Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Üdv!

Már teljesen el vagyok keseredve...

2000 év végi kiadású 1.4 es benzines astra G ről lenne szó,per pillanat a fogyasztása 14 liter körül mozog,a check lámpa villog leállítja a 3. hengert,újraindítás után sokszor jól működik,nem tudom mi lehet a hiba oka,eddig a szerelő sem....

Tehát:gyertyacsere,olajcsere,szűrők,benzinszűrő,lambda szonda,egr,tisztítása,kábelek ellenőrzése megvolt.de semmi változás sajnos

Link to comment
Megosztás:

12 órája, feca1978 írta:

Üdv!

Már teljesen el vagyok keseredve...

2000 év végi kiadású 1.4 es benzines astra G ről lenne szó,per pillanat a fogyasztása 14 liter körül mozog,a check lámpa villog leállítja a 3. hengert,újraindítás után sokszor jól működik,nem tudom mi lehet a hiba oka,eddig a szerelő sem....

Tehát:gyertyacsere,olajcsere,szűrők,benzinszűrő,lambda szonda,egr,tisztítása,kábelek ellenőrzése megvolt.de semmi változás sajnos

Hi.

Folytószelepház tisztítás? Igaz az nem dob rajta ennyit. HIbakód olvasás volt? Hogyan használod?(város, kívűl). Esetleg még egy motorkód. Alapjáraton vagy menetközben? Esetleg fordulatszámhoz lehet-e kötni?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, feca1978 írta:

Üdv!

Már teljesen el vagyok keseredve...

2000 év végi kiadású 1.4 es benzines astra G ről lenne szó,per pillanat a fogyasztása 14 liter körül mozog,a check lámpa villog leállítja a 3. hengert,újraindítás után sokszor jól működik,nem tudom mi lehet a hiba oka,eddig a szerelő sem....

Tehát:gyertyacsere,olajcsere,szűrők,benzinszűrő,lambda szonda,egr,tisztítása,kábelek ellenőrzése megvolt.de semmi változás sajnos

ECU szoftver frissítés, újratelepítés?

A keverékképzésbe még a bejövő hőmérséklet értékelő (IAT szenzor), és a szívósori nyomásérzékelő (MAPszenzor) is beleszól.

Üzemanyag rendszernyomásmérés?

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Atala írta:

Hi.

Folytószelepház tisztítás? Igaz az nem dob rajta ennyit. HIbakód olvasás volt? Hogyan használod?(város, kívűl). Esetleg még egy motorkód. Alapjáraton vagy menetközben? Esetleg fordulatszámhoz lehet-e kötni?

Folytószelepház tisztítás megvolt,a szerelő azt mondta a 3. hengernél mutat hibát,(kódot pontosabbat nem tudok)motorkód z14xe,alapjáraton semmi,elindulás után kb pár km megtétele után jön elő,de az a furcsa hogy nem mindig,de van olyan hogy kétszer is meg kell állni,ugyanis ha leállítom,majd újraindítom akkor normalizálódik.A hibajelenség a következő:check lámpa villog,majd érezhetően leáll az egyik henger,ereje elmegy 80 km/h nál nem is igen akar többet menni,érezhetően rezeg a motor.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, outsider írta:

ECU szoftver frissítés, újratelepítés?

A keverékképzésbe még a bejövő hőmérséklet értékelő (IAT szenzor), és a szívósori nyomásérzékelő (MAPszenzor) is beleszól.

Üzemanyag rendszernyomásmérés?

Köszönöm az infót szerintem ezeket nem nézte eddig meg sem!Meg fogom nézetni!

Link to comment
Megosztás:

15 órája, feca1978 írta:

Köszönöm az infót szerintem ezeket nem nézte eddig meg sem!Meg fogom nézetni!

Ha nem jó az üa. nyomás (3-3,5 bar) lehet tovább nyomozni az üa. körben...

IAT 3e Ft körül van, én FAE-t vettem.

MAP talán 7e Ft, abból én Delphi-t vennék.

Végső esetben meg kell nézetni az ECU-t hozzáértővel (!). Újra rakni, vagy frissíteni a szoftvert Tech2-vel.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
9 órája, astra írta:

ma tankoltam a 2001 y17dt-m be ami karaván 668 km-re 33,2 l. gázolajat csak városi közlekedés .

4.97 l/100km ez igen! :)

Én 7.4 alá még nem tudtam vinni, és ez nem csak vàros.

Ilyenkor kicsit elgondolkodok h jó lenne egy diesel. De mondjuk én ezzel is meg vagyok elégedve, télen is eljàrtam 8.3-al :-)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Teljesen kiautóztam a Vpower Nitro 95 és a Vpower Racing100 egyveleget, lassan a villógó jelzés jön. Ma du megyek tankolni és bár a Racing100 bevált de nagyon a fülembe tettétek az OMV (Maxxmotion?) üzemanyag dicséretét. OMV benzinből melyik(ek) a prémium és drágább mint a Racing100? Tudom, ez kutaktól függ, de a neten a kutak szerinti árakat sehol nem találtam, így inkább általánosságban értendő a kérdésem... 

Link to comment
Megosztás:

Nekem az elmúlt teli tankom eredménye.

52L után kattant, BC szerint még 15km tudtam volna menni.
665 km lett a vége átlag 7,4L/100km, ebből: 

- 400 km országút
~20 km versenypálya
- 235 városban, (reggel - délután csúcsban)

Mol 95-ös benzinnel. Még februárban tankoltam egy teli tank OMV maxxmotiont, egy Deb.-Bp-Deb autópályás úthoz + Bp belváros 2 napra. Mire hazaértem az olajszintem a nívó szerint (induláskor a fele felett volt kicsivel) a min. alá csökkent. 140-150 volt pályán, hazefelé egy végsebeség próba is. De nem vettem észre, hogy jobb lenne prémium üzemanyaggal. Nekem a sima mol 95 bevált. Évente 1-2x kap majd egy telitank mol prémiumot, de ennyi. :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, PorcioNorbi írta:

Nekem az elmúlt teli tankom eredménye.

52L után kattant, BC szerint még 15km tudtam volna menni.
665 km lett a vége átlag 7,4L/100km

Az igen! Bár én nem szoktam  engedni hogy ennyire kifogyjon, de általában 50-520km körül tudok menni egy tank benzinnel, és olyan 40-43 litert tankolok rá. Ha visszaosztod, nekem is 7,4literre jön ki nagyjából, én inkább azon csodálkoztam hogy elmegy ez 600 feletti kilométert is ha hagyom kifogyni (bár nekem még a pályanapos benzin van benne, most járok 487km-nél és a Veramon szerint még 70km-t tudok megtenni, szóval ez nem lesz olyan jó fogyi... bár ebben van autópályás telitalpas is, majd' 100km-en keresztül (siettem a pályanapra))

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tgabika76 írta:

Az igen! Bár én nem szoktam  engedni hogy ennyire kifogyjon, de általában 50-520km körül tudok menni egy tank benzinnel, és olyan 40-43 litert tankolok rá. Ha visszaosztod, nekem is 7,4literre jön ki nagyjából, én inkább azon csodálkoztam hogy elmegy ez 600 feletti kilométert is ha hagyom kifogyni (bár nekem még a pályanapos benzin van benne, most járok 487km-nél és a Veramon szerint még 70km-t tudok megtenni, szóval ez nem lesz olyan jó fogyi... bár ebben van autópályás telitalpas is, majd' 100km-en keresztül (siettem a pályanapra))

A kiváncsiság hajt, hogy mennyit tudok menni vele. Szeptemberben lesz egy velence, végig autópályán oda-vissza, na az lesz majd még egy jó teszt ~2000km

Én nem hajtotta, az országúton is max 100 volt a tempó, mivel reggel kicsit megcsúsztunk már nem láttam értelmét rohanni Kakucsra. Nekem is az volt benne előtte este tankoltam. 
 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Janó32 írta:

Teljesen kiautóztam a Vpower Nitro 95 és a Vpower Racing100 egyveleget, lassan a villógó jelzés jön. Ma du megyek tankolni és bár a Racing100 bevált de nagyon a fülembe tettétek az OMV (Maxxmotion?) üzemanyag dicséretét. OMV benzinből melyik(ek) a prémium és drágább mint a Racing100? Tudom, ez kutaktól függ, de a neten a kutak szerinti árakat sehol nem találtam, így inkább általánosságban értendő a kérdésem... 

Én évek óta csak az OMV-nél tankolok maxxmotiont.Shellel zajosabb volt,meg nem is ment úgy.Nemrégen összevesztem velük gázpalack csere problémák miatt.Írtam is nekik meg a fogyasztóvédelemnek is egy jó kis levelet.Tróger egy banda.A céges autókhoz is Shell tankolókártya volt,de már OMV van azokhoz is 1 hete.Elintéztem a főnöknél:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Geopake írta:

Én évek óta csak az OMV-nél tankolok maxxmotiont.Shellel zajosabb volt,meg nem is ment úgy.Nemrégen összevesztem velük gázpalack csere problémák miatt.Írtam is nekik meg a fogyasztóvédelemnek is egy jó kis levelet.Tróger egy banda.A céges autókhoz is Shell tankolókártya volt,de már OMV van azokhoz is 1 hete.Elintéztem a főnöknél:)

Nem hagytam el a járt utat, tettem bele du 40 liter Racing100-at. A becsörgés már meg is szűnt, ha ettől csendesebb lesz akkor már Ampera lesz belőle... Egyszer talán kipróbálom a Maxxmotion-t, most kihagytam... Ami bevállt azt nem szívesen váltom le, motorolajból is visszatérek majd az előzőhöz, pegig sokan agyondícsérték a Titanium FST-t...

Link to comment
Megosztás:

Felvittem az elmúlt 3 hónap tankolásait a spritmonitor.de oldalra és azt hiszem, nem lehet okom panaszra a 7000km-re vetített 6,6-os átlagára, teljesen vegyes körülmények között (pálya, országút, megyeszékhelyi hideg járat). Klíma használat nincs benne, mert nincs klíma az autóban.

volt pár tankolás, amikor csak országúton mentem hosszabb távot, ekkor 105 km/h utazó sebesség mellett 5,9 volt az adott szakaszra (3-400km) vetített átlag. A váltásokat nagyátlagban 3000 alatt elvégzem, csak előzéskor megy max 4000-ig, de utóbbi ritka.

jó kis motor ez a Z16SE, nem túl zajos, alapjáraton szinte néma. Kicsit eszi az olajat, de nem vészes és amúgy is 273000 km van benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2016. 05. 05. at 12:27, Janó32 írta:

Teljesen kiautóztam a Vpower Nitro 95 és a Vpower Racing100 egyveleget, lassan a villógó jelzés jön. Ma du megyek tankolni és bár a Racing100 bevált de nagyon a fülembe tettétek az OMV (Maxxmotion?) üzemanyag dicséretét. OMV benzinből melyik(ek) a prémium és drágább mint a Racing100? Tudom, ez kutaktól függ, de a neten a kutak szerinti árakat sehol nem találtam, így inkább általánosságban értendő a kérdésem... 

OMV Maxxmotion Super 100 van még a Maxxmotion Super95-ön kívül... Mindkettő drágább, mint a sima alap OMV Super 95. Én csak a Maxxmotion-öket próbáltam eddig a H Astrámba (Z20LER) és nem éreztem nagy teljesítményváltozást a 100-assal a 95-höz képest. Ellenben a fogyi mintha megnőtt volna a 100-assal. Szóval maradtam a Maxxmotion 95-nél, ezzel sztem tök jól fogyaszt: 85% város rövid távok (2-15 km) mostanában: 9.3-9.6 között, pálya 130 km/h: 8.2! Egy benzines turbóstól ezek sztem elég jó értékek, szóval én elégedett vagyok a Maxx 95-el. Persze sima alap OMV 95-öt, illetve más benzineket még nem próbáltam a H-ba. Régebben volt hogy a G Astrámmal (Z16XE) egyszer Agip 98-at tankoltam, azt nem nagyon szerette (illetve pont hogy igen ha úgy vesszük), azzal sokat evett. A G-vel régen Lukoil 98-at tankoltam amíg volt ilyen illetve néha tán Auchan 98-at, azokra nem volt panaszom (98-akkal kevésbé csörgött azért nem 95-öztem).

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

11 órája, telo írta:

OMV Maxxmotion Super 100 van még a Maxxmotion Super95-ön kívül... Mindkettő drágább, mint a sima alap OMV Super 95. Én csak a Maxxmotion-öket próbáltam eddig a H Astrámba (Z20LER) és nem éreztem nagy teljesítményváltozást a 100-assal a 95-höz képest. Ellenben a fogyi mintha megnőtt volna a 100-assal. Szóval maradtam a Maxxmotion 95-nél, ezzel sztem tök jól fogyaszt: 85% város rövid távok (2-15 km) mostanában: 9.3-9.6 között, pálya 130 km/h: 8.2! Egy benzines turbóstól ezek sztem elég jó értékek, szóval én elégedett vagyok a Maxx 95-el. Persze sima alap OMV 95-öt, illetve más benzineket még nem próbáltam a H-ba. Régebben volt hogy a G Astrámmal (Z16XE) egyszer Agip 98-at tankoltam, azt nem nagyon szerette (illetve pont hogy igen ha úgy vesszük), azzal sokat evett. A G-vel régen Lukoil 98-at tankoltam amíg volt ilyen illetve néha tán Auchan 98-at, azokra nem volt panaszom (98-akkal kevésbé csörgött azért nem 95-öztem).

Ezek szerint "mezei" 95-ös benzinnel a Z16XE Neked is csörgött... Ezért használok valami extrábbat, a Shell Racing 100-nál nem csörög be szinte sosem (ellenben VPower 95 nitro+-nál -vagy mi a fene a neve- igen), ellenben nem olcsó... Ezért gondoltam h teszek egy próbát mással, de aztán nem hagytam el a járt utat... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Ezek szerint "mezei" 95-ös benzinnel a Z16XE Neked is csörgött... Ezért használok valami extrábbat, a Shell Racing 100-nál nem csörög be szinte sosem (ellenben VPower 95 nitro+-nál -vagy mi a fene a neve- igen), ellenben nem olcsó... Ezért gondoltam h teszek egy próbát mással, de aztán nem hagytam el a járt utat... 

Jaja, az 1.6 az csörgött nekem rendesen gyors váltásokkor, alacsony fordulatról nagyobb gázra. 98-al is picit, de kevésbé. Ha jól emlékszem az előző Z14XE G Astrám is csörgött picit, de az nem annyira, mint az 1.6. 

Én is most viszonylag leragadtam a Maxx 95-nel a H-val, csak 2 telitank erejéig próbálkoztam 100-assal. De valszeg van ennél is jobb/olcsóbb... 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 17. at 0:29, telo írta:

OMV Maxxmotion Super 100 van még a Maxxmotion Super95-ön kívül... Mindkettő drágább, mint a sima alap OMV Super 95. Én csak a Maxxmotion-öket próbáltam eddig a H Astrámba (Z20LER) és nem éreztem nagy teljesítményváltozást a 100-assal a 95-höz képest. Ellenben a fogyi mintha megnőtt volna a 100-assal. Szóval maradtam a Maxxmotion 95-nél, ezzel sztem tök jól fogyaszt: 85% város rövid távok (2-15 km) mostanában: 9.3-9.6 között, pálya 130 km/h: 8.2! Egy benzines turbóstól ezek sztem elég jó értékek, szóval én elégedett vagyok a Maxx 95-el. Persze sima alap OMV 95-öt, illetve más benzineket még nem próbáltam a H-ba. Régebben volt hogy a G Astrámmal (Z16XE) egyszer Agip 98-at tankoltam, azt nem nagyon szerette (illetve pont hogy igen ha úgy vesszük), azzal sokat evett. A G-vel régen Lukoil 98-at tankoltam amíg volt ilyen illetve néha tán Auchan 98-at, azokra nem volt panaszom (98-akkal kevésbé csörgött azért nem 95-öztem).

Én is szóról szóra ezt tapasztaltam...

Nekem maxx 95-el is becsörög néha kigyorsításkor bizonyos fordszám tartományban, 100-assal nem csörgött, de azt nem használtam csak 2-3 hónapig.

Majd vezérlés csere után meglátom, fogalmam sincs mi csöröghet.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

Én is szóról szóra ezt tapasztaltam...

Nekem maxx 95-el is becsörög néha kigyorsításkor bizonyos fordszám tartományban, 100-assal nem csörgött, de azt nem használtam csak 2-3 hónapig.

Majd vezérlés csere után meglátom, fogalmam sincs mi csöröghet.

Maga a moci csörög sztem, kopogásos égés vagy minek hívják, itt olvashatsz róla: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/. Nekem az 1.6 98-al is produkálta picit, sosem tudtam teljesen eliminálni (akkoriban azt feltételeztem, hogy a 98-nak a tényleges oktánszáma jobban közelíti a gyárilag elvárt 95-öt).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 perce, telo írta:

Maga a moci csörög sztem, kopogásos égés vagy minek hívják, itt olvashatsz róla: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/. Nekem az 1.6 98-al is produkálta picit, sosem tudtam teljesen eliminálni (akkoriban azt feltételeztem, hogy a 98-nak a tényleges oktánszáma jobban közelíti a gyárilag elvárt 95-öt).

Ennek nem szabadna bekövetkeznie, már jó ideje kopogásérzékelővel szerelik ezeket a motorokat. Kb. a C20XE-óta, abban láttam először.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 perc, grofbandi írta:

Ennek nem szabadna bekövetkeznie, már jó ideje kopogásérzékelővel szerelik ezeket a motorokat. Kb. a C20XE-óta, abban láttam először.

Ennek ellenére sajna ha rövid időkre is (itt most kb fél mp-es becsörrenésekről beszélünk), de megtörténik és nem is csak 1.6 g astránál hanem vw-nél is, fordnál is hallottam már ilyet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

G Astrám-nak  X14xe melegen alapjáraton halk csörgö hangja van. Szerelő azt mondta nem bontaná meg mert sokkal rosszabbak is vannak igy aztán nem foglalkozom vele. Most viszont kipróbáltam a racing 100-at és a hang alig hallatszot azóta rátankoltam omv maxxmotiont és újra erösebb a hang.Általában sima shell 95-el tankolok. Most ez mégis mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.