Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A szintjelző által mutatott értékek jellemzően tájékoztató jellegűek, elvben a vonások (negyed-fél-háromnegyed-tele) a tank névleges űrtartalmából számolva 13-26-39 és 52 litert jelentenének, de egyrészt a mutató mozgása nem lineáris (amikor még tele van, lassabban fogy a mutató szerint), másrészt a skála sem az: a fenti arányokból kindulva a piros mezőnek max. 3liternek szabadna lennie, holott akkor még jóval több van benne. Az általad berajzolt jelek alapján a fogyasztás kb(!) 8-9 liter lehetett, ami akár reális is lehet, tekintve hogy nem írtad milyen körülmények között autóztál (város? autópálya?).

Amúgy én összetenném a két kezem ha a coupéval el tudnék menni egy tankkal 600km-t...

Elküldve
2 perce, tgabika76 írta:

A szintjelző által mutatott értékek jellemzően tájékoztató jellegűek, elvben a vonások (negyed-fél-háromnegyed-tele) a tank névleges űrtartalmából számolva 13-26-39 és 52 litert jelentenének, de egyrészt a mutató mozgása nem lineáris (amikor még tele van, lassabban fogy a mutató szerint), másrészt a skála sem az: a fenti arányokból kindulva a piros mezőnek max. 3liternek szabadna lennie, holott akkor még jóval több van benne. Az általad berajzolt jelek alapján a fogyasztás kb(!) 8-9 liter lehetett, ami akár reális is lehet, tekintve hogy nem írtad milyen körülmények között autóztál (város? autópálya?).

Amúgy én összetenném a két kezem ha a coupéval el tudnék menni egy tankkal 600km-t...

Hosszúban mentem, kb 70-80 átlagsebesség, néha 100-110, települések közt lelassítottam néha. Egyszer úgy rémlik, hogy mentem vele kb 800 km-t egy tankkal, és MINTHA egyszer 1000 körül is ukrajnából hozott benzinnel.(nem egyszerre raktuk bele a súlya miatt :hehe:, de gyenge a memóriám, lehet csak beakarom képzelni hogy annyit mentem  :-) )

Ja és 2 utassal.

Elküldve

Ahogy az előbb írták tájékoztató jellegű és pontatlan a mutatós megoldás. Ne foglalkozz vele, hogy mit mutat.

Teli kell tankolni, mondjuk 1 vagy 2 kattanásig... majd ugyanott, ugyanazon kútfejnél szintén teli kell tankolni legalább 300-400 km-es futás után (minél több km, annál jobb)... szintén annyi kattanásig, mint az előző alkalommal volt. Minden más csak felesleges bűvészkedés. Én is így csinálom, az aláírásomban látható, hogy évek óta vezetem... Ennyi adat pl. már mérvadó, de csak rám érvényes. Mindenki más, mást... máshogy és máshol használ... így az összehasonlításnak sincs sok értelme szerintem. Minden embernek a lába lehet a barátja vagy az ellensége... ezt magunk döntjük el.

Megjegyzem, hogy a barátnőm ugyanilyen kocsija (egyforma autónk van :blush:) szinte tized pontosan ennyit fogyaszt. Ő is mindig teli tankolja, csak nem vezeti online. De látható az adatbankban (spritmenge), hogy még sokaknak van ilyen fogyasztása ennél a típusnál... Tehát egyáltalán nem csoda. De ha Budapesten élnénk és nem vidéki városban, akkor szerintem min 1 literrel lenne több a fogyasztás.

 

  • 1 month later...
Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, presidentÁkos írta:

A legutolsó pálcikáról (dee szerintem nem volt azért tele) visszament a közepére az üzemanyagjelző, ez mekkora fogyasztás 400 km alatt? Volt bőven 100-130 néha több kevesebb km/h. 

Ha középállásban van, és előtte tele volt (kicsivel a max fölött), akkor én (régebben), olyan 420-430 Km-t tudtam menni, jellemzően 6,1-6,3 as fogyival.

Módosítva : gedikart
  • 2 weeks later...
Elküldve

Most sokezer km után kíváncsiságból tankoltam sima benzint OMV-nél, Maxxmotion helyett. Kíváncsi voltam, vajon nem attól hangos-e a motor. Nem nagyon vettem észre változást, viszont dinamikavesztést igen. Talán egy leheletnyivel halkabb, de sokkal 'nehezebb' tőle az autó. Igaz a fojtószelep kicsit taknyos már, de előtte is az volt. Szerintem rövidesen visszaállok a Maxxmotion 95-re...

  • 4 weeks later...
Elküldve

Az idei összátlagom mintegy 24000km-re vetítve 6,56 l/100km eddig. A használati mód átlagos, vannak benne rövid, megyeszékhelyen megtett szakaszok, autópálya és országút is, így sztem lehet vegyes fogyasztási értéknek titulálni. A tempó mindig az adott útszakaszon megengedett legnagyobb sebesség feletti minimális tűréshatáron belül értendő.

Ahogy nézegettem, 100km/h utazótempóig bőven 6 liter alatt tartható könnyedén a fogyi, csak hosszú távon ehhez nincs türelmem...

Elküldve

Sziasztok van egy 99 es X16SZR motorkódú Astrám ami ZABÁL.Egy ideje megvan de sohasem figyeltem a benzin fogyasztást mert legtöbbet gázon hajtottam ott gondom nem volt vele, csak mivel ki lettek a gyűrűk cserélve ezért szeretnék egy pár hónapot benzinen hajtani de így nem kifizetődő.Gyűrűk mellet ki lett cserélve a lambda szonda és a map szernzor is (de bontottra).A tankot teletöltöttem kattanásig kb most 80 km nél vagyok de a mutató fél tankot jelez....Igaz hogy szinte 4-5 km ert megyek 1x e a munkahelyig és így a viz a végállomásnál éri el a 80 fokot(nem tudom ez mennyire normális mindig is ilyen lassan melegedett még nyáron is)Semmi extra nincs bekapcsolva se ablakfűtés se klima stb még a belső fűtés is hidegre van állitva hogy lezárja a belső hűtőt így is gyorsabban melegedjen a motor.
Szerintetek mit kellene megnéznem?mi szokott lenni a túlfogyasztás oka?már gondoltam arra is hogy valahol kifolyik az üzemanyag de mikor kiszállok gondolom érezném...Amúgy nincs katalizátor ennek is lehet köze, vagy a központi befecskendező nem porlaszt rendesen?
A válaszokat előre is köszönöm

Elküldve
5 órája, matrix19 írta:

Sziasztok van egy 99 es X16SZR motorkódú Astrám ami ZABÁL.Egy ideje megvan de sohasem figyeltem a benzin fogyasztást mert legtöbbet gázon hajtottam ott gondom nem volt vele, csak mivel ki lettek a gyűrűk cserélve ezért szeretnék egy pár hónapot benzinen hajtani de így nem kifizetődő.Gyűrűk mellet ki lett cserélve a lambda szonda és a map szernzor is (de bontottra).A tankot teletöltöttem kattanásig kb most 80 km nél vagyok de a mutató fél tankot jelez....Igaz hogy szinte 4-5 km ert megyek 1x e a munkahelyig és így a viz a végállomásnál éri el a 80 fokot(nem tudom ez mennyire normális mindig is ilyen lassan melegedett még nyáron is)Semmi extra nincs bekapcsolva se ablakfűtés se klima stb még a belső fűtés is hidegre van állitva hogy lezárja a belső hűtőt így is gyorsabban melegedjen a motor.
Szerintetek mit kellene megnéznem?mi szokott lenni a túlfogyasztás oka?már gondoltam arra is hogy valahol kifolyik az üzemanyag de mikor kiszállok gondolom érezném...Amúgy nincs katalizátor ennek is lehet köze, vagy a központi befecskendező nem porlaszt rendesen?
A válaszokat előre is köszönöm

Ilyen rövid távokon a jelenlegi höm.viszonyok mellett simán 10l felett eszik ez a motor(nekem is ez volt)jártam vele ilyen körülmények közt sokat én is

Most a H z14xep 9l-el megy ugyanilyen kör.közt:(

Jó termosztát esetén is kell min.5-6km az üzemi höfokig

 

Elküldve
10 perce, csicsó írta:

Ilyen rövid távokon a jelenlegi höm.viszonyok mellett simán 10l felett eszik ez a motor(nekem is ez volt)jártam vele ilyen körülmények közt sokat én is

Most a H z14xep 9l-el megy ugyanilyen kör.közt:(

Jó termosztát esetén is kell min.5-6km az üzemi höfokig

 

Én kb. akár 12 litert is elképzelhetőnek tartom télen, de akkor sem értem az írásában, hogy: 

"tankot teletöltöttem kattanásig kb most 80 km nél vagyok de a mutató fél tankot jelez... "

Ez azt jelenti, hogy egy tankkal 160 km-t tudna menni? --> az 25-30 literes fogyasztás lenne! :blink:

Elküldve
2 órája, csicsó írta:

Ilyen rövid távokon a jelenlegi höm.viszonyok mellett simán 10l felett eszik ez a motor(nekem is ez volt)jártam vele ilyen körülmények közt sokat én is

Most a H z14xep 9l-el megy ugyanilyen kör.közt:(

Jó termosztát esetén is kell min.5-6km az üzemi höfokig

 

Bocsánat az offolásért:

Ha jól tudom Eneos olajat használsz. Megkérdezhetem, hogy ilyen távok alatt mennyire habosodik a motorod? 

Elküldve
5 órája, bluemirage írta:

Én kb. akár 12 litert is elképzelhetőnek tartom télen, de akkor sem értem az írásában, hogy: 

"tankot teletöltöttem kattanásig kb most 80 km nél vagyok de a mutató fél tankot jelez... "

Ez azt jelenti, hogy egy tankkal 160 km-t tudna menni? --> az 25-30 literes fogyasztás lenne! :blink:

Ez idegesít engem is, de majd hétfőn megyek hosszabb útra és meglatom mi lesz addig is van vmi ötlet mit kellene megnéznem/ellenőriznem ? 

Elküldve
7 órája, Cs. Zoltán írta:

Bocsánat az offolásért:

Ha jól tudom Eneos olajat használsz. Megkérdezhetem, hogy ilyen távok alatt mennyire habosodik a motorod? 

Már nem Eneos (5w-40 volt)van benne,lánc csere után dexos2 olajat raktam bele Mobil 3000 xe 5w-30,igy kérdésedre(gondolom az olajhabosodásról van szó) nem tudok felelni,de megnézem ezzel mi helyzet

 

 

  • Like 1
Elküldve
4 órája, matrix19 írta:

Ez idegesít engem is, de majd hétfőn megyek hosszabb útra és meglatom mi lesz addig is van vmi ötlet mit kellene megnéznem/ellenőriznem ? 

Most tankold tele megint ugyanott ugyanazon kútfejnél,oszt kitudod számolni megközelitöleg pontosan a fogyit:)

Utána lehet keresgélni a hibàt,ha tényleg sok,de 10-12 között reális ha csak ilyen rövid távok tényleg

  • 5 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Minap tankoltam és meglepődve tapasztaltam (a szintjelző és a km számláló állásából is sejtettem), hogy az autóm rengeteget fogyasztott. Ez 7.3 litert jelent! Eddig a maximum 6 liter volt, soha több. Mi okozhatja ezt? Gondoltam, hogy a hideg, te 2015 decemberében is volt két hétig -15 fok, mégsem evett ennyit. Y20DTH. Van valakinek hasonló tapasztalata vagy tipp, hogy mi a hiba, persze ha van hiba egyáltalán? Előre is köszi. G.

Elküldve
53 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Minap tankoltam és meglepődve tapasztaltam (a szintjelző és a km számláló állásából is sejtettem), hogy az autóm rengeteget fogyasztott. Ez 7.3 litert jelent! Eddig a maximum 6 liter volt, soha több. Mi okozhatja ezt? Gondoltam, hogy a hideg, te 2015 decemberében is volt két hétig -15 fok, mégsem evett ennyit. Y20DTH. Van valakinek hasonló tapasztalata vagy tipp, hogy mi a hiba, persze ha van hiba egyáltalán? Előre is köszi. G.

Na igen, de idén sokszor napközben sem volt melegebb -10 foknál! :)

Elküldve
55 perce, Manfi01 írta:

Sziasztok

A szerelőnél javasoltak nekem egy spuri nevű adalékanyagot szerintetek bele rakhatom az üzemanyagba ?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

Igen,elvileg tisztítja az üza.rendszert,ártani nem árt,még lehet jót is tesz neki:)

Többen esküsznek rá,hogy még a fogyi is csökkent tőle..

Próbáld ki a pirosat,én is használtam egy darabig,változást nem vettem észre semmilyen szinten

Elküldve

Működik az astrával az üresben gurulós "trükk"? (nyilván lejtőn) 5ösben vagy üresben fogyaszt kevesebbet ?  Úgy tudom a kicsivel újabb kocsik 4-5ösbe kevesebbet esznek, mint ha üresbe gurulnának, mondjuk ezt dízel autónál láttam.

Elküldve
7 perce, spzoli írta:

Motorfek uzemben nincs befecskendezes. Ennel kevesebbet nem tud fogyasztani. 

Ha a jármű mozgásban van, 1500 ford/perc-ig nincs befecskendezés.

  • Like 1
Elküldve
11 perce, HaPetya írta:

Ha a jármű mozgásban van, 1500 ford/perc-ig nincs befecskendezés.

Ha pl 1500 alatt van de enyhén gázolom, hogy egyenletesen haladjak és ne lassuljon akkor sincs?

(Úgy olvastam alacsony fordulaton járatás jobban károsítja a motort. mint a magas fordulaton járatás, ez igaz?)

24 perce, spzoli írta:

Motorfek uzemben nincs befecskendezes. Ennel kevesebbet nem tud fogyasztani. 

Szóval értsem úgy, hogy üresben nincs motorfék => van befecskendezés => nagyobb fogyasztás?

Elküldve

Igen. Ha üresben gurulsz, akkor van egy minimális alapjárati fogyasztás (nekem 1l/óra alapjáraton, gurulás közben ezt értelemszerűen liter/km-re számolja át, de elenyésző), viszont ha motorfékkel gurulsz (tehát sebességben), akkor nem fecskendez be a motorvezérlő üzemanyagot, lévén a kerekek úgyis forgatják a motort (hiszen sebességben van), tehát nem fog lefulladni.

Ellenben a két verzió között (motorfék vs. üresben gurulás) átlagos domborzati viszonyok és átlagos használat mellett is napi max 0,5-1dl fogyasztáskülönbséggel lehet számolni, azaz ennyit spórolsz egy nap. Ha már ez számít szerintem, akkor már inkább nem autóznék... következésképpen fogyasztás szempontjából majdnem mindegy melyik módszert használod, annyit nem fogsz spórolni vele hogy ez számítson, hozzáértők mégis azt mondják hogy lejtőn lefelé érdemesebb sebességben gurulnod, mert egy váratlan vészhelyzet esetén több lehetőséged van.

  • Like 2
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.