Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

A kisblokkokban egyformán 129.75mm a hajtókar csapszegek közti távolsága 1.2-től 1.8-ig...

Pont ezért kell az 1,4 és 1,6 főtengely lökethossz különbségének a felével rövidebb hajtókar, nem? :D

Különben 4,05 mm-rel leüti magáról a hengerfejet, ha pl. az 1,4-es 1,6-os főtengelyt kap.

Link to comment
Megosztás:

Pedig most akartam mondani, hogy az 1,4-be belemegy az 1,6 főtengely, és rövid hajtókarokkal kész is az 1,6. Pontosabban 1,55 mivel a furat nem egészen akkora, és kívülről senki meg nem mondja. :lol:

Aztán ha még SE-re is alakítod, akkor már meg is van a 100LE a 60-ból.

Azért ezt ne vedd komolyan, mert így sem kevés pénz, erre is igaz, hogy annyiért lehet kapni olyan autót is. Csak mint lehetőség, unalmas napokra. :lol: :P

Hoppá. Tévedtem. :D Rosszul emlékeztem, hogy az 1.4-es főtengely is ugyanaz, mint az 1.6-osé. :D

Szóval ja, a blokkba belemegy a főtengely, csak ugye a nagyobb lökethossz. Talán 1.6-os hajtókarral, 1,4-es dugóval? :D

Link to comment
Megosztás:

Hiába magyarázok...

A hajtókar hossza ugyanaz mindegyiknél, minél nagyobb a dugó annál közelebb van a csapszeg a dugó tetejéhez. Hajtókar cserének akkor van értelme ha a gyengébbet cseréled erősebbre, a c16xe-x16xe hajtókarok a legerősebbek, jobbak mint az x18xe1/z18xe.

Link to comment
Megosztás:

Hiába magyarázok...

A hajtókar hossza ugyanaz mindegyiknél, minél nagyobb a dugó annál közelebb van a csapszeg a dugó tetejéhez. Hajtókar cserének akkor van értelme ha a gyengébbet cseréled erősebbre, a c16xe-x16xe hajtókarok a legerősebbek, jobbak mint az x18xe1/z18xe.

Nem is értesz hozzá... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hiába magyarázok...

A hajtókar hossza ugyanaz mindegyiknél, minél nagyobb a dugó annál közelebb van a csapszeg a dugó tetejéhez. Hajtókar cserének akkor van értelme ha a gyengébbet cseréled erősebbre, a c16xe-x16xe hajtókarok a legerősebbek, jobbak mint az x18xe1/z18xe.

Nem hiába, csak eddig ez az infó nekem nem volt meg. :D Így tiszta, köszi. :D

Ezért is volt kérdés.

Érdemes az 1,6 SE ECU-ját beszerezni ilyen átalakításhoz, vagy az maradhat az 1,4 SE?

Szerk.: Volt itt egy értelmetlen kérdés.

Akkor az 1,4 dugattyúival történő összerakáshoz létezik hajtókar, vagy mindenképp 1,6 főtengely + dugók + fúrás ?

Link to comment
Megosztás:

Nem is értesz hozzá... :D :D

Olvastam már itt pár helyen, hogy Tom ért hozzá, csak ez a "hol van a csapszeg helye" még nem volt tiszta.

Csináltam már néhány motorgenerált, de az nem ma volt, és nem is követtem az eseményeket azóta. Lehet ez hiba, de ez van.

Viszont nem ijednék meg tőle most sem, és lehet megcsinálnám. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem hiába, csak eddig ez az infó nekem nem volt meg. :D Így tiszta, köszi. :D

Ezért is volt kérdés.

Érdemes az 1,6 SE ECU-ját beszerezni ilyen átalakításhoz, vagy az maradhat az 1,4 SE?

Szerk.: Volt itt egy értelmetlen kérdés.

Akkor az 1,4 dugattyúival történő összerakáshoz létezik hajtókar, vagy mindenképp 1,6 főtengely + dugók + fúrás ?

C14SE computere csak epromban különbözik a C16SE-től, SPzoli kölcsönadta az ő computerét, lemásoltam az epromot pár példányban, mert nekem csak c14se volt.

Az 1.6-osnak 79 a furata, az 1.4-nek 77.6. Lehet hogy akad olyan hajtókar amivel jó lenne, de gyáriban nem hiszem. Én inkább az 1.6 főtengely, dugó hajtókart választanám próbákozás helyett.

Link to comment
Megosztás:

C14SE computere csak epromban különbözik a C16SE-től, SPzoli kölcsönadta az ő computerét, lemásoltam az epromot pár példányban, mert nekem csak c14se volt.

Az 1.6-osnak 79 a furata, az 1.4-nek 77.6. Lehet hogy akad olyan hajtókar amivel jó lenne, de gyáriban nem hiszem. Én inkább az 1.6 főtengely, dugó hajtókart választanám próbákozás helyett.

Köszi. :D

Akkor megvárom amíg szétesik :D , addigra pedig tudok gyűjtögetni dolgokat. :P :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igazából nem egy "atom tuning" amihez a kérdéseim fűződnek, de talán tudtok segíteni...

1,6 -os F Astrám van, amiben NEM fordulatszámmérős óracsoport van. Szeretnék egy fordulatszámmérős óracsoportot bekötni.

A kérdéseim:

- lehetséges?

- ha igen, akkor hogyan?

A segítséget előre is köszönöm!

Laca

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igazából nem egy "atom tuning" amihez a kérdéseim fűződnek, de talán tudtok segíteni...

1,6 -os F Astrám van, amiben NEM fordulatszámmérős óracsoport van. Szeretnék egy fordulatszámmérős óracsoportot bekötni.

A kérdéseim:

- lehetséges?

- ha igen, akkor hogyan?

A segítséget előre is köszönöm!

Laca

Visit My Website :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Volt már itt valaki, aki sikeresen beépített egy C20LET-et az F Astrájába? Meg tudná mondani, hogy milyen átalakításokat kellett eszközölni a verdán, és kb. mennyiből jött ki?

A C20XE tuningolása és a C20LET beépítése között dilemmázok. Melyik irányba induljak el?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg lejjebb kellene mennie, mivel azonos súlyhoz több LE tartozik majd. Viszont ahogy János mondja, ez abszolút csak tőled függ. :)

Viszont mivel a hengerenkéntis kicsit pörgősebb, ezért lehetséges, hogy nem jön be a több lóerő a kevesebb kilóhoz kategória.

(X16SZ gyári átlagfogyija 6.4)

X14NZ 7.7

C14SE 7.4

Link to comment
Megosztás:

Jobblábfüggő

Eléggé láb függő ez az egész fogyasztás téma de amúgy nem teljesen mindegy, hogy 7 vagy 8 litert eszik? Ha 140-170el nyomulok 7-8, ha 100-110el akkor 6-6,X. Vegyél dieselt az csak 5öt eszik érted. De szerintem ha a városba street racinger lennék lámpától lámpáig csak tiltáson lenne a mutató akkor enne az 11et is :)

Link to comment
Megosztás:

Eléggé láb függő ez az egész fogyasztás téma de amúgy nem teljesen mindegy, hogy 7 vagy 8 litert eszik? Ha 140-170el nyomulok 7-8, ha 100-110el akkor 6-6,X. Vegyél dieselt az csak 5öt eszik érted. De szerintem ha a városba street racinger lennék lámpától lámpáig csak tiltáson lenne a mutató akkor enne az 11et is :)

...de ezt miért nekem magyarázod? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.