból lehet tartja a lépést a gsi,de az nem vitás,hogy menet közben esélye sem lenne :lol:

egyébként valóban fura,hogy a mai erős autók gyorsulása sokkal rosszabb,mint várná az ember...

pl egy opc astra,ami turbós,2 literes gyorsul úgy,mint egy szívó 1.6 vti civic...ami gyengébb is...

egyébként sztem egy c20xe gsi is fogyaszt annyit,mint az opc astrád :lol:

Persze, csak a két autó között van pár mázsa különbség tömegben. A rugalmasságot meg már nem is hiszem, hogy a civic olyan lenne, mint a turbós 2-literes.

Link to comment
Megosztás:

Persze, csak a két autó között van pár mázsa különbség tömegben. A rugalmasságot meg már nem is hiszem, hogy a civic olyan lenne, mint a turbós 2-literes.

ezt nem is állítottam. gyorsulást írtam :lol:

itt csak arra akartam célozni,hogy hiába turbó,és nagy nyomaték,egy korábbi technika,kisebb motorral,képes hasonló produkcióra (a súlykülönbséget valóban nem vettem figyelembe,de ilyen lóerőnél olyan sokat már nem számít)

természetesen némi benzinért cserébe :lol:

Link to comment
Megosztás:

ezt nem is állítottam. gyorsulást írtam :lol:

itt csak arra akartam célozni,hogy hiába turbó,és nagy nyomaték,egy korábbi technika,kisebb motorral,képes hasonló produkcióra (a súlykülönbséget valóban nem vettem figyelembe,de ilyen lóerőnél olyan sokat már nem számít)

természetesen némi benzinért cserébe :lol:

azért az 1.6 vti civic igencsak felvan húzva gyárilag (szívó 1.6ból 160 ló... khm) az Z20LET-ben meg bőven van még kihozható erőtartalék. ennél a motornál több jelentősséget szántak a motor élettartamának, a környezetvédelemnek (EURO-4), és a fogyasztásnak... ebből is simán ki lehet hozni a 270 lóerőt, és akkor vigyorogva lepörgi a vti-t, de 1. nem arra való (legalábbis nekem a coupe nem) 2. mi a francnak? Amúgyis, a VTi-k nagyrészének már kivan nyomva a szeme, úgyhogy így is lepörögné a Z20LET :D

Link to comment
Megosztás:

azért az 1.6 vti civic igencsak felvan húzva gyárilag (szívó 1.6ból 160 ló... khm) az Z20LET-ben meg bőven van még kihozható erőtartalék. ennél a motornál több jelentősséget szántak a motor élettartamának, a környezetvédelemnek (EURO-4), és a fogyasztásnak... ebből is simán ki lehet hozni a 270 lóerőt, és akkor vigyorogva lepörgi a vti-t, de 1. nem arra való (legalábbis nekem a coupe nem) 2. mi a francnak? Amúgyis, a VTi-k nagyrészének már kivan nyomva a szeme, úgyhogy így is lepörögné a Z20LET :lol:

turbós autóban persze sok a tartalék :lol:

de a baráti körömben van vti,padon mérve 195 ló... igaz motor-váltó állítólag benne van 1 misiben...

270 ló első kerékre meg már elég meredek...gondolom kicsit nehéz kormányozni bizonyos helyzetekben :D

Link to comment
Megosztás:

turbós autóban persze sok a tartalék :lol:

de a baráti körömben van vti,padon mérve 195 ló... igaz motor-váltó állítólag benne van 1 misiben...

270 ló első kerékre meg már elég meredek...gondolom kicsit nehéz kormányozni bizonyos helyzetekben :D

mondjuk ez itt off, de ha már itt vagyunk leirom:

nekem 2 közeli barátomnak is VTi van, igaz mindkettő majdnem gyári... mindent lehet tovább tuningolni, ez nemvitás :D használtautón van is egy 270 lóra húzott astra coupe 2.0T, az útontartásra meg kitalálták a menetstabilizátort meg a kipörgésgátlót :lol:

egyébként nemjó összehasonlítani a két autót, nem egy kategória, teljesen más a két autó karaktere ;)

Link to comment
Megosztás:

Bp-Bogács-Bp

Bp kis dugózás

Bp-Egerszalók majd vissza 4 személy 120-130 -al 6,7 :DD

eddig nekem ez a legjobb

hmmm... ilyenkor azért büszkén mosolygok twinport astra kulccsal a zsebemben :lol:

velo: persze,elektronika,csak ezek nem olyan kifinomultak,ami ilyen teljesítmény mellett kellene,szerintem :lol:

egyébként inkább egy turbo astra mint egy vti :D

Link to comment
Megosztás:

ezt nem is állítottam. gyorsulást írtam :lol:

itt csak arra akartam célozni,hogy hiába turbó,és nagy nyomaték,egy korábbi technika,kisebb motorral,képes hasonló produkcióra (a súlykülönbséget valóban nem vettem figyelembe,de ilyen lóerőnél olyan sokat már nem számít)

természetesen némi benzinért cserébe :lol:

Hogyne számítana a tömeg!!! Ez fizika....

A korábbi technika csak annyit számít, hogy semmit. Csak a számok érdekesek. Tömeg és teljesítmény viszonya.

Link to comment
Megosztás:

Hogyne számítana a tömeg!!! Ez fizika....

A korábbi technika csak annyit számít, hogy semmit. Csak a számok érdekesek. Tömeg és teljesítmény viszonya.

ez itt kérem a korrekt vélemény a mi hogy megy kérdéséhez. lásd Anti vs Oszi, amikor a szívó GSi megvert indulásnál, éppen csak annyival, amennyivel a kg/le aránya jobb volt. lendületből nincs esélye a VTi-nek, de állóból lehet, az is megverne. az elinduláson próbálok javítani, vettem Torsen difit, meg sportos szinterkuplungot, azután már az indulás se lesz olyan rossz, állóból sem. váltó végáttétel rövidítés kéne még ugye - ezt Futó Bácsi is sulykolta rendesen :D - de azt nem akarok, mert mit érek egy 215 km/h végsebességű OPC-vel, ami 6,2, vagy esetleg 5,7 alatt gyorsul 100-ra? meg ugye gyorsan egy mázsát ha ledobnék a kocsiról ezt azt kidobálva belőle, mindjárt jobb lenne a helyzet. de meghülyöltem én? dehoooooogy, marad így, ettől olyan pöpec kis gép, hogy mindent tud. szép :lol: , okos :lol: :D , meg erőőőős :D ;) ;) :P :D

ja, és hogy a fogyinál maradjak, a Niki is 10 alatt fogyaszt vele, múltkor egy teljes hetet nála volt, és 9,83 lett az Ő átlaga. szerintem jó.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

250???????? én ma tankoltam,ha jól emlékszem, 266 forintért...(omw)

nagyon érdekesen alakul a fogyasztásom,ahogy haladok előre a kilométerekkel :unsure:

az elmúlt 1-2e kmben a motor is sokkal karakteresebb lett,magasabb fordulaton sokkal jobban erősödk,mint korábban.

az olajcsere óta eltelt 1000 km-ben pedig szinte hihetetlen,de sokkal kevesebbet fogyaszt,mint előtte.gondolom a bejáratási "maradékok" az olajban kedvezőtlenül befolyásolták az értéket.

észrevételem alapján,most 120al utazva,továbbá ugyanolyan,lendületes városi haladással ugyanannyit fogyaszt a gép,mint korábban 100al utazva...600km-t 40-42 liter benzinből teszek meg,vegyes használatban,mindenütt lendületesen használva. és nem tudom,csak én érzem-e így 120 körül akar menni mindig,mintha itt érezné jól magát ;)

imádommmmmm ezt az autót :blink:

Link to comment
Megosztás:

250???????? én ma tankoltam,ha jól emlékszem, 266 forintért...(omw)

Kecskeméten elég jó benya árak vannak! :unsure:

Egyébként ez a legnagyobb MOL kút nálunk. Sokszor mondták már, hogy az ország legolcsóbb kútja... mindenesetre a legolcsóbbak között van.

A többi kútnál itthon (Shell, OMV) most úgy 255 környékén van a benya.

@Adorjant! Hány km van most az autódban?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Új negatív fogyasztási rekord. Kétszer egymás után is. :unsure:

Első változatban benne volt az opeltalira felmenetel végig szembeszélben, klímával, így 8.1 l/100km.

A másodiknál Bptől elmentem pályán Győri lehajtóig 160-al, szintén minimális szembeszélben, 8l/100km.

(Ezek teljes tankolások átlagfogyasztásai, szóval nem arra a rövid szakaszra volt vetítve.)

Azt hiszem elég lesz nekem kisebb tempó is utazónak. Bár lehet, hogy az Agip-os benzin se olyan hűdejó, remélem a következő fogyi barátságosabb lesz. Auchan, 250.5Ft/l. :blink:

Tomka

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

az én Astrámnak mindegy,tél vagy nyár :)

rendre kereken 7 literre jön ki a fogyasztás,gyakorlatilag újkora óta, 50% országút és város párosítással...

igaz most télen amíg el nem kezd melegedni,jóval óvatosabban kezelem a gázpedált :) utána meg lendületesen :)

országúton 100-120 utazóval,előzésekkor néha 140-160 a tempó,városban 60-80 között

lehet nem is hülyeség a twinport vezérlés? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.