Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Jelenleg nem működik a km órám se TC se az ABS így a computer sem számol jól. Átlag: 17 l/100 km pedig az valójában CSAK 12,8 kéne legyen, mert most LEJJEBB ment :D

Elküldve (edited)

Újabb pocsék fogyasztás nálam. 482 kmre ment bele 45.2L. Ami 9,3 L/100km. Ez azért bosszantó mert ebben 280km pálya némi főváros a többi Vámosszabadi-Győr meg Győr city. A bosszantó hogy ez szinte mindegyik hosszútáv. Nem birtam 5 év alatt rájönni hogy mi a nyűge. Pedig küzdöttem költöttem rá. Mindent kicseréltünk ami ezt befolyásolhatja. (lambda szonda, map szenzor, termoszát,gyertya,EGR lefalazva). Kocsi amúgy megkimélten normálisan van használva, de nem túlkímélve. 2500 körüli váltásokkal, egyenletesen gyorsítva. Benzint próbáltunk mindent. OMV shell mol. Szoftvercsere is volt. De igazából semminek nem lett haszna. COja kifogástalan műszakin a lefalazott EGR mellet is. Szóval kopott motorrol nem lehet beszélni. Már csak az ECU amit még mondtak hogy esetleg befolyásolhatja a fogyasztást, azt meg azért nem akartam cserélni mert kissé nagy falat.

Véleményem szerint vannak olyan fogyasztási adatok amiket mondanak az emberek, és azok olyanok, ami ténylegesen produkál a kocsi. Ezért az 5 l körüli rózsaszín tündérmesében nem hiszek egy átlagautó esetében, de ezt a te értékedet, már én is sokallom.

Nagyjából 3 dologra tudok gondolni:

1. Annyira rágörcsölsz a fogyasztásra, hogy rendszeres alacsony fordulat miatt dolgozik el sok benzint. (Totalcar.hu Nyomaték öl nem a fordulat című cikke érdekes olvasnivaló)

2. Valami baromi nehéz kerék van alatta (nem gondoltam volna, hogy az milyen durva fogyasztás növekedést okoz egy alacsonyabb nyomatékú motornál.)

3. Tetőcsomagtartó (pont autópályán volt tapasztalatom,3-an cucc nélkül, 1.6-os céges opellal mentünk a Balatonra egy képzésre. Tele tankkal indultunk, meg kellett tankolni ott is, és itthon megint üresen érkezett meg. Vicces volt a 800 km körüli út 2 tank benzinnel. Itthon városban és országúton elfogadhatóan fogyaszt)

Módosítva : merenyi85
Elküldve

Újabb pocsék fogyasztás nálam. 482 kmre ment bele 45.2L. Ami 9,3 L/100km. Ez azért bosszantó mert ebben 280km pálya némi főváros a többi Vámosszabadi-Győr meg Győr city. A bosszantó hogy ez szinte mindegyik hosszútáv. Nem birtam 5 év alatt rájönni hogy mi a nyűge. Pedig küzdöttem költöttem rá. Mindent kicseréltünk ami ezt befolyásolhatja. (lambda szonda, map szenzor, termoszát,gyertya,EGR lefalazva). Kocsi amúgy megkimélten normálisan van használva, de nem túlkímélve. 2500 körüli váltásokkal, egyenletesen gyorsítva. Benzint próbáltunk mindent. OMV shell mol. Szoftvercsere is volt. De igazából semminek nem lett haszna. COja kifogástalan műszakin a lefalazott EGR mellet is. Szóval kopott motorrol nem lehet beszélni. Már csak az ECU amit még mondtak hogy esetleg befolyásolhatja a fogyasztást, azt meg azért nem akartam cserélni mert kissé nagy falat.

Ahogy írták utánad, kerék mekkora?

Nem fog be valamelyik féked?

Csergőnél azt mondták, hogy a lukas kipufogó is okozhat túlfogyasztást (az enyém lukas, de annyira nem fogyaszt túl, bár így is sokallom), szóval nálad esetleg kipuf. gond?

Elküldve (edited)

Újabb pocsék fogyasztás nálam. 482 kmre ment bele 45.2L. Ami 9,3 L/100km. Ez azért bosszantó mert ebben 280km pálya némi főváros a többi Vámosszabadi-Győr meg Győr city. A bosszantó hogy ez szinte mindegyik hosszútáv. Nem birtam 5 év alatt rájönni hogy mi a nyűge. Pedig küzdöttem költöttem rá. Mindent kicseréltünk ami ezt befolyásolhatja. (lambda szonda, map szenzor, termoszát,gyertya,EGR lefalazva). Kocsi amúgy megkimélten normálisan van használva, de nem túlkímélve. 2500 körüli váltásokkal, egyenletesen gyorsítva. Benzint próbáltunk mindent. OMV shell mol. Szoftvercsere is volt. De igazából semminek nem lett haszna. COja kifogástalan műszakin a lefalazott EGR mellet is. Szóval kopott motorrol nem lehet beszélni. Már csak az ECU amit még mondtak hogy esetleg befolyásolhatja a fogyasztást, azt meg azért nem akartam cserélni mert kissé nagy falat.

Az nem kevés... Tényleg érdemes lenne ellenőrizni, nem fog-e be valamelyik fék... Tegnap volt egy hosszabb túrám, autópálya, konstans 140km/h, így lett kb. 500km átlaga szinte pontosan 8L.

Ami meglepő, mert a korábbi húzott motoros x20xev caravanom is hasonlóképp evett, igaz, 98-ból...

Módosítva : Alex75
Elküldve (edited)

Esetleg a lambdaszonda? Tudom, hogy cserélt, de nem tudhatni, ezek az utángyártott szondák hogy szuperálnak.

Nincs esetleg "kéznél" egy jó, bontott, gyári próbaképpen?

Újabb pocsék fogyasztás nálam. 482 kmre ment bele 45.2L. Ami 9,3 L/100km. Ez azért bosszantó mert ebben 280km pálya némi főváros a többi Vámosszabadi-Győr meg Győr city. A bosszantó hogy ez szinte mindegyik hosszútáv. Nem birtam 5 év alatt rájönni hogy mi a nyűge. Pedig küzdöttem költöttem rá. Mindent kicseréltünk ami ezt befolyásolhatja. (lambda szonda, map szenzor, termoszát,gyertya,EGR lefalazva). Kocsi amúgy megkimélten normálisan van használva, de nem túlkímélve. 2500 körüli váltásokkal, egyenletesen gyorsítva. Benzint próbáltunk mindent. OMV shell mol. Szoftvercsere is volt. De igazából semminek nem lett haszna. COja kifogástalan műszakin a lefalazott EGR mellet is. Szóval kopott motorrol nem lehet beszélni. Már csak az ECU amit még mondtak hogy esetleg befolyásolhatja a fogyasztást, azt meg azért nem akartam cserélni mert kissé nagy falat.

Módosítva : Dannert
Elküldve

Esetleg a lambdaszonda? Tudom, hogy cserélt, de nem tudhatni, ezek az utángyártott szondák hogy szuperálnak.

Nincs esetleg "kéznél" egy jó, bontott, gyári próbaképpen?

Bosch van benne 0 km es en vettem.

Kipuf új most rakattam fel az fent említett út előtt én is abban reménykedtem. Bosal gyári formájú ment rá fel. Fékek nem fognak mert most volt műszakin. Félrefogott a hátulja most lett az is beszabályozva. Akkor sem fogott be csak asszimetrikus volt. Én is reménykedtem a kipufba. De már már mindenben reménykedted mielőtt megléptem mégis mindig csak a pénz lett elköltve a probléma meg csak maradt. De komolyan mondom nem tudom elhinni. Már tényleg az ECUra gondolok. De azt nem akarok cserélni mert az igen sok pénz.

Elküldve

Újabb pocsék fogyasztás nálam. 482 kmre ment bele 45.2L. Ami 9,3 L/100km. Ez azért bosszantó mert ebben 280km pálya némi főváros a többi Vámosszabadi-Győr meg Győr city. A bosszantó hogy ez szinte mindegyik hosszútáv. Nem birtam 5 év alatt rájönni hogy mi a nyűge. Pedig küzdöttem költöttem rá. Mindent kicseréltünk ami ezt befolyásolhatja. (lambda szonda, map szenzor, termoszát,gyertya,EGR lefalazva). Kocsi amúgy megkimélten normálisan van használva, de nem túlkímélve. 2500 körüli váltásokkal, egyenletesen gyorsítva. Benzint próbáltunk mindent. OMV shell mol. Szoftvercsere is volt. De igazából semminek nem lett haszna. COja kifogástalan műszakin a lefalazott EGR mellet is. Szóval kopott motorrol nem lehet beszélni. Már csak az ECU amit még mondtak hogy esetleg befolyásolhatja a fogyasztást, azt meg azért nem akartam cserélni mert kissé nagy falat.

Nekem a városi rövidtávos (bemelegedésig) fogyasztásom ennyi, kicsit inkább a 10L felé tendálva...

Ugyanaz a motor...

MAP szenzor esetleg?

Elküldve (edited)

Bosch van benne 0 km es en vettem.

Kipuf új most rakattam fel az fent említett út előtt én is abban reménykedtem. Bosal gyári formájú ment rá fel. Fékek nem fognak mert most volt műszakin. Félrefogott a hátulja most lett az is beszabályozva. Akkor sem fogott be csak asszimetrikus volt. Én is reménykedtem a kipufba. De már már mindenben reménykedted mielőtt megléptem mégis mindig csak a pénz lett elköltve a probléma meg csak maradt. De komolyan mondom nem tudom elhinni. Már tényleg az ECUra gondolok. De azt nem akarok cserélni mert az igen sok pénz.

Milyen tempóval szoktál menni autópályán? 130 körül mekkora a fordulatszám? Módosítva : Alex75
Elküldve

Nagyrészt főúton való közlekedés (85-ös) és némi város, mindig 10 Mátyásért tankolok. A mostani benzinár mellett ez cirka 30 liter és ezzel 440-460km (ca. 6.8l/100km) gurul el a verda. Szóval egy szavam sem lehet. Persze lehetne kevesebb is, de ne várjon az ember csodákat. :D

3000 környékén szoktam váltani, úgy vettem észre, hogy 2800 körül, hozza a legjobb fogyasztást.

Elküldve

Nekem a városi rövidtávos (bemelegedésig) fogyasztásom ennyi, kicsit inkább a 10L felé tendálva...

Ugyanaz a motor...

MAP szenzor esetleg?

Fentebb írtam hogy az is ki lett cserélve vadi újra és Gyárira. Horror +áfáért.Ezért a düh és a tanácstalanság.Mert eddig 130nál jártam ami erre költöttem még számoltam.Ebből még a szar fogyasztással is sokat lehet autózni.De mondom mégis meglépem.De sajna nem lett megoldás a pénz meg elment!

Elküldve

Fentebb írtam hogy az is ki lett cserélve vadi újra és Gyárira. Horror +áfáért.Ezért a düh és a tanácstalanság.Mert eddig 130nál jártam ami erre költöttem még számoltam.Ebből még a szar fogyasztással is sokat lehet autózni.De mondom mégis meglépem.De sajna nem lett megoldás a pénz meg elment!

Kipróbálnád országúton a kocsit, pl egy 3-400km-es távon? Nem városozás? Úgy mennyit eszik? A város nem mérvadó. (városban nekem a diesel van mikor 7l-t eszik!)

Elküldve (edited)

Kipróbálnád országúton a kocsit, pl egy 3-400km-es távon? Nem városozás? Úgy mennyit eszik? A város nem mérvadó. (városban nekem a diesel van mikor 7l-t eszik!)

Gondoltam rá hogy kövi pesti utamat az 1es úton fogom megtenni, már csak a kiváncsiság kedvéért. Igaz lehet 3 óra lesz de egyszer akkor is kibírom. Kérdés ha úgy jól fogyasztana akkor mi a teendő? Nem mindig érek rá 3 órákig menni pestre meg leszállnak a t..eim mire felérek. Nem hinném hogy normális hogy 120as egyenletes tempó ennek sok lenne. Nem hajszolom. Válaszolva a fenti kérdésre 120 nál kereken 3750et forog óra szerint. 130nál 4000 alatt kicsivel. De 130 ig csak mikor előzök egy kamionsort akkor nyomom odáig. 4000 felett már eszi az oilt meg ott szerintem még drasztikusabb a fogyasztás.

Módosítva : _Robi_
Elküldve

Gondoltam rá hogy kövi pesti utamat az 1es úton fogom megtenni, már csak a kiváncsiság kedvéért. Igaz lehet 3 óra lesz de egyszer akkor is kibírom. Kérdés ha úgy jól fogyasztana akkor mi a teendő? Nem mindig érek rá 3 órákig menni pestre meg leszállnak a t..eim mire felérek. Nem hinném hogy normális hogy 120as egyenletes tempó ennek sok lenne. Nem hajszolom. Válaszolva a fenti kérdésre 120 nál kereken 3750et forog óra szerint. 130nál 4000 alatt kicsivel. De 130 ig csak mikor előzök egy kamionsort akkor nyomom odáig. 4000 felett már eszi az oilt meg ott szerintem még drasztikusabb a fogyasztás.

Én G-vel 110-120-al szoktam pályázni. Ha siettem akkor 130-140 de akkor már a fogyasztáson is meglátszott. Sajnos az a kicsi 1.4-es motor nem szereti a pályázást szerintem vagyis nagy tempóval. G-nek a 90-es tempó örök élet + 1 hét. :) Amúgy pályán igen 120 fölé nem érdemes.... Akkor már sokat forog.

Elküldve

Én G-vel 110-120-al szoktam pályázni. Ha siettem akkor 130-140 de akkor már a fogyasztáson is meglátszott. Sajnos az a kicsi 1.4-es motor nem szereti a pályázást szerintem vagyis nagy tempóval. G-nek a 90-es tempó örök élet + 1 hét. :) Amúgy pályán igen 120 fölé nem érdemes.... Akkor már sokat forog.

Mennyit fogasztott neked 120as tempóval pályázva a G? Én a 9 litert sokallom DE NAGYON főleg hogy föle is van. Én a 120as EGYENLETES tempójó autózásra 8 litert találnák reálisnak ami a nagyon maximum!!!!

Elküldve

Mennyit fogasztott neked 120as tempóval pályázva a G? Én a 9 litert sokallom DE NAGYON főleg hogy föle is van. Én a 120as EGYENLETES tempójó autózásra 8 litert találnák reálisnak ami a nagyon maximum!!!!

Bp-Pécs 120 átlag, előzésnél 130-135. 6,7-6,9

Elküldve

Mennyit fogasztott neked 120as tempóval pályázva a G? Én a 9 litert sokallom DE NAGYON főleg hogy föle is van. Én a 120as EGYENLETES tempójó autózásra 8 litert találnák reálisnak ami a nagyon maximum!!!!

Neked XE motoros a kocsid, ahhoz képest az XEP ami nekem volt 0,5-1l-el kevesebbet evett. ;) Ezt tartsd szem előtt...

Én amikor használtam akkor utoljára már csak LPG-vel ment.

Amikor benzineztem, akkor 110-es tempónál kb 6-6.2l, 130-as tempónál már 7l vagy felette volt.

Ez LPG-ből 110-es tempónál 6.5-7l volt, ha 120-130-al mentem akkor akár 8-9l is lecsúszott a torkán.

Elküldve

9 liter q sok városon kívül! Nekem volt egy hosszabb utam, lefelé óra szerint 130-140 km/h, visszafelé 140-150, és 8 literre jött ki kereken (az óra 8 km/h-t csal).

Elküldve (edited)

Mennyit fogasztott neked 120as tempóval pályázva a G? Én a 9 litert sokallom DE NAGYON főleg hogy föle is van. Én a 120as EGYENLETES tempójó autózásra 8 litert találnák reálisnak ami a nagyon maximum!!!!

Elhasználtam egy tank benzint 110km/h autópályás kb. 20% Pest külváros kombóval, 6,8 lett az átlag. Nálam 8 litert 140-es fix autópálya tempónál evett... z16xe caravan... Módosítva : Alex75
Elküldve

Na ma fogyott el az 1 tank EVO NEO benzinem.

Amiket tapasztaltam:

Fogyasztás jóval több mint AGIP 95-ös-el. 6,6 helyett 6,9.

És megjelent az EGR hiba is, ami korábban sosem volt.

Tehát maradok a normál benzinnél. Jó tapasztalat volt.

Elküldve

A tankolásjelző lámpa kivillanásakor kb. hány liter van még a tankban? Most próbálok egy átlagfogyit számolni.

Szerintem ne a tankolásjelző alapján próbálj számolni, hanem inkább egy telitankkal megtett távolsággal.

Nekem volt már olyan, hogy kigyulladt a kis sárga, aztán 1 km múlva kialudt.

Úgy vettem észre, hogy nagyon függ attól, milyen körülmények között mész, hogy mikor és meddig világít.

De hogy a kérdésre is válaszoljak, elvileg olyan 10 liter körül lehet még ilyenkor benne.

  • Like 1
Elküldve

Szerintem ne a tankolásjelző alapján próbálj számolni, hanem inkább egy telitankkal megtett távolsággal.

Nekem volt már olyan, hogy kigyulladt a kis sárga, aztán 1 km múlva kialudt.

Úgy vettem észre, hogy nagyon függ attól, milyen körülmények között mész, hogy mikor és meddig világít.

De hogy a kérdésre is válaszoljak, elvileg olyan 10 liter körül lehet még ilyenkor benne.

Fogyasszam ki? :D

Elküldve (edited)

Fogyasszam ki? :D

Természetesen nem kell kifogyasztanod. Teletankolod a verdát, mész mondjuk 500-600km majd megint tele tankolnod. S így egyből látod mennyit legel a szekèr. Anno myopel progival néztem s 12 litert írt mikor elösször kivillant a szegénység jelző. Módosítva : scream24
  • Like 1
Elküldve

A tankolásjelző lámpa kivillanásakor kb. hány liter van még a tankban? Most próbálok egy átlagfogyit számolni.

kb 7-8L van még mikor kigyullad, amikor el kezd villogni, akkor meg 5L. Scanmyopel és bluetooth-os elm327-tel figyeltem meg.

  • Like 1
Elküldve

Nos, eddig kereken 500 km-t mentem teletankkal, és ma reggel tankoltam újra fullra, és 32,5 liter ment rá, ami kereken 6.5 literes átlagfogyi.

Megvagyok elégedve, mert ez körülbelül fele-fele város-főút. 80-85-ös tempóval kint, mivel munkaidőben vagyok :devlish:

Ja és tempomattal természetesen, amit újra köszönök Gezolinak! :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.